Keresés

Részletes keresés

rizibácsi Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2466

Szia!

Most reszelek, meg tapasztok ilyeneket. Van vele meló. Kereshetlek civilben? Rizmajer

Előzmény: alkotasu (2465)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2465

A gyártmány Made in GDR, de az átalakítás saját. Egy egész szerelvényt csináltam, illetve kiegészítés alatt van egy poggyásszal, meg lesz még egy ilyen kocsi másik pályaszámmal.

Előzmény: rizibácsi (2464)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2464

Szia!

Ez igen, ez már tetszik. Saját gyártmány? Rizmajer

Előzmény: alkotasu (2463)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2463

Erre gondoltál, ugye?

 

 

A nosztalicskás kocsin nem csupán felcsúsztak a számok, betűk, kicsik is. De az alsó sor sem jó. Pl. a rev. dátum is a feljáró mellett volt a MÁV HUNGARIA felirat korszakában.

Előzmény: rizibácsi (2462)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.13 0 0 2462

Szia!

Egyezzünk ki X- ben. Szerintem a 2. osztály jelölése csúszott nagyon le, a MÁV-os jelzés csak nagyonkicsit fel. Én az un. ötjegyű számos feliratozást kérdeztem, mert olyat szeretnék, és nem a vasuTOM képein bemutatott komputer számos változatot.

Aztán meg a modellhűség. Két vagon, két fajta lépcső rögzítés. Máris lépcső fölé, vagy lépcső alá kerül a kapaszkodó alsó rögzítése. Rizmajer 

Előzmény: alkotasu (2459)
smnks Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2461

 Ezt a példányt már semmiképpen nem akarom tunningolni. Ugyanis vannak ott még durva hibák, amik a képeken nem látszanak. Igazából eszem ágában sem lett volna feltenni ide, ha nem dobod fel a témát, és nem hiányolod meg az "ábrát".

 Szórópisztolyos festésre és matricázásra is úgy gondoltam eddig, hogy majd, ha már rutinosabbnak érzem magam. De tanácsokat, lehet, kérni fogok tőled ezügyben, ha aktuálissá válik.  Pl. egy majdani másik Dnz modellnél!

Előzmény: alkotasu (2460)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2460

A festés valóban "pléhtájmos", de a reszelgetés nagyon jónak néz ki. Nincs kedved leszedni a festéket, szépen megpolírozni, újra festeni (piszollyal), matricázni, lakkozni? Ebből egész jó modellt lehetne így csinálni!

Előzmény: smnks (2454)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2459

Ilyen felirattal nem érdemes csinálni, mert ez el van szúrva. Kicsi és felcsúszótt a MÁV felirat, pályaszám ('60-as évek első felére jellemző), az alsó pici szövegek inkább a '70-es, '80-as éveknek megfelelő.

 

Ezen a képen a szöveg kicsit gyatrán látszik, de azért látható a különbség:

 

Előzmény: rizibácsi (2457)
M44 409 Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2458

Naumanntól próbáltam, de hát nem jött össze...

Előzmény: vasutTOM (2456)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2457

Szia vasutTOM!

Nem reklámként, de nagyon jók a kocsik. Egy kérdés: ilyen felirattal is gyártjátok?

És mindenkinek aki ilyet akar gyártani, csak nem jutott fel a Vasútparkba. Rizmajer

Előzmény: vasutTOM (2456)
vasutTOM Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2456

Hol rendelted?

Remélhetőleg hamarosan lesz belőle.

Előzmény: M44 409 (2450)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2455

Szia!

Nagyon köszönöm, JÓK!

Rizmajer.

Előzmény: vasutTOM (2448)
smnks Creative Commons License 2011.06.12 0 0 2454

 Tapintatosan megfogalmazott szemrehányásod jogos, jöjjenek hát a képek!

 (Persze tudom, hogy sok tekintetben "pléhtájmosra" sikeredett, de ezzel is megtapasztaltam, mi mindenre kell legközelebb sokkal jobban odafigyelni...)

 

Dnz 64 000

 

 

 

 

És végül az alapmodell, a PIKO Bi 24-es:

 

Üdv!

 

 

Előzmény: alkotasu (2452)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2453

Fedvény: Mert én...

Előzmény: alkotasu (2452)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2452

Na, ez így szépen hangzik, de pár képpel szemléletesebb lenne. De azért köszi!

 

Az a Bi24-es a keletnémet egységkocsi, ugye? Mertén ebből a kommersz darabból álltam neki faragni. Mivel nekem sok régi PIKO kocsim van, így a kurz kinematika nekem nem létkérdés. (Meg nem is szeretem, nem lehet vele ívben rendesen tolatni - főleg a forgózsámolyos kocsikkal.)

 

Viszont a tetőív tök más, mint az eredeti  kocsinál. Most azon morfondírozok, ha ezzel elkészülök, akkor nekiállok csinálni egy másikat más alapból, de tetőcserével. Tervem, hogy egy roncs Fuggerth kocsi tetejét leborotválom, aszimmetrikusan szétvágom, összeragasztom (ezt az eltérő szélesség miatt kell megcsinálni), majd ezt teszem rá. Ha sikerül.

Előzmény: smnks (2451)
smnks Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2451

 Üdv Mindenkinek!

 

 Alkotasu, most látom, nyitott kapukat döngettem 'odaát' a személykocsiknál!

