Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

95LE Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5235

Szia Zsolti!

Ha megfelel és vigyáztok rá, akkor felajánlom egy teszt erejéig.

Az enyém egy 2005-ös, 2006. januárban forgalomba helyezett, idáig 9500 km-t futott 5 ajtós 1.4-es Elite Lacetti.
Előzmény: csiki2 (5230)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5234
Ja,, a fogyihoz még annyi, hogy én megpróbáltam rámenni erre a "majd én kihozom azt az 5,9l/100km-t" témára, de nem jött össze.
7liter/országút, 8-8,5liter/város, (1.4sedan). Most tesztelem 98-assal mit mutat.
Nekem bejön ez a 98-as benyó (placebó?) de mintha jobb lenne, élénkebb fiatalosabb stb. Öregebb autóimnál nem éreztem ilyen nagy különbséget.
Előzmény: Kundvar (5224)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5233

Hát nem tudom, de délután a kollegámmal együtt olvastuk a hozzászólásod, és szétröhögtük magunkat!!

 

csumi

Előzmény: cápaFeri (5231)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5232

Próbáltad már összehasonlítani a hazai és a külföldi kutak által a hitelesített pisztolyból kiadott benzinmennyiséget? Nem is tudom, hol hallottam mostanában, hogy a pontos 5 literes mérőedénybe kis híján hat litert tankolt valaki.

De nem kell messze menni, pár hete én is voltam a környékünkön sokak által pancsolónak titulált "kagylós" kúton (cégnek vettem üzemanyagot a targoncába, annak nem számít) és ahol eddig a két 50 literes kannába max 110-112 litert tudtam beletuszkolni gázolajból immáron majd 4 évig, ott most valami varázslat folytán belement 127 liter. Nem érdekelt, mert nem én fizettem, de elgondolkodtató az eset.....és felettébb tanulságos!

Előzmény: 95LE (5229)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5231

Végre egy úriember, aki a kissé irónikus hozzászólásomból nem a rosszindulatot látta előbújni, hanem vette az adást, hogy poénnak szántam! Azért utólag elnézést kérek a stílusért.:-)

Maximális tiszteletem Kundvar!

Üdv!

Előzmény: Kundvar (5228)
csiki2 Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5230
Sziasztok!

 

Egy leendő totalcar.hu-s használtautó-magazinhoz keresünk fotózható, kipróbálható kocsikat. Hat teszt lesz, nyomtatásban láthatnátok viszont az autótokat, rendesen, TC-sen odatéve. Aztán az utókor is lapozgathatná könnyes szemmel – apának (tesónak, huginak, a szomszédnak) milyen szép autója is volt 2007-ben... Jó a deal?

 

Kábé 4-6 óra fotózás és vezetés lenne az egész, valamikor február közepe-március közepe között. Nagy segítség lenne bármilyen ajánlat.

 

Focusunk már van. A következő autók szerepelnének még, ezek nincsenek:

 

 

Chevrolet Lacetti 1.4 5 ajtós (2004 körüli) (jó helyen járok, ugye?)

Opel Astra G 1.4 5 ajtós (2004 körüli)

Peugeot 307 1.4 5 ajtós (2004 körüli)

Skoda Octavia 1.4 5 ajtós (2004 körüli)

Toyota Corolla 1.4 5 ajtós (2004 körüli)

 

 

Köszönünk minden segítséget

 

Csikós Zsolt

A totalcar.hu

szerkesztősége nevében

95LE Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5229

Hello!

A fogyiról egy kicsit érdekes adataim vannak.1,4-es 5 ajtós a Lacsim. Én mindíg tele tankolom és a napKM-t használom a korrekt számolás miatt. A tavalyi nyáron (ekkor kb 5000Km volt az autóban) országúton 5 személlyel csomagokkal klímával 70-80-as tempónál 6,5L 90-110tempónál 7,5L Városban általában rövid távokon használva nyáron 7,5-8,5L télen 8,5-9,5L és nagyjából ez a fogyi általánosult mígnem januárban 1 éves korában 8000km-nél kigyulladt a sárga lámpa(P300 hibakód) Bár állítólag a hibát orvosolták (kikormolták és törölték a hibakódot erről már korábban írtam) azóta a fogyasztás jelentősen megemelkedett.Városban 11,9L s országúton még érdekesebb. Volt szerencsém a Miskolc -Graz útvonalon 4személlyel + csomagokkal tesztelni. Miskolc-Balaton vége ESSO 98-as 100-120-as tempó 8,2L Balaton-Graz-Rábafüzes Lukoil 95-ös 70-80-as tempó néha 1-1 100-as tempó és 30Km város 9,5L Itt egy kicsit elborult az agyam és úgy döntöttem,hogy kíváncsi vagyok mi max amit meg lehet vele etetni? A osztrák oldalon tankoltam BP kútnál 98-ast és a tempó Pestig 130-150 majd Pesttől-Miskolcig 170-180 és a meglepetés ezután ért a fogyi 9,6L volt . Egy biztos ez nem természetes vagy az előbbi sok vagy az utóbbi kevés de a végére fogok járni!

