A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Az a 300000 elég karcsúnak tűnik, mivel 10.000km-re csak a benga kb.180.000,-, és akkor még a napi kaja, szállások, kompjegyek.......szóval szerintem hamarabb kerekedik az 5-ös fölé.......
De erről ha akar majd MGP nyilatkozik. Mindenesetre én is kiváncsi vagyok annak a túrának a költségeire, csak úgy összehasonlításképp.
Igaz én olvastam a Motomix újságban az Ő leírásukat és ott a cikk végén összefoglalja hogy mégis mi mennyi, meg beszéltem is vele telefonon.
(egy hambi 2000,-!!!!!! , egy liter benga 300,-!!!!-2005-ben.......)
"Kiváncsi lennék, hogy ti nagyjából milyen költségvetéssel kalkuláltok. Milyen szállásokat használnátok?"
A költségvetés elég szépen kúszott fölfelé ahogy mindent sorban összeírtunk.
A vége nem egyszerü.........
Csak úgy nagyvonalakban a lényeg :
Benga : kb.7000km x 6 lit/100km x átl.350/lit = kb. 150.000,-
Szállás: napi átl.12000/2fő x 13 = kb.160.000,-
Erre még + kaja + komp + repjegy + egyéb
Ami a szállást illeti vagy vendégház, vagy valami egyszerű faház, kiadó szoba, de nem sátrazunk. Igaz hogy csak a poén kedvéért lehet hogy ha az időjárás engedi valami elhagyott csűrt is kipróbálunk.......maj meglátjuk.
Nos, igen. Ezek a futóműspecialisták biztos értik a dolgukat.
Egyébként a GS rugóstagjai is el bírnak fáradni egy idő után, ezért annak idején én is utánanéztem ezeknek a spéci cuccoknak, de a 200 000 Ft feletti áruk egy kissé lehűtött. Úgyhogy mint már egyszer kitárgyaltuk, ha megint a fáradtság jelei mutatkoznának a gátlón, akkor inkább egy hazai guru segítségét kérem majd.
Régebben egy ZZR-1100 rugóstagját már csináltattam és nagyon jó lett. Belekerült vagy 10 000-be.
Én 198 cm vagyok és jelenleg 115 kg, úgyhogy hullámos úton a GS-nek is lekoppan az alja. Hát még tavaly, amikor 60kg-al több voltam.
RT futómű isten-király. Kb. 40.000 km-ig, utána a gyári rugóstagok elfáradnak. Állítólag rugókat cserélve (Öhlis, Wilber és társaik) az érzés még fokozható. Gyors fejszámolással arra jutottam, hogy egyelőre nincs $$kedvem$$ a cseréhez, csak a nyálam csorgatom, :-) Nekem eddig a lábtartók koptatócsavarjai megálljt parancsoltak a további "alkatrész-lemorzsolódásnak", a középtámasz is csak a huppanókban ér le, 82 kg jelenlegi versenysúllyal. 182-vel kényelmesen be tudom magam hajtogatni az idom mögé, de magasabb márkatársak irányából érkezett már panasz.
Azért érdeklődtem, mert nekem is álmaim között szerepel egy ilyen skandináv-túra.
Pár éve már megtervezgettem, csak elmaradt, mert a kedves barátaim mind a déli-tengerek felé orientálódnak általában. Én viszont szeretném már a fjordokat élőben is megcsodálni, nem csak prospektusok felé görnyedve sóhajtozni. Meg talán ott fenn nincs 35 fok, amit nagyon nem kedvelek.
Sajna az idén már biztos kimarad számomra anyagi megfontolásokból, de mint tudjuk: "a remény hal meg utoljára"
Ha jól emlékszem, az én tervezgetésem során kb 10 000 km jött ki távnak, a cél a Nord Kapp lett volna, aztán meg ide-oda.
Kiváncsi lennék, hogy ti nagyjából milyen költségvetéssel kalkuláltok. Milyen szállásokat használnátok?
Amitől inkább tartok, hogy sokak szerint odafönt is rohadt sok a szúnyog. Néha szinte elviselhetetlen mennyiségben és intenzitással támadnak. Bár most itthon is lehet rá edzeni.
Minden esetre jó utat kívánok nektek! Élményekben biztos nem lesz hiány.
A kitűzött legészakibb pont a sarkkörre esik ill. egy kicsit fentebb.
Norvégiában Bodo településig akarunk felmenni, mert ott már frankón látni az éjféli napot, meg a sarkkört látni szeretnénk. Ezzel az volt a "gond hogy onnan vissza hosszabb lett volna mint finnországon keresztül.
