Keresés

Részletes keresés

Macskapecér Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1766
GPisti!

Írtam levelet arról, hogy ne állj neki egyedül, meg hogy milyen műveletek kellenek még az olajcsere mellett, amiket műszer és szerszám nélkül nem tudsz elvégezni.
A boxer sokáig bírja, de nem mindenható és örökéletű, ha nem adsz meg neki mindent, amire szüksége van.

Körte
Előzmény: HolAMotor (1744)
kz2 Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1765
Én RT-vel megyek árkon-bokron. Jobbára persze aszfalton. Néha egy fűzött kerék azért jól jönne. :-) Ha GS, akkor 1150 Adv, vagy 1200 Adv, de leginkább a HP2! :-) Nekem a sima 1200 nem jött be. Annál jobb tanács nincs, hogy ki kell próbálni. Garmischban minden évben erre lehetőséged van, ha kibísz még egy évet.
Előzmény: cselle (1764)
cselle Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1764

Imádom a jó humort! :)

 

 

Az összehasonlításod olyan amire vágyom.

 

 

Teszteket, hibákat és azok megoldási lehetőségeit várom...

 

Előzmény: soka63 (1763)
soka63 Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1763

Mint mond a szived?

Melyik tetszik jobban.

Pár túrán részt vettem.

Szinte csak egy-két olyan szakasz volt, amin LT-vel nem jöttek át a kollégák, inkább kerültek, az összes többi átjött.

 

A magyar utakra, sárgára, meg ilyenekre én speciel a gs-t javasolom.

Ha piroson, meg autópályán közlekedsz menj rt-lt-gt-vel.

 

Tavaly volt egy tesztfutam, ahol ugyanazt az egy órás utat tettem meg 1200rt-1200gs-1200st hármassal, negyedszerre ismét a gs-sel.

 

Szerintem a gs-nek nincs párja.

 

Igaz egy kis piros után inkább sárgán mentünk.

Az rt kényelmes volt, szólt a zene, a plexi gombnyomásra magasodott stb.

Az st-ről néhány bukkanónál majdnem lepattantam, meg elfáradtam a görnyedésben, nem a magyar sz@r útra való.

A gs meg mint a kés a vajban.

Számomra nem kérdés.

 

Ha kifogsz egy jó darabot nem lesz vele gondod.

Sajnos még forrnia kell egy kicsit a szériának, szerintem.

Ezért vettem nemrég inkább egy utolsó szériás 1150-est.

 

Én nem vennék motort túrafelszerelés, markolatvédő, markolatfütés, abs nélkül.

 

Mire kell?

Mert bár mindegyik másra való végülis motorozunk mindegyikkel.

(marás?)

 

Előzmény: cselle (1761)
Pépépe Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1762
Magánvélemény:

Ülj rá, menj vele párszáz kilómétert, és ha tetszik akkor vedd meg! Ha nem tetszik ne vedd meg!

Amit meg utólag vehetsz rá, annak a tárháza végtelen, de (szerintem) egy bukócső elengedhetetlen, dobozrendszer jó ha van, markolatvédő megint csak jól jön (ha nincs rajta gyárilag) tanktáska sajnos csak a gyári megy rá, olyan "idétlen" a tank formája.

A műszaki pro-kontra érveket majd a jobban hozzáértők leirják, de ki vesz objektívan, érzelemmentesen motort???? :-)))
Előzmény: cselle (1761)
cselle Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1761

Komoly kérdés:

 

Az összegyült tapasztalatok alapján 1200GS-t érdemes hát venni, vagy nem?

 

Régóta fontolgatom, hogy 1150RT-met lecseréljem-e rá avagy sem?

(Ha most valaki azzal jön, hogy másra való megmarom magam.)

 

Most megint bombáz a márkakereskedő egy jó ajánlattal.

 

Érvek pro és kontra?

 

Ja! és mit kell pluszban rátenni, amire tényleg szükség van?

 

Előzmény: jk1150gs (1749)
MGP Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1760

Szinte mindig felhajtott plexivel járok. Pár éve egy éjszakai Bükk átkelés során annyira jöttek a bogarak a refire, hogy lehajtottam, majd kb két másodperc múlva egy denevér felkenődött a plexire. Szürreális élmény volt. Aztán belegondol, mi lett volna, ha ezt plexi nélkül kapom... Brrrrrr....

 

Előzmény: HolAMotor (1758)
jk1150gs Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1759

Megölted BATMAN-t :( most ki fog igazságot osztani

szégyeld magad!

