Szerintem Eger-Fa. inkább összevonható a 80assal, mint az egész Eger-Putnoki szakasz. Inkább tartani kéne magunkat a topik nevéhez. Jómagam is azért nézek be ide, mert az Eger-Putnok közötti rész érdekel, és sokszor alig találok itt arról valamit, helyette már Nagyút, meg Füzesabony a téma.
A 80-as vonal topicja sokszor kihalt, ez az előtt is úgy volt, mielőtt ez a topic léttrejött volna.
Én azt javasolnám megoldásnak, hogy vagy összevonjuk a két topicot, vagy akkor azt választjuk, hogy ami Füzesabonytól-Putnokig tartozó vasútvonalakat /86, 87/ itt tárgyaljuk ki.
Ami meg a tényleges 80-as vonal /Füzesabony-Budapest, Füzesabony-Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely/, azt meg 80-asban.
Igy jóhogy kihalt a 80as topik, ha mindenki itt beszéli meg a dolgait. A menetrendi résznek ott az ütemes menetrend, a 80asnak ott a 80as... De szerintem egyébként nem ezzel van baj, hanem, hogy az Eger-Putnok vonal tárgyalása 98%ban kimerül Eger és Eger-Felnémettel. :-( Pedig a vonal felső szakasza van most veszélyben. Addig kell róla beszélni, fotózni, amig van miről és mit.
Csak úgy: az egyetlen menetrendi év, amelyben Csokvaományig közlekedett az éjszakai/hajnali vonat Egerből. Így is nehéz elhinni, hogy ott valaha többvágányos állomás volt. Ez a 78/79-es menetrend, a következő évbeni csak külön rendeletre jelöli a könyv, a sima vonat csak Bélapátig közlekedett.
Már ebben a topicban is felvetődött korábban, hogy amiért a 80-as vonal dolgait is itt beszéljük ki, ezért nevezzük át.
Elég sokan írnak ide, akik a 80-as mentén laknak, és az meg teljesen meg van halva - én a múltkor írtam bele, de semmi reakció nem volt - úgy érzem, a 80-as ügyei áttevődtek ebbe a topic-ba. Azért is, mert ha megnézd, a kezdetek óta van itt szó a 80-as ügyeiről. És eddig még nem kaptunk panaszt sem emiatt.
Úgyhogy megértésedet és türelmedet kérem, ha tömeges panaszt kapunk itt, akkor átmegyünk máshová vagy átnevezzük a topic-ot!
Ez már egy kicsit off. Mindig itt beszéljük meg a 80-as vonal gondjait,pedig aki nem tudná van neki saját topicja.Ne a Putnok-Eger vonal topicjában beszéjük már Nagyút próblémáit,mert szerintem sokak nem azért kattintanak ide,hogy Kál-Kápolnáról olvason.
Tegnap jártam Nagyút felé. Elszörnyedve láttam a bejáratnál díszelgő laza 40-est. :S Sőt, Kál-Kápolna-Fa közt a balon is van egy szép 40-es. :S Mi volt az a tennapi vágányzár Kál-Kápolna-Nagyút közt?
Én szerintem rendes pisos csíkos bhv van a vezérlő mögött! Egyébként ma is ez a szett volt.
A Hernád IC +10 Fa-ban, Keletibe +17. Hát igen, ennél nem kell visszafizetni a jegy árát, ezért ezt el lehet verni mindenhol. Egyébként a 80-as valami borzasztó. Nagyúttól Hort-Csányig alig volt olyan váltóval ellátott állomás, aminek a bejáratánál ne lassítottunk volna le. Nagyon sok lassújel van.
