A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Az gyüjt, akinek egyszerre több is van :) Nekem csak 1. Most 1200GS. Eddig 1150RT. Egy fénykép erejéig volt nálam egyszerre mind a kettő.
egy rövid összehasonlítás az első benyomások után: (kizárólag egymáshoz viszonyítva a kettőt!!!) (dizájn, divat, technikai megoldások figyelmen kivülre rekesztve)
Tudom, hogy ez igazából GS fórum, de én juszt is megpróbálok elfogulatlan lenni.
1150RT. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Ezzel az üléspozició dologgal nem értek egyet. 4 szezont és nagyon sokat mentem az RT-vel. Nekem kényelmes volt. (RT-hez is lehet kormánymagasítót és magasabb plexit venni.) (egyébként a plexi fölött ki kell látni, akkor van jól beállítva.)
... ASZFALTON abszolut hibátlan. OTT jobb, mint a GS. Stabilabb, olyan mintha sinen menne. Fékezéskor is stabilabb, mint a GS. Jobban egyenesben marad. Ez a súlyelosztás különbségéből illetve az alacsonyabb építésből adódik. kanyarstabilitása mintaszerű, dönthetősége nekem elég szél, eső és felcsapódó sár elleni védelme hibátlan. 160 fölött is!!! nyugodtan, stresszmentesen utazható. oldalszélben stabilabb GS-nél. kofferrendszere semmilyen kiegészítő cuccot nem kíván, pillanat alatt és nagyon könnyedén tehető fel-le hatótávolság kb 400km, normál tempónál
hátrányai: 1150-es blokk-váltó sokkal rosszabb, mint az új. országúton előzésnél szinte mindig vissza kell váltani ha vége az aszfaltnak vége a az RT-nek. nagy súly nagy fordulókör alacsony sebességnél lényegesen nehezebben manőverezhető tologatni nagyon nehéz, főleg fűben, homokban városban nehézkes
1200GS ------------------------------------------------------------------------------- 1200 váltója 1000-rel JOBB, nem kell előzésnél visszaváltogatni blokk kezesebb, erősebb, nyomatékosabb modernebb műszerfal nem csúszok állandóan előre az ülésen (mivel kicsit érdes a felülete) keskenyebb, városban lavírozni is lehet vele városban padkára le-fel nem gond "pihe könnyű", akár fűben is könnyedén tologatható nem sokat mentem még vele, de nyugodtan lementem vele az aszfaltról (számomra ez teljesen új dimenzió, nagyon élvezem) JA! és utána nem kell motort cserélni amikor visszajövök az aszfaltra, mert azért ott is nagyon jó!!! csak lehajtom a sisakom és megyek, mint aki le sem ment onnan. tankkapacitás és így hatótávolság kicsi (20lit ) gyári koffer-rendszere ötletes, illik hozzá, de nehezebb a le-fel művelet, és sok szelet fog utasnak (az ő elmondása alapján) biztonságosabbnak tünt az RT
Persze-persze gondoltam,hogy az RT-nek nem lehet a kényelmére panaszkodni!
Egyszer fölült Cselle a motoromra az RT -je után.....szinte azonnal leugrott és nem volt őszinte a mosoly az arcán,gondolom nemvolt a kényelemtől elragadtatva.
Nekem viszont nagyon bejött!!!Persze én a 160-centimmel lazán el tudok rajta nyújtózni,még kicsit nagynak is találom!
A "hokedli" természetesen nem a kényelemre utalt, hanem arra, hogy sokkal lentebb kellett az RT-n ülni és a kormányt fogva úgy tűnt, mintha lógatnám a karomat. Szerintem nagyon jó moci az RT, de nekem egész egyszerűen kicsi.
Az "S" meg azért nem volna jó, mert a pocakom behorpasztaná a tankot, a térdeimmel meg előbb-utóbb állon rúgnám magam.
Sajna még nem, mivel csak most fogok elkezdeni melózni. Eléggé elhúzódott ez a gyógyulás... De gőzerővel gyűjtöm a lóvét, hogy jövőre tudjak valami gépet venni, aztán majd ha egyszer a biztosító is fizet, akkor egy nagyonkirály mocit szeretnék venni. (Valszeg Honda VTR Firestorm lesz belőle)
Van aki sörösdobozt gyűjt, van aki bélyeget és van aki béjemvét...
Én kíváncsi vagyok. Nekem a GS-ről átülni az RT-re olyan volt, mintha leültem volna egy hokedlire és a térdkalácsomat markolásztam volna. Mármint az üléspozíció.
