Keresés

Részletes keresés

Hori R1100S Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1946

Köszi a választ!

Egy tesztéjjel alkalmával meg fogom alaposabban is nézni ezt a dolgot!

Hori

Előzmény: boxer-gs (1939)
ironist Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1945
Örülök ha segítettem!
Előzmény: TOM (1944)
TOM Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1944

Igazan koszonom, mar fel is szereltettem, mehet a tura'

Kosz meg1szer,

TOM

Előzmény: ironist (1935)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1943

Sziasztok!

Ebben a cikkben van egy rövid utalás a V-Boxer motorelrendezésre.Helyes ez?Szerintem nem!

 

" BMW R1200S - motorozz másképp!

Hogyan is lehet találóan jellemezni a BMW motorokat? Jók, de mégis annyira mások! És ez az, ami miatt annyira megosztja a motorosokat!

Tradícionális, fekvőhengeres boxer, (szerintem) minden előnytől mentes, elavult konstrukció, mégis a BMW tulajok szerint a világ legjobb motorjai és semmi pénzért nem cserélnék más márkára! Ez a fajta márkahűség szinte egyedülálló a világon! Vajon mi lehet a BMW-k titka? Egy R1200S segítségével próbáltam erre fényt deríteni a szerény eszközeimmel.

A motort a BMW Magyarországtól kaptuk meg, amit ezúton is szeretnénk megköszönni. Akkor kezdjük a marketing szöveggel: Az R1200S a márka egyik legsportosabb képviselője (S = Sport). Az erőforrása a legizmosabb (122LE) boxer, amit valaha is szériában gyártottak. Az általunk tesztelésre kapott példány ráadásul további extrákkal volt felszerelve:


- 6 colos felni 190-es hátsó gumival
- OHLINS rugóstagok elöl, hátul
- ABS
- több fokozatú markolatfűtés (ez bizony nagyon hiányzik a gixeremről)


Az első kettőnek sport motorról lévén szó láttam értelmét, de a többi extra elgondolkodtatóvá tett márka által kínált sportosságot illetően.

Indulás előtt részletesen elmagyaráztattam, hogy mi hogyan is működik a verdán, mert bár BMW-n régóta nem ültem, de annyit azért tudtam, hogy nem minden úgy van rajta, ahogy azt a józan ész (ill. a megszokás) diktálná. Alkalmi oktatóm külön felhívta a figyelmem, hogy bár ez egy sportgép, de nem ellenfele mondjuk egy GSXR1000-nek.

Ezt mondjuk helyből gondoltam. Épp ez volt az egyik ok, amiért autóval és nem motorral mentem el a BMW-ért! Az nyilvánvaló, hogy nem fogok majd adrenalintól remegő térdekkel leszállni a motorról, de arra azért mégis kíváncsi voltam, hogy mit tud nyújtani egy 3,5 millás 1200-as boxer 2006-ban.

Szeretném mindenkinek előre jelezni és persze én is igyekszem elkerülni azt a hibát, hogy rögtön a japánokhoz hasonlítsam. Ez a motor teljesen más világ! Szerintem legalább annyira szubjektív motor, mint egy Ducati vagy H-D! Bizonyára kevesen vannak, akik igazán rá tudnak érezni a márka eredeti ízére. De feltételezem, hogy nem is az a célja a bajoroknak, hogy 10 motorból 9 BMW legyen!

De nézzük a BMW-t a gyakorlatban:

Úton vagyok. Minden úgy történt ahogy előre mondták! Irányjelzés helyett a dudát nyomom, mire a forgalom résztvevői kérdően néznek rám! Mi bajod van öreg? Erre a plexi alatt mormogom, hogy BMW-vel megyek ba'mmeg!

A kezdeti sok furcsaság bár nem múlik el teljesen, egy idő után a figyelmem a motorról egyre inkább az útra ill. motorozásra terelődik! Próbálgatom, hogy miként viselkedik?! Hogyan veszi a blokk a fordulatot. Milyenek a fékek? Hogyan kanyarodik? stb.


