Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A 2-es villamos építésével kapcsolatos problémákat firtató kérdésre kifejtette: mindenki jobban jár, ha fenntartják a szerződést, és a konzorcium befejezi a munkát, ellenkező esetben a konzorcium három tagja megroppan, és a városnak bizonyosan nem egy, hanem több milliárd forinttal többe kerül egy új közbeszerzés nyomán újrainduló beruházás. Hozzátette: az a baj, hiába tudják, hogy egy adott ajánlatból nem lehet azt a beruházást megvalósítani, ha a közbeszerzésben általános gyakorlat, hogy a legolcsóbbat preferálják.
Lássák be, politikai öngyilkosság lenne, ha polgármesterként azért lobbiznék, hogy drágábban készüljön el valami, pedig olcsó húsnak híg a leve. Van egy kitűnő angol mondás: nem vagyok olyan gazdag, hogy olcsó árut vegyek. Nálunk viszont az olcsóság mindent visz, és ez annyira általános lett, hogy az véleményem szerint már kifejezetten veszélyes mondta Kósa Lajos a lapnak nyilatkozva.
Volt némi álnaivitás az írásomban, nem titkolom, de azért a Volán is tehetett volna többet.
Meg kell nézni pl. a Szabolcs Volánt. Már akkor voltak Solaros buszai, amikor a Volán talán a 223-as MAN-okat kezdte behozni. Az utastájékoztatót folyamatosan fejlesztették, míg a HV-nak egy olyan busza volt (NABI), ahol volt hangos utastájékoztatás, de az a busz sem maradt itt végleg.
Természetes, hogy a helytartók ki akarták túrni a céget, de ha kicsit előbb jön meg az eszük, kevesebb eséllyel kerültek volna lapátra.
Az egész arról szólt, hogy Lajos de Kósa azt gondolta, hogy jó kis pénzt lehet hasítani abból, ha saját kézbe veszi a tömegközlekedést. Nem vette figyelembe, hogy a Hajdú Volán vezetősége panaszkodik a veszteségekről (amit ugyan a helyközi üzem nyereségessége kompenzált), hanem a szokásos módon reagált, erőből akarta megoldani.
Vélhetően a HV pályázatát a jogászok izzadva fürkészték, hogy mibe lehet végre belekötni, mert ha nem találnak valamit, akkor fuccs ennek a "jól tejelő" üzletnek.
Nincs olyan épelméjű vállalkozás, vagy annak vezetője, aki "puszira" hitelt vesz fel ekkora összegben csak azért mert a városvezetés megallomán tervei szerint itt új buszoknak kell járniuk. Új busz: A GPS a mai napig nem működik, a karbantartás hiánya miatt jobban zörögnek, mint egy 20 éves Ikarus.
Az utolsó 10-15 évben a HV gyakran erején felül vásárolt be új, vagy használt buszokból. Nem volt egységes a flotta? Nem, köszönhetően annak, hogy mikor-melyik típust "jóárasították". Utas szempontból probléma ez? Szerintem nem.
Inkább az volt "gáz", hogy ha már volt egy flottaszínük, akkor takarékosság címén nem az összes járművük rendelkezett vele, hanem az új beszerzésekről lespórolták.
A 140 új buszról meg akkor beszélgessünk, ha az ITK nem tudja, vagy nem akarja fizetni a részleteket (még eljöhet ez a pillanat is ebben a kutya-macska barátságban), és a bank viszi a buszt, vagy Debrecennek kell kiköhögni (mint kezességvállalónak) a részleteket. Akkor fog kiderülni, hogy mibe kerültek ezek a "szép új buszok"...
Valahol a Volán is elcseszte a dolgot, mert csak akkor állt elő a 160 új busszal, a GPS-szel, meg a többivel, amikor már kimondták rájuk a halálos ítéletet. Ha időben fejlesztettek volna, mint a Szabolcs Volán, kisebb eséllyel vált volna meg tőlük a város.
Le merném fogadni, a Volán akkora utasveszteséget nem okozott volna, mint most a DKV.
