Keresés

Részletes keresés

soka63 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2239

VISZONT!!!

 

Ha egy határ szar lenne a spré, akkor arról már hallottunk volna biztosan.

Tehát jó megoldás az is, majd valaki próbálja ki aztán meglátjuk. :-)))))

Előzmény: soka63 (2237)
TOM Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2238
A hatso valoban konnyen kiszedheto kozepsztenderen, az elso kiszedesehez kell segitseg aki lenyomja a moci hatat (vagy alapolcolod). R1150GS-nel pont eleget bukik hatra a moci, h az elso konnyen kijojjon. De a kulcs nyel merete miatt en nem probalkoznek helyszini kiszedessel, behuzos javito tenyleg megoldja a legtobbszor, de a 2 patron eleg keves, jol jon a kezipumpa, csak baromi sokat kell pumpalni...es valoban erdemes kiprobalni hasznalat elott, de elegge draga azert a probahoz...
Ja es defektsparty es javito keszletet is erdemes idonkent ellenorizni, ugyanis hajtogaz elillanhat es a vulkanizalo cucc is beszaradhat...
TOM
Ui:kis thorx keszlet beszerzese mindenkepp ajanlott, mert azt nem adnak a szerszamokhoz...ja elso fekeket is le kell szedni kerekcserehez... utana rogzites menetrogzitovel ajanlott...
Előzmény: Pöc-röf (2223)
soka63 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2237

OK!

A múltkor egyszerre két defektje volt a csapatnak.

Szerintem valami tréfás ember szögeket szórt az útra, mert az volt a tettes mk gépnél.

Ellestem a technikát, remélem segíthetek! :-))))

 

A belsőben szakadásnál igazad van, de kis lyuk a jellemző, mert a szakadás durrdefektet jelent, az gáz. Általában a belsőt foltozzák, sokszor kell viz alatt keresni a kis lyukat.

 

DE!!!!

A trutyi funkciója az, hogy nyomás alatt, légmentes helyen folyékony, atm nyomáson oxigénnel érintkezve köt. Így áll meg a lyukban.

Tehát ha leszereled és nem vagy elég villámgyors, mint a szélvész, akkor bizony nehéz lesz ki, meg letörölgetni.

 

Ha nem tévedek...

Előzmény: boxer-gs (2233)
Fuxa Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2236

és itt a válasz a folyadékra is, mivel ha benne van a gumiban nem lehet rendesen kicentírozni a kereket

igen azért mondja a gumis, hogy ne, mert sokszor lusta kikaparni a trutyit, amit te benyomsz javításkor...

Előzmény: boxer-gs (2233)
boxer-gs Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2235
Szerintem is csak sebességbe rakva kéne leállítania a motort a kihajtott oldaltámasznak. Ettől függetlenül nekem is előfordult már, hogy üresben kihajtva is leállt. Valószínű, hogy a támasznál lévő kapcsoló rossz vagy csak szennyezett.
Előzmény: Fuxa (2227)
Pöc-röf Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2234

Én is köszönöm a válaszokat!

Konklúzió:

Kerékszereléshez szerszám nem kell, de "behúzós" javítókészlet igen.

boxer-gs Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2233

A defektspray-t tudtommal pont a tömlő nélküli gumikhoz találták ki. Az eldurrant tömlősben nem tudna egyenletesen eloszleni a belső felületen, mert ugye az elveszett légnyomás miatt a belső gyűrődik és többé nem fezsül rendesen a külsőnek. A spray anyaga meg szerintem eltávolítható a köpenyből, feltéve ha nem fél évvel az eset után viszed gumishoz. Bár volt olyan ismerősöm, aki a spray használata után ugyanúgy használta tovább a gumit és csak az esedékes cserekor lett levéve. Ez persze nem követendő példa, mert biztos, hogy némileg megváltoztatja a gumi súlyelosztását a benne elterülő anyag. Azt, hogy utólag nem javítható egy sprayzett gumi, szerintem a gumisok találták ki. Egyréstz, hogy inkább hívd ki őket akár a helyszínre is nem kevés pénzért, másrészt mert tény, hogy biztos nem kellemes utólag a gumiköpeny belső faláról leszedni a megmaradt nyomokat. És manapság már a gumisok is urak. (tisztelet a kivételnek) Egyszer láttam egyébként a gumisnál egy frissen érkezett autót, melynek sprayvel javították a defektjét. Elmondás szerint kb 5-6 órával azelőtt volt a defekt és a rögtönzött javítás. A gumi levétele után abban összegyűlt egy kis koszosfehér lötty, amit egyszerűen kiöntöttek, majd a köpeny belsejét jól áttörölték és levegővel kifujatták, kiszárították. ezután egyszerűen meg lett javítva. Nem tudom, hogy minden spray így viselkedik-e, de ez nem volt olyan borzasztó.

Nálam mindig van defektspray (mivel jómagam még nem próbáltam használni, nem tudom, hogy ér-e valamit), meg a hagyományos javítókészlet is patronokkal, stb, de ez utóbbit "fejlett kézügyességem" okán valószínűleg csak elpazarolnám és eredményt nem érnék el vele.

