Köszönöm a jótanácsokat, ha eljön az ideje így fogok tenni. Eddig is egymásra uszítottam a kereskedőket ha autót vásároltam. Mindig úgy hívtam fel telefonon őket, hogy soroltam máshol mennyit engednek az árból, illetve mit adnak még - aztán megkérdeztem mit tudnak ehhez hozzátenni? :-)
Engem a menetteljesítmények majdnemhogy semennyire nem érdekelnek. Csak guruljon a gép oda, ahova én akarom. Két alapvető szempontom van: legyen pénzem rá, és szimaptikus legyen az autó, érezzem jól magam benne. Ezután következik a használhatóság. Minden más (értéktartás, márkanév, menetteljesítmény, fogyasztás, szervíz, megbízhatóság) számomra csak ezután következik.
Legyünk őszinték: a legtöbben szimpátia alapján veszünk autót, a többit utána csak a magunk meggyőzése miatt bedumáljuk. :-)
"Saját tapasztalatból mondom,hogy a CIB-et nem ajánlom mert pofátlanul emelgetik a kamatot a valuta árfolyamától függetlenül különböző okokra hivatkozva."
???
Nekem még sosem emeltek az árfolyamon kívül. Sőt! A tavaly nyár végi forintgyengülés óta annyira "mínuszba ment" az árfolyam, hogy lassan az összeset visszaszedem tőlük! :-))
Mondjuk az is lényeges, hogy ki mikor veszi fel a hitelt. Én bátran tettem tavaly júniusban, mert nagyon középárfolyamon (már szinte félmagasan) volt. Tudtam, ha feljebb is megy, lesz lejebb is és akkor visszajön az a kamat.:-)
Ha Lacsi mellett döntesz biztosan nem fogod megbánni!Azt nem mondanám,hogy hibátlan jószág,de az apróbb gyermek betegségeket még a 3év gari. alatt lehet orvosolni amelyek amúgy is inkább bosszantóak mint súlyosak.Néhány jó tanács a vásárláshoz ami önmagadat is megnyugtatja,hogy valóban a legjobbat választottad. Menj be több kereskedőhöz ne csak a Chevihez nézd meg ők mit kínálnak 3M-ért és ne hagyd magad ragaszkodj a próbaúthoz (lehetőleg azt a felszereltségű modellt nyúzd amit választanál) Ne kösd a kereskedő orrára,hogy melyik tipus áll közelebb hozzád ez az alkudozásnál meglehetősen hatékony ugyanis az azonos márkák üzletemberei ha kimondatlanul is de nem szivesen versenyeznek egymással azonban egy másik márkára megindul a játék a vevő elhódítására.Kérdezz rá az üzemeltetési költségekre,ha komlyra fordul a szó az alkunál itt is lehet kedvezményeket kiharcolni a szervízdíjból.Ha van az sem mindegy,hogy a használt autódat mennyiért számolják be. Végül de nem utolsó sorban az sem mindegy,hogy milyen banki konstrukcióban vásárolod meg,talán itt van a legtöbb buktató.Saját tapasztalatból mondom,hogy a CIB-et nem ajánlom mert pofátlanul emelgetik a kamatot a valuta árfolyamától függetlenül különböző okokra hivatkozva. Mindenképpen az összképet vedd figyelembe és biztos vagyok benne,hogy rövidesen a táborunkban üdvözölhetünk!
Ha próbálod a lacsit, akkor javaslom a reális kép kialakulásához az ismerős kereskedőt és a nagy talpat! Mindenképpen 4000 fölé hajtsd, mert ott mutatja az erejét! No ezt nem nézik jó szemmel sok helyen, de csak így tudod meg, mire képes és ez megfelel-e neked.:-)
Én elég későn tettem meg a próbakört, addigra már nagyon beleszerettem.:-) Mondtam is a gurulás után asszonynak, hogy sebaj, majd nyugdíjas tempóban közlekedünk, mivel kb. 1500-nál kezdtem el a próbaúton előzni és nagyon nem ment padlógázzal sem.:-(( Akkor majdnem 1,6-os lett belőle, csak a biztosítás fogott vissza, mivel egy évben 10000 km alatt maradok, nem érte volna meg nekem. 1,8-as meg árban lett volna sok.
Végül győzött a józan ész és a kompromisszum.
