Keresés

Részletes keresés

Hori R1100S Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1879

Sziasztok!

 

Szombaton meglátogattunk egy érdekes helyszínt:

 

:))

cselle Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1878
és az adv szélvédőjekompatibilis? és mennyibe kerül? vagy abból van esetleg nem gyári (pl. Kappa vagy ilyesmi)?
Előzmény: TOM (1877)
TOM Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1877

Hatso doboz>en pontosan h azt nem vettem meg, merete miatt..

Feny:szerintem megfelelo, igaz tettem bele 2db Tungsram emelt fenyereju izzot

Szelvedo>178 cm-vel nekem van Touratech-es szelvedo magasitom, elkell, de sokat fugg pld buko tipusatol...szerintem a legjobb megolas az Adv szelvedoje lenne...

Ja es gratula!!!

TOM

Előzmény: cselle (1876)
cselle Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1876
Köszönöm a tanácsaitokat, unszolásotokat. Megrendeltem a GS-t. Erre a hétre van visszaigazolva.
ABS, markolatfűtés, króm kipufogót kértem bele. Egyenlőre csak hátsó koffert. És egy wunderliches bukócsövet.

Ilyen kérdéseim volnának még:
- tényleg le szokott törni a hátsó doboz-tartó fül? Ha i gen hogyan lehet kivédeni?
- tényleg kevés a gyári fény? Kiegészítő lámpát kell-e, tanácsos-e előre tenni?
- milyen magasságú embernek elég a gyári szélvédő?
Előzmény: soka63 (1763)
boxer-gs Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1875

Üdv!

 

Azt a Hnusta-Jelsava szakaszt én is kedvelem, mint általában Szlovákiát.

 

Szerencsére a nyugati végeken tegnap gyönyörű idő volt egész nap, úgyhogy én is felpattantam "új" GS-emre és 3, szintén GS-tulaj barátommal együtt célba vettük a Balaton-felvidéket és az Őrséget. Egy pár km erejéig még Szlovéniába is átruccantunk.  Beiktattunk 10-15 km light-os erdei utat is egy kis porverés céljából.

Nagyon jól sikerült túrácska kerekedett. A nap végére kellemesen elfáradtunk mindannyian.  Sikerült aznap 760 km-t belecsavarni GS-embe.

Előzmény: MGP (1874)
MGP Creative Commons License 2006.09.03 0 0 1874

Tegnap reggel a (keleti) borus idő miatt sorban lemondták a gurulást, így két ADV-el mentünk egy kört. nagggyon jó volt.  Ugyanis a nagyon sötét fellegek miatt mindig kanyarogtunk. El is néztünk a régi jó térképemen 5*-al jelölt  Hrinova-Breznó (529-es) útra, szerintem sokkal jobb mint a Mátra utja, és gyakorlatilag egyedül kanyarvadásztunk. A KirályHegy lábánál csak megáltunk, felhőben volt, a multkori esőmenet után nem volt kedvünk hozzá.

Aztán a Hnusta-Jelsava szakasz amiben ugyen nincs 5m egyenes.

Rozsnyon találkoztunk két hazai GS-el, egy 1150 és egy piros 1100-es, nem listások?

Aggteleken megint macerás volt az átlépés, rékérdeztünk miért, de csak azt mondta, hogy időnként szigorubb az ellenörzés.

Üdv

MGP

 

esgé650 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1873
Szia Cselle!
Szívesen megtartanám én is a burgonyámat, és mellé tennék egy LT-t, de gyanítom, hogy azon a napom, amikor ez bekövetkezik, már nem kéne többet jó éjt puszit adni az én kis feleségemnek;-) Amikor még csak készültem arra, hogy motoros vizsgát teszek, izgultam, hogy hogy fogok egy váltós motorral elboldogulni. Csodák csodájára, semmi gondot nem okozott a váltás, teljesen természetesen húztam be és engedtem fel a kuplungot, és közben még váltani sem felejtettem el. Mintha mindig is motorral közlekedtem volna. Gondolom sokat segített, hogy közel 20éve vezetek autót, és majd 800ezer km-t nyomtam le eddig.
Előzmény: cselle (1872)
cselle Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1872

Szia Esqé650,

 

érdekességképpen mondom neked, hogy van egy ismerősöm akinek városi használatra van egy 650-es Burgmannja és hosszabb távokra egy 1150RT-je.

