A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
- vibrál az egész motor (nem értek hozzá, de elhiszem, hogy ez a boxer sajátossága) -- ez a boxer. Az 1200-es sorozat már simább.
- brutál fék van rajta. Ha egy picit is hozzáértem, már meg is álltam. -- először sokkolt ez az élmény, egyszerűen nem hittem el. Nagyon rövid féktávokat lehet venni. Az adagolhatóság viszont már nem annyira jó, így vigyázni kell, míg hozzá nem szoksz.
- brutál motorfék. Állítólag az rt-ken nem sűrűn kell fékbetétet cserélni :-)) -- Vezetési stílustól függ. 34-nél cseréltem az elsőket. Nem tudom, hogy ez sok, vagy kevés. A hátsók még félidősek (most 37-nél áll az óra).
- a nekem fontos zenét, még 130 környékén is jól lehetet hallani. -- Én bevittem a sisakba, ott még jobb.
- a súlypont számomra szokatlanul magasan volt. -- Öööö passz. Mihez képest, ugye.
- a motoros plexi majdnem olyan hatásosan tartotta távol a menetszelet, mint a burgmanomon pleximagasítóval. -- Az RT valóban sokat tud a szélvédelemről, de ez azért sok mindentől függ. Én meg vagyok vele elégedve. Inkább azt emelném ki, hogy dzsuva időben sem lesz a ruhám saras.
- a műszerfal nekem nem tetszik (megszokható). -- Made in Germany
- nyomvályút nagyon megérezte (állítólag az első gumi cseréje orvosolja ezt a problémát). -- Szerintem nem fogja. :-)
- váltó akkorát csattan, hogy még most is a hallom (ez túlzás). -- Made by BMW :-)
- nem ért le a lábam rendesen (állítólag van hozzá alacsonyabb ülés). -- Van.
- újból kell tanulni a kanyarodást. -- ????
- egyenes hát, kissé csúszós ülés. -- 1. megszokod. 2. bőrnadrágot veszel. 3. Az ülés dőlésszögével lehet játszani, vannak hozzá kütyük.
- az oldalsztender túlságosan belóg a lábtartó és a váltó közé. Engem nagyon zavart. Állítólag vmi gumibak hiányzik a sztenderről (vagy a motorról), ami lejjebb tartja a kihajtó vasat. -- Na ezt még meg kell nézzem...
Sziasztok! Ma volt szerencsém kipróbálni egy BMW R1150RT-t. Hogy mit tapasztaltam? - vibrál az egész motor (nem értek hozzá, de elhiszem, hogy ez a boxer sajátossága) - brutál fék van rajta. Ha egy picit is hozzáértem, már meg is álltam. - brutál motorfék. Állítólag az rt-ken nem sűrűn kell fékbetétet cserélni :-)) - a nekem fontos zenét, még 130 környékén is jól lehetet hallani. - a súlypont számomra szokatlanul magasan volt. - a motoros plexi majdnem olyan hatásosan tartotta távol a menetszelet, mint a burgmanomon pleximagasítóval. - a műszerfal nekem nem tetszik (megszokható). - nyomvályút nagyon megérezte (állítólag az első gumi cseréje orvosolja ezt a problémát). - váltó akkorát csattan, hogy még most is a hallom (ez túlzás). - nem ért le a lábam rendesen (állítólag van hozzá alacsonyabb ülés). - kuplungot két újjal lehet kezelni. - újból kell tanulni a kanyarodást. - egyenes hát, kissé csúszós ülés. - az oldalsztender túlságosan belóg a lábtartó és a váltó közé. Engem nagyon zavart. Állítólag vmi gumibak hiányzik a sztenderről (vagy a motorról), ami lejjebb tartja a kihajtó vasat. - egyéb (egyébnek mindig lennie kell ;-))).
Mindent összevetve, tetszett a szerkezet, csak meg kell szokni. A mostanival is így voltam még egy 8ezer km-el ezelőtt. Lehet, hogy még sem LT veszek.
Valoszinüleg az, de nem sokat kellett rajta növelni. Az a GS az első képen is ott parkol, balról a negyedik, a lámpavédöről megismerni. A tengerentuli honlapokon egyébként időnként találni rettenet szélvédős, üléses gs-eket. Nem tudnak elszakadni csopperektől.
Pár éve pedig volt egy Motorrad különszám csak a GS-ről. Abban van teljesen burkolt GS is.MGP
Köszönöm a tárgybeli felajánlást és az elméleti segítséget is a cimbora nevében.
Most dél körül GS Laja jóvoltából kipróbálhat egy eredetit és ha jó lesz neki akkor meg is veszi. A kései 1150-eseken már csak ilyen plekót (nagy) láttam, úgyhogy azt gondoltam, hogy a végén már eleve evvel bocsájtották ki őket. A régebbi, alacsonyabbat azért javasoltam neki, mert említette, hogy az is jobb volna, ha nem is lenne egyáltalán, csak az meg hülyén nézne ki. Gondoltam, hogy az alacsonyabb plexi majd a mellére tereli a levegőt és így talán nem lesz a feje körül oly nagy mértékű turbulencia.
