A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A gumi acélszövet kb. Czestochova környékén kezdett kikandikálni, Krakkónál már látszott rendesen........addig kb 120-130-at mentünk vele. Utána Dobsina környékén egy 8km-es azakaszon fel-le gumiszéle koptatás, és 120-al haza.
(láttam már durvábbat is....)
Hein-Gericke-s Gore-Tex-es kabát, és Gericke-s nadrágban nyomjuk. (textil,kivehető termobélések.....)
Hát én sem vagyok fázós egy muki, de ott hideg volt....valahogy más fent északon,(havas eső esett) és pár német motoros is behúzott nyakkal nyomta előttünk.
Ha a mennyasszonyomnak nincs fűthető ruhája, neki annyi.....
Nincs honlap, de megpróbálom majd valami képtárba feltenni.
Tényleg jó lett volna az infó, de azért így is sikerült egy jót gurulni az "új" gépemmel.
Csütörtökön este elvitték a jó kis 1100-es GS-emet, szombat reggel pedig sikerült is vennem egy 1150GS Adventure-t.
Szerencsére az időjárás kifogástalan volt. Elmaradt a beígért délutáni általános esőzés és vihar. Sajna estére megjött és tönkrevágta a tüzijátékot és ami a legszörnyűbb, hogy néhány ember életébe is került közvetve.
Remélem, a Szlovák túra sem ázott meg.
Én egy barátommal barangoltam egyet a nógrádi dombok között, aztán irány Szilvásváradon át Lillafüredig, onnan pedig a Bükkön át Egerbe. Tovább alsórendű utakon Gyöngyös irányába, de most kivételesen nem a Mátrán keresztűl.
Ezen a szakaszon sikerült megdöbbennem. Itt is szembesültem azzal, amivel legutóbb Erdélyben. 2 falu között egyszerre csak megszűnik a normális műút és átadja helyét egy alig egy sávnyi széles, borzalmas minőségű, több helyen burkolat nélküli ösvénynek. Persze gondot nem okozott, hisz társam is GS-el volt, de azért meglepett. Pláne, hogy a térkép szerint nem változik az adott szakaszon az út jellege.
Bő 400km-t tettem meg az "új" mocival és örülök mint majom a farkának.
700 km-re sikerult a tura, feljutottunk a Magas Tatraig, eleg temposra sikerult, 90-es lett az atlagsebesseg, de nem megyunk mindig ilyen tempot, csak most jo nyomulos csapat jott ossze, es elhagytuk a gyenge/lassu lancszemet a TL1000-et :)))) Hiaba no, nehez a BMW-ket kovetni :)))
Az előttem lévők leírtak minden igazságot én csak kiemelnék egyet, a saját tapasztalatom amit vettem 1200GS egy hónapja még mindig szar és jövőhétre ígérték, hogy meglesz, de nem tuti. Szóval nincs kiforrva.... ez igaz.
Nekem a szívem mondta cserét mert jobban tetszett, könnyebb az új GS. de nem jobbbbbbbbbbbb!!!!!
ma már bánom . ez minaddig így lesz amíg meg nem javítják az újat. Illetve ha cserélsz ajánlom az ADVT-én én is.
Tedd fel magadnak a kérdést miért akarsz cserléni???? és dönts szíved szerint. Ha jobban szeretnéd jobban tetszik és akarod ne habozz. (nem mindenki fog ki roszz motort)-csak én:)
és igen az ABS, bukócső, markolatvédő, és dobozok ezek kellenek.
Na jó, én is beleszólok, de csak azért, hogy teljen a munkaidő. Szerintem azt vedd meg, amelyik tetszik, de mindenképp fűzött kereke legyen. ;-)
Viccen kívül: csak a próba döntheti el, mondhatunk mi itt akármilyen okosságokat. Én anno a GS-be szerettem bele, de már majdnem el tudnék képzelni egy K1200RS-t, vagy GT-t is a fenekem alatt. Aztán amikor egy kicsit rosszabb útra tévedek, és mellettem sorra fékezgetnek a nem túraendurós túratársak, akkor azért vigyorgok, és feljebb hangosítom a zenét. :-)
Nem fontos, hogy milyen utakon mész, hanem inkább az fontos, hogy milyen a stílusod. Ismerek olyan márkatársat, aki utassal, csomagokkal, kanyarban leérő lábtartóval egy LT-n utolérhetetlen, és végigmegy mindenhol. Nekem kellemes választás a GS, összeillünk, ha szar az út, akkor meg felállok, megmarkolom a kormányt, és amit a fűzött felni-futómű páros nem old meg, azt én sem.