A dkv a kötelezővé tett kombinált bérlet (4850Ft->6100Ft sokaknál kiverte a biztosítékot), valamint az esztelen útvonal- és menetrend módosítások miatt került sz*rba. Most meg már elkapta az örvény, igazad volt, a 31-esen régen elképzelhetetlen volt szóló busz. Most meg... még ülőhely is van rajta. Pedig az Ikarus-okra több ember fért fel a jobb belső kialakítása miatt...
Reménykedem benne, hogy a dkv-t lehúzza teljesen az örvény, és jön egy normálisabb szolgáltató, akinek nem a marketingduma lesz az elsődleges, hanem tényleg "utasorientált közösségi közlekedést" fog létrehozni.
Inkább az az érdekes, hogy a dkv panaszkodik az anyagi helyzetére, és erre indokolatlanul pazarolnak.
Azt lehet. Üresben állni, míg elsőajtóznak; totemekre költeni, rossz útvonalat üzemeltetni, kijelzőt cserélni, szoftvert cserélni, a város végén tankolni, 19-esen 20 percekre levonulni a Vincellérre, jegykezelőt váltogatni lehet, mert úgyis csak a k*rva bliccelők okoznak veszteséget :)
Kár, hogy nem ezek a buszok járják városunk útjait...
Kár bizony :(
A HV pályázata anno sokkal meggyőzőbb volt az ITK-énál. 160 busz, 40 csuklós, 40 15 méteres, 60 szóló (ha jól emlékszem). Le merném fogadni, a Volán akkora utasveszteséget nem okozott volna, mint most a DKV.
Ha ott megy/ment, akkor a helyin miért nem?
Én úgy érzem, nem feltétlen a hővel van a gond, hanem az erős befúvással. Én is klímával kocsikázok, a lehető leghidegebb üzemmódban. Mégsem vagyok rosszul. Igaz, én szoktam tisztítani :)
Persze, valahol a kettő között lenne az ideális megoldás. Inkább az az érdekes, hogy a dkv panaszkodik az anyagi helyzetére, és erre indokolatlanul pazarolnak.
Anno ott voltak a HV Solaris buszai, klíma nélkül, de kiváló légbeömlővel.
Hát igen, a Solaris minden szempontból kiváló busz, nem úgy, mint ezek a Volvónak csúfolt valamik. Kár, hogy nem ezek a buszok járják városunk útjait...
Tudod melyik buszban volt még szuper a klíma? A HV Ikarus 311-esével volt szerencsém tavaly utazni 30fokban olyan kellemes levegő volt benne, amíg ment a busz, hogy hihetetlen!
Egyébként zárójelben jegyzem meg, hogy évekig utaztam a HV Neoplanjaival, és ott sosem volt gond a túlklimatizálással, valamint több távolsági buszban is a "pont jó" hőfokra volt beállítva a klíma. Ha ott megy/ment, akkor a helyin miért nem?
Ja, és jobbulást! :)
Köszi, reméltem idén megúszom, eddig 3* volt bajom ebből "hála" a dkv-nak...
Gyakorlatilag az utasok végigvacogták a 35 perces utat.
Én meg azt tapasztaltam, hogy 16 óra tájékán, úgy 37 fokban nem működik. Sőt, a kakasülő előtt is érezni lehetett a motorból ömlő hőt.
Arról nem is beszélve, hogy orvosi kutatások alapján nem lenne szabad a külső/belső hőmérséklet közötti különbségnek 5°C-nak nagyobbnak lennie.
Ez valóban így van, de ilyen esetben szerintem nem old meg semmit. Szinte mindegy, hogy 40, vagy 35 fok van a buszon. Nem mondom, hogy legyen 21 fok, mint a vonatokon, de egy 26-27 fok kell, hogy elviselhető legyen az utazás.
Anno ott voltak a HV Solaris buszai, klíma nélkül, de kiváló légbeömlővel. Na, ott hűvösség-érzete volt az embernek, de valójában maradt a meglévő hőmérséklet. Ha a DKV is olyanokkal rendelte volna a buszokat, és nagyobb nyitható ablakokkal, nem lenne gond.