Úgyhogy egyelőre kivárjuk a végét, aztán majd megírom a tapasztalatait.
Mindenesetre köszönöm a gyors reagálást és segítő szándékot.
Ha ADV plexi van rajta, akkor az már tényleg cserélt. Én ezt tartom az egyik legjobbnak, és ha ez nem elég magas neki, akkor a "sima" plexi szinte biztos rossz lesz neki. Én a sima plexit csak akkor kezdtem értékelni, mikor levettem, terepen ne zavarjon, de a közuton nagyon hiányzott. Aztán vettem Kappa-plexit, az elég magas, de nincs visszahajló pereme, hajlamos a turbulenciára. Következő szezon volt a Touratech +9cm-es. Fejnek ez volt a legjobb, de lehetne egy kicsit szélesebb, épp a héten adtam el a régi plexit.
Az ideális lenne az ADV plexi szélessége és a Touratech magassága.
A plexi felső peremre rögzithető kis terelőktől idegenkedek, lehet télen barkácsolok egy komplet emelőt, amivel az egész plexit lehet megemelni.
(már volt róla szó itt a forumon), kapni is lehet, elsőre egyszerű, csak a katalógus képeken van az a sima GS-é, az ADV plexit a szélesítő adapter miatt jóval nehezebb megemelni és az emelőszett 3x annyiba kerül mint a sima.
Nem változott a plexi mérete az 1150-es GS-eken, szóval valószínűleg az előző tulaj cserélte le. Én szívesen kölcsönadom az enyémet, filóztam rajta, hogy jobb volna-e az ADV plexije, még nem volt alkalmam kipróbálni.
De asszem nem lehet, adapter nélkül feltenni, szóval nem tudjuk úgy kicserélni, hogy együtt kipróbáljuk. Amúgy Budapesten lakom, így valami gurulás alkalmával kellene megejteni a cserét.
Ha tudod kezelni a derótot és nem teher, akkor egy jó sisakban 140-160-ig is akár jó lehet! Sok mindentől függ, azért! Jó egyszerű és működik! Ja és komplett a csomag! Fejszet, kábelek, kütyü és BMW-hez passzoló szivargyujtós csati, ha nem akarod beépíteni, hirtelen! :o)
Egy cimbi vásárolt egy 1150GS-t. Adódott egy problémája. Nem tetszik neki a szélvédelem. Nagy turbulenciák keletkeznek a fejénél. Neki ez szokatlan és nagyon zavaró. Egyszerűen képtelen hosszabb távra elindulni így. A gépe 2003-as és már nagy plexi van rajta, mint az Adventure-ökön.
Van-é valakinek a régi fajta kis plexi ehhez a tipushoz, amit kölcsön bírna adni egy próba erejéig? Ha jó, akkor megvenné.
Azt meg sem merem kérdezni, hogy esetleg valaki az egyszerűség kedvéért a saját mociját adná oda egy próbakör erejéig. De mégis megkérdezem.
Tehát, ha valaki tud segíteni vagy van ötlete, az írjon ám.
No nekem meg van egy garnitura szőrös Metzeller Tourance-om. El ugyan nem adom, de ha valakinek SOS-ben kell és nem kap, akkor viheti, aztán meg ad helyette nekem később ugyanilyet. Budapesten és persze a szokásos nagy endúró méret.
hasznaltba nem, de ujban tudok, mondjuk nem D208RR-t Pirelli Diablo (párban is) Pirelli Supercorsa Pro (párban is) Michelin Pilot Power (csak hátsó) Michelin Pilot Road (párban is)
használt nincs mert egyik versenyzős haver sem cserélt mostanában... ha erdekes akkor ide irj ma mert jovok megyek mcemru at freemail.hu
Egy haver keres Bp.-környékén egy használt, de még használható hátsó gumit! A mai gurulás a tét! :) A méret d208 RR 190/50 zr17 egy K1200S-re kell. Ha tudtuk segítsetek! Köszönöm.
Nem akarok ezen vitázni, amikor náluk vásároltam, akkor még az áfakülönbözet volt a szöveg. Lehet, hogy mostanra sikerült kiharcolni, hogy viszonteladói áron kapják a cuccot, amikor ott jártam, és beszélgettem a tulajjal, akkor azt mondta, hogy semmiféle segítséget nem kapnak. Ha viszonteladó akarsz lenni, megoldod, ahogy tudod. Akkor még 260 forint alatt volt az euró, tegnap egyébként 272 volt, úgy azért kicsit más volt náluk a 300-310 forintos euró.
A másik, hogy felőlem lehet rajta nyeresége, mert minden bolt abból él, és főleg, ha a német bolt nem hajlandó szóbaállni velem, akkor kénytelen vagyok tőlük rendelni. De akkor tényleg ne a kiskereskedelmi katalógusárra tegye rá a költségeket, mert ez szerintem erősen megkérdőjelezhető az EU-ban. Persze, lehet, hogy tévedek, csak nem érzem korrektnek.