További baleset mentes Km-eket és minden jót kívánok!
Előzmény: Kundvar (5228)
Kundvar Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5228

Köszi a válaszokat!

CápaFeri hozzászólása jó és figyelembe veszem majd a plüssállatkák elhelyezését a megfelelő CW számának kialakítása miatt.

Egyébként hegyvidéki területen és egy kevéske városi forgalomba használom a kocsit. Egyenlőre még nincsen Lacetti, csak gondolkodom a megvételén.

A fogyasztása - amit irtatok az alapján - nem olyan egetverően rossz. Vannak jobb fogyasztású kocsik is, de nem ilyen árban és nem ilyen méretben.

 

A gáz kérdése lehet, hogy így eldőlt. Persze a gázártámogatás igénybevétele miatt lehet, hogy megpályázom és az új szerzeményt plusz családtagként (csak fogyaszt és nem keres) betudom.

Előzmény: cápaFeri (5226)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5227

Nos...én nem tudom, hogy milyen üzemmódban használtam az 1,4-es lacsimat...(amolyan átlagosban asszem), de a következőket mértem (úgyis régen írtam fogyit):

 

49,38 liter fogyott (ennyit tankoltam legutóbb, a kút szerint:-) úgyhogy vegyük alapul a lámpagyulladás (folyamatos világítás esete)) figyelembevételével 610 km alatt Ez 8,095 l/100km

Gyakorlatilag ebből kb 440 km (2*110 km-re lévő település ugyanazon úton való megközelítése) volt országúti 120-as tempó sebességtartással, előzéseknél rendszerint 4500-5000-ig nyomva (még mindig sok az istenbarma, akik rálépnek, ha "dévúú" ér melléjük; ilyenkor 140 ig is elment), a többi városi tökölés rendszerint hideg mocival, mivel a melóhely 2,8 km és amire odaérek, vagy onnét haza addigra kerüli el az 50 fokot a mutató.

Mindent összevetve meg lehet saccolni, hogy ha városban bekapta a 9-9,5 lityit (mert annyit hidegen, amikor megy  a dúsító bekap, meg a prosi is 9,3-at ír), akkor az országúti tempóra lehet azt számolni, hogy valamivel 7 liter fölött jár. Ha kisebb lett volna a lábam (de nem bírom, hiába) és csak 90-100 körül nyugdíjas tempóban közlekedek, már hasonlít a gyári adathoz, bár még messze a kánaá...90-nél 5,9-et...szerintük. Na szívesen elbeszélgetnék egyszer olyan emberrel, aki ennyit (5,9l) kihoz a gépből! :-)

 

És még az egyéb befolyásoló tényezőket (szélviszonyok, domborzat, utaztatott tömeg, gumitípus, stb) nem is kezdtem ecsetelni, hogy mások számára pontos!!! fogyasztási adatokkal szolgálhassak:-)))))

cápaFeri Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5226

"Lopakodó" üzemmódban 8 liter, "kitaposom a szemed-a lábfejem a hűtőn pihen" üzemmódban 11 liter is lehet.

Mellesleg ha leírod pontosan, milyen üzemmódban használod (domborzati viszonyok)hány kilónyi csomaggal, tele, félig tele, vagy csaknem üres tankkal (minden gramm számít egyeseknek) valamint plüssfigurák aránya berendezéshez képest, ezek össz. tömege, no és az éppen aktuális külső hőmérsékletet, no meg a szélirányt és erősséget, a pocsolyák kerékgördülési ellenállási tényezőjét, egyéb kiálló a karosszériával nem homogenizáló légellenállás szempontjából negatív tényezőjű alkatrész homlokfelületi területét.....no ezen adatokból megpróbáljuk milliliterre megadni a fogyasztási adatokat.