Hirtelen egy nagyobbacskát kell fékeznem. Közben egy kisebb bukkanó elemeli az első kereket a földről és a motor az istennek se akar lassulni! Ja ABS- kapcsolok. Mindjárt kikapcsolom ezt a sz... szerkezetet. Végül megkegyelmezek neki. Ha nem próbálom ki sose tudom meg, hogy milyen! Szóval az ABS marad egyelőre, de azt egyből tudom, hogy nem nekem való.
A fékek: elöl 4 dugós BMW feliratú fékek fém fékcsövekkel. Semmi panasz nem lehet rájuk. Tisztességesen lassítanak. A volt XJR-em bársonyos fékei jutnak róla eszembe. Élmény vele fékezni, ahogy lágyan, de mégis határozottan adagolható a fékerő.

Az egész motorról nekem alapvetően nem a sportosság jut az eszembe. Inkább a laza könnyed motorozás, megtámogatva kiváló minőségű alkatrészekkel. A blokk fantasztikusan dolgozik, eltekintve a boxer feelingtől, ami valakinek vagy bejön vagy nem.

Én az utóbbi táborba tartozom, de ez nem von le semmit az 1200-as teljesítményéből. 2000-től már emberesen húz és ezt 8500-ig abba sem hagyja. Szerintem ez igen szép teljesítmény egy 1200-as 2 hengerestől. Az ember azt hihetné, hogy 7000-től már csak köhög és hörög, de erről szó sincs. Sőt itt van a nyomaték csúcsa (112Nm)!
Futómű: mint említettem OHLINS rugóstagok vasalják ki az út egyenetlenségeit. De itt is pontosítanom kell. Forszírozott tempónál szó nincs a hullámok vasalásáról. Inkább végighullámzik a motor egyik kanyarból a másikba. Olyan az érzés, mintha valami supersport enduróval vágtáznál az aszfalton, ami azér elég pépes érzés a nagy rugóutak és a lágy rugózás következtében.
Tehát aki azt hiszi, hogy itt egy kőkemény plexi mögé kuporgós gépről van szó, azt nagyon ki kell ábrándítsam. Mint szinte a legtöbb BMW-n ezen is érződnek a túrázás gyökerei. Komfort és kényelem. Rendkívül laza testtartás és kényelmes üléspozíció. Egyszerűen élvezet vele a motorozás. A percek és a km-ek szállnak sebesen.
Előzgetem a kocsikat. A gázmarkolat minden utasítását a V2-es blokk azonnal lereagálja. Mielőtt bárki is felháborodna, hogy V2-t írtam, annak jelzem, hogy a boxer speciális (180 fokos) V motor.

Nagyon pepec a gép! Bevallom, hogy futóművileg többet, blokk vonatkozásában pedig kevesebbet vártam. Ehelyett pont fordítva történt. Utólag ez nagy szerencse, mert az OHLINS-eket úgyis oda állítja az ember ahova akarja (feltételezem, de mint mindig, most se tekergettem semmit a futómű beállításain).

Egyre jobban tetszik a gépezet. Egy gondom van: az a plexi. Pont a fejemre vezeti a menetszelet. 160-ig nem gond, de felette már némileg zavaró.

A másik problémát az index megfelelő használatán kívül a váltó okozta. Bár igen puha kapcsolású, de nekem a fokozatok túl közel voltak egymáshoz.

Az üres megtalálása több alkalommal is gondot okozott annak ellenére, hogy a nagyméretű információs kijelzőn még az aktuális sebességfokozatok is megjelenítésre kerülnek.
Ez igen király cucc. Nagyon élveztem, mert sose tudom, hogy hanyadikban vagyok emiatt állandóan 7.-be akarok váltani majd minden motoron.