Nincs mit. :-) Én is inkább IC-vel járok vagy ritkábban járok haza. Tegnap az 5516-on kb. 30-an lehettünk Fa-tól Egerig. Pesten még 70-80% körül volt az utaslétszám, de útközbe elszivárogtak az emberek, plussz két csoport is volt. Sajnos itt tartunk. Vonatonként 30 ember. Egy buszon többen vannak.
köszi a kimerítő válaszokat. :) Ezekután inkább marad a busz. Vasárnaponként pont jól jön ki. 2:30 perc ezügyben már volt javaslatom is és kis híjján meg is lépték, csak épp végetért a szorgalmi időszak s így már nem volt értelme bevezetni. azóta lett egy újabb állapot. Ami még ..arabb. A szitu a kövi: anno Nyíregyre 1 busz ment. feltételezem a faxa ütemesmenetrend miatt megnövekedett ezen a buszon az utaslétszám a sok diák miatt. a sok utas kiharcolta hogy legyen még1 busz. erre volt javaslat hogy legyen az egyik gyors járat, Eger-Mköved-Nyíregy megállással akár az M3-on. vissza is írtak rendesek is voltak, de bevezetésre nem került sor mert szorgalmi időszak végetért. Szeptemberben azzal az ötlette jöttek, hogy az egyik busz csak Kövesdig megy fel ide meg 1 jön. Így a gyorsjáratos javaslatom zsákutcába ért, mivel így már nem lehet gyorsjárat azaz egy busz. :( De még így is jobb mert 2ó.30 perc az út. Az IC 2ó!alatt teszi ezt meg. a személyről meg ne is beszéljünk...(3:41) de sokszor muszáj a személy mert én hetente járok haza(nehezen viselem hosszú ideig a bezártságot,mert ugye nem tudok mit csinálni a városban így jobb híjján egésznap a szobámba vagyok) mert kell egy kis mozgás. csak ez ugye rengeteg pénz. pláne ha IC lenne. Csütörtökönként úgy vagyok vele, inkább döcögök 3 és fél órát ,mert kicsit el lehet filózni a teendőkről, problémákról. Ilyenkor beülök egy fülkés kocsiba és bezárkózok, majd leoltom a lámpát.
Egy IC út manapság nekem 1740Ft. Amúgy meg 1270. IC-t már csak sürgős esetekben használok. Pedig milyen jó volt anno, 1 éve, mikor a törzskártyás 1.o. IC-re Egerig !931Ft! volt a jegy. Most ezért az összegért el sem jutok Nyíregyig.
tavasszal elkezdtem gyúrni a távra, hogy vizsgaidőszak végén hazakerezzek. :) merthogy a bringám is Nyíregyen volt és azért nem vagyok hajlandó fizetni. Márcsak azért sem mert 2400Ft lett volna az utam...
Kevés edzés után 15kg pakkal a hátamon nekivágtam a legnagyobb melegben
Egernek. :) Első körben 6 óra alatt eljutottam Miskolcig. 2. körben 3 és fél óra alatt pedig Egerbe(Bükkön keresztül)(ez vissza Miskolcig márcsak 2 és fél, 3 óra)
Én egy időben rengetetet írtam az ütemes menetrend fórumán, próbálni rövidebbé téve a menetidőt. Az ott kapott válaszokból próbálok most neked válaszolni, EZEK 90%-A NEM AZ ÉN VÉLEMÉNYEM! Ha VALAMIRE ESETLEG ROSSZUL EMLÉKSZEM, ÉS NEM AZ OTT ELHANGZOTTAKAT ÍROM LE, AKKOR ELNÉZÉST KÉREK MINDEN OTT FÓRUMOZÓTÓL, ÉS ÖRÖMMEL VESZEM A KIIGAZÍTÁST!
Az ütemes menetrenden talán annyit lehetne javítani, hogy amint beért utasok fel és le majd go. minek áll 15 percet, merthogy annyit áll mindkét irányba.
A világ az ütemesség felé megy el, azt írták. Külföldön meg az a lényeg, hogy az IC-t minden megvárja. Lesz IC meg személyvonat. Aki siet, az menjen IC-vel, meg állítólag az egriek azt reklamálták, hogy nincs ráhordás az IC-kre. Most van! Pestre azért indul 36-kor, mert egyrészt az 58-kor MS felé menő körIC-re is rá kell hordani, másrészt meg a Pest fele menő IC (óra 3-kor indul) nem fog a késett egri sebesre, meg az átszállóira várni.