 

 Én ferde lépcsőket ragasztottam a Dnz 64000-esemre a peronajtók alá, miként az eredetin is ferde, így befért mögé a hordmű. Igaz, ragasztottam egy-egy bütyköt az alvázra oldalirányban, a peronnal egyvonalban, azt imitálandó, hogy ezeken a kiugró profilokon támaszkodik a kocsi súlyának 2 x 1/8 -ad része, de igazából ez szinte nem is látszik, mert éppen a lépcső miatt takarásban van. Persze egy "szegecsszámlálónak" rögtön szemetszúrna a természetellenesség, de szerintem pont ez (is) az, ami ízlés dolga, valaki a tengelytáv csökkentést tartja elfogadhatóbb kompromisszumnak, valaki ezt.

 "Köztes" megoldást írtam odaát, mert 4 mm -rel még így is kisebb a tengelytáv az arányoshoz képest, ami eredetileg egy elmérésből származik, aztán mégis így hagytam, nehogy gondot okozzon a kurzkuplung kinematikánál!  Bár most, hogy már elkészült, úgylátom, nem okozott volna problémát.

  Ja, és nálam a Keletnémet PIKO Bi 24-ese volt az alap, amit elsősorban a tető ívelése miatt választottam.

Előzmény: alkotasu (2444)
M44 409 Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2450

Szia!

A legalsó képen lévő kocsit csinálsz mostanság? Én rendeltem nemrég ill. próbáltam, de még választ sem kaptam, hogy van-e egyátalán...

Előzmény: vasutTOM (2448)
vasutTOM Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2449

Előzmény: vasutTOM (2448)
vasutTOM Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2448

Sajnos katalógus számot nem tudok. Én csak az alvázakat kapom a hozzá való cuccokkal. A kasznik műgyantából készűlnek.

Amúgy a DR Cv32 tipusú kocsi volt az alap.

Előzmény: rizibácsi (2446)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2447

Nem az a baj. Hanem az, hogy a rugó az eredeti kocsin a lépcső mögé befér. A modellen egy síkban van gyakorlatilag, tehát egyszerűen nincs hova tenni.

 

Egyébkét a rugó hosszával nem lenne gond. Ha odapróbálom a csapágyat a helyére, a rugó vég majdnem a kocsi végénél van, mint ahol lennie is kell.

Előzmény: vasutTOM (2445)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2446

Szia és gratula!

A Sachsen donor katalógus számát légyszives!

Kösz Rizmajer.

Előzmény: vasutTOM (2445)
vasutTOM Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2445

Szerintem az első véltozatot válaszd. Sajnos a donor kocsi rugója sokkal rövidebb, mint az eredeti kocsié.

Én az új Sacshen kocsi alvázát használom. Ott a rugó és a csapágytok külön bepattintható. Az eredeti helyétől kb. 5-5 mm-rel kijjebb helyeztem el ezeket. Ilyen lett:

Előzmény: alkotasu (2444)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.11 0 0 2444

Urak!

 

Nekifogtam egy Dnz kocsi barkácsolásának.

 

 

A tengely elhelyezésével gondok vannak. Két lehetőségem van.

 

Szerintetek mi a kisebb barbárság:

 

 

 

  • Közelebb tenni a tengelyeket, mint az eredetinél (sajna ez a valóságban mintegy 1,5 m):

 

 

 

 

 

  • Vagy az eredeti távolságra tenni, de akkor nem fér el a teljes rugó, valamint az egyik fékpofát is le kell metélni:

 

 

Várom a véleményeket!

Forza.VIDI Creative Commons License 2011.06.08 0 0 2443

Szia!

 

Nagyon szép lett a Szili, gratula hozzá! Maratott táblákat honnét sikerült szerezni hozzá? Esetleg saját készítés? (Jöhet privátban is, ha nem publikus.)

Előzmény: Bruce67. (2430)
M.VIII Creative Commons License 2011.05.30 0 0 2442

Szedd szét, majd sebbenzinbe, vagy alkoholba mártott rongydarabkával le kell törölgetni a kerekeket, áramszedő lemezkéket.

Előzmény: blink_182 (2440)
V41 523 Creative Commons License 2011.05.30 0 0 2441

Szia!

 

Végy a kezedbe egy sinradírt aztán azzal csuszkold le. A motor tengelyét is forgasd néha hogy körkörsen sikerüljön megtisztínai a kereket. Ne feledkezz meg a sinradírról leváló apró darabkák eltávolításáról hogy az ne juthasson a mozdony szerkezetébe. Ha már ilyet csinálsz akkor az áramszedő lemezkékről is el kell távolítani a lerakódott koszt. Erre alkalmas egy vékony csipesz esetleg a nehezen odaférhető helyeken egy szike is amivel le lehet kapirgálni a koszt.

Előzmény: blink_182 (2440)
blink_182 Creative Commons License 2011.05.30 0 0 2440

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem: ti hogyan szoktátok megtisztítani a mozdonyok kerekeit? Nem veszi fel a sínről az áramot ezért kell eszközöljek valami megoldást!

blink_182 Creative Commons License 2011.05.29 0 0 2439

Köszi szépen! Rengeteg segítséget adtál!

Előzmény: róbertke (2436)
Bruce67. Creative Commons License 2011.05.29 0 0 2438

A modellépítés legszebb befejezése, az elismerés. Köszönöm!

Előzmény: F.Dániel (2434)
róbertke Creative Commons License 2011.05.29 0 0 2437
Előzmény: blink_182 (2435)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!