A motor bár első ránézésre nem feltünő módon, de tele van mindenféle szakmai finomsággal. (Nem véletlenül annyi az ára!)



- Diódás (18db) hátsó lámpa
- A legújabb trendnek megfelelően ülés alatti dob és tükörbe integrált irányjelzők
- CAN-bus technológiájú elektromos/elektronikus rendszer,
- informatív műszeregyüttes és elektronikus indításgátló
- Sportfékrendszer opcionális ABS-szel
- Hátul Evo-Paralever lengővilla, kardánhajtás
- Elöl stabil Telelever és meredekebb villaszög
- BMS-K motorvezérlő elektronika, kettős gyújtás, kopogásszabályozás,
- két lambda-szonda és háromutas szabályozott katalizátor.


A motor legjobb hatásfokon 98-as oktánszámú benzinnel működik, de kopogásszabályzó rendszerének köszönhetően 95-ös benzinnel is kifogástalanul üzemel, igaz ekkor némileg kisebb teljesítménnyel."

 

Hori

 

A cikket, a motorlandról ollóztam!

Pépépe Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1942
Megyünk amerre az út visz, ha kerítés állja az utat akkor visszafordulunk, ha meg kilyukadunk valahova, akkor már tudjuk hol vagyunk :-)) Itt a GPS sem segít sokat, de hol marad a KALAND, ha neki sem vágun kezeknek az utaknak???
(Egyébként mindkét erdei utat a 90-es években szerzett rallye-s tapasztalatok alapján kerestük fel)







A GPS kb ennyit segít...
Előzmény: cselle (1941)
cselle Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1941
És ilyenkor hogy tájékozódsz? GPS?
Előzmény: boxer-gs (1940)
boxer-gs Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1940

Tegnap Pépépe kartárssal motoroztunk egy kellemeset a szép nógrádi tájakon.

Érdekes módon, jópár út van ezen a környéken, ami a térképeinken nem is szerepel. Részben mert egykor (vagy még ma is) a közforgalom elől elzárt magán -, erdészeti-, stb utak vagy mert a minőségük hagy némi kivánnivalót maga után és a felújításukkal nem foglalkoztak az évek során.

Én imádom az ilyeneket felfedezni és a GS szerencsére kiváló partner ebben.

kilátókilátó emléktáblája

A kilátó is egy ilyen, a mi térképünkön nem jelölt erdei út mentén található.

Bátonyterenye környékén
boxer-gs Creative Commons License 2006.09.15 0 0 1939

Szia Hori!

 

A lámpák direkt világítják jobban az úttest jobb oldalát. Legalábbis a jobbos közlekedőknél. Így hamarabb ésreveszed a sötétben az út szélén haladó kivilágítatlan kerékpárost, bandukoló rőzsehordó boszorkát, stb. Ha nagyon jobbra szór, az persze lehet pozicionálási hiba, de szerintem nem jellemző. Ha balra világítana, akkor még jobban elvakítanánk a szembejövőket.

 

Aztán ha nem így van, javítsatok ki!

 

Üdv. Peti.

Előzmény: Hori R1100S (1936)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1938

Igen,gondoltam már rá,de mint írtam,szinte sosem motorozok éjjel,így nemnagy szükségem van az extra fényerőre.

A nappali láthatóságot,észrevehetőséget,viszont sztm kedvezően befolyásolja egy 8000K-s izzó is.

Én kizárólag a láthatóság miatt raktam bele egy ilyet,de ha nem lesz hosszabbéletű a csereizzó sem akkor lemondok erről a megoldásról!

 

Hori

 

 

Előzmény: R100 (1937)
R100 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1937
Érdemes lenne megpróbálnod "igazi" xenon készletet beszerelni! Ellentétben a Tesco-
gazdaságos izzókkal ezzel jobban látsz, nem csak arról szól, hogy úgy nézzen ki mintha... A társaságban több BMW-be szereltek már ilyet, a beszerelés nem gond, az árak is lőtávolon belül kerültek már.
Előzmény: Hori R1100S (1936)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.09.14 0 0 1936

Sziasztok!