Nem tudjátok, hogy mi értelme van a légkondi teljes teljesítményen való járatásának reggel 7-kor? Gyakorlatilag az utasok végigvacogták a 35 perces utat. Nekem meg ennek hatására sikeresen kialakult/kezd kialakulni egy súlyos alsó léguti megbetegedésem, aka tüdőgyuszi.
Ha már a dkv vezetői azt hazudták, hogy automata a légkondi a járatokon, akkor miért nem lehet legalább a látszatát fenntartani? Miért kell már korán reggel jégveremmé alakítani a buszt? Arról nem is beszélve, mennyi üzemanyag ment el feleslegesen.
Ugyanez hazafele is érvényes volt 18óra körül. A külső hőmérséklet már abszolút nem indokolja a légkondi működtetését, ablakok, tetőszellőzők nyitásával kellemesebb környezet lenne előállítható. Arról nem is beszélve, hogy orvosi kutatások alapján nem lenne szabad a külső/belső hőmérséklet közötti különbségnek 5°C-nak nagyobbnak lennie. Na ez a buszokon van amikor 15°C-ot is elér. Teljesen felesleges, és egészségtelen!
De hogy ne csak panaszkodjak, szeretném megköszönni annak a trolivezetőnek itt is, aki miután a jégverem vezetőjének minden ügyeskedése (direkt! lassan megközelített megálló, indokolatlan (felszálló nem volt, és 7-8 időtartamba eső időpont) elsőajtózás ellenére) ellenére visszanyitotta nekem a troli ajtaját, így sikerült elérnem a járművét, nem kellett 12 percet feleslegesen a megállóban ácsorogni.
Én is amondó vagyok, hogy oda lámpa kéne, már csak a Tesco-ból való kihajtás miatt is. A túloldalt lehetne a megálló, ahol minden arra közlekedő viszonylat megállhatna.
Pont ezért van rossz helyen a jelenlegi. Az egykori 2-es nem tudott sokszor átsorolni a Bartókhoz vezető sávba, a 12-es, 24-es meg kapásból nem állt ott meg. Viszont elég nagy a távolság a Kishegyesi úthoz képest.
"Ha már megállók, szerintetek hülyeség lenne a Pesti utca (nyugati oldal) megállóját közelebb hozni a Kishegyesi úthoz? Elég nagy ott is a távolság, különösképpen pl. a 42-esen, ahol a Segner tér után már csak a Károli Gáspár térnél áll meg a busz."
Nem lenne hülyeség.
De nem szabad az utca közepére rakni, mert ott nincs semmi és úgyis a Kishegyesi felé venné az irányt mindenki ráadásul az úton keresztűl, szóval kellene egy zebra, de ha a kereszteződés után rögtön a parkolókból feláldoznának néhányat, akkor szerintem több értelme is lenne. A Mester utca kereszteződéstől pedig nincs olyan messze az Alföldi Nyomda megálló.
Ha már megállók, szerintetek hülyeség lenne a Pesti utca (nyugati oldal) megállóját közelebb hozni a Kishegyesi úthoz? Elég nagy ott is a távolság, különösképpen pl. a 42-esen, ahol a Segner tér után már csak a Károli Gáspár térnél áll meg a busz.
"Ha már megállók, szerintetek hülyeség lenne a Pesti utca (nyugati oldal) megállóját közelebb hozni a Kishegyesi úthoz? Elég nagy ott is a távolság, különösképpen pl. a 42-esen, ahol a Segner tér után már csak a Károli Gáspár térnél áll meg a busz."
Nem lenne hülyeség.
De nem szabad az utca közepére rakni, mert ott nincs semmi és úgyis a Kishegyesi felé venné az irányt mindenki ráadásul az úton keresztűl, szóval kellene egy zebra, de ha a kereszteződés után rögtön a parkolókból feláldoznának néhányat, akkor szerintem több értelme is lenne. A Mester utca kereszteződéstől pedig nincs olyan messze az Alföldi Nyomda megálló.