Ja még valami fontos!
Alkudni, alkudni, pofátlanul alkudni!!!! Főleg most, hogy jön egy-két új autó a piacon és nyomják ki reklámokban a lacsikat! Menj vissza mindenféle aprósággal és esetenként egy ötvenest faragtass le belőle. Amikor már nagyon húzza a száját a kereskedő, futtasd meg a többinél is, majd a legkedvezőbb ajánlattal térj vissza és kösd ki kerek perec, hogy ha ennyiért adja, akkor nála veszed.:-))
Én így még flottakedvezményt is kaptam rá, valamint a több, mint 150eFt lealkudás mellé még kikunyiztam egy garnitúra alufelnit, egy spoilert, metálfényt és vonóhorgot is..:-)
"Ami legkevésbé, az meg az értékvesztése és a fogyasztása. :-(" "Ha BERUHÁZÁST akarsz vegyél nívósabb márkájút. Ha HASZNÁLNI akarod arra tapsztalataink szerint nagyon jól megfelel. A fogyiját mindenki soknak tartja, de pl. Suzuki 1,3moci kb ugyanennyi LE -1Liter, mert -200kg vas. Itt már izlések és pofonok, hogy sok vagy nem. Ha mellette állsz és tankolsz akkor sok. Ha benne ülsz és 300km után a család nyöszörgés nélkül száll ki, Te meg vigyorral az arcodon (Lacetti hatás) akkor pont jó a fogyi."
Én az említett rángatásos problémával pont a szervízek megbízhatatlansága miatt nem merek elmenni megnézetni, azt mondod, hogy a Dráva utcai okés? Persze lehet, hogy csak én vagyok üldözési mániás...
Valaki tud mondani egy körülbelüli időtartamot, ami alatt megoldják ezt a már sokat emlegetett 'szelepes' problémát? Egyszóval, ki, mennyi időre hagyta ott a verdát, illetve mennyit fizetett érte, ha fizetett (persze még garis az enyém).
Nem mondom, hogy kizártam a fiatal használt autó lehetőségét, de: - kockázatosabb, mint az új. Különösen, hogy laikus vagyok a szakmai részében, ergo átverhető. Ezt mondjuk hozzáértő ismerőssel még át tudnám hidalni. :-) - kompromisszum a szín, felszereltség és egyéb adottságok tekintetében. Egy újnál mindent én döntök el. - mindenképpen kipróbálom, anélkül még soha nem vettem semmiféle autót! - ezt a férfiember-megszeretit nem értem teljesen. Ha nekem komoly fenntartásaim lennének a Lacettivel, már be sem írtam volna ide... Alapvetően úgy tetszik, ahogy van. Két dolog azért még elriaszthat tőle: az egyik, ha a próbán valami brutális hibára derül fény (nagyon nem megy, borzasztó kényelmetlen, stb...) Ezen azért meglepődnék. A másik, ha hónapok múlva (akkor tervezem átvenni az autót) megjelenik vmi zsír új modell a piacon, ami ezért az áron ilyen méretet, külcsínt és belbecst kínál. Na, egyelőre úgy gondolom ez is meglepő lenne.
Szóval, még azért nem mostanában döntök erről a dologról, de figyellek benneteket, már most keresem a véleményeket, tapasztalatokat, úgyhogy kösz mindenkinek az eddigi segítséget.
A Chevrolet Perfekt-et pedig külön megjegyzem magamnak!
-mindennapos nyüstölésre és éves 20 000 km-re már valamilyen (használt/új) diesel esetleg inkább való (fogyasztás);
-ha mégis Lacsi, akkor az említett értékvesztés miatt (szerintem nem rosszabb az átlagnál, összegében pedig kevesebb) használt, jóállapotú sedanból 1,6-os (2006-os), kevesebbért, mint az új 1,4-es; lásd hirdetések
-mondanám a a beígért Lacetti dieselt is (ára kérdés)
-mindenképpen ki kellene próbálnod, főleg több személlyel
-mindíg igaz- "a majd megszeretitek egymást" férfiembernél és az autójánál nemigen következik be
Más- KIA: mennyibe kerülhet a teljes kötelező (6 db?) szerviz összesen?