 

A lentebb említett Szlovák-Lengyel gurulás valóban szuper volt!!!

Köszönet érte innen is Lacesznak!

 

Az úton egy izzókiégésen kivül nem volt semmi műszaki gond!

Van-e tapasztalata valakinek a "Xenon jellegű"hidegfényű izzók élettartamával kapcsolatban?Nekem kb 3000 km-et bírt ki,pedig nem tescogagyi-ként adták el.

 

Hazafelé sötétben azt vettem észre,hogy a tompított és  a reflektor is  jobbra hord. Ez eddig fel sem tűnt,mert éjjel csak keveset motoroztam azt is csak jobbára városban.Ha lesz egy kis időm utánanézek a manuálban,hogy lehet-e ezen állítani.

 

Hori

ironist Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1935
Gyere be érte, tel. mailodon.
Előzmény: TOM (1934)
TOM Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1934

Erdekelne, ha megold6o.

Elore is koszi,

TOM

Előzmény: ironist (1931)
LaceszR1100S Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1933

 

 

 

LaceszR1100S Creative Commons License 2006.09.13 0 0 1932

Sziasztok !

 

Egy pár kép a hétvégi Szlovák túráról :

 

 

 

 

 

 

ironist Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1931
Van ha érdekel!
Előzmény: TOM (1928)
Narbondel Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1930
Ráadásul igen strapabíróak, az enyém nem tört le és szerkezetileg sem károsodott pedig jópár métert csúszott rajta a motor, tejles súlyával az oldaldobozon állt meg. Ez mentette meg a tank és az orr részt is.
Előzmény: TOM (1929)
TOM Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1929

Oldalkoffer a gyari, topcase meg Givi Maxxia, voltak kepek is itt a forumon rola...

Eddig minden szuper, az oldaldoboz allithato meretu szerintem nagyon praktikus, csak a gumidugok hullanak ki belole...1000 Ft 4 db...

A gyari topcase kicsi, meg 1 db buko sem fer bele, Givibe meg 2 db es 52 liter kapacitasu...

TOM

Előzmény: cselle (1924)
TOM Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1928

Mi 3 GS-sel (Laja, NGabor es jomagam) Ausztriaban voltunk, Mariazell kornyeken. Szuper szallast talaltunk 15 Euro/foert reggelivel...meg persze szuper utakat is talaltunk...majd teszek fel kepeket is. Osszesen 1600 km, 3 nap...

 

mas: nincs valakinek egy Metz Tourance elso gumija epp felszereletlenul, de ujonnan? Kolcsonkernem, aztan 2 het mulva adok helyette egy ujat...

TOM

LaceszR1100S Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1927

Sziasztok ! CSAK ERŐSEBB IDEGZETŰEKNEK !

 

Még anno húsvét előtt mentünk volna hazafelé, és aki olvasgatta a fórumot már találkozott az BMW kontra őz sztorival. Most eljutottam addig hogy az esetről egy két képet feltegyek hogy milyen motoron is üldögélünk.

Akit esetleg zavar a tartalom attól elnézést kérek, de úgy gondolom hogy itt köztetek ez inkább tanulság levonására jut, mintsem hogy lefikázzatok hogy miért teszem fel ide.

 

Az "áldozat" ? !:

A vas :

 

"Pókhálós" karbon sárvédő:

 

Jó nagy ütés lehetett:

(a felni és a gumi közé szorult őzszőr)

 

Vigyázzatok magatokra !!!

Üdv.: Lacesz

 

LaceszR1100S Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1926

Sziasztok !