 

krisztián

Előzmény: HolAMotor (1758)
HolAMotor Creative Commons License 2006.08.17 0 0 1758

jk1150gs!

Kell a tekero, hivlak ma! Csucsszuper. :-)

 

Laja:

"Sajnos nem, mert a szetcsattant belek nem jonnek le aztatassal."

 

Ha mar a beleknel tartunk:

Ezt mivel mosnatok le? Mult heten sikerult osszeszednem :

 

 

.

.

 

Olyan aranyos szegeny ahogy benez a kis fejevel. :-( Baratnom ugyanezen az uton egy madarat kapott el egy varosban, nem tudom hogy csinalta a szerencsetlen, pont kettonk koze sikerult erkeznie, de az asszem tulelte.

 

Nagyobb allatot nem akarok elutni...

 

Udv,

 

-GPisti

Előzmény: GS_Laja (1755)
enterio Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1757
enterio Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1756

Kedves Márkatársak!

 

Még mindig eladó, de már olcsóbban (túl).

Tehát:

 

BMW R100R

1992

31200km / egy tulaj / sérülésmentes / szervízkönyv /leinformálható

+oldalkofferek

30000 km-nél teljes nagyszervíz, új gumik elöl-hátul

ár: 1.200.000, ennél már nem lesz olcsóbb, esetleg autó csere érdekel értékegyeztetéssel.

20-937-4321

 

további képek:http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=640310&command=ugras&screenwidth=800

GS_Laja Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1755
Sajnos nem, mert a szetcsattant belek nem jonnek le aztatassal.
Előzmény: TyuTyu-2 (1754)
TyuTyu-2 Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1754
a megoldas:
papir torlokendo .... felrak, atitat vizzel, es a motor tobbi resze lemos....
aztan a bogarak szepen a kendotol felaznek es letorolhetoek

TyuTyu
Előzmény: Narbondel (1751)
Narbondel Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1753
Hátakkor így fogom csinálni én is, nem tudom miért akkor a paráztató felirat hogy csak vízzel mosható.
Előzmény: GS_Laja (1752)
GS_Laja Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1752
Hali!

En vettem bogarirtos szelvedomosot a Tecsoban.
Azzal lefujom a plexit, kicsit hagyom majd vizes tisztitoszeres ronggyal letakarom.
Kicsit hagyom a plexin, amig a motor tobbireszet lemosom.
Majd ezekutan lemosom tiszta vizzel a plexit es kesz.
Nekem tiszta bogartetem mentes szokott lenni ezek utan.
Előzmény: Narbondel (1751)
Narbondel Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1751
Hali, szélvédőtisztítás ügyben érdeklődnék hogyan mivel szoktátok. Annyira hatásos a 'csak vízzel' felirat hogy még nem próbáltam mással de kezd elegem lenni a retekből meg az odaégett bogarakból hogy előbb utóbb nekiugrok valamivel. De mivel? Szerintem semmi baja nem lenne ha valami tisztítószert használnék, de ki tudja?
Pépépe Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1750
Nem kell levenni a tankot, meg a bukőcsövet, elég az elsó csavarokat kivenni, az összekötőt kell levenni, és akkor annyira el lehet húzni oldalra a bukócsövet, hogy a trepnit már ki lehet buktatni...

Előzmény: Fireboy (1747)
jk1150gs Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1749

Köszönöm, majd  továbbítom a szerviz felé. jó lenne már végre normálisan haszmálni.  A barátatim trolinak csúfolják, mert piros és mindig a 230-ba van dugva:)

remélem hamarosan jó lesz már......

k.

 

Előzmény: soka63 (1736)
jk1150gs Creative Commons License 2006.08.16 0 0 1748

GPisti!

én eladtam az 1150gs-t de az olajszűrő leszerelő kulcs megmaradt ha érdekel szólj.

30-2073793. Az 1200gs hez nem kell.

krisztián

Előzmény: HolAMotor (1744)
Fireboy Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1747

 

 Szia!

 

 Én már cseréltem otthon olajat, tényleg nem bonyolult, de azért el lehet vele pepecselni. A szűrő a blokk aljába van betekerve, ehhez le kell szedned az alsó motorvédő lemezt. Ha bukócsöved van akkor lehet hogy azt is. Nekem gyári bukócsövem van, az az alján van négy csavarral rögzítve, plusz a tank alatt a két oldalon. Hogy normálisan beférjél egy imbuszkulccsal ahhoz meg kell lazítani kicsit a tankot, nem muszály leszedni. Ez azért kicsit időigényes.