Ott a pont. :D Szerintem ez elég hozzá nem értő kijelentés volt hogy a boxermotor egy "speciális" 180 fokos V motor. Ezzel az erővel szinte minden motor V motor lenne. Az meg a másik, hogy a V2-ek hajtókarjai egy főtengelycsapon vannak, tehát ez sem stimmel. Ducatiék mostanában L2-es mocinak hívják az erőforrásaikat, de nem tudom miért, egyszerűen csak 90 fokos V motor azt kész. Persze lehet kukacoskodni hogy a V betű szárai általában nem 90 fokos szöget zárnak be egymással (bár lehet úgy is rajzolni V betűt), ellentétben az L betűvel, de az L betű szárai meg nem egyforma hosszúak, tehát akkor ebből meg az következne hogy a 2 henger nem egyforma löketű. Ugye milyen hülyeség? :DD Szóval a boxer az boxer, a V az V, a soros az soros, a csillag az csillag, meg sorolhatnám.
Már jó rég jártam errefelé. Hogy szolgál a Bimmer? Meg vagy vele elégedve?
Nekem nincs GPS-em, tehát nem tudok pontos koordinátákkal szolgálni, de majd Pépépe barátunk kisegít bizonyára, mert ő szereti a kütyüket és rendelkezik is valamilyennel.
Egyébként a kilátó BUJÁK község mellett, az erdőben egy dombtetőn található.
A falu főutcáján haladva le kell térni a honvédségi üdülő felé (ki van táblázva) és ez az út visz be az erdőbe és aztán a kilátóhoz is.
Beújítottam egy 1150 RT könyvet németül. Még nem lapoztam át, de ha esetleg vkit érdekel belőle néhány info, nyugodtan keressen, átkülöm a kérdéses részt.
Az üzemanyagba kevert cuccoktól ne várj csodát,legalább 90% marketing van bennük.Néhány cent finomított petróleumot eladnak ezrekért!Hibajavításra biztosan nem alkalmas,de megelőzésre talán.A víztelenítés valóban fontos,ezt én kevés benzinbe,kb 1dl denszesszel szoktam megoldani,szezononként egyszer.
Van mégegy ultrahangos módszer is,ebbe talán kevesebb a reklámkölség,viszont 5-10 ezer az ára.Abban megegyeznek,hogy egyik sem árt!!!
Ha téged megnyugtat,bátran használd abármelyiket!Amennyit én is dédelgetem a motoromat,simán belefér egy-két ilyen költség,még ha tudja is az ember,hogy megkérdőjelezhető a hatásossága.
Kicsit hasonlít ez a dolog az olajkérdésre,drágább konta olcsóbb!
Ártani biztos nem árt, de szerintem egy szinkron többet ér. Meg az, ha a benzinszűrő cseréjekor a szerelő van olyan lelkiismeretes, hogy kiszívja a tank alján lötyögő vizet a benzin alól. Amúgy az injektortisztítókban van valamilyen alkohol, ami arra jó - többek között - felvegye a vizet és elégjen az üzemanyaggal együtt. Autóba rendszeresen töltök, de valahogy a motornál még nem jutott eszembe soha.
Használt már valaki közületek inkjektortisztítót a GS-hez? Így túl a 40000-en úgy gondoltam ártani nem árthat neki és kipróbálom. Ha vannak ezügyben tapasztalatok írjatok. Köszi!
Egyébként ha valaki nem ismeri ezt javaslom használni, folyamatosan fejlődő, Garmin készülékekbe is letölthető ingyenes turistatérképek, valós, bejárt trackek alapján!
Végül is igaz, hiszen szeretett boxerünk 180 fokos Vmotor. De: hozzá tenném azt is, hogy a V elrendezésben csak és kizárólag ez a hengerszög ad teljesen egyenletes, mindenféle kiegyenlítő tengelyektől mentes rezgésmentes járást.Ez egy speciális V, amely immár tradiconálisan ehhez a márkához köthető. Véleményem szerint az imázs képlete adott : BMW=BOXER, így csupa nagybetűvel!Érdekes megfigyelni más márkáknál, hogyan igyekeznek hasonló módon kialakítani a márkához kapcsolt hengerelrendezést: a Ducati még a kilencvenes évek elején is 90 fokos V-ként írta le motorjait, az utóbbi időben következetesen kerüli ezt, mindenhol kéthengeres L motorként ír magáról.
Ebben a cikkben van egy rövid utalás a V-Boxer motorelrendezésre.Helyes ez?Szerintem nem!
