A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Sziasztok.
Kb egy hónapja megrendeltünk egy touran-t 1.5 tsi-vel. Így olvasgatom egy ideje az ezzel kapcsolatos oldalakat. Az olaj témával még nem találkoztam, de műszaki emberként kifejezetten érdekel. 0w20 kell ezek szerint, de van részszintetikus és szintetikus is, gondolom utóbbi a javasolt. A csereperiódust mennyire tolták ki? Részemről 15 ezernél cserélném., nem hiszek a nyújtott csereperiódusban, pláne hogy nálunk sok lesz az ovijárat is.
A válasz nagyon egyszerű. Ezzel az olajjal fogyaszt a legkevesebbet.
A motor illesztés is ehhez van tervezve.
0w30 csak akkor tölthető bele, ha az ember meleg déli országokban használja az autót.
Erről van egy lista a márkaszervizes motor leírásban.
Megkülönböztetjük a fix és változó szerviz intervallumot.
Fix esetén nem olyan szigorú az élő írás, de magyarországi viszonylatban az autók flexibilis szervizre vannak állítva, ahol csak és kizárólag a zöld színű 0w20 a megengedett.
Foglakozott már valaki azzal a furfangos kérdéssel, hogy vajon milyen olaj kell a motorba?
1.5tsi 130 OPF 2018.12.
Bennem azért merült fel a kérdés, mert tegnap kezembe került a pótkerék mellé készített gyári olaj.
Castrol 0w20 VW508
Gyorsan rákerestem, de sajnos nem egyértelmű a válasz.
Pl. Unix/Bárdi csak VW504 10w30
Castrol oldalán a 2009-es Golf 6 a legfiatalabb. Ugyanakkor a konkrét olajra keresve az jön ki, hogy a legkorszerűbb VW motorokhoz fejlesztve.
Találtam egy olyan írást, ahol kiemelték, hogy az 508-as olaj nem jó a régebbi motorokhoz, és a régebbi olajat sem javasolják az 508-as olajra készített új motorokhoz. Mondjuk ez logikus.
Felmerül egy rakás kérdés.
Miért van ez a drága olaj gyárilag a motorban, ha jó a régi is?
Miért nem egyértelmű az előírás? A kezelési is azt írja, hogy 508 de alternatíva lehet az 504 is.
Basszus ez meg milyen? Marhára más a két olaj.
Találtam egy olyan oldalt, ahol leírják az 1.5 tsi összes paraméterét, ott csak 0w20 szerepel.
Nagyon érdekelne az is, hogy vajon a márkaszervizben mit tesznek bele? Ott ugye a 12e Ft-os olaj 46e Ft-ba kerül. Akkor mennyi lenne a 22e Ft-os? 80-90e?
Netán ott is beletöltik a szokásosat, de akkor miért van benne 0w20?
Engem elsősorban az érdekelne, ami a motornak a legjobb. Tehát amivel a leghosszabb ideig működik, probléma, kopás, koksz nélkül.
(Nemrég olvastam egy Toyota motorról, amit 0w20-as olajra terveztek, de az ára miatt kevesen teszik bele, ezért az 5w30 olajtól gyakori a meghibásodás. Ezt mondjuk pont nem szeretném.)
Seat Tarraco 1,5 TSI motorral szerelt autóm van, kézi váltóval. Eddig 1000 km ment bele, nincs egy hónapos. A Beats Audió miatt mindig hangosan szolt a zene eddig, de ma este le volt halkítva. Tolatás után a garázsban halottam egy halk "kattogó" ismétlődő hangot benyomott kuplunggal. Amikor kiengedem akkor megszűnik. Ez "természetes" vagy van valami gebasz? Nem hajtottam az autót, még bejáratom, nem megy szinte soha 3000 fölé a fordulat, szépen próbálom kezelni a kuplungot, a lehető legkevesebbet nyomom be. Várom szakértő válaszokat. Ja nincs Kenguru hatás. 8 literes kereken a szinte csak városi fogyasztása.
Érdekes dolog ez a szoftver frissítés.Annyira nem akarnak tudni a problémáról, hogy a frissítés tényét is titkolják. :)
Ma voltam 30000-es szervizen, kértem, ha van frissítés azt tegyék rá. Azt mondja a felvevő, nem látja a rendszeren,hogy lenne frissítés ehhez az alvázszámhoz. Kérdezte milyen probléma miatt kérdezem, amikor említettem a kengurut azt mondta, hogy megnézik, ha van frissítés rá, azt felrakják.
Ugyan nem kommunikálták, számlán sem szerepel, de volt frissítés. Engem eddig sem nagyon zavart a kenguru, de teljesen megszűnt és érzésre is erősebbnek érzem, méghozzá jóval.
Mindenki próbálja a szervizénél biztosan mindnek ki van adva a frissítés, még ha hivatalosan nem is beszélnek róla.
Utolsó ellenérv is elmúlt a motor ellen, talán a tartósságára sem lesz panasz.
Átlagjúzernek nem annyira van otthon diagnosztikai cucca. A motorvezérlő sem mindig látható helyen van. Kíváncsi leszek, hányan tudják majd ide beírni a HW verziót, de aki tudja az kérem írja azt is!
Apróságként a motoros hátsó ajtó nem záródik a vezető oldali ajtón lévő gombbal
Biztos? Nekem Kodiaq-om van, azon sem sikerült elsőre, mert türelmetlen voltam. Aztán kiderült, hogy hosszabban kell húzni és folyamatosan, így szépen lecsukódik.
10.08.-án vettem át 1.5Tsi Tarraco-t. Nem kenguruzik :) Lehet ezen már új soft. van. Apróságként a motoros hátsó ajtó nem záródik a vezető oldali ajtón lévő gombbal, a másik 4 módon igen.
Nekem május körül készült Touran-om van, az általad említett motorral( benzinesben csak ezzel kapható).
Még csak pár napja van meg, de kipróbáltam - mert normál elindulásnál nekem nem jött elő - és valóban, ha hidegen elindulsz 1-be, és leheletnyi gázt nyomsz csak, és úgy is hagyod, akkor elkezd egy kicsit rángatózni, nem durván - de azért lehet érezni.
Viszont ma beszéltem - felhívott - az értékesítővel, érdeklődött mi újság a kocsival, én jeleztem neki. Ő azt mondta hogy ismerik a problémát, és szól majd, ha van fejlemény az ügyben.
De normál használat mellett nem jelentkezik, ezért szerintem emiatt ne mondj le róla, mert nagyon jó kocsi, és odafigyelős vezetéssel nagyon takarékos is.
Üdv! Tanácsom,átvétel előtt próbáld ki a megrendelt Tourant. Minden fokozatban jól húzasd ki és ha bármikor hidegen vagy melegen, esetleg elinduláskor érzed a jelenséget ne vedd át.
Üdv! Igen én is így gondolom, de sorozatos szoftver frissítések már az agyamra mennek,főleg úgy hogy nincs javulás. Jó lenne már a hasonló problémával küszködő tulajdonosokkal összefogni és közösen fellépni a gyárral szemben mert ez nem állapot!!!! A szerviz is csak a gyár irányítása, ellenőrzése, engedélye alatt végezhet bármilyen javítást.