A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szóval a kompjuter alapállásban annyi áramot fogyasztott, hogy leszívta az akksit, míg állt a motor. Ezek a gépek meg már egy kicsit gyöngébb akksival már nem indulnak el.
Ezért az erre a hibára kiadott szoftverfrissítést végezték el. Azóta nincs akkulemerülés, indul a motor, de új hibaként a csatalkozót, stekkert néha lekapcsolja a kompjuter magától, ezért a stekkert (rádió!) külön biztivel külön kötötte rá az akksira, tehát a probléma megoldódott.
30 ekm alatt ezen a hibán kívül egy hátsó szimmeringet kellett cserélnie, mert folyott valahol az olaj.
En a fekezesi szokasokat es a motor terheleset hoznam elso helyre a fekek hasznalataval kapcsolatban. Mivel kulonben is roncsi lett a jobb labam, az elmult 3 honapban egyaltalan nem hasznaltam a hatso feket, szerintem egy szemellyel minden gond nelkul lehet helyette motorfeket hasznalni, csak eleget kell visszavaltani.
Ket szemellyel, csomagokkal, intenziv fekezesnel ez mar nem igaz... :-))
Nálam az 1150gs-nél szintén, ahol nincs integrált fék, a hátsó jobban kopott,de azt már úgy vettem,hogy cserélnem kelett.Az 1200Gs-nek eddig a fékkel nem volt gondja.
Az én gépemnek még nincs integrálja,ennek ellenére a hátsó féktárcsa sokkal kopottab,mint az első.Az elsőkön szinte semmi kopás nem látható.Lehet,hogy itt a fékezési szokások,valamint a relative kisebb tárcsaátmérő játszik szerepet.
Mivel nemrégóta BMW-zek,az elfogultság a márka iránt,még csak kialakulóban van bennem,igytalán reálisabb képet tudok róla festeni...szerintem.
Gondolon a motorblokk megbízhatóságáról,tulajdonságairól nemkell sokat írogatnom,azt úgyis jól ismered.
A modell szépsége,úgymint az egyébb BMW-nél izlés dolga,bár nekem minden nap egyre jobban tetszik:))
Az üléspozíció,nekem az eredeti kormányállással kicsit hasalósnak tűnt,ezért a villahid fölé raktam a kormánycsutkákat.A hosszabb gurulásoknál szerintem így kényelmesebb.A szélvédelem-mint utóbb kiderült- a gyári plekóval egészen jó volt .
Én magasabb MRA túraplekót használok,így a bogár ugyan jóval kevesebb a bukómon,viszont a komforton nemsokat javított..sőt!(Ezt ugyebár lejjeb már kitárgyaltuk)
Esőtapasztalatom,igazán nincs,szakadó esőben még nemmentem vele,de a láb gondolom rendesen elázna!A felsőtestet azért jól megvédi a széles idom,meg az MRA.
A rugózása sokkal keményebb mit a többi tipusé,de a komfortérzet azért kifogástalan!Földútra szerintem nagyon korlátozottan alkalmas a gép.
A jellege tényleg spot-túra,ennek minden előnyével és hátrányával együtt.
A majd' 100 lóerő nagyon dinamikus, de nem sportmotoros közlekedésre alkalmas.
A túratávja kb 700-800 kilóméter rövidke megállásokkal.Ekkor már kezd fájdogálni a hát a relatíve hasalós üléspozíció miatt. A hátsóülésen ülö,minnél idősebb annál többet panaszkodik,a fiatal lányok meg egyenesen imádnak mögöttem ülni:)Igazából az ülés tuti jó,nagy és kényelmes,inkábbcsak az szenved rajta aki nem dől rám,hanem megpróbál egyenesen ülni.aAutópályán 160-nal lazán,plekó mögé bújás nélkül lehet vele haladni.A végsebességet még nempróbáltam,de 220-at már mentem vele /nemsokkal több lehet/
Olajat nem kellett még magammal vinnem, az olajfogyás kiszámolva kb 0.8 lityi/10.000 km.Lacesz is utántöltés nélkül járta meg az 1100-assal a sarkköri kb 8000.km es túrát(gondolom azért itthon töltött bele egy kicsit)
Összegezve:Nembántam meg,hogy megvettem(KoppKopp),mivel a moci tényleg többcélú használatra alkalmas,óvatos duhajoknak való gép.
Most szólt egy ismerősöm, hogy van egy eladó gyári hátsó rugóstagja 1150 GS-be, kb. 2000 km-t futott. 150 eurót akar kérni érte. Ha valakit érdekel szóljon.
En sem orulok neki, de ha ennyiben megall, mint ami nekem elofordult, akkor jo lesz.
