A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
"Sajnos nem, mert a szetcsattant belek nem jonnek le aztatassal."
Ha mar a beleknel tartunk:
Ezt mivel mosnatok le? Mult heten sikerult osszeszednem :
.
.
Olyan aranyos szegeny ahogy benez a kis fejevel. :-( Baratnom ugyanezen az uton egy madarat kapott el egy varosban, nem tudom hogy csinalta a szerencsetlen, pont kettonk koze sikerult erkeznie, de az asszem tulelte.
En vettem bogarirtos szelvedomosot a Tecsoban. Azzal lefujom a plexit, kicsit hagyom majd vizes tisztitoszeres ronggyal letakarom. Kicsit hagyom a plexin, amig a motor tobbireszet lemosom. Majd ezekutan lemosom tiszta vizzel a plexit es kesz. Nekem tiszta bogartetem mentes szokott lenni ezek utan.
Hali, szélvédőtisztítás ügyben érdeklődnék hogyan mivel szoktátok. Annyira hatásos a 'csak vízzel' felirat hogy még nem próbáltam mással de kezd elegem lenni a retekből meg az odaégett bogarakból hogy előbb utóbb nekiugrok valamivel. De mivel? Szerintem semmi baja nem lenne ha valami tisztítószert használnék, de ki tudja?
Nem kell levenni a tankot, meg a bukőcsövet, elég az elsó csavarokat kivenni, az összekötőt kell levenni, és akkor annyira el lehet húzni oldalra a bukócsövet, hogy a trepnit már ki lehet buktatni...
Köszönöm, majd továbbítom a szerviz felé. jó lenne már végre normálisan haszmálni. A barátatim trolinak csúfolják, mert piros és mindig a 230-ba van dugva:)
Én már cseréltem otthon olajat, tényleg nem bonyolult, de azért el lehet vele pepecselni. A szűrő a blokk aljába van betekerve, ehhez le kell szedned az alsó motorvédő lemezt. Ha bukócsöved van akkor lehet hogy azt is. Nekem gyári bukócsövem van, az az alján van négy csavarral rögzítve, plusz a tank alatt a két oldalon. Hogy normálisan beférjél egy imbuszkulccsal ahhoz meg kell lazítani kicsit a tankot, nem muszály leszedni. Ez azért kicsit időigényes.
A szűrő mellett van az olajleeresztő csavar, a szerszámosból a legnagyobb imbuszkulcs nyitja. A szűrő úgy be van tekerve, hogy a sokszögben lelapolt vége alig áll ki a blokk síkjából, továbbá mellette sem fér be a láncos olajszűrőleszedő, úgyhogy tényleg jó ha van hozzá letekerőd. Én a Louisban vettem kb. 10 euroért. Amíg nem volt, addig a régi szűrőn átütöttem egy csavarhúzót és azzal tekertem ki. Viszont az új szűrőt kézzel kellett meghúznom, ami nem mindig sikerült faszául, volt olyan, hogy újra le kellett bontanom mindent és megint ráhúzni, mert csepegett a szűrő mellett az olaj...
Feltöltés természetesen a bal hengerfejen található nyíláson, az olajleeresztő csavar visszatekerése után! :-) Mikor felöntötted, indítsd be kicsit a motort, hagy menjen tele a szűrő is olajjal, utána tudod majd beállítani az olajszintet. Jó szórakozást!
Koszi a valaszokat, ez a castrol GP 20W50 lesz a nyero.
Van valakinek manual az olajcsererol elektronikus formaban? Azt se tudom hol van az olajszuro, leengedocsavar, satobbi. Hol lehet kapni szurot? Kell hozza valami spec szerszam?
Egy szimpla olajcsere miatt nincs kedvem szervizbe menni, foleg ha megvan az egesz egy fel ora alatt es nem kell hozza semmi kulonlegesseg.
Olaj témához 2 korábbi más fórumon megjelent levelet idéznék, kissé rövidítve:
1:
Összefoglalva, és a BMW motorkerékpár szempontjából vizsgálva: a szervízkönyvben található egy táblázat, mely különféle hőmérsékleti tartományokhoz rendelt viszozitási értékeket mutat. Tanulmányozzuk át, és határozzukl meg magunknak, milyen hőmérsékleti tartományon belül használjuk szívesen és többnyire a biciklit, és ez alapján válsszuk ki a megfelelő olajat. Mivel a föld ezen felén még a motoros szezonban is +10 és +30 fok között mozog a hőmérséklet, ezért egy közepes minőségű olaj is megfelel. Azonban ha valaki esetleg az afrikai kontinensre motorozik, célszerűbb a legmagasabb, vagy egyfokozatú hőmérsékleti tartományú olajjal feltölteni a motorját. Példakénd szeretném megemlíteni, hogy tavaly júliusban Tunéziánban, Douz közelében +62 fokot mutatott a hőmérő, de a jól megválasztott olajnak köszönhetően a motor ebből mit sem érzett. A saját motoromban (1150GS) közönséges 15W-40-es ásványi olajat használok. Ne felejtsük el, hogy a BMW boxerek nem forognak együtt a kupplunggal, ezért teljesen felesleges 5000 Ft/kg áron beleönteni azt az olajat, amit alapvetően a nagyon-nagy teljesítményű, nagyfordulaton üzemelő japán motorokhoz fejlesztettek ki. Függetlenül a típustól, nagy általánosságban elmondható, hogy az alsó és felső nívó közötti olajmennyiség eltérés 0,5 kg. Tehát ha már nem látjuk az olajat a kémlelőablakban akkor sem kell megijedni, hiszen csak 1/8-ada fogyott el. Ellenőrzés képpen kicsit megbillentve balra ellenőrizhetjük a mennyiséget. Szervíztapasztalataim alapján bátran kijelenthetem, hogy ha csak két liter olaj maradt a motorban, akkor sem "szív lyukat", legfeljebb a hűtés romlik kissé.