A másik oldalra gondoltam. A Pesti utca megálló túl messze van a Tesco-tól, és a Segner tértől is. A Pesti - Nyugati kereszteződéstől úgy 50 méterre kellene egy megálló, ahol a 12-estől kezdve, a 42-esen át, a józsai buszok is megállnának. Vagy ha kicsit beljebb, akkor a Pesti utca közepe táján is lehetne egy zebra. A jelenlegi megállót nem értem, hogy tervezhették így félre. Alig fér el két busz egymás mögött, és van pár viszonylat, amelyik meg se áll, csak a Vendék utcánál.
Az a megálló szerintem pont jó helyen van. A Tesco sincs túl messze, viszont a Segner távolsághoz viszonyítani felesleges, mert nem annak a megállónak kell kiszolgálnia a Segner teret. Ráadásul a megegyező irányú Alföldi Nyomda megálló megszünése miatt sem lenne szerencsés feljebb tolni a megállót, nem beszélve arról, hogy a Bartók Béla és a Mester utcákon lévő megállók átszállási kapcsolata miatt sem mozgatnám.
A másik irányra gondolsz. A Pesti utca keleti oldalán van a rossz helyen lévő megálló. Nem lenne nagy munka visszább hozni, mivel az utcán végig parkolósáv van."
Baszki! Erre reagáltam a 4118-ban is, de azt mondtad a másik irány. :)
Aztán reagáltam a másik oldalra is és azt mondtad a másik irány. :)
Szerintem ez nem amiatt van, hogy több busz jár most be a Segnerre.
Ugyanez a szitu kialakulhatott volna a 10-essel, 32-essel is. Amúgy meg miért a trolimegálló sávjából akart kifordulni a 45-ös? Általában aminek nem ott van a megállója, az mindegyik a középperon felőli sávból fordul.
A másik irányra gondolsz. A Pesti utca keleti oldalán van a rossz helyen lévő megálló. Nem lenne nagy munka visszább hozni, mivel az utcán végig parkolósáv van.
Az a megálló szerintem pont jó helyen van. A Tesco sincs túl messze, viszont a Segner távolsághoz viszonyítani felesleges, mert nem annak a megállónak kell kiszolgálnia a Segner teret. Ráadásul a megegyező irányú Alföldi Nyomda megálló megszünése miatt sem lenne szerencsés feljebb tolni a megállót, nem beszélve arról, hogy a Bartók Béla és a Mester utcákon lévő megállók átszállási kapcsolata miatt sem mozgatnám.
Én nem azt mondom, hogy a gyalogosok vétlenek. Koránt sem.
De kitenni egy olyan táblát, amelyik arra utasít, hogy térjünk át a túloldalra (legutóbb a Széchenyin láttam ilyet, amikor kövezték az Ítélőtábla felőli oldalt), majd panaszkodunk arra, hogy a gyalogosok átmennek a túloldalra, elég nagy balf...ságra enged következtetni.
A helyes tábla, mint mondtam, a "gyalogos átkelőhely megszűnt", illetve jó lenne betartani az ígéretet a megerősített rendőri jelentétről.
És ami a legfontosabb: leszerelni azt a kib...ott gyalogos átkelőhely táblát.
Jaj már. Nem a tábla miatt mennek arra vagy nem arra (itt).
Nézzétek meg mennyi idő, amíg 1 helyett 3 zebrán mentek át. Elmondom sok. Túl sok. Korábban ezért is tettem fel a piroslámpa ciklusra vonatkozó kérdésem. Amely nem csak az autósoknak sok, hanem a gyalogosoknak is.
Szerintem ez a közlekedés szervezők hibája. (Habár Debrecenben ilyenek nincsenek. A látható munkájuk alapján.)
hidd el, hogy nem sok ész kellene, hogy látja le van zárva, és körbe kell menni.