En ugy vagyok vele, hogy a regi GShez kepesti plusz loero es minusz kg megerte nekem, h esetleg tobb lesz vele esetleg a problema stb...
Inditas: ilyen nekem is elofordult regebben, -mar elaludt az osszes ellenorzo lampa -de mostanaban nem. Manapsag meg siman rainditok meg sarga haromszog mellett is, mielott vegezne az ellenorzessel es semmi gond.
Plexirezges:valoban van, de nem veszes, en egyebkent is gondolkodok az Adv nagyplexijenek es tartojanak megvetelen, ugy tunik csereszabatos...
Az aksit leszívja valami, egyenlőre nem tudnak megoldást mert az illetékes szabin van:P Kicsit futcsa, hogy csak ember van aki ezt a problémát orvosolhatná. (nem szóltam semmit csak csendben tűrök és várom, hogy megoldják). Próbálták programozni, de a hiba fenn áll, azt mondják lehet panelt kell cserélni. A másik a hátsó izzóm kontkat hibás volt. Szétszedtem gondoltam csak meglazult-nem így volt el volt törve a foglalat. Mitől és hogyan?? Az első plexi "zörgése roppant bosszant ami felfogatás konstrukcós hibája miatt van.
Nem tudom más GS is csinálja-e, de az enyém gyakran nem indul a kijelzőn minden OK, de hiába nyomom a startgombot semmi-ilyenkor gyújtás le, majd vissza és akkor jó. Nem értem...
Szóval, nem ezt vártam.
Az előző 1150GS az tuti volt.
Ha valakinek vannak gondjai kérem osszameg, akár privátban.
Csak én érzem úgy, hogy 20k km alatt az ilyen problémák egy BMW-től úgymond kevésbé tolerálhatók, mint a hagyományos mosóporok esetében? Nem akarok persze pálcát törni a széria fölött, hiszen a tapasztalataim a tesztmotorozásokra korlátozódtak. Van egy ismerősöm, aki úgy nyilatkozott, hogy retteg attól, hogy egy borús reggelen, a semmi közepén, elfordítja a gyújtáskulcsot és a "check" felirat után nem alszik ki a sárga (piros?) háromszög.
volt ugye ABS visszahivas, ami 2 teendot foglalt magaba, kicsereltek egy ureges csavart a fekkarban es maskent vezettek el az ABS jelado vezeteket.
Ezen kivul most 19.000 km kornyeken elkezdett recsegni a kormany, kicsereltek a felso csapagyat (gyanitom azt, ami az alatt a kupak alatt van a kormany kozepen), ilyen problemarol meg nem hallottak.
Valamint elszallt a baloldali index kapcsolom (ez allitlag tipushiba, de csak a bal, erdekes)
TOM
Ui: valamint a R1200GS Adv tulajoknak erdemes gyakrabban ellenorizni a fekbetetek allapotat, mert egy ismerosnek 10.000 km-nel ugy elkoptak a fekbetetei, hogy megette a tarcsat is! Ez vsz azt jelzi alulmeretezett a fek a Adv-on, hisz ugy tunik az egy az egyben at lett csak emelve a jo 20 kg-mal konnyebb sima 1200-rol...
Ja nekem most kellett hatso fekbetet cserelni kb 20.000-nel, allitolag az kopik gyorsabban a sebesseg fuggo fekero adagolas miatt, ugyanis kis sebessegnel torteno fekezeskor nagyobb fekerot kap a hatso kerek, hogy stabilizalja a motort...
Ugy volt, hogy elmegyunk paran ausztriaba kanyarogni meg a nyaron, szabikat kivettuk, aztan a mult heti esos idojaras es az elorejelzesek miatt sajnos le kellett fujni a Grosglockner-turat.
.
Node. Szerencses helyzetben vagyok, apam az osztrak hatarnal lakik, igy megis ugy dontottunk asszonnyal, hogy megprobalunk csutortok reggel elindulni, aztan ha nagyon rossz az ido, egyszeruen visszafordulunk es ket ora alatt akarhonnan fedett helyen, melegben sajnalkozhatunk, hogy ez nem jott ossze...
Hat nem volt vegig jo ido, de legalabb nem kellett felvennem az esoruhat, en mar ennek is orultem... :-))
.
Pontosabban amikor fel kellett volna, akkor inkabb nem alltunk meg, a tanktaska csak par cseppet kapott (abban van a PDA-GPS), a tobbi nem erdekelt igazan, megszaradtunk amint elallt az eso.
Elso este kicsit keson ertunk a kempingbe, besotetedett mire felvertuk a satrat. Valami to mellett voltunk stajerorszagban, reggel lattuk csak mennyire gyonyoru a kornyek.
.
