A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Visszaértem a svájci Eiger-túráról. 3000 km volt 5 nap alatt, 4 éjszaka sátorban. Az idő elég meleg volt, csak a hágókon volt hűvösebb. Eső Észak-olaszországban volt oda-vissza, visszafelé elég izmos felhőszakadás jött a Dolomitokból jéggel.
Svájcban nagyon sok motor volt, sok márkatárssal találkoztam az R 100 P-D-tól kezdve az 1200 GS Adventure-ig mindennel. Majd teszek fel néhány képet, ha érdekel valakit, bár szerintem itt már sokan jártak Svájcban.
A múltkorában volt szó a kipufogókönyök kékes elszíneződéséről. Nekem is szóvá tették már néhányan, de szerintem ez természetes dolog. Most olvastam róla, hogy a fémek közül a titánnak van ilyen tulajdonsága, hogy hő hatására elkékül. Úgyhogy szerintem az acélötvözet titántartalma okozza ezt. (illetve vannak teljesen titánból készült rendszerek is, de azt inkább drágább versenymotorokon alkalmazzák, meg persze aki meg bírja fizetni.)
Nikon 8800: nagyon szép a motor ebben a színben, gratulálok hozzá! Nekem amúgy is mindig tetszett az 1150 R.
GS tulajok: érdekelne, hogy hosszabb túrákon ki milyen tempóban hajtja a verdát. Felpakolva, utassal, nagy melegben, hosszabb autópálya szakaszon stb. Én bízok a BMW technológiában, és tudom, hogy nem ok nélkül kerül ennyibe ez a típus, de néha elbizonytalanodok, hogy esetleg túlhajthatom a masinát... Ha érkezne ezzel kapcsolatban egy-két tapasztalat, információ vagy számadat, akkor biztos elmúlnának a kétségeim. Úgyhogy hajrá, akinek van ideje írjon!
Voltam 2x, eddig mindig nyáron. Szeretném végre látni, ahogy virágzik a bozót! Innét a tavasz. Egyébként olyannyira jó hely, hogy társak hiányában akár egyedül is elmennék.
Annak nem kontraanyaja van, hanem a szar vegen van egy imbuszfeju csavar. A BOSCH feliratu doboz pedig a pillango szelep erzekelojet takarta ami azt erzekeli, hogy mennyire van nyitva. Csak 1 darab van belole a motoron :)
1.) A kép remélem segít! A 4-es kis műanyag takarót leszeded a két csavar segítségével és alatta.
2.) Ez csak a bal oldalon található! NEM piszkálni!!! Ez igazából a pillangószelep pozicio szenzora! Tőle tudja az elektronika hogy mennyi "gázt" húztúl neki! Le vannak a csavarok talán kék festékkel jelölve! Beállítása nem egyszerű! Üdv
Jelentem sikerult tesztelnem a bukocsovet, allohelyzetben legalabbis mukodik. :-)
Stoptabla, forgalom, sotet, satobbi, es kulonben se tudtam figyelni igazan aznap a motorozasra, nem vettem eszre, hogy huplis-godros az aszfalt, elkezdett dolni jobbra, odebbleptem/gurultam, hagytam.
Gond nelkul felallitottuk, beindult, kis karc a bukocsovon, a hengerfejvedon, a kormanyvegsulyon, es elallitodott a tukor. Szoval meg vagyok elegedve a tervezessel, tenyleg csak az er le, aminek kell. :-)
Ket kerdesem van:
1: Hol a francban van a jobb oldali tukor kontraanyaja?
2: A bal oldali hengeren van egy BOSH feliratu 3x4x1 cm-es muanyag dobozka az injektor folott, es a szivbaj jott ram, amikor eszrevettem a borulas utan vagy 10 km-el, hogy ez a jobb oldalon hianyzik. Talaltam fotot a neten a jobb oldali hengerrol, ahol szinten nincs a jobb oldalon ilyen, ugyhogy gondolom nem most hagytam el.
Az a 300000 elég karcsúnak tűnik, mivel 10.000km-re csak a benga kb.180.000,-, és akkor még a napi kaja, szállások, kompjegyek.......szóval szerintem hamarabb kerekedik az 5-ös fölé.......
De erről ha akar majd MGP nyilatkozik. Mindenesetre én is kiváncsi vagyok annak a túrának a költségeire, csak úgy összehasonlításképp.
Igaz én olvastam a Motomix újságban az Ő leírásukat és ott a cikk végén összefoglalja hogy mégis mi mennyi, meg beszéltem is vele telefonon.
(egy hambi 2000,-!!!!!! , egy liter benga 300,-!!!!-2005-ben.......)
"Kiváncsi lennék, hogy ti nagyjából milyen költségvetéssel kalkuláltok. Milyen szállásokat használnátok?"
A költségvetés elég szépen kúszott fölfelé ahogy mindent sorban összeírtunk.
A vége nem egyszerü.........
Csak úgy nagyvonalakban a lényeg :
Benga : kb.7000km x 6 lit/100km x átl.350/lit = kb. 150.000,-
Szállás: napi átl.12000/2fő x 13 = kb.160.000,-
Erre még + kaja + komp + repjegy + egyéb
Ami a szállást illeti vagy vendégház, vagy valami egyszerű faház, kiadó szoba, de nem sátrazunk. Igaz hogy csak a poén kedvéért lehet hogy ha az időjárás engedi valami elhagyott csűrt is kipróbálunk.......maj meglátjuk.
Nos, igen. Ezek a futóműspecialisták biztos értik a dolgukat.
Egyébként a GS rugóstagjai is el bírnak fáradni egy idő után, ezért annak idején én is utánanéztem ezeknek a spéci cuccoknak, de a 200 000 Ft feletti áruk egy kissé lehűtött. Úgyhogy mint már egyszer kitárgyaltuk, ha megint a fáradtság jelei mutatkoznának a gátlón, akkor inkább egy hazai guru segítségét kérem majd.
Régebben egy ZZR-1100 rugóstagját már csináltattam és nagyon jó lett. Belekerült vagy 10 000-be.
Én 198 cm vagyok és jelenleg 115 kg, úgyhogy hullámos úton a GS-nek is lekoppan az alja. Hát még tavaly, amikor 60kg-al több voltam.
RT futómű isten-király. Kb. 40.000 km-ig, utána a gyári rugóstagok elfáradnak. Állítólag rugókat cserélve (Öhlis, Wilber és társaik) az érzés még fokozható. Gyors fejszámolással arra jutottam, hogy egyelőre nincs $$kedvem$$ a cseréhez, csak a nyálam csorgatom, :-) Nekem eddig a lábtartók koptatócsavarjai megálljt parancsoltak a további "alkatrész-lemorzsolódásnak", a középtámasz is csak a huppanókban ér le, 82 kg jelenlegi versenysúllyal. 182-vel kényelmesen be tudom magam hajtogatni az idom mögé, de magasabb márkatársak irányából érkezett már panasz.