Valóban használja is őket.

 

A 650-es Burgmann, az RT, és az LT abban nagyon hasonlítanak, hogy teljesen burkolt és kitünő szélvédelemmel ellátott motorok (bár úgy hiszem Burgmannt a motorosok többsége nem szereti a "MOTOROK" közé sorolni, dehát ezen most lépjünk túl).

Tehát véleményem szerint a fenntiek bármelyikére is ülsz át nem lesz tőled idegen.

De motorozni valóban szinte "újra kell tanulnod" szerintem is. De nagy élvezet lesz ezt bármelyikünk megerősítheti!

 

A szervíztől pedig nyugodtan félj, így legalább nem fogsz megijedni! :))

 

Egyébként tapasztalatom szerint az alkatrészárak korrektek. 

 

 

Előzmény: esgé650 (1871)
esgé650 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1871
Szia Körte!
Már miért írtam volna? Örülök, hogy van akit érdekel és próbál segíteni, tanácsot adni, nehogy rossz döntést hozzak:-))
Előzmény: Macskapecér (1870)
Macskapecér Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1870
Őszintén örülök, hogy ezt írtad, és nem azt, hogy hülye liba, ne pofázz bele. :-)

A rutint általában íram, egy ekkora motor pl. lejtőn-emelkedőn való kezeléséhez, általában a motorozásához kell a rutin. Nem egyszerű egy ekkora tömeget kezelni, és ez nem csupán az LT-vel van így.

Túrázáshoz egyébként nagyon sok motor alkalmas, és véleményem szerint nem kell rögtön a legnagyobbat megvenni. Nem ismerem a motoros előéleted, hogy pl. a robogón kívül másféle motort is vezettél-e már. Konkrétan arra gondolok, hogy a kuplunggal és a váltással milyen a viszonyod, mert míg ezek nem mennek teljesen rutinszerűen, addig nem érdemes olyan motort venni, amit esetleg még egyéb okokból is problémás kezelni.

Ráadásul nem tudom merre laksz, de ha nem is használnád városban, a kanyarodással még mindig gondjaid lehetnek, és lassan manőverezni a legnehezebb dolgok közé tartozik, de szerintem ez ugyanakkor elengedhetetlenül szükséges is. Én pl. el nem tudom képzelni, hogy hogyan kivitelezhető, hogy városban nem közlekedik az ember.

MGP tapasztalatával kapcsolatban csak annyit mondanék, hogy persze, hogy nem volt gondja az LT-vel, mert kismillió kilométert motorozott, mindenféle utakon, és útmentes utakon is. Ráadásul GS-e van, ami után szerintem minden motor játékomotor. ;-) Nekem legalábbis nehéz volt átszokni a túraenduróra, mert egészen máshogy kell kezelni, dönteni, kanyarítani, mint egy nem túraendurót.

Szóval ha mindenáron BMW-t szeretnél, akkor először próbálj ki mondjuk egy F650 GS-t, vagy CS-t, ezek tökéletesen alkalmasak túrázásra. Kényelmesek, leér róluk a lábad, egyenes háttal ülsz, könnyűek, és barátságos a teljesítményük. Ha már megy a móka, és megszoktad, hogy egy teljesen más jellegű motoron ülsz, akkor lehet gondolkodni nagyobb motorban, és el tudod dönteni, hogy a nagy GS felé, vagy a túrásabb boxerek, mondjuk az RT, R-RS felé, vagy a négyhengeresek felé, GT, K-RS felé indulsz tovább.

A választásnál mindenképp tartsd szem előtt, hogy minél nagyobb, nehezebb, problémásabb motort választasz elsőre, annál nehezebb lesz leküzdeni a kezdeti problémákat, és annál tovább fog tartani az összeszokási időszak is. Lemaradni biztosan nem fogsz egyetlen túrán sem, én a Bálnával (R1150GS) néha alig tudom követni egy DL650 nyergében motorozó barátomat. :-) És ráadásul mindenkit megvárunk, kivéve, ha akkor jut eszébe kávézni, amikor a többiek már melegítik a gépüket. ;-)