"
BMW R1200S - motorozz másképp!
Hogyan is lehet találóan jellemezni a BMW motorokat? Jók, de mégis annyira mások! És ez az, ami miatt annyira megosztja a motorosokat!
Tradícionális, fekvőhengeres boxer, (szerintem) minden előnytől mentes, elavult konstrukció, mégis a BMW tulajok szerint a világ legjobb motorjai és semmi pénzért nem cserélnék más márkára! Ez a fajta márkahűség szinte egyedülálló a világon! Vajon mi lehet a BMW-k titka? Egy R1200S segítségével próbáltam erre fényt deríteni a szerény eszközeimmel.
A motort a BMW Magyarországtól kaptuk meg, amit ezúton is szeretnénk megköszönni.
Akkor kezdjük a marketing szöveggel: Az R1200S a márka egyik legsportosabb képviselője (S = Sport). Az erőforrása a legizmosabb (122LE) boxer, amit valaha is szériában gyártottak. Az általunk tesztelésre kapott példány ráadásul további extrákkal volt felszerelve:
- 6 colos felni 190-es hátsó gumival - OHLINS rugóstagok elöl, hátul - ABS - több fokozatú markolatfűtés (ez bizony nagyon hiányzik a gixeremről)
Az első kettőnek sport motorról lévén szó láttam értelmét, de a többi extra elgondolkodtatóvá tett márka által kínált sportosságot illetően.
Indulás előtt részletesen elmagyaráztattam, hogy mi hogyan is működik a verdán, mert bár BMW-n régóta nem ültem, de annyit azért tudtam, hogy nem minden úgy van rajta, ahogy azt a józan ész (ill. a megszokás) diktálná. Alkalmi oktatóm külön felhívta a figyelmem, hogy bár ez egy sportgép, de nem ellenfele mondjuk egy GSXR1000-nek.
Ezt mondjuk helyből gondoltam. Épp ez volt az egyik ok, amiért autóval és nem motorral mentem el a BMW-ért! Az nyilvánvaló, hogy nem fogok majd adrenalintól remegő térdekkel leszállni a motorról, de arra azért mégis kíváncsi voltam, hogy mit tud nyújtani egy 3,5 millás 1200-as boxer 2006-ban.
Szeretném mindenkinek előre jelezni és persze én is igyekszem elkerülni azt a hibát, hogy rögtön a japánokhoz hasonlítsam. Ez a motor teljesen más világ! Szerintem legalább annyira szubjektív motor, mint egy Ducati vagy H-D! Bizonyára kevesen vannak, akik igazán rá tudnak érezni a márka eredeti ízére. De feltételezem, hogy nem is az a célja a bajoroknak, hogy 10 motorból 9 BMW legyen!
De nézzük a BMW-t a gyakorlatban:
Úton vagyok. Minden úgy történt ahogy előre mondták! Irányjelzés helyett a dudát nyomom, mire a forgalom résztvevői kérdően néznek rám! Mi bajod van öreg? Erre a plexi alatt mormogom, hogy BMW-vel megyek ba'mmeg!
A kezdeti sok furcsaság bár nem múlik el teljesen, egy idő után a figyelmem a motorról egyre inkább az útra ill. motorozásra terelődik! Próbálgatom, hogy miként viselkedik?! Hogyan veszi a blokk a fordulatot. Milyenek a fékek? Hogyan kanyarodik? stb.
Hirtelen egy nagyobbacskát kell fékeznem. Közben egy kisebb bukkanó elemeli az első kereket a földről és a motor az istennek se akar lassulni! Ja ABS- kapcsolok. Mindjárt kikapcsolom ezt a sz... szerkezetet. Végül megkegyelmezek neki. Ha nem próbálom ki sose tudom meg, hogy milyen! Szóval az ABS marad egyelőre, de azt egyből tudom, hogy nem nekem való. A fékek: elöl 4 dugós BMW feliratú fékek fém fékcsövekkel. Semmi panasz nem lehet rájuk. Tisztességesen lassítanak. A volt XJR-em bársonyos fékei jutnak róla eszembe. Élmény vele fékezni, ahogy lágyan, de mégis határozottan adagolható a fékerő.
Az egész motorról nekem alapvetően nem a sportosság jut az eszembe. Inkább a laza könnyed motorozás, megtámogatva kiváló minőségű alkatrészekkel. A blokk fantasztikusan dolgozik, eltekintve a boxer feelingtől, ami valakinek vagy bejön vagy nem.