Jellemző hibája, hogy tankolni kell ezt is. (Erre nem jár gázártámogatás)

Előzmény: Kundvar (5224)
tois Creative Commons License 2007.02.09 0 0 5225

Nekem 8-8,5-et eszik. Veresegyházon, Budapesten és a kettő között használom (országúton és 10 km autópályán, 90-140 km/h). Tipikus vegyes használat. Gyorsításkor általában 3000-es fordulatnál kapcsolok magasabb fokozatba, nekem ez bevált.

Taxisokkal beszéltem a gázról, ők azt mondták, hogy akkor ugrik a gari. A beszerelésre ők 250-280 eFt-ot mondtak pótkeréktartállyal. A fogyasztás kb. 20 %-ot emelkedik gázból, a 10 %, amit a gázszerelő szakik mondanak nem igazán állja meg a helyét. Én is számolgattam annó, de mivel a megtérülés 50 ekm körül lenne, letettem a dologról. Volt már gázos kocsim, saját tapasztalataimat figyelembe véve számolgattam.

Előzmény: Kundvar (5224)
Kundvar Creative Commons License 2007.02.08 0 0 5224

Azt írja le valaki pontosan, hogy milyen üzemmódban mennyit eszik a Lacetti kombi 1.6 valójában. Országút, város, vegyes.

 

Van e jellemző hibája? Autogázt lehet e és mennyiért beleszereltetni?

Papusch Creative Commons License 2007.02.08 0 0 5223
érdemes elolvasni:

http://www.origo.hu/auto/20070208alizingcegek.html
eltibi11 Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5222
Bizony-bizony, az 1,6-os motor úgy 80-90e km körül elkezdi ám szaggatni a vezérműszíjat. A céges Nubira II-k közül néhány így járt annak idején, mire rájöttek, hogy 60e-nél cserélni kell.
Előzmény: t-bird (5218)
Picuj Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5221
Az USA-ban volt törésteszt, Suzuki Forenza néven és 4 *-gal végzett.
Előzmény: Sickboy (5212)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5220

Láttam, de ez lacsiba nem jó, csak opelbe. Leleményes opel raktáros összeszedte gondolom a hozzávalókat és árulja. Tudni illik, hogy opel dolgozóknak rögtön ugrik az a 45% haszon, amit az autóház rátesz, így jó áron tudja adni a gyári cuccot.:-))

(Én is így vettem meg anno a 78000 Ft-os 0-36 kg-s gyári opel gyerekülést 28000-ért. Volt rá akció éppen, no meg ugrott az autóház haszna is. :-) )

Előzmény: fbh (5219)
fbh Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5219

Üdv. Mindenkinek!!

 

Én is találtam egy "computert" és ezt utólagosan a "Nagytestvérbe" (OPEL) beszerelhető.

Hátha van valakinek infója???

http://www.vatera.hu/board_computer_opelbe_utolagosan_18111452.html

 

Észrevételek???

Előzmény: cápaFeri (5216)
t-bird Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5218
Szíj, 60.000-nél csere.
Előzmény: Komis (5217)
Komis Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5217

Nyugi!

 

Csak leírtam az eseményeket... Lehet, hogy osztani kell majd 2vel, mire az igazi infohoz érsz..:-)) Amúgy ahány szervíz annyi szokás ill. szopás.

 

1 dolog kimaradta beszámolóból:

azt mondták cserélni kellene (kb4évesen) a vezérműszíjat! Én úgy tudtam, hogy a láncos a verdánk..! Homályosítson valaki fel az ügyben aki TUTIRA tudja..!

 

Kösz

Előzmény: cápaFeri (5215)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5216
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5215

Te Komis!

Nincs is még április 1.! Vagy ezt teljesen komolyan? Előrehozni a 3 éves szervízt 11000 km-nél? ????????

Van erről valakinek infója, hogy mennyire komoly ez? Tudniillik azt jelentené, hogy a beszerelt anyagok minősége szar, így azt idő előtt cserélni kell. Mi meg nem ilyen feltételekkel kötöttük meg az adásvételi szerződést annak idején asszem. Mert ugye minden autóvásárlás egy szerződés is egyben.