Soka63, Te, mint rutinos Ebay-vásárló, tudhatod azt is, hogy a példádban van egy kis csúsztatás. Mégpedig azért, ha nem annyira ritka a cucc, amit meg akarsz venni, akkor választhatsz olyan eladót is, amelyik PayPal-on keresztül is fogad pénzt. Ezzel ugyanis kiküszöbölhető a banki átutalás jutaléka, mert a PP-vásárlás bankártyás vásárláshoz hasonlóan ingyenes, ugyanis nem utalsz, hanem megbízást adsz a pénz számládról való leemelésére. Az a jó benne, hogy nem adod ki senkinek az adataid, így az eladó nem tud vele visszaélni. Amikor a dobozaimat vettem Ebay-en, akkor így fizettem, és majdnem 80 ezer forintot fizettem a cuccért, és 42 euró volt a postaköltség. Igaz, hogy ezért kétszer küldték el, mert a Magy. Kir. Posta paraszt, és visszaküldte ismeretlen címzett megjelöléssel.
Továbbra is korrektebbnek érzem, hogy legyen fix hasznuk, amit állapítsanak meg úgy, hogy beleférjen pár forintos eurómozgás. Ők is számítógéppel dolgoznak, egy devizafüggő árrendszernél manapság nem olyan nagy probléma megoldani az árváltozást, hiszen egyetlen paraméter változik: az euró árfolyama. A postaköltség az postaköltség, erre is lehet fix összegeket számolni, és akkor nincs olyan érzése az embernek, hogy egy szelepsapkáért annyit fizet, mint más egy szett alukofferért. Aláírom, lehet, hogy így jobban a pénzüknél maradnak, de ha nem vásárol mostanában senki náluk, akkor valószínűleg másoknak is kétségei támadtak.
Amúgy egyszer tervezem, hogy kilátogatok a németországi központba, és megveszek egyben mindent, ami kell. Momentán nem jut ilyen eszembe, amit akartam, már megvettem.
A mostani Euro-árfolyam mellett a 300ft-os ár tokkal, vonóval teljesen rendben van. Ezek szerint feltünt nekik, hogy a korábbi, durva átszámítások miatt elszivárogtak tőlük a vevőjelöltek, és megtalálták a másik utat. Csak jó ez a piacgazdaság.
""300HUF/1EUR, amely tartalmazza a szállítást (Magyarországra) és a banki költséget. A terméktől függ a szállítási határidő, 10 naptól 30 napig.""
Tehát itt nincs szó áfáról, csak a szállításról és a banki költségekről. Mivel rendszeres Ebay vásárló vagyok, van fogalmam arról ezek mit jelentenek.
Tehát rendeltem két cikket, összesen 80 euro értékben. A legutóbbi ebay rendelésemkor a bankom 278 Ft-os euro konverzióval számolt, tehát eurónként 22 Ft az árrés. 80x22 Ft=1760 Ft. Tudom, hogy ha saját magam vásárolnék, akkor csak a banki átutalás jutaléka 1500 Ft lenne. Ehhez jön még a postaköltség, ami az én esetemben 30 euro körül lenne.
Tehát nekem megéri a cégen keresztül vásárolni. Gondolom ők nagyobb tételben, nagyker áron vásárolnak, így jön ki egy kis nyereség, mert rajtam biztosan nem keresnek SOKAt.
Teljesen egyetértek Lacival, miszerint egy fórumos, ismerkedős, vasmustrálós gurulást kellene szervezni. Akár lehetne 2 napos szombat vasárnap. Így este sörözés (esetleg egy nyársalás) mellet oldotabb hangulatban telne a beszélgetés:). Az időponttal kapcsolatban javasolnám a jövő vagy az utáni 7végét amíg tart a jó idő. Helyszínre konkrét 5letem nincs, esetleg egy termálfürdő mellet, ahol a megérkezést követően motorozásban megfáradt izűleteinket regenerálnánk.
HA van javaslat útvonalra várom, akár magánban is.(krisz.jkukacfreestart.hu).
Egy picit szeretném helyére tenni a dolgot. Amit leírtál az teljesen igaz magán import esetén, de a magyar Touratech mint cég német áfa nélkül ( 16% ) vásárol és fizeti be a magyar áfa-t ( 20% ). Pl. áfa-s német euro 275 / 1.16 = 237 (netto német áfa ) 237 * 1.2 ( magyar áfa ) = 285 ( magyar áfa-s euro ). A 285 és a 300 közötti 5% szerintem normális fuvarköltség.
De mindemellett egyetértek veled, hogy jobb lenne ha a német Touratech központ tenné helyére a kedvezményeit és egységesítené az európai kisker árait.
Azzal is egyetértek, hogy lehetne forintos árlistájuk ( de akkor állandóan azt néznénk "mennyi is ez a németeknél euróban?" :-))
Mindezt csak azért írtam le mert velem és azokkal akiket ismerek mindíg nagyon korrekt volt a magyar Touratech képviselet (Táblás u.), és nem szeretném ha az a benyomásotok maradna, hogy nem korrektek.