Én az utóbbi táborba tartozom, de ez nem von le semmit az 1200-as teljesítményéből. 2000-től már emberesen húz és ezt 8500-ig abba sem hagyja. Szerintem ez igen szép teljesítmény egy 1200-as 2 hengerestől. Az ember azt hihetné, hogy 7000-től már csak köhög és hörög, de erről szó sincs. Sőt itt van a nyomaték csúcsa (112Nm)!
Futómű: mint említettem OHLINS rugóstagok vasalják ki az út egyenetlenségeit. De itt is pontosítanom kell. Forszírozott tempónál szó nincs a hullámok vasalásáról. Inkább végighullámzik a motor egyik kanyarból a másikba. Olyan az érzés, mintha valami supersport enduróval vágtáznál az aszfalton, ami azér elég pépes érzés a nagy rugóutak és a lágy rugózás következtében. Tehát aki azt hiszi, hogy itt egy kőkemény plexi mögé kuporgós gépről van szó, azt nagyon ki kell ábrándítsam. Mint szinte a legtöbb BMW-n ezen is érződnek a túrázás gyökerei. Komfort és kényelem. Rendkívül laza testtartás és kényelmes üléspozíció. Egyszerűen élvezet vele a motorozás. A percek és a km-ek szállnak sebesen. Előzgetem a kocsikat. A gázmarkolat minden utasítását a V2-es blokk azonnal lereagálja. Mielőtt bárki is felháborodna, hogy V2-t írtam, annak jelzem, hogy a boxer speciális (180 fokos) V motor.
Nagyon pepec a gép! Bevallom, hogy futóművileg többet, blokk vonatkozásában pedig kevesebbet vártam. Ehelyett pont fordítva történt. Utólag ez nagy szerencse, mert az OHLINS-eket úgyis oda állítja az ember ahova akarja (feltételezem, de mint mindig, most se tekergettem semmit a futómű beállításain).
Egyre jobban tetszik a gépezet. Egy gondom van: az a plexi. Pont a fejemre vezeti a menetszelet. 160-ig nem gond, de felette már némileg zavaró.
A másik problémát az index megfelelő használatán kívül a váltó okozta. Bár igen puha kapcsolású, de nekem a fokozatok túl közel voltak egymáshoz.
Az üres megtalálása több alkalommal is gondot okozott annak ellenére, hogy a nagyméretű információs kijelzőn még az aktuális sebességfokozatok is megjelenítésre kerülnek. Ez igen király cucc. Nagyon élveztem, mert sose tudom, hogy hanyadikban vagyok emiatt állandóan 7.-be akarok váltani majd minden motoron.
A motor bár első ránézésre nem feltünő módon, de tele van mindenféle szakmai finomsággal. (Nem véletlenül annyi az ára!)
- Diódás (18db) hátsó lámpa - A legújabb trendnek megfelelően ülés alatti dob és tükörbe integrált irányjelzők - CAN-bus technológiájú elektromos/elektronikus rendszer, - informatív műszeregyüttes és elektronikus indításgátló - Sportfékrendszer opcionális ABS-szel - Hátul Evo-Paralever lengővilla, kardánhajtás - Elöl stabil Telelever és meredekebb villaszög - BMS-K motorvezérlő elektronika, kettős gyújtás, kopogásszabályozás, - két lambda-szonda és háromutas szabályozott katalizátor.
A motor legjobb hatásfokon 98-as oktánszámú benzinnel működik, de kopogásszabályzó rendszerének köszönhetően 95-ös benzinnel is kifogástalanul üzemel, igaz ekkor némileg kisebb teljesítménnyel."
Megyünk amerre az út visz, ha kerítés állja az utat akkor visszafordulunk, ha meg kilyukadunk valahova, akkor már tudjuk hol vagyunk :-)) Itt a GPS sem segít sokat, de hol marad a KALAND, ha neki sem vágun kezeknek az utaknak??? (Egyébként mindkét erdei utat a 90-es években szerzett rallye-s tapasztalatok alapján kerestük fel)
Tegnap Pépépe kartárssal motoroztunk egy kellemeset a szép nógrádi tájakon.
Érdekes módon, jópár út van ezen a környéken, ami a térképeinken nem is szerepel. Részben mert egykor (vagy még ma is) a közforgalom elől elzárt magán -, erdészeti-, stb utak vagy mert a minőségük hagy némi kivánnivalót maga után és a felújításukkal nem foglalkoztak az évek során.
Én imádom az ilyeneket felfedezni és a GS szerencsére kiváló partner ebben.
A kilátó is egy ilyen, a mi térképünkön nem jelölt erdei út mentén található.