Körte
Előzmény: esgé650 (1865)
MGP Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1869
Küld egy privát mailt az mgp@mgp.hu ra!
Előzmény: esgé650 (1868)
esgé650 Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1868
Köszönöm a megnyugtató válaszodat! Szerintem, a barátod motorját néztem ki (Wallis Pest) magamnak:-)) Volna rá lehetőség, hogy felvegyem vele a kapcsolatot? Szeretnék a volt motorjával kapcsolatban informálodni.
esgé
Előzmény: MGP (1866)
MGP Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1867

Szóval gond nélkül jött árkon bokron át:)

 

MGP Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1866

Nem tudom milyen jogon, de hozzászolok mint LT használó....azt hiszem 5 km-t mentem vele :)))) Ezen táv alatt semmi gondom nem volt vele :) Bár úgy éreztem, hogy otthon ülök a kényelmes fotelombam, hallgatom a zenét és a Travel-t nézem szélesvásznun. Csak itt a kanyarban bedölt velem a fotel, és nem távirányítóval hangosítottam a zenét hannem a gázzal.

Na hogy némi értelme is legyen a hozzászólásnak, az utitársunk aki végigjött vele a Nordkappi uton egyáltalán nem nagy termet, lábujhegyen ért le a megterhelt motorrol. A motoros középállványt neki találták ki, mi csak pénzt akartunk szedni a látványért, mikor megálltunk valahol.Rendes menetben természetesen semmi baja nincs. Az út előtti Zempléni "turamegbeszélő guruláson" még panaszkodott, hogy ugrik a CD-tár..aztán belátta, hogy két GS melett ezt meg kell szoknia. Tallinban hajnali kettőkor egy építkezési terület homokján és teherautó nyomvályuin keresztben már szinte simán jött. Egyedül pont a célnál borult fel, de az a szél miatt volt, nem tudott elég gyorsan szélirányba állni és elfujta az oldalszél motorostúl. A GS-ekkel is igencsak kapaszkodni kellett, nekem az aludobozok fogták a szelet, ki-kimozdult a hátsó kerék menetközben. Megállásnál nekünk is szélirányba kellett állni, mert minket is eldöntött volna, csak a GS-t azért könnyebb beforditani.

Annyit még, hogy a tulaj régi RT-ről váltott LT-re, majd most az új RT-re ült át, de szerintem csak jobban tetszik neki.

Üdv

MGP

 

Előzmény: esgé650 (1865)
esgé650 Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1865
Szia, most egy csöppet elbizonytalanítottál :-((( Nem tartozom az ezer éve motorozó, nagy rutinnal rendelkezők közé. Az LT-re azért esett a választásom, mert kizárólag túrázni szoktam, ill. nagyon tetszik a motor. Amennyiben városban is használnék motort, úgy én sem gondolnám, hogy ez volna a legalkalmasabb közlekedési eszköz. A városi közegben bizonyára a rutinnak sokkal nagyobb jelentősége van, mint az országúti motorozásnál (persze ez nem azt jelenti, hogy ehhez nincs szükség rutinra).
Remélem :-), a városi motorozásra gondoltál, amikor azt mondtad, hogy " elmondásuk szerint szükség is van a rutinra egy ekkora motor kezeléséhez".
..és köszi, hogy foglalkoztál a "kínommal, ill. a testépségemmel (gondolom, mást is meg akarsz kímélni a bajtól)! :-)))

esgé
Előzmény: Macskapecér (1858)
soka63 Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1864

Az a jó, ha mindenki megtalálja a maga csapatát.

Azok a malörök amikről írtál profi csapatban nem fordulnak elő.

Nálunk pl. soha.

Ezért vannak az egyesek által kritizált szabályok.

Előzmény: kz2 (1859)
soka63 Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1863

Szombaton van náluk nagy őszi leértékelés.

Nem akkor akarsz menni?

Előzmény: muanyag (1860)
GS_Laja Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1862
Hali!

A Shoppin City-nel levo boltjuk a nagyobb, azt hiszem.
Es ott van vele szemben a Hein-Gericke is.

Laja
Előzmény: muanyag (1860)
jk1150gs Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1861

Hi!