 A szűrő mellett van az olajleeresztő csavar, a szerszámosból a legnagyobb imbuszkulcs nyitja. A szűrő úgy be van tekerve, hogy a sokszögben lelapolt vége alig áll ki a blokk síkjából, továbbá mellette sem fér be a láncos olajszűrőleszedő, úgyhogy tényleg jó ha van hozzá letekerőd. Én a Louisban vettem kb. 10 euroért. Amíg nem volt, addig a régi szűrőn átütöttem egy csavarhúzót és azzal tekertem ki. Viszont az új szűrőt kézzel kellett meghúznom, ami nem mindig sikerült faszául, volt olyan, hogy újra le kellett bontanom mindent és megint ráhúzni, mert csepegett a szűrő mellett az olaj...

 Feltöltés természetesen a bal hengerfejen található nyíláson, az olajleeresztő csavar visszatekerése után! :-) Mikor felöntötted, indítsd be kicsit a motort, hagy menjen tele a szűrő is olajjal, utána tudod majd beállítani az olajszintet. Jó szórakozást!

 

 Gyusz

 

Előzmény: HolAMotor (1744)
GS_Laja Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1746
De nekem is integral fek van.

A Botondrol lebeszeltek, ezert van benne Univerzal.
Előzmény: kz2 (1743)
soka63 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1745

Nem nagy ügy, de a szürő kitekeréséhez valami spéci szerszám kell.

Múltkor előttem cserélték, láttam.

 

Ebayon láttam olcsón kitekerőt a multkor :-)

Előzmény: HolAMotor (1744)
HolAMotor Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1744

Koszi a valaszokat, ez a castrol GP 20W50 lesz a nyero.

 

Van valakinek manual az olajcsererol elektronikus formaban? Azt se tudom hol van az olajszuro, leengedocsavar, satobbi. Hol lehet kapni szurot? Kell hozza valami spec szerszam?

 

Egy szimpla olajcsere miatt nincs kedvem szervizbe menni, foleg ha megvan az egesz egy fel ora alatt es nem kell hozza semmi kulonlegesseg.

 

Mas kerdesem nincs egyenlore. :-)

 

Udv,

 

-GPisti

Előzmény: kz2 (1739)
kz2 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1743
Neked nem integrál a féked úgy hiszem. Az enyém igen, 34 felé közelít a gyárival, most fogom cserélni.

Semmi MOL Botond? Kicsit csalódott vagyok. :-D
Előzmény: GS_Laja (1741)
GS_Laja Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1742
Bocsanat!
Termeszetesen fekbetetrol van szo.
Előzmény: GS_Laja (1741)
GS_Laja Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1741
Hali!

A fek temaban csak annyit mondanek, hogy nekem az 1150gs-n.
Meg a gyari eredeti fekek vannak es van benne 43 ezer km.
Pedig en is szoktam fekezni :D

Olajrol pedig annyit, hogy nekem MOL Universal van benne es nem eszi.
Előzmény: HolAMotor (1735)
soka63 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1740

Olaj témához 2 korábbi más fórumon megjelent levelet idéznék, kissé rövidítve:

 

1:

Összefoglalva, és a BMW motorkerékpár szempontjából vizsgálva: a
szervízkönyvben található egy táblázat, mely különféle hőmérsékleti
tartományokhoz rendelt viszozitási értékeket mutat. Tanulmányozzuk át,
és határozzukl meg magunknak, milyen hőmérsékleti tartományon belül
használjuk szívesen és többnyire a biciklit, és ez alapján válsszuk ki
a megfelelő olajat. Mivel a föld ezen felén még a motoros szezonban is
+10 és +30 fok között mozog a hőmérséklet, ezért egy közepes minőségű
olaj is megfelel. Azonban ha valaki esetleg az afrikai kontinensre
motorozik, célszerűbb a legmagasabb, vagy egyfokozatú hőmérsékleti tartományú olajjal feltölteni a motorját.
Példakénd szeretném megemlíteni, hogy tavaly júliusban Tunéziánban,
Douz közelében +62 fokot mutatott a hőmérő, de a jól megválasztott
olajnak köszönhetően a motor ebből mit sem érzett. A saját motoromban
(1150GS) közönséges 15W-40-es ásványi olajat használok.
Ne felejtsük el, hogy a BMW boxerek nem forognak együtt a kupplunggal,
ezért teljesen felesleges 5000 Ft/kg áron beleönteni azt az olajat,
amit alapvetően a nagyon-nagy teljesítményű, nagyfordulaton üzemelő japán motorokhoz fejlesztettek ki.
Függetlenül a típustól, nagy általánosságban elmondható, hogy az alsó
és felső nívó közötti olajmennyiség eltérés 0,5 kg. Tehát ha már nem
látjuk az olajat a kémlelőablakban akkor sem kell megijedni, hiszen
csak 1/8-ada fogyott el. Ellenőrzés képpen kicsit megbillentve balra
ellenőrizhetjük a mennyiséget. Szervíztapasztalataim alapján bátran
kijelenthetem, hogy ha csak két liter olaj maradt a motorban, akkor
sem "szív lyukat", legfeljebb a hűtés romlik kissé.