Nekem eszembe se jutna átmenni, de az is igaz, hogy semmi nem utal arra, hogy tilos átkelni.
Ott van feketen feheren, kozlekedes a tuloldalon!
Erre csak azt tudom mondani, hogy nem rendeltetésszerű használat. Azt a táblát akkor teszik ki, ha át kell menni a túloldalra, mert megszűnik a járda. A legtöbben pont ezt teszik (persze nem hiszem, hogy a tábla miatt).
Az oda illő szövege így kéne kinézzen: "GYALOGOS ÁTKELŐHELY MEGSZŰNT!"
Egy ilyen tábla évekig kint volt a Nádor utca - Ősz utca kereszteződésben, legalább 4-5 évvel a Malompark átadása után is. Most pedig képtelenek kitenni egyet oda, ahová kéne. És ami még szomorúbb, az átkelőhely táblát se képesek eltakarítani. Ezek után nem csak a paraszt gyalogos a hülye.
Maradjunk annyiban, hogy van jópár rendes, segítőkész sofőr a dkv kötelékében, sajnos "sokan vannak, de nincsenek elegen".
Vannak mocsodékok is, pl. beáll a megállóba, a 2. 3. ajtó közt van egy idős nénike, szemre ingyen utazhat a járaton, ráadásul bottal közlekedik. Csak a nénike van a buszmegállóban, erre mit csinál?. Kinyitja neki az első ajtót, megvárja amíg előre tipeg bottal. Eközben mi, akik le akarunk szállni, bent anyázunk, mert a csatlakozás pont elmegy az orrunk előtt. Miután a nénike felszáll, előkotorássza a "múlt rendszerből" megmaradt személyi igazolványát, ezután szépen kinyitja a többi ajtót. Oké, én megértem, hogy ki van nekik adva az elsőajtózás, meg szívatják őket rendesen. DE! Ha én a munkahelyemen így állnék hozzá az ügyfelekhez, akkor másnap, sőt már aznap be se kellene mennem dolgozni. Lehetnek általam is kevésbé kedvelt ügyfelek? Lehetnek. De velük is korrekt módon kell viselkedni - bármennyire is nehéz lehet, és bármennyire is van rossz hangulatom, mert ez a cég érdeke, és így az én érdekem is. Ez az, ami a dkv alkalmazottaiból teljesen hiányzik. Természetesen tisztelet a kivételnek!
Másik példa: ellenőr. Utas, jószándékúan közli vele, hogy az egyik jegylyukasztó nem működik, mert pénzérme van beledobva. Az ellenőr elkezd vele fennhangon "anyázni", hogy mit kezdjen vele, stb. stb. 5 percig ment a veszekedés, pedig ennyivel el lehetett volna intézni: "Köszönjük, hogy jelezte, szólunk az illetékeseknek a hiba kijavításáért." Mennyivel másképp hangzik, még akkor is, ha valójában nem érdekli őket, és nem is jelzik senkinek sem?
De hogy pozitív példát is írjak:
Műszaki meghibásodás miatt kimaradt a busz, amelyikkel menni akartam volna. (30 percenként közlekedik, így fájó veszteség volt a 35 fokban, tűző napon.) Jött egy másik járat arra, amelyikkel félúton el tudtam menni. Jobb híján felszálltam rá, és érdeklődtem a vezetőnél, hogy nem-e látta útközben a buszomat? Nem látta, de volt olyan rendes, hogy URH-n utána érdeklődött. Mivel azonnal nem jött válasz, így hátramentem a 2. ajtóig, majd mikor megkapta, hogy a pótlás elindult, hátraszólt nekem, hogy a járat kimaradt, és elindult a pótlás. (Arról már nem tehetett, hogy miután leszálltam, a pótlás 19 perc múlva érkezett meg, ennyi idő alatt vele is megérkeztem volna a célomig+séta)
Az lehet hogy ott van, de van előtte egy gyalogátkelőhely KRESZ tábla. A Közlekedés a túloldalon tudomásom szerint nem számít kresz táblának, így felül se bírálhatja azt. Akkor lenne érvényes, ha a gyalogátkelőhely tábla nem lenne ott.
