Van egy kissé meghúzott első lökhárítóm (a balga biciklis túl közel ment át előttem a zebrán, éppen csak a műanyagig tolta le a pedáljával a festéket - én meg éppen csak egy kicsit csaptam le a fejéről a sisakját...)
Szerintetek ráfoghatom valami olyasmire, hogy a napfénytől két párhuzamos csíkban leugrott a festék, kérem azonnal gariban cserélni (vagy valami hasonló)???
Chevrolet Lacetti 1.4 Star (metal, klímás, riasztós)
2005. 8. havi a jószág, 7500km volt benne. 2,15m-ért szerintem jó vétel volt.
Hibái voltak: 120 felett elkezdett villogni, 150nél meg folyamatosan világított a visszajelző, hogy nyitva van valamelyik ajtó. A pótkulcs riasztó távirányítója nem működött. Első oldal ablakok, karcosasak.
Csütörtökön megvolt az első kötelező service.
Olajcsere (10w40 Helix Plust raktak bele), olajszűrőcsere, kapcsolócsere, távirányítót megtanították, valamiért elfelejtette a dolgokat :-) , a srác vagy 15 másodpercig nyomkodta, s egyből működik, szokásos átnézések (minden kitűnőre vizsgázott), 2 hét múlva gariba cserélik a karcos üvegeimet.
Mindezt Gyulainál 27ezerért. Szerintem korrektek voltak.
Így, bő egy hét tulajdonlás után nagyon elégedett vagyok a "kicsikével". Szemem fénye lett.
Ja,, a fogyihoz még annyi, hogy én megpróbáltam rámenni erre a "majd én kihozom azt az 5,9l/100km-t" témára, de nem jött össze. 7liter/országút, 8-8,5liter/város, (1.4sedan). Most tesztelem 98-assal mit mutat. Nekem bejön ez a 98-as benyó (placebó?) de mintha jobb lenne, élénkebb fiatalosabb stb. Öregebb autóimnál nem éreztem ilyen nagy különbséget.
Próbáltad már összehasonlítani a hazai és a külföldi kutak által a hitelesített pisztolyból kiadott benzinmennyiséget? Nem is tudom, hol hallottam mostanában, hogy a pontos 5 literes mérőedénybe kis híján hat litert tankolt valaki.
De nem kell messze menni, pár hete én is voltam a környékünkön sokak által pancsolónak titulált "kagylós" kúton (cégnek vettem üzemanyagot a targoncába, annak nem számít) és ahol eddig a két 50 literes kannába max 110-112 litert tudtam beletuszkolni gázolajból immáron majd 4 évig, ott most valami varázslat folytán belement 127 liter. Nem érdekelt, mert nem én fizettem, de elgondolkodtató az eset.....és felettébb tanulságos!
Végre egy úriember, aki a kissé irónikus hozzászólásomból nem a rosszindulatot látta előbújni, hanem vette az adást, hogy poénnak szántam! Azért utólag elnézést kérek a stílusért.:-)
Sziasztok!
Egy leendő totalcar.hu-s használtautó-magazinhoz keresünk fotózható, kipróbálható kocsikat. Hat teszt lesz, nyomtatásban láthatnátok viszont az autótokat, rendesen, TC-sen odatéve. Aztán az utókor is lapozgathatná könnyes szemmel – apának (tesónak, huginak, a szomszédnak) milyen szép autója is volt 2007-ben... Jó a deal?
Kábé 4-6 óra fotózás és vezetés lenne az egész, valamikor február közepe-március közepe között. Nagy segítség lenne bármilyen ajánlat.
Focusunk már van. A következő autók szerepelnének még, ezek nincsenek:
Chevrolet Lacetti 1.4 5 ajtós (2004 körüli) (jó helyen járok, ugye?)
Opel Astra G 1.4 5 ajtós (2004 körüli)
Peugeot 307 1.4 5 ajtós (2004 körüli)
Skoda Octavia 1.4 5 ajtós (2004 körüli)
Toyota Corolla 1.4 5 ajtós (2004 körüli)
Köszönünk minden segítséget
Csikós Zsolt
A totalcar.hu
szerkesztősége nevében
A fogyiról egy kicsit érdekes adataim vannak.1,4-es 5 ajtós a Lacsim. Én mindíg tele tankolom és a napKM-t használom a korrekt számolás miatt. A tavalyi nyáron (ekkor kb 5000Km volt az autóban) országúton 5 személlyel csomagokkal klímával 70-80-as tempónál 6,5L 90-110tempónál 7,5L Városban általában rövid távokon használva nyáron 7,5-8,5L télen 8,5-9,5L és nagyjából ez a fogyi általánosult mígnem januárban 1 éves korában 8000km-nél kigyulladt a sárga lámpa(P300 hibakód) Bár állítólag a hibát orvosolták (kikormolták és törölték a hibakódot erről már korábban írtam) azóta a fogyasztás jelentősen megemelkedett.Városban 11,9L s országúton még érdekesebb. Volt szerencsém a Miskolc -Graz útvonalon 4személlyel + csomagokkal tesztelni. Miskolc-Balaton vége ESSO 98-as 100-120-as tempó 8,2L Balaton-Graz-Rábafüzes Lukoil 95-ös 70-80-as tempó néha 1-1 100-as tempó és 30Km város 9,5L Itt egy kicsit elborult az agyam és úgy döntöttem,hogy kíváncsi vagyok mi max amit meg lehet vele etetni? A osztrák oldalon tankoltam BP kútnál 98-ast és a tempó Pestig 130-150 majd Pesttől-Miskolcig 170-180 és a meglepetés ezután ért a fogyi 9,6L volt . Egy biztos ez nem természetes vagy az előbbi sok vagy az utóbbi kevés de a végére fogok járni!
