A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ide lehet bevinni az elhasznált katalizátorokat.Ahogy olvasom,autóknál elég rövid élettartamúak,gondolom motoroknál méginkább:((
Ezen a helyen pézt is adnak érte(8-9 ezer/db),de csak akkor,ha a kerámia is benne van(sajna az enyéből ez már távozott,törmelék formájában a dobon keresztül)
Nos, azt hiszem, hogy elvileg nyugodtan visszaviheted a BMW-nek, mert kizartnak tartom, hogy ne lenne kozponti veszelyeshulladek-feldolgozojuk. Ha nem akarjak bevenni, akkor irni kell az europai kozpontnak, hogy kuldjenek allasfoglalast, es mondjak el, hogy mit csinalj a hulladekkal.
Amugy nem tudom, hogy mennyi veszelyes hulladek gyulhet fel a katalizatorban, mert elmeletileg az a szerepe, hogy kemiai reakcioval atalakitsa a veszelyes gazokat, aminek a mellektermeke pl a viz. A benne levo anyagok igazabol azert veszelyesek, mert lassan bomlanak le, viszont nagy resze, pl. a burkolata ujra felhasznalhato. Belul meg van egy lyuggatott porcelan betet, aminek a teljes feluletere nagyon vekony retegben nemesfemet vittek fel. De ettol fuggetlenul szerintem sok szilard szennyezodes fennakad benne, amit valoban nem volna jo a levegobe ereszteni.
Nem találkozó, "csak" motorozás jókedvből! Szállást nem foglaltunk, a túrista szezon már lefutott, minden faluban van gasthof, jellemzően 20-25 EUR árfekvésben. Kb 1600-1800 km-re kalkulálhatod a költségeket.
Köszi a választ,egyetértek a környezetszennyezés miatti aggodalmaddal!!!
Ezzel kapcsolatos további kérdésem lenne,hogy valaki tudja-e,hogy milyen módon kezelik az elhasználódott katalizátorokat,vagy egyáltalán megnyugtató módon tudják-e megsemmisíteni a benne felgyülemlett szennyetődést?
Mi a követendő eljárás,ha az embernek van egy-két ilyen elhasználódott dobja?
Elsődlegesen a környezetvédelem miatt. Ha már a német mérnök beletervezte, és ha már gyakorlatilag saját örömünkre pöfögjük el azt a rengeteg benzint, akkor azt gondolom, hogy a minimum, hogy katalizátor is legyen a gépben.
Persze, olyan érvekkel nem tudok vitatkozni, amelyek a súlycsökkentést, vagy a nagyobb hangot részesítik előnyben, és nem is akarok senkivel ezen vitázni. Motoroztam már eleget hagnos motor társaságában, és kibírhatatlan volt a hangja is és a szaga is. De ezek az én szempontjaim, ráadásul nekem tetszik a boxer hangja is, és nem rontanám el semmi pénzért.
A katalizátor meg előfordul, hogy tönkremegy. Az más, ha nincs pénz kicserélni, mert ha jól sejtem, nem lehet olcsó bele az új betét.
Tegnapra sikerült utánanézni hogy jobb menetről van szó, ezért balra kicsavarva remélem kijön.......
A speckó kulcsot amit emlegetsz az én reparatur manualom is rajzolja és cikkszámozza, de én ahogy néztem egy sima 22-es villáskulccsal is ki lehet vennni.
Nekem is azt mondták hogy katalizátorral a legoptimálisabb a gép teljesítménye, de én a hanghatásra koncentrálok. Igaz ha nem lesz jó vagy nagyon negatív lesz a változás visszacsinálhatom az egészet........de a HORI-val együtt létrehozott próba elhessegeti minden kételyem.
Szerzett már be valaki System 5-höz Jet oldaltakarót? Szükség lenne a gyári számára, mert egyik BMW kereskedésben sem képesek megtalálni. Tök analfa bélák.
A katalizátor kiiktatásának ellenzésével kapcsolatban kérdezném,hogy környzetvédelmi,vagy műszaki,estleg egyébb más dolog miatt nem értesz vele egyet?
Halkan merem bevallani, én is kivettem belőle,de mint utána kiderült szinte bizonyos,hogy már nem funkcionált,mert a dob belseje teljesen üres volt,csak valami "zuzalék" csörgött benne.
Nem a kezelési kézikönyről beszélek, hanem a reparaturanleitungról.
Nem jelöli, hogy milyen a menete, szerintem balos. Mármint balra kell kicsavarni. Viszont a kinézete alapján minimum valami speckó kulcs kell hozzá, hogy kiszedd. Mondjuk nem szívesen segítek, mert nem értek egyet a katalizátor kiszedésével. De ez a Te dolgod.
Nem tudom neked milyen szerelési könyved van, de az én manual könyvemben csak egy spec "kulcsot" látok, de azt hogy jobbos vagy balos-e azt nem nagyon.
Ettől függetlenül köszönöm hogy megnézed.
Nincs semmi baj csak elkélszült a katalizátort kiváltó Y, és abba szeretném "átültetni". Egyenlőre méretezés és kialakítás vizsgálat céljábó, aztán végleg csere.
Segítségre lenne szükségem! A katalizátoromnál található lambda szondát szeretném kivenni, de eddig nem sikerült. A csavaron található bemetszés ami bal menetre utal, de ennek megfelelően nem sikerült kiszednen a helyéről-meg sem mozdult.
Szedett már ki valaki ilyet? Meg tudja mondani valaki hogy tényleg bal menetes-e, vagy jobb ?
Én is nagyon szemeztem az Lt vel, de aztán gyözött a józan és, meg a hiányzó pénz és vettem egy Rt-t. Nem bántam meg. Szerintem próbáld ki mindkettőt és lehet, hogy neked sem ér meg majd a Cd tár meg az ülésfűtés 1 millió forintot. Mikor én vettem az Rt-t ugyanis kb ennyi volt árban a különbség azonos évjáratok között. A rádió ebben is szól a többi meg ugyanúgy benne van és kisebb és levehetőek a dobozai,...
Csütörtök délutántól vasárnap reggelig az idén utoljára leltározzuk az Alpok kanyarjait ! Az esetleges leltárhiányok felderítésléhez önkéntesek jelentkezését várom! A vizsgálat fő iránya Kaprun! A feltárt hiányok szigorú következményeket
vonnak maguk után, melyektől csak és kizárólag "Wienerschnitzel und Bier" megléte esetén tudok eltekinteni!
Az Adv plexiket (nagy+ 2 oldalsó kicsi) minden gond nélkül fel lehet tenni de a gyár nem ajánlja ( valamelyik tartórésze a sima GS-nek gyenge ), a barátom felrakta és semmi gond nincs vele.
Kb. 100.000.- ből jön ki :-(.