Az ugye meg van, hogy a Pláza előtt két villamos egymás mellett nem fér el? Ha épp ott találkoznak, akkor a kifele menőnek meg kell várnia a TK előtt, amíg a másik bejön a pláza elől, majd csak utána indul el. Olyan, mintha elb*szták volna a két pályát, és nincs meg köztük a minimális távolság. Ha ez igaz, akkor ki vette át? Nem volt centije kéznél?
Ki jon velem Kosahoz fogadoorara?
Ismered a mondást: Van az a pénz, amiért az ember haja korpásodik. Ergó: Van az a pénz, amiért ember nem lát/ nem akar látni dolgokat...
A zárt topikban felvetett írásodra, hogy a jót is észre kellene venni a dkv-val kapcsolatban. Teljesen igazad van. Sajnos egyre inkább nagyítóval kell keresni, de megjegyzem, hogy ennek természetesnek kellene lennie. Régebben egyszer-kétszer írtam ide is pár "örömteli" dolgot, de nem lehet tudni, hogy ezzel nem-e ártunk a buszvezetőnek. Ez a dkv kérlek szépen, sose lehet tudni. Nem viccelek, amikor indultak, az egyik sofőr átszólt az előtte haladó kollegájának, hogy várja már meg, mert kisgyerekes átszálló lenne. Erre pár másodpercen belül jött a dörgedelmes lecseszés, hogy nem kéne ilyen célra használni a cb rádiót, mert könnyen ülés nélkül találja magát... (Voltam olyan galád, hogy hallottam a cb üzenetet, mert a sofőr mögött helyezkedtem el ülő pozícióban) Szóval csak óvatosan...
Név nélkül a mai napon az egyik buszon a sofőr volt olyan rendes, hogy a kocogóknak visszanyitotta az ajtót, így nekik legalább jó napjuk volt. :) Több megállóban is elkövette ezt a "gaztettet" részemről abszolút piros pötty.
Nap mint nap járok arra, hidd el, hogy nem sok ész kellene, hogy látja le van zárva, és körbe kell menni.
A Kresz nem (csak) ész kérdése. Ki van rakva a közlekedési tábla, hogy gyalogátkelő van ott? Igen. Akkor ha alá is van aknásítva a terület, attól még ott gyalogátkelőhely van. Ha jól tudom, kihelyezett "táblácskák" nem bírálhatják felül a közlekedési táblákat. Ha már meg akarják szüntetni a gyalogátkelőt, akkor igenis szereljék le a vonatkozó táblát, vagy legalább takarják le, ahogy máshol meg tudták oldani...
Az már megint más kérdés, hogy mi a lóf*szba tart ott egy éve a "munka". Normálisabb országokban, nem ilyen "félázsiai hordában" páros lábbal rúgnák ki nem csak a kivitelezőt, hanem azt is, aki engedélyezte azt, hogy egy fűszálat is megmozdítsanak, amíg máshol be nem fejezik a munkát... Ráadásul az egyik legforgalmasabb kereszteződésről van szó, nem egy zsákutca (bár ahogy állnak a munkálatok még lehet zsákutca) bejáratáról.
Ezt azért saját példával cáfolnám, mert ma reggel olyan hévvel kanyarodott a troli a buszunk elé, hogy a sofőr is csak nézett. A dkv-nál sportot űznek ebből sajnos a trolivezetők - tisztelet a kivételnek.
A másik baj a trolikkal, hogy a kijelzőik átvették a civis-ek ama "nagyszerű" tulajdonságát, hogy b*sznak működni. De legalább közösség összekovácsoló előnye van, ahogy az utasok egymást kérdezik, hogy ez vajon melyik lehet... :S
Nap mint nap járok arra, hidd el, hogy nem sok ész kellene, hogy látja le van zárva, és körbe kell menni. De az fáradságos, így marad a deviáns (vagy lassan már az deviáns aki körbemegy...) viselkedés...