Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
A gyártmány Made in GDR, de az átalakítás saját. Egy egész szerelvényt csináltam, illetve kiegészítés alatt van egy poggyásszal, meg lesz még egy ilyen kocsi másik pályaszámmal.
A nosztalicskás kocsin nem csupán felcsúsztak a számok, betűk, kicsik is. De az alsó sor sem jó. Pl. a rev. dátum is a feljáró mellett volt a MÁV HUNGARIA felirat korszakában.
Egyezzünk ki X- ben. Szerintem a 2. osztály jelölése csúszott nagyon le, a MÁV-os jelzés csak nagyonkicsit fel. Én az un. ötjegyű számos feliratozást kérdeztem, mert olyat szeretnék, és nem a vasuTOM képein bemutatott komputer számos változatot.
Aztán meg a modellhűség. Két vagon, két fajta lépcső rögzítés. Máris lépcső fölé, vagy lépcső alá kerül a kapaszkodó alsó rögzítése. Rizmajer
Ezt a példányt már semmiképpen nem akarom tunningolni. Ugyanis vannak ott még durva hibák, amik a képeken nem látszanak. Igazából eszem ágában sem lett volna feltenni ide, ha nem dobod fel a témát, és nem hiányolod meg az "ábrát".
Szórópisztolyos festésre és matricázásra is úgy gondoltam eddig, hogy majd, ha már rutinosabbnak érzem magam. De tanácsokat, lehet, kérni fogok tőled ezügyben, ha aktuálissá válik. Pl. egy majdani másik Dnz modellnél!
A festés valóban "pléhtájmos", de a reszelgetés nagyon jónak néz ki. Nincs kedved leszedni a festéket, szépen megpolírozni, újra festeni (piszollyal), matricázni, lakkozni? Ebből egész jó modellt lehetne így csinálni!
Ilyen felirattal nem érdemes csinálni, mert ez el van szúrva. Kicsi és felcsúszótt a MÁV felirat, pályaszám ('60-as évek első felére jellemző), az alsó pici szövegek inkább a '70-es, '80-as éveknek megfelelő.
Ezen a képen a szöveg kicsit gyatrán látszik, de azért látható a különbség:
Na, ez így szépen hangzik, de pár képpel szemléletesebb lenne. De azért köszi!
Az a Bi24-es a keletnémet egységkocsi, ugye? Mertén ebből a kommersz darabból álltam neki faragni. Mivel nekem sok régi PIKO kocsim van, így a kurz kinematika nekem nem létkérdés. (Meg nem is szeretem, nem lehet vele ívben rendesen tolatni - főleg a forgózsámolyos kocsikkal.)
Viszont a tetőív tök más, mint az eredeti kocsinál. Most azon morfondírozok, ha ezzel elkészülök, akkor nekiállok csinálni egy másikat más alapból, de tetőcserével. Tervem, hogy egy roncs Fuggerth kocsi tetejét leborotválom, aszimmetrikusan szétvágom, összeragasztom (ezt az eltérő szélesség miatt kell megcsinálni), majd ezt teszem rá. Ha sikerül.
Alkotasu, most látom, nyitott kapukat döngettem 'odaát' a személykocsiknál!
Én ferde lépcsőket ragasztottam a Dnz 64000-esemre a peronajtók alá, miként az eredetin is ferde, így befért mögé a hordmű. Igaz, ragasztottam egy-egy bütyköt az alvázra oldalirányban, a peronnal egyvonalban, azt imitálandó, hogy ezeken a kiugró profilokon támaszkodik a kocsi súlyának 2 x 1/8 -ad része, de igazából ez szinte nem is látszik, mert éppen a lépcső miatt takarásban van. Persze egy "szegecsszámlálónak" rögtön szemetszúrna a természetellenesség, de szerintem pont ez (is) az, ami ízlés dolga, valaki a tengelytáv csökkentést tartja elfogadhatóbb kompromisszumnak, valaki ezt.
"Köztes" megoldást írtam odaát, mert 4 mm -rel még így is kisebb a tengelytáv az arányoshoz képest, ami eredetileg egy elmérésből származik, aztán mégis így hagytam, nehogy gondot okozzon a kurzkuplung kinematikánál! Bár most, hogy már elkészült, úgylátom, nem okozott volna problémát.
Ja, és nálam a Keletnémet PIKO Bi 24-ese volt az alap, amit elsősorban a tető ívelése miatt választottam.
Szerintem az első véltozatot válaszd. Sajnos a donor kocsi rugója sokkal rövidebb, mint az eredeti kocsié.
Én az új Sacshen kocsi alvázát használom. Ott a rugó és a csapágytok külön bepattintható. Az eredeti helyétől kb. 5-5 mm-rel kijjebb helyeztem el ezeket. Ilyen lett:
Nagyon szép lett a Szili, gratula hozzá! Maratott táblákat honnét sikerült szerezni hozzá? Esetleg saját készítés? (Jöhet privátban is, ha nem publikus.)
Végy a kezedbe egy sinradírt aztán azzal csuszkold le. A motor tengelyét is forgasd néha hogy körkörsen sikerüljön megtisztínai a kereket. Ne feledkezz meg a sinradírról leváló apró darabkák eltávolításáról hogy az ne juthasson a mozdony szerkezetébe. Ha már ilyet csinálsz akkor az áramszedő lemezkékről is el kell távolítani a lerakódott koszt. Erre alkalmas egy vékony csipesz esetleg a nehezen odaférhető helyeken egy szike is amivel le lehet kapirgálni a koszt.