Masnap volt kis csalodas, mert meg akartunk nezni egy gleccsertavat, de le volt zarva az ut, amit a GPS jelzett az csak valami erdogazdalkodasi vagy maganut volt, a felvonot pedig leallitottak otkor, es mi negy otvenkor akartunk felmenni. 1450 meterrol kenytelenek voltunk visszafordulni. Este meg idoben ertunk a kempingbe, a masodik jagermeister utan mar nem is volt annyira hideg. 1300 meteren volt a kemping, feloltozve bujtunk a halozsakokba... :-))
Szombat reggel esore ebredtunk, ket oraval kesobb mar csak szemerkelt, tankolas utan felengedtek a grosglocknerhez, de szoltak, hogy ovatosan jojjunk ki az alagutbol, lehet hogy ho van. A gleccserhez legyalogoltunk, feljonni mar kemenyebb volt, fel otkor indultunk tovabb az edelweisspitzehez, szaraz uton de hidegben. 10 kilometerrel es parszaz meterrel feljebb kod volt, eso, aztan hoeses es mindenhol friss ho volt az ut mellett. A kilatonal senki nem volt rajtunk kivul, csak az ot centi ho. :-) Visszafele meg felboritottuk a GS-t (nem arra dolt az aszfalt amerre szamitottam amikor megalltunk fenykepezni), bukfenceztunk a lejton vagy harmat, de azonnal megallt egy auto, semmi perc alatt felallitottuk a gepet, mehettunk tovabb. Vissza a grosglockner fele kilatohoz, ott aranylag jo ido volt, de mire megvacsoraztunk (olcsobb volt mint barhol mashol, eroleves-cordonbleu combo salataval sultkrumplival), mire befejeztuk elkezdett esni a ho. 100km-t mentunk aznap, de rohadt faraszto volt.
.
Vasarnap reggel szikrazo napsutes, satorelpakolas, hazazindulas, termeszetesen a hegyen keresztul. Eg es fold a kulonbseg a jo es a rosszido kozott. Hihetetlen csucsok, szaraz aszfalt, labtartokarcolas es dontogetes, es sajnos regeteg ember. Besoztak az utat mert reggelre lefagyott, igy az egyik kanyar utan tele volt kecskekkel az ut, nyalogattak a sot.. :-)
Fel kettokor indultunk hazafele az Edelweisspitzerol, autopalya arrafele nincs, ugyhogy 700km-t gyujtogettunk ossze estere, kb 80km palyaszakasszal. Ejfel utan ket perccel erkeztunk a kapu ele, magyarorszagon mar csak ott tartottam be a sebessegkorlatozasokat, ahol mindig van rendor.
.
Gyonyoru volt, es felejthetetlen elmeny augusztusban ez az idojaras. (Azert nem bantam, hogy vasarnap vissza tudtunk menni szikrazo napsutesben is.)
Nincs semmi titok (szerintem)! Csak gondold el, hogy mi az ami nagy"átlag" közönséget megcsapja? Valami átlag "rizskályha", vagy esetleg valami szélsöséges ízvilágu forma! Viszont azt mindenki elismerheti, hogy bár nem tetszik mindenkinem a BMW (nem is kell), de mindenki talál benne olyat amit sehol máshol, másik márkánál! Ettől még nem kell mindenkinek bmw, és persze sokan inkább acsak az árának tudják be. De azt nem tagadhatja senki, hogy olyan technikai dolgokat ömlesztenek össze és éreztetik maximálisan hogy a felhasználó az első midenben, hogy azt senki más nem teszi! Gondolok itt a mindenki (még egézen más stílust kedvelők is sportolók) szerint is kiválló futóműre és olyan egyedi megoldásokra amit senki más nem csinált meg (elsőre legalább is) És ami nekem külön szivemhez közeli, hogy azzal is maximálisan a felhasználót helyezik mindenek felett, ahogyan a finoman kidolgozott kiegészítők tökéletes és széleskörű választékát készítik el nekünk. Mutass még 1 másik márkát, aki a tökéletes túrázáshoz annyi minden hasznos kiegészítőt kínál. Persze most már mindenki próbál, de ez már nem az igazi.
Nagyon tetszett a tesztmotorozásról írott összfoglalód! Én éppen most kerülgetek egyet az általad sokkal alaposabban tesztelt 1100S modellböl.Megtennéd , hogy leírod a tapasztalataidat, föleg a túrúkon mutatott tulajdonságai éredekelnek (eső, szélvédelem, stb.)! Az öreg R100RS-t már sajnálom a gyors túrákon, ezzel a tempóval úgy érzem szét fogom hajtani, amit nem érdemel meg huszonnégy évi hűséges szolgálat után, tehát esedékes a tipusváltás, de a baráti körömben S modellel senki nem szolgálhat információval.