Dráva utcai Chevrolet Perfekt. Kiválóak, udvariasak, és mindent helyben el lehet intézni. Ha valami külön kívánságod van kb. 500 méterre van a Schiller Opel, ami a Chevy Márkaszerviz is egy ben, ott az üléshuzattól a váltózárig mindent, kényelmesen gyorsan, udvariasan.
Nekem kifejezetten tetszett az autó - hétvégén beleültem, igaz nem próbálhattam ki, de körbeszagoltam. :-)
Érezni azért, hogy ahol lehet törekedtek az olcsóságra, de egyrészt nem vagyok sznob, másrészt anyagilag sem szárnyalok olyan magasan, hogy 1 milla ne számítana...
Szigetszentmiklóson lakok, de gyakorlatilag bármelyik pesti kereskedés szóba jöhet. (Talán a csepeli szalont leszámítva, az elég tré és igénytelenek tűnő.)
Nem csak a vétel szempontjából érdekel a véleményetek egy kereskedésről (mennyire alkuképesek), de a későbbi teendőket tekintve is (szervizek korrektsége, stb...)
Az autó naponta lenne használva, átlag 50km-t futna - nomeg persze nagyobb utazások alkalmával.
" nagyon szemezünk egy 1.4-es Lacetti Sedan-nal, amit újonnan vennénk majd meg. A külsején és belsején kívül ami leginkább tetszik, az az árcédulája. :-)"
Engem is az ára és a hozzá tartozó használati érték győzött meg. Kategóriájában talán a legjobb.
"Ami legkevésbé, az meg az értékvesztése és a fogyasztása. :-(" Ha BERUHÁZÁST akarsz vegyél nívósabb márkájút. Ha HASZNÁLNI akarod arra tapsztalataink szerint nagyon jól megfelel. A fogyiját mindenki soknak tartja, de pl. Suzuki 1,3moci kb ugyanennyi LE -1Liter, mert -200kg vas. Itt már izlések és pofonok, hogy sok vagy nem. Ha mellette állsz és tankolsz akkor sok. Ha benne ülsz és 300km után a család nyöszörgés nélkül száll ki, Te meg vigyorral az arcodon (Lacetti hatás) akkor pont jó a fogyi.
"Mindenképpen egy tágasabb, nagy csomagterű családi autó kell (jön a második gyerek), ilyen áron (kb. 3 milla) pedig egyelőre nem találtam ilyen méretű autót. "
Hát lehet, hogy nem is fogsz 0km-s kínálatban...
"Sokan viszont fenyegetnek a "Dévúság" veszélyeivel."
Aztán megveszik életük első dévúját...és mindenkinek dicsekednek, milyen jó vétel volt..! Magadra figyelj, hogy NEKED bejön-e...!
"de milyen típushibákra számíthatok ha ennél a kocsinál döntök?"
Hibák(?): szelepsor problémák bár nem mindenkinél, amelyre hathatós javítási tippel rendelkezünk. Csere:-)
Vastag A oszlopok takarják a forgalom egy részét
Izzók rövid élettartammal bár nem mindenkinél
Néha nyöszörgés a szervó miatt, de működési gond nélkül
néha nyöszörgés a hátsó kerék keréktől, csak vizes, hideg időben
Váltó kicsit leng, de gyakorlással tünetmentesíthető
" Hol érdemes megvenni, melyik márkakereskedőt kell elkerülni?" Mond meg hol laksz, és valaki a topiktársak közül ajánl vkit!
Se időm, se kedvem nincs végigolvasni több ezer hozzászólást, úgyhogy val.színű hogy olyan kérdéseket teszek fel, amire már rutinosan tudtok válaszolni. :-)
Szóval a helyzet az, hogy nagyon szemezünk egy 1.4-es Lacetti Sedan-nal, amit újonnan vennénk majd meg. A külsején és belsején kívül ami leginkább tetszik, az az árcédulája. :-) Ami legkevésbé, az meg az értékvesztése és a fogyasztása. :-(
Mindenképpen egy tágasabb, nagy csomagterű családi autó kell (jön a második gyerek), ilyen áron (kb. 3 milla) pedig egyelőre nem találtam ilyen méretű autót. Sokan viszont fenyegetnek a "Dévúság" veszélyeivel. Tehát röviden: nyilván ti ajánlani fogjátok, hogy ezt vegyem meg, de milyen típushibákra számíthatok ha ennél a kocsinál döntök? Hol érdemes megvenni, melyik márkakereskedőt kell elkerülni? Minden értelmes és józan véleményt szívesen veszek és köszönöm!