Bezzeg szelep ügyben mélyen hallgatnak! (mondjuk erről a két éves dologról is illene a tulajokat értesíteni nem? vagy szerintük elég, ha a szervízben dob egy hátast az ember? Hmmmmmmm......Grrrrrrrrrrrr)

Felhívtam a múltkor említett központot és mereven elzárkóztak minden infó kiadásától, csak azt hajtogatták, hogy valamelyik márkaszervízt keressem fel ha ilyen jellegű problémám van és ők majd mindent....

Pedig csak annyit akartam megtudni, hogy az enyémben már a módosított szelepek vannak-e?

Kezd komolyan érdekelni a dolog!!!! Valaki infót a motorszám vagy alvázszám alapján?

HELP! 

Előzmény: Komis (5211)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5214
Suzuki Forenza. Egyébként Mo.-n is van belőle pár példány asszem.
Előzmény: Sickboy (5212)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5213

Valami utólag beépíthető komp. jó lenne a lacsiba! Az orosz honlaphoz nem lövök, pedig nem lenne rossz az óra helyére az a ketyere! Mi lenne, ha a rádió alatti dobozba lehetne egy ilyet építeni?

 

http://oztechnics.com.au/oztrip.htm

 

Ha valaki tudna esetleg infót az orosz típusról, az "lécci" tegye közzé, esetleg ha lenne "normális világnyelves" verziója. Mondjuk angol vagy német...

Sickboy Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5212
Hát nálam csak az 1,4-es sedan verzió jöhet szóba (az ötajtós csomagilag kicsi, a kombi meg árban és motorban nagy). Az 1,6-osnak szerintem jóval több a biztosítása, casco-ja, fogyasztása... Mivel nem fogok havonta több ezer km-t beletenni, nekem megfelel a legkisebb motorral.

De megint mondom, ez az egész még a jövő zenéje.

Töréstesztet próbáltam keresni a Lacettiről, mivel a Chevyk - hmmm... nem akarok bántóan fogalmazni - általában nem a legfényesebben szerepelnek (ld. Matiz, pláne ld. Aveo), nekem pedig két gyerek mellett azért valamennyire erre is gondolnom kell.

Az EURONCAP nem törte az autót, nem tudom esetleg az USAban volt-e törésteszt (ha jól tudom ott vmilyen Suzuki típusnéven forgalmazzák?).
Előzmény: cápaFeri (5210)
Komis Creative Commons License 2007.02.07 0 0 5211

Tegnap 2éves - 11000km gari szervíz tapasztalat

 

Kovács Úr akit garanciális javítással mindenkinek ajánlottam, otthagyta a szekszárdi Chevyt! Ezért a festék hiány kezelése elmaradt:-(((

 

Opel 5W30 olajat vittem (4L-5400Ft). Közölték, hogy a 2éves szervízre előrehozták a 3éves szervíz előírásait a gyár útmutatása alapján! Összes folyadék csere, minden szűrő csere,stb. Köpni, nyelni semmi csak dermedni....

Utolsó ötletként bekiséretem az autót az aknára és finom beszélgetés közben elkezdtem alkudni hivatkozva a kevés km-re. A srácok végtelenül megértően rugalmasan átértékelték a gyári ajánlást. Ami nincs elhasználódva az majd jövőre..:-)))

Így maradt: olajcsere vitt olajjal, ablakmosó feltöltés, légszűrő betét csere, féktárcsa karosszéria, stb. átvizsgálás. Grátisz mosás. Zöldkártya.

 

Mindez 2ó20p idő és 32000 Ft (olajat is bele számolva). Ebből zöldkártya 9700.

 

Egyéb infó:

A kipuff rozsdával kapcsolatosan azt mondták, hogy megáll a gari 3éves koráig. De fél évvel korábban jelentsem be az igényt, hogy a szereléssel együtt beleférjenek a 3évbe!

 

Végül beleféretem az irányköltségbe, BE HAPPY!!!

cápaFeri Creative Commons License 2007.02.06 0 0 5210

Nem is streetracing-re gondoltam mindennap..:-)

Volt már 45 LE-s autóm, amiben ha két személynél többen utaztunk, akkor 100 méterről kellett rágyorsulni az előzendő autóra.