2:
A km óra most lépte át a 145.000. kilométert. Különösebb problémaim nem voltak vele, motorikusan semmi. Utoljára 1995-ben kapott szintétikus olajat, azt is fogyasztotta. Nagyszerűen elvolt eleddig a 800-1.000,- Ft/l-es MOL olajjal, persze ebből is elfogy 2-3 l tízezer kilométer alatt. Csak egy "megrázó" emlék: amikor Skóciából hazafelé Párizsban a kánikulában, a forró aszfalton araszolva, a márkaszervízek által, a méregdrága szintétikus olajjal feltöltött bokszerek sorban dőltek ki az olaj magas hőfoka miatt, nem akartunk hinni a szemünknek...
Egy ilyen futás teljesítményű motor tízezer kilométerenkénti szintétikus olajcseréje esetén, csak a betöltött olaj ára (nem számolom az elfogyott pótlását) több, mint 300.000,- Ft-ba került volna...
3:
Az én motorom 10000 km-ként szintén elfogyaszt 3 l pluszt, hajtástól függően.
Eddig, mármint a fenti infóig abban is 4000 Ft-os olaj volt.
Azóta a Liqui Moly 1300 Ft-os 10-40-es racing motorkerékpárokba gyártott olajával járok.
Nem mindegy, 28000 Ft-ot, vagy 9000 Ft-ot költök olajra.
A szervízkönyv 10W 50-es olajat ír hozzá. Nemrégiben nagy eszmecsere folyt itt a fórumon erről az olaj témáról, mit éri meg beletenni, mit felesleges stb. Én nem variálok, beleteszem azt, ami elő van írva. Eddig Castrol RS 4T- t, most egy hete pedig Repsol 4T Racing-et. A Castrolt külföldről hozattam mindig ismerőssel, most a dráguló euro miatt lemondtam róla, megvettem az olcsóbb Repsolt. Sajnos pár nappal később volt lehetőségem kiugrani egy haverommal a bécsi Louis-ba, ahol elkerekedett szemmel láttam, hogy a 4 literes Castrol le volt árazva 33 eurora... 9-10 000 FT. Van ilyen.
Valahol olvastam egy átfogó cikket az olajokról, vagy a neten, vagy a Motor Revüben. Abban olvastam, hogy az ásványi olajoknak jobb a kenőképességük, a szintetikusaknak pedig a hőtűrő képességük. Ezért lehet az, hogy bizonyos résszintetikus olajok sokoldalúbbak, jobbak - ez nem pontos megfogalmazás - mint egyes fullszintetikus olajok. Természetesen ez függ a motortípustól, hogy melyikbe milyen olaj a legmegfelelőbb. Én nem akartam felülbírálni a gyárilag ajánlott értékű olajat, ezért ezt használom. Ennyit tudtam neked segíteni, a további hozzászólásokat én is kíváncsian várom, hátha olvasunk valami újdonságot... Szia!
Koszi a gratuaciokat a havas turahoz, az ember neha belefut ilyesmibe, szerintem kevesen fordultak volna vissza a cel elott 20km-el. Egyedul attol feltem, hogy fel se engednek, mert azzal nem tudtam volna mit kezdeni.
Mas:
Nem akarok flamet inditani, de kivancsi vagyok ki milyen olajat ajanl az 1150GS-be. 2000-es ha ez szamit valamit.
Aktualis az olajcsere, szoval el kell dontenem mit tegyek bele. Szervizkonyv es manualom nincs, a gyar mit ajanl? Most Castrol R1 van benne, de szerintem hulyeseg ilyen vekony olajat hasznalni egy leghuteses boxermotorhoz.
Szóval a kompjuter alapállásban annyi áramot fogyasztott, hogy leszívta az akksit, míg állt a motor. Ezek a gépek meg már egy kicsit gyöngébb akksival már nem indulnak el.
Ezért az erre a hibára kiadott szoftverfrissítést végezték el. Azóta nincs akkulemerülés, indul a motor, de új hibaként a csatalkozót, stekkert néha lekapcsolja a kompjuter magától, ezért a stekkert (rádió!) külön biztivel külön kötötte rá az akksira, tehát a probléma megoldódott.
30 ekm alatt ezen a hibán kívül egy hátsó szimmeringet kellett cserélnie, mert folyott valahol az olaj.
En a fekezesi szokasokat es a motor terheleset hoznam elso helyre a fekek hasznalataval kapcsolatban. Mivel kulonben is roncsi lett a jobb labam, az elmult 3 honapban egyaltalan nem hasznaltam a hatso feket, szerintem egy szemellyel minden gond nelkul lehet helyette motorfeket hasznalni, csak eleget kell visszavaltani.
Ket szemellyel, csomagokkal, intenziv fekezesnel ez mar nem igaz... :-))
Nálam az 1150gs-nél szintén, ahol nincs integrált fék, a hátsó jobban kopott,de azt már úgy vettem,hogy cserélnem kelett.Az 1200Gs-nek eddig a fékkel nem volt gondja.
Az én gépemnek még nincs integrálja,ennek ellenére a hátsó féktárcsa sokkal kopottab,mint az első.Az elsőkön szinte semmi kopás nem látható.Lehet,hogy itt a fékezési szokások,valamint a relative kisebb tárcsaátmérő játszik szerepet.