 

Hétvégén Hori barátommal és egy volt kollégámmal nyomtunk egy túrát szlovákiában, ami elég jóra sikeredett. Beletekertünk 1200km-t a gépekbe + tartottunk egy kis kanyarvadászatot a dobsinai szerpentinen.

Mit is mondhatnék ?

Ezekután nagggggyon szar melózni, igaz hogy én még Hétfőn szabin is voltam, de még mindig azok a frány a ívek motoszkálnak a fejemben.

 

Szombaton megnéztük (én ismét) a vihar okozta pusztítást (egyre többször látom és egyre csúnyább - igaz én jó párszor láttam az "eredeti" állapotot) , a Csorba-tó környékét, majd szállást kerestünk Zakopane környékén. 

 

Vasárnap belevetettük magunkat Zakopane forgatagába, majd az összes beváltott pénzüket "befektettük". Ezekután utirányunkat várnézésre fordítottuk,majd egy kis kergetőzéssel elértük a 230-as utazónkat egy erre kiválóan alkalmas szakaszon. Ennek köszönhetően gyorsan elértük uticélunkat Szepes-várát.

A várat megpislogtuk és egyhangúlag megállapítottunk hogy amit láttunk az nagyon szép volt. (beleértve a magyar túristacsoportok között bóklászó lányokat is)

 

Hazafelé még beiktatunk egy "off-road" szakaszt is ahol a táj gyönyörő volt, de a nézelődést inkább az útra fordítottuk. Ez inkább olyan MGP-s szakasz volt !!!!

 

Ezután egy gyors dobsinai szakasz visszafelé majd Tornanádaskán át hazafelé vettük az irányt. Estére mindenki épségben hazatalált.

 

Készítettünk képeket is, amik közül biztos felkerül majd ide 1 -2.

 

Üdv. Mindenkinek !

Lacesz

R100 Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1925
Kösz, végignéztem, jók a képek!
Előzmény: ironist (1920)
cselle Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1924
1200GS koffer ügyben tanácsok? Ki milyet használ, bejött-e neki, mennyibe került?
Vadarédó Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1923
Tisztelettel a motoros Társaknak és GS érdeklődöknek:GS
Ha ismeritek bocs!
Vada
MGP Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1922

Gondolom majd jelentkezik a képek tulaja...azt hiszem itt is listán van. Az ő kép.tár-ábol mentettem még annó, azt hiszem a 2003 vagy 2004-es Garmisc-i BMW találkozón fotózta.

Üdv

MGP

 

Előzmény: SVFeri (1921)
SVFeri Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1921

Köszi! Erre gondoltam!

Úgy meg lehet dönteni őket kanyarban, hogy a becsukott kerekek leérnek a földre.

Ebben a helyzetben meg lehet vele állni, majd újra gyorsítva ismét függőlegesbe lehet hozni.

Honna vannak a képek?

Előzmény: MGP (1918)
ironist Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1920
http://www.bmw-k1.de/
Előzmény: kis_cserkész (1919)
kis_cserkész Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1919

Üdv srácok

 

Kérdésem lenne a BMW R1100gs  katalizátoros-e (szabájzott,vagy csak sima)

 

előre is köszi

MGP Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1918

 

Erre gondolsz?

Ha jól tudom egy tunningcég gyártotta pár évig. 10 km/h alatt az oldaltámkerekek automatikusan kicspódtak. Csehországban egyszer egy szerpentinen kettő jött szembe...eléggé meglepő volt, mert ugyancsak döntötték őket.

Nekem úgy rémlik, hogy ECO vagy ECO1 tipusjel alatt futottak. Netcímet nem tudok.

Üdv

MGP

 

Előzmény: SVFeri (1917)
SVFeri Creative Commons License 2006.09.10 0 0 1917

Sziasztok!

Jó pár évvel ezelőtt egy K100-ast teljesen beburkoltak a BMW-sek (vagy valaki más).

Egy száguldó kapszula lett belőle.

Nem tudjátok hol találok erről a motorról valami infót a neten?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!