Természetesen hétköznapi normális használatban van a lacsi is, de ha kell menekülni, jól jön ha visszavált az ember és "ugrik"...máramennyire tud az 1,4-es.:-)

So-so...kicsit mehetne jobban is. Az 1,6-os BX-em ugyanennyi volt lóerőre (legalábbis vagy 90%-a még bizti megvolt benne), csak 970 kg és nyolc szelepes lévén már alulról indult. No ott megszoktam, hogy nem kell percekkel előre megterveznem egy előzést. 

Előzmény: Sickboy (5204)
bakoka_5er Creative Commons License 2007.02.06 0 0 5209
Tisztelet az Uraknak!

Egy kis segítség kellene.
Meg tudná valaki mondani a Matiz szelepállítási adatait?
Szívó/kipuf hidegen/melegen?
Vezérműszíj csereperiódus?

Köszönöm

ÜDv.
b.
lewenter Creative Commons License 2007.02.06 0 0 5208

Én a hiteles vásárlást támogatom, méghozzá a 20% induló ktsg gel és fix kamatozásúval, amit a 120hónap végén kell majd csak nettósítani, deee gondolom Te sem akarod megtartani addig, hanem oyan 3 éves korában a grancia lejártakor érdemes cserélni, mert akkor a legjobb a beszámítása maiből megvan a következő autóhoz az induló rész. Nnnahh szóval mindenkinek megvan a maga teóriája.

Az alku az bizony így van kell bele alkudni minden extrát az árba, mert ezt inkább adják, minthogy engedjenek az árból :-) az üzembehelyezést is érdemes kifizettetni, mert az is egy 100as.

Előzmény: Papusch (5207)
Papusch Creative Commons License 2007.02.06 0 0 5207
Ha, teheted, a kp.-t egyetértek veled, mi is úgy vettük meg. Próbálkoznak majd, hogy jobb a hitel, de ne add fel. Alkudni, alkudni, alkudni! Mindenféle plusz dolgokat kisajtolni belőlük. Úgy adja a dealer, mintha az övé lenne – persze, valahol az övé is, mert az ő pénze lesz kevesebb, nagyon tudom sajnálni :-). Sikerült gumiszőnyeget, üléshuzatot, EÜ-csomagot, meg már nem is tudom mit kipréselni belőle. DE! Ezek után is nagyon tisztességes és segítőkész maradt. Mondom ez a Chevrolet Perfekt, a Dráva utcában XIII. kerület. Tudni kell azt is, hogy a Shiller már akkor árult, amikor a legtöbb kereskedő még a papával egy nadrágban járt :-))). Azt hiszem akkor még csak Baumgartner, meg ő volt.
Papusch
Előzmény: Sickboy (5205)
lewenter Creative Commons License 2007.02.06 0 0 5206

Szia Sickboy!

 

Háát mi is szemeztünk vele, én végig olvastam minden fórumot, cikket, aztán elmenetem és szó szerint szerelem volt első látásra.

A Mosoygós Lacetti hatás azóta is tart. Én még autót ennyire nem szerettem és dédelgettem. :-)

A fogyasztása... hát igen lehet, hoyg egy icipicit többet eszik mint.. mint mi???

Cserébe megbízható jól megy és kényelmes. Ár érték arányban mindenképpen ajánlom.

Éppen tegnap csodálta mege egy barátom aki a WV POlo ját akarja lecserélni és ennyi extrával bizony picit többe kerülne. Családnak még a biztonsági felszerelések megléte miatt és a nem rossz töréstesztek miatt is ajánlható.

A Daewoo ság ot már nem igazán érzed ebben az autóben, mert itt már megjelennek a finomabb műanyagok, kényelmi berendezések.

Szal ajánlom, mert mi is a gyermekek növekedése miatt választottuk ezt méretes kis autót :-) Szép nagy a csomagtere. A szervízlámpa hiba (lekopogom) nálam még nem jelentkezett. bár még csak január óta használom:-)

Színeben ajánlom az ezüst mentát, mert nem annyira igényes szín koszolódás szempontjából.

Én Majosházán vettem a Molnár úr nál, pontos jó kiszolgálás, gyorsak.

Ha kérdésed

 

üdv

lew

 

Előzmény: Sickboy (5185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!