( Ezért döntöttünk úgy hogy akkor már igaz hogy kutyafuttában de Finnországot is "megnézzük". )
Onnan Svédországon átszelve (nagyjából pont a sarkkörön motorozva) a finn
Rovaniemibe megyünk a Télapó rezidenciát megpislogni.
Ezek lesznek számunkra a legészakibb pontok a túra és az eddigi motoros pályafutásunk során.
A tervezett táv szumma 7400km. kb14 napra.
A balti tengerig már eljutottunk (Gdansk, Gdynia, Hel félsziget ), én többször is, de Skandináviában még nem jártunk. Ez lesz az első utunk arrafelé.
Egyéb : csináltattam ülésfűtést a verdára = állat lett, de majd hidegebb időben teszteljük ! (remélem a túrán nem lesz rá szükség !! )
"Elárulom nektek, nem csak a boxerek szeretik az olajat!"
De nem ám! Régen, sportmotoros kormomban az Fzr1000-es Yamahám jóval többet zabált olajból, mint a mostanában általam használt boxerek.
Az RT-s megjegyzésekhez ismét a saját véleményem:
Szerintem az RT nagyon jó motor. Ráadásul nagyon tetszik is. De!
Az én alkatomhoz nem a legmegfelelőbb. Elég nagyra sikerült nőnöm és ezért az RT-n egy kissé összehajtogatva érzem magam. A kormány túl alacsonyan van számomra. Ha kihúzom magam, bőven kilógok a plexi mögül és a fejemet rángatja a turbulencia. Tehát nagyobb tempónál kuporognom kell. Bár egyre kevesebbet száguldozom, úgyhogy ez nem lenne olyan nagy gáz. Az tény, hogy a ruha alapvetően tiszta marad dzsuvás időben motorozva is.
"Meg kell nézni hogyan viselkedik hirtelen fékezéskor, gázadáskor!"
Nem tudom, itt mire célzol. Prímán viselkedik. Stabil. Márcsak a súlya és a rugóutak hossza, a súlypont miatt is.
"Meg kell próbálni határon motorozva kanyarokban: mi ér le a gyári(!) cuccokból!"
Megpróbáltam. Kellemes, barangolós tempónál semmi. Hegyi utakon, gyors kanyarokban sok minden. Központi támasz, oldaltámasz, lábtartó, idom alja.
Ez nem fogható fel a motor hibájaként, hisz nem sportmotornak tervezték, hanem vérbeli túragépnek. Csak arra nem gondoltak, hogy a futómű olyan jóra sikerült, hogy a gép alkalmas lett hegyi kanyarvadászatra is. Azt is említettem volt korábban, hogy nekem a súlyom jelentősen rontja a helyzetet. Egy átlagosnak mondott testalkatú pilótának ez ritkábban okoz gondot.
Tehát maradok továbbra is tisztelettel a tipus rajongója.
Kb. 3000-et mentünk, 15 motoros volt, szinte minden márka képviseltette magát.
Volt kánikula, szakadó eső, vihar, magas hágók, macskaköves, sőt murdás szakaszok. Minden verda szépen teljesített.
Műszaki hibája csak egy Deauville-nek volt, de az is bagatell (lerázódott az akkusaruja).
Elárulom nektek, nem csak a boxerek szeretik az olajat!
Barátom régi yamaháját (FJR előd) jellemezte úgy, hogy kéregeti az is az olajat.
(Mire a válasz: ....és nem adsz neki? :))
Az enyém, mint a doxa olyan volt végig. Meg is dicsértem.
Az út elött csere: olajak, szűrők, gyertyák ... és a gumik is.
Gumi: ContiForce. 57eFt/garnitúra szerelve. Még nem volt ilyenem, de nagyon meg vagyok vele elégedve. Finom, puha, aszfalton jól tapad, akár határon is motorozható, murdás utakon is elboldogult. Kopása, futásteljesítménye még kérdés.
Egyéb megjegyzéseim is lennének az RT-vel kapcsolatban - az itt elhangzottakra reagálva -, de azt mondanátok nagyképű vagyok, és nem is szorul a tipus védelemre.
De...
Ki kell próbálni a szélvédelmét: akár 200-al, egyenesen ülve!
Meg kell próbálni kigombolt cuccal menni kánikulában!
Meg kell nézni mennyire (nem) vagy sáros-koszos egy eső után!
Meg kell nézni hogyan viselkedik hirtelen fékezéskor, gázadáskor!
Meg kell próbálni határon motorozva kanyarokban: mi ér le a gyári(!) cuccokból!