Jártam én is így, ugyanezt csináltam mint te. Alsó és felső csavar meglazít, kicsit kifolyat és kész. Nem látszott víz, de valami mégis kijöhetett, mert megszűnt a hiba. Nem hiszem, hogy motorvezérlő hiba lenne. Mondjuk nekem csak gyorsításkor jött elő, ha nyugisan mentem, akkor nem világított.
Ezeket az opel olajakat én nem ajánlom, akkor inkább Q8 5w40 esetleg 10w40,de vivaróba minimum 5w40 full synt. Ez a 100e km fölött 10w40 szerintem hülyeség, ja és turbónak is jobb a ''hígabb'' olaj. Majd ha zabálja akkor lehet váltani 10 40-re,addig ne. Érdekes nekem a 8 szelepes combo se az astra nem ette a gyárilag előírt 10w40-et pedig mindkettőben több mint 250e km volt és mindig nyélen járt minkettő. Van a családban egy 1,7 isuzu diesel b combo abban több mint 500e km van és olajfogyasztás nem mérhető... Az olaj az autó lelke..
Nos én Opel olajat öntök a vectrámba 5 vagy 10 w40, és igen olcsón kapható.2 hónappal ezelőtt vettem 6290 Ft az Armafiltnál+ 625 ft a szűrő. Valszeg a Vivaróba is ezt teszem bele. Sőt a Valvoline is kiváló az Auchanba szinte mindig 6690 ft. Máskülönben azt mondják 120 000 km fölött inkább 10W 40 kell, mintsem 5 W-s.
Más. Menetközben kigyulladt az izzítás lámpa / sárga spirál /.Rögtön beizgultam miatta, mígnem azt olvastam, hogy a gázolajszűrő levizesedett. Fölső thorx csavar ki az alsó tekerenytyűt is kilazítottam víznem nyoma sem volt. Akkor ez motorelektronika hiba ha az , lehet még vele közlekedni ? Vagy mást jelez a lámpa ?
Sajnos dizeleshez nem értek, nem akarok vaktába lövöldözni.
Akkor lehetne ez a következő kérdés: Ki milyen motorolajat használ, milyen időközönként cseréli?
Az OPEL ugye a saját néven forgalmazott olajat löttyinti bele, horror áron.
Nálunk mindkét autóban CASTROL Edge Turbo Diesel 5w30 van.Bevált, jó minőségű full synth olaj, 15000 km-nél cserélve természetesen olajszűrővel együtt.
Igen a motorolaj keni a turbót ezért érdemes az előírtnál sűrűbben cserélni és kizárólag valami jó minőségű full synt olajjal használni . Én motul 5w40 C3-at használok,de lehet váltok 5w30-ra.
Nem tudom,már öt hete fekszem,de még nagyon sok van hátra. szeretnék mihamarabb visszaülni mert nagyon sok km vár rám :( Rengeteg üzlet elmaradt emiatt. Júliusban már tuti,sajnos ez pont egy olyan sérülés amivel ülni a gyógyulás után se szabad(na)
szia ! Nem láttok , de a kulerbe folyik az olaj,semmi füstöm nincs amugy 293000-km van benne szépen is húz.de zavar mert nem jó nekem ha az olaj a turbóból folydogál. köszönöm a segítséget de nyugtalan vagyok miatta.Baleset menteset nektek üdv
Gondolom hidegen nem tapossátok szét a motort, autópályázás után meg visszahűtitek. Én úgy gondolom ha ezeket betartja az ember(rendszeres olajcserével) nem pusztul el a turbó... Én még mindig fekvő beteg vagyok, de ha autóba ülhetek igérem megmérem..
Látsz már hátul füstöt is? Mármint kékeset, mint az olajfogyáskor.
Ha nem akkor még biztató a helyzet. Ha már van, akkor ne kínozd. kb 300 pénz egy új turbó, a felújítása meg megvan olyan 100-ból. (cseredarabot viszed és kapod a felújítottat.)
Az 1,9-ben van 260 000 km, még nincs semmi baja a turbónak.KC rá is csodálkozott.
Ő azt mondta, hogy kb 150-180 000km a turbó élettartama, mielőtt elkezdi az olajat enni.
Nekem még mindíg nem mérhető a fogyás, remélem sokáig így is marad. :-)
Ki cserélt(etett) már fékolajat? Az 1.9-ben még nem volt (260 ezernél jár) pedig elvileg 120 ezernél kellett volna, a másikban a 2.0-ban sem volt (190 ezernél jár) pedig elvileg ott is 120 ezernél kellett volna. Mennyi megy bele egyáltalán? Nem találtam adatot a könyvében, de lehet h. siettem. Egyébként ha beülök és benyomom a pedált akkor tök kemény, ahogyan beindítom felpuhul. Tudom, h. ez így természetes de úgy emlékszem h. ha nem nyomkodtam leállított motornál akkor nem keményedett fel pár óra állás után. Most mintha ezt csinálná. Ez is természetes? Az 1.9-re gondoltam. Gyorsulást nem mértetek még? üdv
1,9 cdti 8 ülés, körbe üveg, hosszú, sok ló :) kb. 135-140 Le és kb. 300Nm. 90-120 . 15mp 90-140 . 26mp. Nem tudom mennyi lenne 100 lóval, most ennyi. Ja, 6. fokozatban. Sztem nem rossz.