Elvileg a Gigastore. A múltkor mikor kint voltam a Gigaba több minden volt a shop mintha elhanyagoltabb lenne, de a shop mellet ott a Heingericke ami szintén jó.

krisztián

Előzmény: muanyag (1860)
muanyag Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1860
Holnap Bécsben járok, melyik Louis a nagyobb üzletük ott a FunShop vagy a GigaStore ?
kz2 Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1859
A kevés szabadidőmet szeretem minél tartalmasabban felhasználni, ezért próbálok olyan programokat szervezni, olyan emberek társaságában, ahol a kikapcsolódás biztosítottnak látszik. Pihenés alatt nincs kedvem stresszelni magam azért, mert valakinek a társaságban pont akkor jut eszébe tankolni, mikor már mindenki felhúzott sisakkal vár az indulásra, vagy azt nyomozni, hogy az étteremben összedobott pénz miért kevesebb, mint a számla végösszege, és még lehetne sorolni az ilyen apró "malőröket". Úgy gondolom, hogy a társas viselkedés alapvető mintáit már óvodáskorban el kell sajátítani és felnőtt korra ennek belülről kell jönnie. Egy-két dolog tanítható, de az már nem ugyanaz. Szerencsés vagyok, mert barátomnak tudhatok néhány embert, akik hasonlóan gondolkoznak. Persze lehet, hogy háttal ülök a moziban, de legalább nem zavarom ordítozásommal a többieket és még vannak páran, akik ugyanebbe az irányba néznek.
Előzmény: LaceszR1100S (1856)
Macskapecér Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1858
Szia!

Bár nem ez volt a kérdés, és igazából nincs LT-m, tehát ráadásul kívülről pofázok bele... De. Sok-sok motor kipróbálása után biztosan állíthatom, hogy a 650-es Burgman és az LT között semmiféle párhuzam nem vonható, még akkor sem, ha a Burgonya tömege érzésed szerint 300 körül van. Egyébként megnéztem, 238 kg a saját tömege. Viszont nem mindegy, hogy hol van a motor súlypontja, stb. Nem kívánok oktatni, de azért szerintem ez a váltás meggondolandó. Láttam már összement arcú motorost, pedig "csak" egy 750-es Hondára ültette rá az oktató, és ő is - állítása szerint - rengeteget motorozott nagytestű robogóval.

Azoknak, akiknek - a társaságunkból - LT-je van, mindannyian többszázezer kilométert motoroztak már, és elmondásuk szerint szükség is van a rutinra egy ekkora motor kezeléséhez. Biztosan el lehet vele motorozgatni, mert mindennel lehet közlekedni, ha kellően óvatos az ember. Viszont szerintem ezt a fajta motorozást nem igazán lehet élvezni és tapasztalatból mondom, hogy nem ezek lesznek a tulajdonságok lesznek a fő problémáid.

A "kardánhajtás által érezhető negatív tulajdonságokról" pedig szerintem csak az beszélhet, aki nem ült még kardános motoron. Ez egyáltalán nem elítélendő, de ezek szerintem sztereotípiák. Valóban érezni a kardánt, de ez semmiképp sem értékelhető negatív tulajdonságként. Ha így volna, akkor a lánc negatív tulajdonsága pedig az volna, hogy húszezrenként ki kell cserélni.

Szóval ha mindenképp kitartasz az LT mellett, akkor az a legjobb, ha felhívod a BMW-t és megkérdezed, hogy van-e tesztmotor, és kipróbálod. Lehet, hogy egy LT-stől választ kapsz a kérdéseidre, de ez mégsem ugyanaz, mint testközelből tapasztalni. Ha a józan ész diktálná a motorváltást, akkor előbb próbálkoznék egy RT-vel, vagy GT-vel. Bár ez utóbbiak esetében is volt "szerencsém" olyat látni, magam előtt a sorban, amitől elfogott harctéri idegesség. Szóval jártatom én itt a számat, de mindezt a testi épséged megkímélése céljából teszem.

Körte
Előzmény: esgé650 (1848)
kz2 Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1857
Most látom, hogy az utolsó kép helyére rosszat raktam. Az aknamezős így néz ki:


Előzmény: kz2 (1847)
LaceszR1100S Creative Commons License 2006.08.30 0 0 1856

Szia !