Ha sokat viszel utast, akkor vele együtt menj el kipróbálni a motorokat, mert nem minegy, hogy mennyi idő után kell hallgatni a nyammogást, mert elzsibbadt a hátsója :-) és az sem mindegy, hogy mennyire érzed magad biztonságban felpakolva.
Sokat morfondíroztam már ezen az 1200-es vonulaton, szerencsére nem vételi szándék miatt, de mindig arra jutottam, hogy ha már lesz a saját motoromban legalább 200 ezer általam beletett kilométer, akkor ráérek meggondolni, hogy mi legyen a következő lépés. Engem nem győzött meg egyik 1200-es motor sem, és nem igazán érdekel a plusz lóerő, és a kisebb tömeg sem. Viszont elvárom, hogy ne engedje a hátsó kerékcsapágy a zsírt magából, ne kelljen néha megállnom és újraindítanom a vasat látszólagos fékhiba miatt, és ne legyen több műanyag a motoromon, mint amennyi feltétlenül szükséges. Ezek a saját szubjektív szempontjaim.
Azt viszont érdmes végiggondolni, hogy miért gondolsz a váltásra. Nem mindegy, hogy az újdonság, a több lóerő, a formaterv, vagy valami egyéb dolog vonz benne. A jó ajánlat még kevésbé konkrét, mindennél van jobb ajánlat és rosszabb is, a kereskedő szempontjából nyilvánvaló: új motort akar eladni, mert kell az árrés, plusz a kuncsaft a szerviznek. Az sem mindegy, hogy csak új motorra vagy hajlandó ülni, vagy hajlandó vagy egy keveset futott GS-t vagy ADV-t bevállalni tetemes összeget spórolva.
Az én motoromra eddig a következő olyan cuccokat tettem, amit feltétlenül hasznosnak ítélek meg: - bukócső - kiegészítő fényszóró - kommunikáció - láncolajozó - ja, ez nem. :-)
A bukócső a legfontosabb. Ha új motort rendelsz, akkor: fűzött felni, bukócső, kézvédő, markolatfűtés, ABS, dobozok, és hirtelen más nem jut eszembe. :-)
Írtam levelet arról, hogy ne állj neki egyedül, meg hogy milyen műveletek kellenek még az olajcsere mellett, amiket műszer és szerszám nélkül nem tudsz elvégezni. A boxer sokáig bírja, de nem mindenható és örökéletű, ha nem adsz meg neki mindent, amire szüksége van.
Én RT-vel megyek árkon-bokron. Jobbára persze aszfalton. Néha egy fűzött kerék azért jól jönne. :-) Ha GS, akkor 1150 Adv, vagy 1200 Adv, de leginkább a HP2! :-) Nekem a sima 1200 nem jött be. Annál jobb tanács nincs, hogy ki kell próbálni. Garmischban minden évben erre lehetőséged van, ha kibísz még egy évet.
Ülj rá, menj vele párszáz kilómétert, és ha tetszik akkor vedd meg! Ha nem tetszik ne vedd meg!
Amit meg utólag vehetsz rá, annak a tárháza végtelen, de (szerintem) egy bukócső elengedhetetlen, dobozrendszer jó ha van, markolatvédő megint csak jól jön (ha nincs rajta gyárilag) tanktáska sajnos csak a gyári megy rá, olyan "idétlen" a tank formája.
A műszaki pro-kontra érveket majd a jobban hozzáértők leirják, de ki vesz objektívan, érzelemmentesen motort???? :-)))
Szinte mindig felhajtott plexivel járok. Pár éve egy éjszakai Bükk átkelés során annyira jöttek a bogarak a refire, hogy lehajtottam, majd kb két másodperc múlva egy denevér felkenődött a plexire. Szürreális élmény volt. Aztán belegondol, mi lett volna, ha ezt plexi nélkül kapom... Brrrrrr....