Sziasztok.. A gyári cd helyére szeretném berakni a régi Vdo 5326 fejegységem. Már próbáltam , fényévekkel jobban szól mint a gyári retek,de annyira hozzászoktam a kormány vezérléshez és a központi kijelzőhöz,hogy ezekről nem .A kormányvezérlést elvileg tudja a fejegység a helye is megvan az iso csatik mellett,de ami még fontos lenne a gyári kijelző. Szerintetek megoldható? Csipesz én kizárólag autópályán hosszú utakon használom az autór, így is érdemes lenne csippeltetni? A fogyasztással elégedett vagyok , télen hosszú távon 140-150-es utazó körül 8 literekkel jártam. Éz csökkenne? 1,9dci 100ló
Sziasztok! A 2003 év végi Opel Vivaro gyári pótkerekéhez keres megegyező típusú kereket Az abroncs paraméterei: Continental Vanco 6 195/65 R 16 C 100/98 T Sajnos ezt a Vanco 6-ost már nem gyártják, de egy új gumi árát megspórolom, ha a vadi új pótkerekemnek találok párt. Lehet felnivel, vagy anélkül, ha nagyon szükséges, akkor pedig cserébe tudok adni gyengébb mintázatú kereket pótkeréknek. Elérhetőségeim: josvay@citromail.hu, 06-20-397-4684.
Nálunk az egyik gép lett izmosítva egy kicsit kb. 30 ezer km-nél. Most 259 ezer van benne, és (kopp-kopp) még minden gyári (turbó, bef. fejek ...). Ha vmi problémát jelentene a tuning, sztem már kijött volna. Egy gyors számolás: Ha 100km-enként 0,8 dl-el kevesebbet eszik, akkor az 100 ezer km-re 800 liter megtakarítás cirka 250 ezer Ft. Jelen esetben kb. 200 ezer km-re 1600 liter azaz fél milla. Ha tehát most menne tönkre, akkor is 500-al előrébb vagyunk úgy, h. azalatt a km alatt élveztük a többlet erő nyújtotta komfortot (nagyobb dinamizmus, kevesebb fogyasztás).
Szerintem nagyrészt a VEZETÉSI STÍLUS-tól függ az, hogy mennyit megy el. Mi nem a lámpától való elinduláskor nyomjuk neki, nem a kupplungot égetjük, hanem 5.és 6. fokozatban élvezzük főleg a többlet nyomatékot.
Ezek után mindenki döntse el maga h. mit csinál. Ha megint úgy adódik sztem nem várunk még 30 ezer km-t sem.
A lóerő tartománynak egyrészt presztizs másrészt marketing okai vannak mintsem tecnológiai. Lásd az Audi- Seat-Skoda-VW csoport motorjait. Ua az 1.4 literes blokk ua. hengerfejjel egyik autóba sem teljesíti ugyanazt.
Ha a prémum autót választod / drágábbat / nyílván az erősebbik 1.4 motorral szereltet kapod. Pl :120 pacis TSI motor. Ha a skodát választod azt a gyengébbikkel szerelik, / itt a TSI motor csak 100 le / persze megrendelheted az erősebbik verziójú 1.4 -est is de felárért. A Vivaró- Laguna- Espace motorokkal dettó ez a helyzet.
A régi Passat-hoz (nem Can buszos) az e-bay-ről szereztem OBD2-es kábelt 18 ezerért. Meg is spóroltam a szervizeken néhány százezer forintot.
(légtömeg mérő hiba és egy szakadt vákuumcső miatt turbót, légtömeg mérőt, porlasztó csúcsot stb.. akartak cserélni. A légtömeg mérő féktisztítóval javítva, a cső egy pumpa segítségével meglet, a kábel törölte a hiba tárolót és már ment is a gép).
Remélem ehhez is van hasonló, és áron tudok rendelni. Nem akarok én nagyon elmélyedni a kulissza titkokban, és főleg elkefélni nem szeretném a computert. De nézegetni, hibatárolót törölni, és főleg a hiba pontos ismeretét a szerviznek előre bejelenteni viszont nagyon szeretném : )).
A tuningal kapcsolatban pedig nem látom be. Ha a gyár mérnökei ráhagyással méretezi az alkatrészeket, és a teljesítményt 115LE-re programozzák de a gép tudna 140-et is akkor miért nem 140, pedig a Hyundai H1 170LE, a VW T5 Multivan 174LE, és ez biztos nagyon fáj a marketingeseknek, még ha az 2500cm3-ból jön is ki . A válasz az, hogy egy sorozatban sincs két egyforma blokk a várható élettartam és a meghibásodási ráta megfelel egy ipari felhasználásra szánt járműbe (400-500e km az első generálig). Ha felhúzzák 140-re valószínűleg a hiba ráta megnő. :'( Nekem jó a 115 csak ne hagyjon ott sehol. És még valami volt egy öreg Astra-m, soha többé nem akarok magam mögött füstöt látni. Tapasztalatom szerint előbb-utóbb minden felhúzott gép elkezdi önteni a füstöt. A Szentendrei úton a rendőrök jót nevetnek és elkérik a rendszámot.
Kb 2hete az autó kicsit legyengült. Vivaro 2005, 1.9 DTI 82LE, 120lóra felhúzva. A turbó olyan 2500nál kapcsol, eddig 2000nél már húzott rendesen. Amúgy 110.000km van összesen az autóban. Van valakinek ötlete hol kezdjem a hibakeresést? EGR-t esetleg érdemes lenne kitisztítani? Ötleteket várom, köszönöm!!!
Hali Az 1.9-es és a 2.0-ben sem változó geometriás a turbó,(a lagunákban amiben ugyan ez az M9R motor van ott igen)de a 2.0-ben lényeges jobban teljesit a turbó a 16szelep miatt jobb a hengerek feltöltése.Ezek már 1600as fordulattól jól gyorsulnak,míg az 1.9-es csak 1900-as fordulatnál kezd életre kelni. A befecskendezők a 2.0-ből könnyedén kijönnek nem kell hozzá célszerszám.