Sajnos a technika ördöge lenullázta a topicot, ezért én az új hírekkel jövök.
George Lucas a múlt héten bejelentette, hogy a Star Wars csak 6 részes lesz, tehát a Return of the Jedi-nek nem lesz már folytatása.
Az év végén a Skywalker ranchon a Lucasfilm központjában tartottak egy meeting-et közel 450 személy részvételével akik az első rész reklám, promoció és értékesítési ügyiben vesznek részt.
Levetítettek részeket a már kész / !!! / filmből és a résztvevő cégek képviselői felállva ünnepelték George Lucas-t.
Az alábbiakban részletek az USA-ban tervezett reklám, promociós és termékkampányokról cégekre lebontva:
1. LUCASFILM és 20TH CENTURY FOX
A Lucasfilm bejelentette, hogy a 11/98-ban bemutatott mozi trailer fantasztikus siker volt 45 nemzeti tv társaság foglalkozott vele 220 perc adásidőben, ezen kívül számtalan újság és internet oldal szentelt figyelmet neki. A legtöbbet arról írtak, hogy a rajongók mennyit álltak sorba, hogy a trailert megnézzék majd utána a főműsort meg sem nézve távoztak.
A Lucasfilm weboldala a történelem legnagyobb internet eseményének részese volt egy hét alatt 2 millióan töltötték csak innen le a trailert.
A Lucasfilm közölte a 2 perces előzetest visszahívják a mozikból és helyette egy 5 perces kerül nemsokára bemutatásra.
A Lucasfilm készített 5 db tv spotot is ezeknek sugárzási időpontja még ismeretlen.
Az amerikai mozikban a promóció májustól augusztusig tart. A nyomtatott kampámy márciusban kezdődik.
Még nem zárták le a teljes reklámköltségvetést !!!!!!
A FOX a filmet cak olyan mozikban kívánja játszani amelyek rendelkeznek tökéletes digitális hanggal, a nyitó héten a a filmet 3000 mozivásznon mutatják be.
A video változat 2000-ben jelenik meg.
2. PEPSI COLA
A Pepsi az új film szereplőinek a képével ellátva 8 milliárd darab dobozos üdítőt dob piacra, ezek között a 12-es és 24-es csomagolásuakban véletlenszerűen el lesz rejtve egy-egy " arany Yoda " doboz.
A Pepsi kihelyezi a film reklámtábláit és életnagyságu figuráit 38.000 supermarketben és boltban.
Elkészítenek 25 millió üdítős poharat a figurák képeivel.
A film és a termékek reklámozására készítenek 3 tv spotot amelyet erős rotációban főműsoridőben sugároznak majd az USA Tv-k.
3. TRICON / PIZZA HUT, KFC, TACO BELL /
A három lánc csatlakozik a kampányhoz, mindegyikben lesznek speciális ajánlatok ajándékok SW menük, SW üditős poharak stb.
Mindegyik lánc / !! / átalakul egy-egy STAR WARS bolygóvá:
PIZZA HUT: CORUSCANT
KFC: NABOO
TACO BELL: TATOOINE
4. HASBRO és GALOOB TOYS
Azt tervezik, hogy 1999-ben 1 milliárd dollár értékben fognak SW játékokat forgalmazni / csak az USA-ban 8000 milliót /.
A legnagyobb játékkampányt indítják el, 40 millió dollár tv reklám értékben.
A vásárlók gyűjthetnek majd " jedi pontokat " amelyekkel különféle ajándékokat kapnak majd.
200 féle játékot adnak ki: akció figurákat, akció járműveket, monopolyt, 3-D Puzzle-t, fénykard szettet stb.
5. LEGO INTERNATIONAL
A Lego tv reklámokat sugároz 3/99-5/99-ig.
Beleépítik A SW-t a prrogramjaikba: Lego építők klubja / 1 millió tag /, kéthavi magazin, postai levelezés.
A tavasszal Kaliforniában nyíló első amerikai lego parkban helyet kap a SW.
6. LUCASART és NINTENDO
A LucasArt 5 féle termékkel jelentkezik, megjelenések
2 5/99
2 9/99
1 12/99.
A Nintendo a SW játékokra 9.5 millió dollár reklámpénzt szán, valamint előzeteseket ad a Nintendo Power magazinban / 1 millió olvasó /.
Még nem jelentették be, hogy tulajdonképpen hány játékkal lépnek piacra, de fajtánként 5 millió darabot kívánnak eladni.
Április 30-tól Május 2-ig rendezik meg Denverben a Space and Air Museum-ben a STAR WARS konvenciót amelyre 25 ezer vendéget várnak.
Az amerikai SW klubnak 200 ezer tagja van, levelezési listájukon 1 millió személy található.
CSAK ENNYI!