Igen Picuj...fanatikusok...már vannak. Akik mint a fuvarosló...ellenzővel.
Elismerem, nagyon szép, nagyon jó a felszereltsége, de az én lacsim (kereken 3M) és az 1,4 EX Cee'd között (3,99M) azért mégsem találtam meg azt a majd egy millát. Még ha olyan dolgokat is nézek, mint anagyobb csomitartó meg hasonló. Ha lett volna is a vételkor, akkor is inkább megnézek más márkát is. De nem volt, csak 3M...annak is jó része a banké. :-(
Viszont ha ugyanolyan felszereltséggel, mint a lacsi, lenne Cee'd 3 millásért, akkor azt venném. Asszem. Na de akkor sem lennék képes úgy veszekedni egy olyan autóért és kiállni egy olyan kocsi mellett, mint a cee'd fórumon egyesek, akik még benne sem ültek akkor..:-)) Na erre gondoltam fanatizmus alatt.:-)
Nos.....Én is kipróbáltam.Ha most vennék autót valószínű,hogy én is ezt választanám.(bár az új corollát még kipróbálnám).De most a próbaút után semmi olyan extrát nem találtam ami miatt a nubirát lecserélném:-)))).Sem menettulajdonság sem kül sem belbecsbe nem mutat olyat ami miatt valami plussszt nyújtana.A garanciáról meg csak annyit,hogy hála az égnek,hogy letelt a három év:-)))).(nyilván ha sok garanciális gondom lett volna akkor más a véleményem :-))))).Nálam az autó vásárlás nagyon racionális döntés.Felírom az érveket,és ellenérveket egymás mellé,és ha nagyon sok érv szól a csere mellett akkor hajrá.Most viszont mikor kiszálltam a Kiából (az 1,6-os dizelt próbáltam).2 érvet tudtam a csere mellé "írni".Új,kevesebbet fogyaszt.A hét év ha nincs gondod az autóval nyűg,ha sok a gondod jó.Tehát sem mellette,sem ellene.
Csá feri! Pont most írtam a ceed topicba,és szinte ezeket írtam mint Te..A lényeg hogy én sem cserélném el a lacsimat csak hogy 1millával többet fizethessek haha...
Normális Cee'd-et 4 millás alatt nem kapsz! (EX) Mostanában átjárok gyakran a cee'd fórumba egyrészt mert engem is érdekelt az autó, másrészt a cee'd-fanatikusok nagyon leszólták a lacsit :-)) Én is úgy voltam az elején, hogy bárcsak vártam volna még fél évet, akkor biztos nem lacsit, hanem cee'd-et veszek....de! Megláttam az árát és jót nevettem. Igaz, hogy lényegesen jobb a felszereltsége, de 4M felett már lehet ismertebb, nagyobb márkákat kapni. Ja és még valami. A benzineseknek hasonló a hangolása, mint a lacsi motoroknak. Marha magasan adják le a nyomatékot és teljesítményt, alatta azok sem muzsikálnak valami fényesen. Kíváncsi lennék azokra amotorokra két év múlva, milyen gyerekbetegségek jönnek elő belőlük? A lacsiéról legalább tudjuk már, mit kell figyelni. :-))
Amúgy manapság majd' minden márkánál vannak nagy elkúrások (VW motorok elfagynak? stb.:-)) talán csak a japánok tartják magukat...árban is. Csak ne kelljen hozzá semmi, ha már egyszer meg bírtad venni!.:-))
Még gondolkozz a dolgon szerintem...bár ha fűt a kalandvágy..:-))
Üdv!
u.i.: a 7 év garinak sokan beugranak....5+2 a hajtásláncra, vagy 150000 km..nem mindegy!:-))
Georgbob kolléga, csak azt ne mondd hogy amikor megvetted a Chevyt, (Dévút) azt gondoltad hogy úgy tartja majd az árát mint egy Merci E-klasse. Ennyi az értékvesztése ezeknek az autóknak és kész.
Érdekes, senki nem kapta fel a klaviatúráját a Kia Ceed "hallatán". Pedig istenemre, ha el tudnám adni a lacsit min. 2,5- ért biztosan abba ugranék bele. 7 év gari bőven sok.