Ha defektet kapok, remélem Ákos, ott leszel mellettem!

Előzmény: soka63 (2229)
Fuxa Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2232
köszi a válaszokat, erre gondoltam én is (ez legyen a legnagyobb gondom)
Előzmény: soka63 (2230)
soka63 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2231

Azt nem nagyon értem, egy defektes gumival hogyan állsz meg percenként pumpálni?

Akkor az nagyon pici lyuk, ha megteheted.

És mi van hétvégén??

Melyik gumishoz mész. Vagy este?

 

Tehát a behúzós módszer, a helyszini javitás a jó megoldás.

A javítás után nyugodtan lehet menni vele akár több ezer km-t

Volt már rá példa a körünkben.

Előzmény: cselle (2225)
soka63 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2230
csak sebességben állít le, nézesd meg
Előzmény: Fuxa (2227)
soka63 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2229

A legutóbbi defektjavításunkkor elővettem a bespájzolt sprémet.

Elhajtottak vele a kollégák...

Azt mondják, a belsősbe jó lehet, de belső nélkül telepiszkítja a felnit, amit nagyon nehéz, vagy egyáltalán nem is lehet eltávolítani később.

Ezért aztán beszereztem a patronos-húzós szereléket. Euromotornál 6 e párszáz volt.

 

Amúgy az intermot kiállításon volt egy csapat folyadékkal, nagyon tetszett, beverték a szöget, kihúzták és azonnal elzárta az utat a trutyi.

Nem kérdeztem meg, mi van, ha gumit cserélnek, de szerintem azok belsős gumik voltak, tehát egyben kidobják az egészet cserekor.

Előzmény: boxer-gs (2226)
Pöc-röf Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2228
Az enyémen csak sebességben állítja le.
Előzmény: Fuxa (2227)
Fuxa Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2227
azt szeretném kérdezni, hogy gs-en az oldaltámasz mindig leállítja a mocit, ez ellen nem lehet tenni valamit? mer az ok, hogy sebességbe leállítja, de hogy alapjáraton sem mehet (vagy csak az enyémen xar valami?)
boxer-gs Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2226
Defektspray-t senki sem használt még?
cselle Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2225
Valóban nem adnak az 1200GS-hez defektszerelő készletet (de a barátom 1200RT-jéhez sem adtak), míg az 1150-es modelleknél még adták.

Szerintem ilyet be tudsz szerezni külön is.

Beszéltem egyszer egy motoros cimborával, aki egyébként gumis.
Következőt mondta:
1. Ha nagyon szétdurran a gumi úgysem segít semmi.
2. Ha kis luk keletkezik, akkor legjobb egy pumpa és -sürün használva akár- irány a gumis.

Egyébként a defekt-készlet használata sem olyan magától értetődő, legalább egyszer ki kell próbálni mielött élesben szükséged lehet rá.
Én is ezt tettem.

Egyébként szerintem az is lehet egy mentési mód, ha a társad elviszi a gumit a szervízbe, te meg várod...várod...várod :-)
Persze ehhez ki kell tudni venni a kereket akár menet közben is;-)


üdv,
Csele
Előzmény: Pöc-röf (2223)
Macskapecér Creative Commons License 2006.10.20 0 0 2224
Szia!

Szerintem legjobban akkor jársz, ha a kerekedet a gumis szedi ki, majd rakja vissza, rengedsen beragasztva minden csavart. Otthoni defekt ellen is ajánlom a behúzós javítókészletet. Pumpálni legtöbbször otthon szoktam a kereket, mert csak a Mol kutakon van olyan szelep, ami befér a küllők közé. Úgyhogy van otthon egy bazi nagy ráállós pumpám, amivel négy fújás egy tized bar. Nem kell a kereket kiszedni, főleg mert a legtöbb gumis nem ad garanciát a javításra akkor, ha nem ő szereli szét meg össze.

Országúti defektre is jó a behúzós készlet, adnak hozzá két patron levegőt. Egyébként hosszú túrára mindig van nálam biciklipumpa, külföldön már mentette meg szaktárs tekintélyét a felszerelésem. :-P

Körte
Előzmény: Pöc-röf (2223)
Pöc-röf Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2223

És amikor otthon észrevetted a defektet, hogy szedted ki a kereket?

 

Én úgy látom, az első tengely menetes és egy hatlapfejű imbusz kulcs kell hozzá (+Thorx a tengelyt a villában rögzítő csavarokhoz és a féknyergekhez) és a motor hatuljat a közép sztenderen kicsit lenyomva kijön az első kerék. A hátsó kerék nem is éri a földet, az kijön könnyen a motor alól.

 

Bocs, ha naivak a kérdéseim, de 20 évet kihagytam a motorozásból :-)

 

Legjobban az izgat, hogy ha pl. országúton kapok defektet, tudok-e valamit csinálni, vagy marad a tréler.