Az IC előtt 10 perccel ér be legalább. ráadásul az IC az esetek 80%-ba késik. legalábbis ami kör IC az biztos
Ezért már rengeteget reklamáltam, hogy minek várjuk a körIC-t, ma is 2 átszálló volt. Válaszul azt kaptam, hogy egyrészt az IC-t illik megvárni. Valamint Nyíregy felől / Sátoraljaújhely felől ez az egyetlen normális eljutási lehetőség Egerbe, ezért.
Meg ha a gyors nem állna Fa-ban Pest felé, akkor Hatvantól nem jönne ki a ms-i gyorsokkal közös órás ütem, ezért erről gondolom hallani sem akarnak. Meg az ms-i személy átszállóit is meg kell várni, ezért max. egészkor tudna indulni, és PAPÍRON (a gyakorlatban nem :-) ) óra 3-kor nyakán az IC!
A miskolci már nemigazán ,mert annak kisebb útvonala van így kisebb a hibalehetőség.
A körIC-k egészen Nyíregyig pontosak, a késést azért szedik be, mert Nyíregy és Fa között kb. 4-7 perc menetidőhiány volt a vonalon az ütemes életbe lépésekor. Azóta folyamatosan dolgoznak a pályán, de ma a 654 kivételével az összes IC (miskolci is) 10 percnél több késéssel jött szembe (5516-tal jöttem). Úgyhogy elsősorban szerintem nem az a gond, hogy a körIC körbemegy a fél világon, hanem a pályában levő menetidőhiány. Egyébként én vasárnaponként egy ms-i IC-vel megyek vissza, az is késett mindig, átlagban 4-6 percet, de nem csak vasárnap. Meg állítólag az ms-i IC-k azért is késnek, mert megvárják a sátoraljaújhelyi gyors átszállóit MS-en, és az se mindig potnos.
A lényeg az a 15 perc mert ugye most asszem 2:21 perc a menetidő. na most ezzel 2ó:6 percre lehet faragni a menetidőt ami az IC-től 5 perccel van elmaradva.
A fent leírt okok miatt nem fogják a körIC csatlakozást megszüntetni, ezért ez sajnos csak álom marad. Pedig én is örülnék, ha megint 2 óra alatt lennénk!
Bár az ICből is faragható lett volna 15 perc ha nem csatolták volna a Miskolcról jövő IC-re. De ez már múlt idő.
Sajnos az a baj, hogy Egert a MÁV már "elvesztette", és a tavaj járó expresszvonat se hotza vissza az utasokat. Mondjuk ebbe talán ez is benne volt, hogy nem IC kocsik voltak. Én próbáltam már (és más is) javaslatot tenni egy vasárnap délutáni mentesítőre, de nem lett belőle semmi, mert túl sok plussz költséggel járna, nem hozná be az árát.
De akkor abba kötök bele, hogy a miskolci gyors miért nem áll meg ott ahol az egri? Miskolcra van rengeteg vonat.
Gondolom Miskolcra jóval több utas van. Egernek meg már úgyis mindegy, így lehet spórolni, mert ha az egri gyorsok mellett Hatvanig járnának fel az ms-i személyek, ahhoz 3-mal több szerelvény kellene személyzettel. És ennek nem látják a menetrendesek értelmét, hogy az egri gyors után/előtt menjen személy is. Pláne, hogy most a GKM 10% csökkentést akar! eg gondolom akkor lehet nem jönne ki a csatlakozás Ludasból Eger felé vagy a Keletiből Ludas felé.
a 10,12,18-as gyors ok ,mert azok kultúrált kocsik, de a többi okádék... tegnap is jöttem az egri gyorssal eszméletlen retkes kocsik (1-es osztályzat), beltér meg erős 2-es. amivel jöttem nemzetközi gyorssal Miskolcról azon a szlovák kocsik beltere 3/4-ed.