 

Én is próbálkoztam már sokféle túrával, már ami a létszámot illeti. MGP-társaságában volt szerencsém egy túrát nyomni szlovákiában, igaz hogy csak mentem velük és jöttem is (nem szálltam meg kint). Viszont az a sok moci (kb20) már szerintem is sok. Annak is megvan a szépsége amikor ennyi embernek ugyanaz az érdeklődési köre és vigyorog a sisak alatt.......

 

Kb. 2éve én is eljutottam odáig (és szerinetm ez elég hamar lett) hogy a párommal együtt nyomjuk, és eddig mindenhová ahová akartunk eljutottunk.

Néha nyomom az öcsémmel együtt meg vagy két haverral, akiket ismerek -ami szerintem is számít.

 

Ja, és ne felejtsem el "mostanában" a márka és típustársammal is Horival!

 

De szerintetek miért van ez ??

 

Üdv.: Lacesz

Előzmény: kz2 (1849)
soka63 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1855

Az is biztos viszont, hogy olyat találni, aki pont a neked megfelelő tempót utazva rajzolgatja a köröket előtted és nem fékezi szét az agyadat, bizony nehéz.

Pl. van aki nem szeret ezokból mögöttem jönni, ha véletlenül mögém sorolódik be mégis, ezt észre veszem  és rögtön az indulás után elém tessékelem, mert egyébként tilos helyeket cserélgetni menetközben balesetveszély miatt.

Előzmény: kz2 (1849)
soka63 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1854

A túravezető határozza meg kik mennek mögötte milyen sorrendben, ez általában csak a mögötte haladó 1-3 embert jelenti, valamint ő határozza meg ki megy a sor végén. A többi induláskor dől el, hogyan sorolsz be, ki után, és utánad ki jön.

Egyes barátibb csapatok, 2-3-4 fő egy kupacban szoktak menni, pont amiatt amiről Te is beszéltél.

Előzmény: kz2 (1853)
kz2 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1853
Hogy alakul ki a sorrend egy tipikus túrán?
Előzmény: soka63 (1852)
soka63 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1852

Pont ez a lényeg, biztos lehetsz az előtted menő tudásában.

Félni inkább a mögötted levőtől kell, mert azt NEM választhatod meg, csak azt ki után mész.

Pont ezért pl, ma motorozván egy számomra ismeretlen társasággal, a legvégén mentem és láttam már ki előtt mehetek majd máskor.

Amúgy az átlag tudás elég jó, szerintem.

Viszont a hangularól éppen ellenkező a véleményem. Minél többen vagyunk, annál jobb. Ezt tapasztalatból mondom.

De egy viszont biztos, olyan tempót menni amit akarsz és akkor megállni amikor akarsz csak egyedül lehet. De egy kicsit unalmas szvsz.

A csapatban való motorozás lemondásokkal jár, de megéri.

Én speciel rengeteget köszönhetek a motoros Társaimnak.

Előzmény: kz2 (1849)
esgé650 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1851
Kz, köszönöm a válaszodat! Az meg, hogy nem tetszik a gép, nem olyan nagy baj. Így legalább eggyel kevesebben érdeklődnek az eladó LT-k után :-)).
Előzmény: kz2 (1850)
kz2 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 1850
Szia!

Két LT van a társaságban, egyik sem eladó. :-) A gazdáik szeretik, reszelik a lábtartókat, mennek a sorok között. És aki tudja terelni, az nagyon tud vele menni! A váltó az BMW (csodák nincsenek), a kardán, mint bármilyen kardán, én kb. 100 km alatt megszoktam, mikor a láncról áttértem. Stabil futású, tartós darabok. A ráncfelvarrás előtti LT-nek valóban nem a legjobb a világítása, 2004-től kezdődően azonban rendben van. Manapság már Xenonnal is kapható. A szerviz tud drága lenni, de ha nem ragaszkodik az ember a szervizkönyv kitöltéséhez, lehet kedvezőbb ajánlatokat találni. Egyébként, ha igen, akkor is. A hátramenet és az újabb típusoknál a motoros középállvány sokat segít a parkolásnál és lassú manővereknél, de szerintem az 180 nem követelmény, sem a 90 kiló. :-) Azért a Burgmannál nehezebb. Összefoglalva én egy nagyon megbízható, kényelmes túragépnek tartom, kizárólag esztétikai problémáim vannak vele.

kz
Előzmény: esgé650 (1848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!