 

2:

A km óra most lépte át a 145.000. kilométert. Különösebb problémaim nem voltak vele, motorikusan semmi. Utoljára 1995-ben kapott szintétikus olajat, azt is fogyasztotta. Nagyszerűen elvolt eleddig a 800-1.000,- Ft/l-es MOL olajjal, persze ebből is elfogy 2-3 l tízezer kilométer alatt. Csak egy "megrázó" emlék: amikor Skóciából hazafelé Párizsban a kánikulában, a forró aszfalton araszolva, a márkaszervízek által, a méregdrága szintétikus olajjal feltöltött bokszerek sorban dőltek ki az olaj magas hőfoka miatt, nem akartunk hinni a szemünknek...

Egy ilyen futás teljesítményű motor tízezer kilométerenkénti szintétikus olajcseréje esetén, csak a betöltött olaj ára (nem számolom az elfogyott pótlását) több, mint 300.000,- Ft-ba került volna...  

 

3:

Az én motorom 10000 km-ként szintén elfogyaszt 3 l pluszt, hajtástól függően.

Eddig, mármint a fenti infóig abban is 4000 Ft-os olaj volt.

Azóta a Liqui Moly 1300 Ft-os 10-40-es racing motorkerékpárokba gyártott olajával járok.

Nem mindegy, 28000 Ft-ot, vagy 9000 Ft-ot költök olajra.

Előzmény: HolAMotor (1737)
kz2 Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1739
Castrol GP 20W50, bőven teljesíti az összes előírt kritériumot. 1.600 / L
Előzmény: Fireboy (1738)
Fireboy Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1738

Szia!

 

 A szervízkönyv 10W 50-es olajat ír hozzá. Nemrégiben nagy eszmecsere folyt itt a fórumon erről az olaj témáról, mit éri meg beletenni, mit felesleges stb. Én nem variálok, beleteszem azt, ami elő van írva. Eddig Castrol RS 4T- t, most egy hete pedig Repsol 4T Racing-et. A Castrolt külföldről hozattam mindig ismerőssel, most a dráguló euro miatt lemondtam róla, megvettem az olcsóbb Repsolt. Sajnos pár nappal később volt lehetőségem kiugrani egy haverommal a bécsi Louis-ba, ahol elkerekedett szemmel láttam, hogy a 4 literes Castrol le volt árazva 33 eurora...  9-10 000 FT. Van ilyen.

 Valahol olvastam egy átfogó cikket az olajokról, vagy a neten, vagy a Motor Revüben. Abban olvastam, hogy az ásványi olajoknak jobb a kenőképességük, a szintetikusaknak pedig a hőtűrő képességük. Ezért lehet az, hogy bizonyos résszintetikus olajok sokoldalúbbak, jobbak - ez nem pontos megfogalmazás - mint egyes fullszintetikus olajok. Természetesen ez függ a motortípustól, hogy melyikbe milyen olaj a legmegfelelőbb. Én nem akartam felülbírálni a gyárilag ajánlott értékű olajat, ezért ezt használom. Ennyit tudtam neked segíteni, a további hozzászólásokat én is kíváncsian várom, hátha olvasunk valami újdonságot... Szia!

 

 Gyusz

 

Előzmény: HolAMotor (1737)
HolAMotor Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1737

Hallo!

 

Koszi a gratuaciokat a havas turahoz, az ember neha belefut ilyesmibe, szerintem kevesen fordultak volna vissza a cel elott 20km-el. Egyedul attol feltem, hogy fel se engednek, mert azzal nem tudtam volna mit kezdeni.

 

Mas:

 

Nem akarok flamet inditani, de kivancsi vagyok ki milyen olajat ajanl az 1150GS-be. 2000-es ha ez szamit valamit.

 

Aktualis az olajcsere, szoval el kell dontenem mit tegyek bele. Szervizkonyv es manualom nincs, a gyar mit ajanl? Most Castrol R1 van benne, de szerintem hulyeseg ilyen vekony olajat hasznalni egy leghuteses boxermotorhoz.

 

Udv,

 

-GPisti

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!