Előzmény: TOM (2220)
kzdeb Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2222
sziasztok!


motor vásárlásra készülök, a kiszemelt egy 650-es gs/cs lenne. Igazából ez lenne az első "nagymotorom" érdekelne 1-2 dolog. Szervízigény, esetleg forintban is kifejezve. Egy kicsit drágább, mint a hasonló kategóriájú motorok, de a minőség. Használtat szeretnék venni, találtam 1-2 jónak tűnő hirdetést.

Köszönöm a segítséget
Pépépe Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2221
Van egy fölöslegessé vált Leo Vince kipufogó dobom R1150 GS (és R típusra is) való.
Érdekel valakit?
TOM Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2220
Valoban keves szerszam jar a GS-hez, korabban tobb jart.
Kereket valoban nem tudod kiszerelni, de sajna alatamasztas nelkul egyebkent is bajos.
En gumijavitot hordok magammal. Akkora Thorx? kene az elso kerek kiszerelesehez, amihez akkora kulcs kene h kb csak a topcase-be ferne bele. Nekem eddig 1 defektem volt (epp otthon vettem eszre) 28.000 km alatt...
Előzmény: Pöc-röf (2219)
Pöc-röf Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2219

Lenne még pár egyszerű kérdésem.

- 1200 GS-t vettem, aminek elég szegényes a szerszámkészlete, pl. kereket nem tudnék vele kiszerelni. Ezt hogy szoktátok megoldani?

- Még a kezelési könyvet sem kaptam meg, de van nálam egy Adventure-höz való. Abban több szerszám szerepel, mint amit nekem a sima GS-hez adtak, van pl. 2 db Torx kulcs, 2 db villáskulcs is benne és egy csavarhúzóbetéttel több van. Azt is itt olvastam, hogy a szerszámkészlet alatt gumijavítókészlet is található.

Valóban csak az Adventure-höz járnak ezek?

kz2 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2218
Akkor verd le rajtuk! Szerintem kötelező. Eü mindig van nálam, izzó csak túrán.

kz
Előzmény: Pöc-röf (2217)
Pöc-röf Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2217

Kösz a válaszokat!

A műszaki vizsga már megtörtént, ott nem kérték, de a számlán van egy 60000 Ft-os tétel: forgalombahelyezés+közlekedésbiztonsági tartozékok.

A végleges elszámolás még ezután lesz, akkor majd rákérdezek...

Fuxa Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2216

ha jól tudom akkor lehet eltekinteni az izzókészlettől, ha bizonyítottan csak márkaszervízben cserélhető, amugy új kocsikhoz se nagyon szoktak adni ilyet hanem megveheted a kiegészítő csomagot....

nem szükséges, hanem kötelező

Előzmény: Pöc-röf (2214)
boxer-gs Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2215

Szia!

 

Szerintem szükséges. Legalábbis nem hallottam az idevonatkozó kötelezettség megszűnéséről.

Kérj a kereskedőtől igazolást, mellékelve a jogszabályi hivatkozást, arról, hogy már nem kell. Csodálkoznék ha rábólintana. Csak spórolnak ezzel is.

Amúgy meg hívd fel bármelyik műszakiztató vizsgaállomást és kérdezd meg, hogy műszaki vizsgához előírás-e még és ha igen, akkor bizony elvileg hordanod is kéne. Mondjuk, én hordok is magammal. Az más kérdés, hogy használni is tudnám-e bármelyiket.

Előzmény: Pöc-röf (2214)
Pöc-röf Creative Commons License 2006.10.19 0 0 2214

Sziasztok!

Tartalék ízzókészlet és elsősegélynyújtó felszerelés szökséges manapság a motorokhoz?

A szalonban, ahol a motoromat vettem azt állítják, hogy nem szükséges.

 

Fuxa Creative Commons License 2006.10.18 0 0 2213
lehet igazad vagyon, mer 2 személy volt lejtőn és semmi bizonytalanság nem volt a mociban, amikor ráléptem a hátsóra is jól elkezdett lassulni, tán kicsit dolgozott az abs is
Előzmény: Hori R1100S (2212)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.10.18 0 0 2212

Szia!

 

Bizonyára azt a hasraesésszerű telóletérdeplést hiányolod kemény fékezésnél,ami a többi motornál megvan.

A legelső BMW-s  fékezésemnél én legalábbis ígyjártam.Azthittem,hogy nemfog megállni a kicsike,de hál'istennek gond nélkül lelassult,csak az érzés volt teljesen más,mint egy hagyományos telónál.

 

Hori

Fuxa Creative Commons License 2006.10.18 0 0 2211

ha még arról, vagy egy LC8 SM-ről, de hasonló batár nehéz túravasról ;o))

de lehet tényleg párás volt a dolog tegnap vagy csak szokni kell

Előzmény: boxer-gs (2210)
boxer-gs Creative Commons License 2006.10.18 0 0 2210

Szárítsd fel a harmatot!

 

Az enyémen jó a fék. Vagy netán valami gsxrrrrr-ről ültél át?

Előzmény: Fuxa (2209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!