További baleset mentes Km-eket és minden jót kívánok!
CápaFeri hozzászólása jó és figyelembe veszem majd a plüssállatkák elhelyezését a megfelelő CW számának kialakítása miatt.
Egyébként hegyvidéki területen és egy kevéske városi forgalomba használom a kocsit. Egyenlőre még nincsen Lacetti, csak gondolkodom a megvételén.
A fogyasztása - amit irtatok az alapján - nem olyan egetverően rossz. Vannak jobb fogyasztású kocsik is, de nem ilyen árban és nem ilyen méretben.
A gáz kérdése lehet, hogy így eldőlt. Persze a gázártámogatás igénybevétele miatt lehet, hogy megpályázom és az új szerzeményt plusz családtagként (csak fogyaszt és nem keres) betudom.
Nos...én nem tudom, hogy milyen üzemmódban használtam az 1,4-es lacsimat...(amolyan átlagosban asszem), de a következőket mértem (úgyis régen írtam fogyit):
49,38 liter fogyott (ennyit tankoltam legutóbb, a kút szerint:-) úgyhogy vegyük alapul a lámpagyulladás (folyamatos világítás esete)) figyelembevételével 610 km alatt Ez 8,095 l/100km
Gyakorlatilag ebből kb 440 km (2*110 km-re lévő település ugyanazon úton való megközelítése) volt országúti 120-as tempó sebességtartással, előzéseknél rendszerint 4500-5000-ig nyomva (még mindig sok az istenbarma, akik rálépnek, ha "dévúú" ér melléjük; ilyenkor 140 ig is elment), a többi városi tökölés rendszerint hideg mocival, mivel a melóhely 2,8 km és amire odaérek, vagy onnét haza addigra kerüli el az 50 fokot a mutató.
Mindent összevetve meg lehet saccolni, hogy ha városban bekapta a 9-9,5 lityit (mert annyit hidegen, amikor megy a dúsító bekap, meg a prosi is 9,3-at ír), akkor az országúti tempóra lehet azt számolni, hogy valamivel 7 liter fölött jár. Ha kisebb lett volna a lábam (de nem bírom, hiába) és csak 90-100 körül nyugdíjas tempóban közlekedek, már hasonlít a gyári adathoz, bár még messze a kánaá...90-nél 5,9-et...szerintük. Na szívesen elbeszélgetnék egyszer olyan emberrel, aki ennyit (5,9l) kihoz a gépből! :-)
És még az egyéb befolyásoló tényezőket (szélviszonyok, domborzat, utaztatott tömeg, gumitípus, stb) nem is kezdtem ecsetelni, hogy mások számára pontos!!! fogyasztási adatokkal szolgálhassak:-)))))
"Lopakodó" üzemmódban 8 liter, "kitaposom a szemed-a lábfejem a hűtőn pihen" üzemmódban 11 liter is lehet.
Mellesleg ha leírod pontosan, milyen üzemmódban használod (domborzati viszonyok)hány kilónyi csomaggal, tele, félig tele, vagy csaknem üres tankkal (minden gramm számít egyeseknek) valamint plüssfigurák aránya berendezéshez képest, ezek össz. tömege, no és az éppen aktuális külső hőmérsékletet, no meg a szélirányt és erősséget, a pocsolyák kerékgördülési ellenállási tényezőjét, egyéb kiálló a karosszériával nem homogenizáló légellenállás szempontjából negatív tényezőjű alkatrész homlokfelületi területét.....no ezen adatokból megpróbáljuk milliliterre megadni a fogyasztási adatokat.
Jellemző hibája, hogy tankolni kell ezt is. (Erre nem jár gázártámogatás)
Nekem 8-8,5-et eszik. Veresegyházon, Budapesten és a kettő között használom (országúton és 10 km autópályán, 90-140 km/h). Tipikus vegyes használat. Gyorsításkor általában 3000-es fordulatnál kapcsolok magasabb fokozatba, nekem ez bevált.
Taxisokkal beszéltem a gázról, ők azt mondták, hogy akkor ugrik a gari. A beszerelésre ők 250-280 eFt-ot mondtak pótkeréktartállyal. A fogyasztás kb. 20 %-ot emelkedik gázból, a 10 %, amit a gázszerelő szakik mondanak nem igazán állja meg a helyét. Én is számolgattam annó, de mivel a megtérülés 50 ekm körül lenne, letettem a dologról. Volt már gázos kocsim, saját tapasztalataimat figyelembe véve számolgattam.
Bizony-bizony, az 1,6-os motor úgy 80-90e km körül elkezdi ám szaggatni a vezérműszíjat. A céges Nubira II-k közül néhány így járt annak idején, mire rájöttek, hogy 60e-nél cserélni kell.
Láttam, de ez lacsiba nem jó, csak opelbe. Leleményes opel raktáros összeszedte gondolom a hozzávalókat és árulja. Tudni illik, hogy opel dolgozóknak rögtön ugrik az a 45% haszon, amit az autóház rátesz, így jó áron tudja adni a gyári cuccot.:-))
(Én is így vettem meg anno a 78000 Ft-os 0-36 kg-s gyári opel gyerekülést 28000-ért. Volt rá akció éppen, no meg ugrott az autóház haszna is. :-) )
Csak leírtam az eseményeket... Lehet, hogy osztani kell majd 2vel, mire az igazi infohoz érsz..:-)) Amúgy ahány szervíz annyi szokás ill. szopás.
1 dolog kimaradta beszámolóból:
azt mondták cserélni kellene (kb4évesen) a vezérműszíjat! Én úgy tudtam, hogy a láncos a verdánk..! Homályosítson valaki fel az ügyben aki TUTIRA tudja..!