A múltkor a 18-as a szokásos piros csíkos volt, de belűlről olyan szutykos, hogy amivel ma jöttem és régi kocsi, az tisztább nála. A takarítás sajnos nagy gond, és én sem értem, hogy az 5 éve felújított kocsik miért piszkosabbak, mint a 30 évesek? Talán erről is lehetne az Indóház magazin első oldalán bevezetést írni, nem csak mindig a vonalbezárásokról... Mert ugye a kosz csökkenti az utaslétszámot, és akkor megint be lehet zárni.
Egyébként a hozzászólásoddal értek, én is örülnék neki, ha lenne normális gyorsunk, csak fél év vitatkozás és több ötlet után az ütemes menetrend fórumán belefáradtam az egészbe. Az ott levők indokait is meg lehet érteni, mert ugye Eger már mem potenciális célpont, de ez engem mint egrit nem vígasztal. Ha jövök haza, IC-vel megyek többnyire, és inkább ritkábban járok haza, meg be van tervezve egy kocsi beszerzése is, bár ez még soká lesz. Ugyanis ha oda-vissza gyorssal mennék, a késésekkel kb. 1 órával utaznék többet, mint tavaj.
@Vakond87: ma a Vércse +6 volt, 5516 +2-vel Füzesabonyból, és +3-mal ért be. Pedig Fa-ig egész jól nyomta, de aztán az 5. vágány közbeszólt, meg a forgalmi okok. Vagy csak a lendület fogyott el :-(
A 12-es helyi busszal mentem tanítási gyakra reggel, és az ablakából láttam, hogy 8:45-kor is benn áll az elsőn a sebes. Amikor a gyakorlóiskola udvarán jártam, akkor hallottam a vonatot kijárni Füzesabony felé. Az órámra néztem 8:50-t mutatott.
Délben elnéztem az állomásra. Kisorozott kocsit nem láttam, a kisegrit sem.
Az ütemes menetrenden talán annyit lehetne javítani, hogy amint beért utasok fel és le majd go. minek áll 15 percet, merthogy annyit áll mindkét irányba. Vonat nincs előtte. egymást nem akadályozzák, mivel egyszerre érnek Fa-ba. Az IC előtt 10 perccel ér be legalább. ráadásul az IC az esetek 80%-ba késik. legalábbis ami kör IC az biztos. A miskolci már nemigazán ,mert annak kisebb útvonala van így kisebb a hibalehetőség.
A lényeg az a 15 perc mert ugye most asszem 2:21 perc a menetidő. na most ezzel 2ó:6 percre lehet faragni a menetidőt ami az IC-től 5 perccel van elmaradva. Bár az ICből is faragható lett volna 15 perc ha nem csatolták volna a Miskolcról jövő IC-re. De ez már múlt idő.
Engem amúgy a gyorsvonat megnevezés idegesít a legjobban. Mivel Hatvanig személy. Az út fele személy. Mondjuk én csak Maklár, Fa, Kál, Vámosgyörk helyeken állítanám meg a vonatot ezzel már 2óra alatt járna a vonat, a buszt is überelné, de ez a verzió már nem jó ,mivel a kis falvakból volna felszálló. meg ez az egy vonat áll meg. max reggel meg délután van néhány személy. De akkor abba kötök bele, hogy a miskolci gyors miért nem áll meg ott ahol az egri? Miskolcra van rengeteg vonat. IC, gyors, személy, Egernek van 2 óránként gyors és akkor azt is állítsuk meg az út feléig mindenhol? Jó én Nyíregyre járok heti rendszerességgel, csak bosszant a dolog hogy van napi 8 gyorsunk. jó ez is előrelépés mivel korábban volt 3 vagy 4 gyors. Csak ugye a körülmény az borzasztó. a 10,12,18-as gyors ok ,mert azok kultúrált kocsik, de a többi okádék... tegnap is jöttem az egri gyorssal eszméletlen retkes kocsik (1-es osztályzat), beltér meg erős 2-es. amivel jöttem nemzetközi gyorssal Miskolcról azon a szlovák kocsik beltere 3/4-ed.