A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A hatso valoban konnyen kiszedheto kozepsztenderen, az elso kiszedesehez kell segitseg aki lenyomja a moci hatat (vagy alapolcolod). R1150GS-nel pont eleget bukik hatra a moci, h az elso konnyen kijojjon. De a kulcs nyel merete miatt en nem probalkoznek helyszini kiszedessel, behuzos javito tenyleg megoldja a legtobbszor, de a 2 patron eleg keves, jol jon a kezipumpa, csak baromi sokat kell pumpalni...es valoban erdemes kiprobalni hasznalat elott, de elegge draga azert a probahoz... Ja es defektsparty es javito keszletet is erdemes idonkent ellenorizni, ugyanis hajtogaz elillanhat es a vulkanizalo cucc is beszaradhat... TOM Ui:kis thorx keszlet beszerzese mindenkepp ajanlott, mert azt nem adnak a szerszamokhoz...ja elso fekeket is le kell szedni kerekcserehez... utana rogzites menetrogzitovel ajanlott...
A múltkor egyszerre két defektje volt a csapatnak.
Szerintem valami tréfás ember szögeket szórt az útra, mert az volt a tettes mk gépnél.
Ellestem a technikát, remélem segíthetek! :-))))
A belsőben szakadásnál igazad van, de kis lyuk a jellemző, mert a szakadás durrdefektet jelent, az gáz. Általában a belsőt foltozzák, sokszor kell viz alatt keresni a kis lyukat.
DE!!!!
A trutyi funkciója az, hogy nyomás alatt, légmentes helyen folyékony, atm nyomáson oxigénnel érintkezve köt. Így áll meg a lyukban.
Tehát ha leszereled és nem vagy elég villámgyors, mint a szélvész, akkor bizony nehéz lesz ki, meg letörölgetni.
Szerintem is csak sebességbe rakva kéne leállítania a motort a kihajtott oldaltámasznak. Ettől függetlenül nekem is előfordult már, hogy üresben kihajtva is leállt. Valószínű, hogy a támasznál lévő kapcsoló rossz vagy csak szennyezett.
A defektspray-t tudtommal pont a tömlő nélküli gumikhoz találták ki. Az eldurrant tömlősben nem tudna egyenletesen eloszleni a belső felületen, mert ugye az elveszett légnyomás miatt a belső gyűrődik és többé nem fezsül rendesen a külsőnek. A spray anyaga meg szerintem eltávolítható a köpenyből, feltéve ha nem fél évvel az eset után viszed gumishoz. Bár volt olyan ismerősöm, aki a spray használata után ugyanúgy használta tovább a gumit és csak az esedékes cserekor lett levéve. Ez persze nem követendő példa, mert biztos, hogy némileg megváltoztatja a gumi súlyelosztását a benne elterülő anyag. Azt, hogy utólag nem javítható egy sprayzett gumi, szerintem a gumisok találták ki. Egyréstz, hogy inkább hívd ki őket akár a helyszínre is nem kevés pénzért, másrészt mert tény, hogy biztos nem kellemes utólag a gumiköpeny belső faláról leszedni a megmaradt nyomokat. És manapság már a gumisok is urak. (tisztelet a kivételnek) Egyszer láttam egyébként a gumisnál egy frissen érkezett autót, melynek sprayvel javították a defektjét. Elmondás szerint kb 5-6 órával azelőtt volt a defekt és a rögtönzött javítás. A gumi levétele után abban összegyűlt egy kis koszosfehér lötty, amit egyszerűen kiöntöttek, majd a köpeny belsejét jól áttörölték és levegővel kifujatták, kiszárították. ezután egyszerűen meg lett javítva. Nem tudom, hogy minden spray így viselkedik-e, de ez nem volt olyan borzasztó.
Nálam mindig van defektspray (mivel jómagam még nem próbáltam használni, nem tudom, hogy ér-e valamit), meg a hagyományos javítókészlet is patronokkal, stb, de ez utóbbit "fejlett kézügyességem" okán valószínűleg csak elpazarolnám és eredményt nem érnék el vele.
Ha defektet kapok, remélem Ákos, ott leszel mellettem!
azt szeretném kérdezni, hogy gs-en az oldaltámasz mindig leállítja a mocit, ez ellen nem lehet tenni valamit? mer az ok, hogy sebességbe leállítja, de hogy alapjáraton sem mehet (vagy csak az enyémen xar valami?)
Valóban nem adnak az 1200GS-hez defektszerelő készletet (de a barátom 1200RT-jéhez sem adtak), míg az 1150-es modelleknél még adták.
Szerintem ilyet be tudsz szerezni külön is.
Beszéltem egyszer egy motoros cimborával, aki egyébként gumis. Következőt mondta: 1. Ha nagyon szétdurran a gumi úgysem segít semmi. 2. Ha kis luk keletkezik, akkor legjobb egy pumpa és -sürün használva akár- irány a gumis.
Egyébként a defekt-készlet használata sem olyan magától értetődő, legalább egyszer ki kell próbálni mielött élesben szükséged lehet rá. Én is ezt tettem.
Egyébként szerintem az is lehet egy mentési mód, ha a társad elviszi a gumit a szervízbe, te meg várod...várod...várod :-) Persze ehhez ki kell tudni venni a kereket akár menet közben is;-)
Szerintem legjobban akkor jársz, ha a kerekedet a gumis szedi ki, majd rakja vissza, rengedsen beragasztva minden csavart. Otthoni defekt ellen is ajánlom a behúzós javítókészletet. Pumpálni legtöbbször otthon szoktam a kereket, mert csak a Mol kutakon van olyan szelep, ami befér a küllők közé. Úgyhogy van otthon egy bazi nagy ráállós pumpám, amivel négy fújás egy tized bar. Nem kell a kereket kiszedni, főleg mert a legtöbb gumis nem ad garanciát a javításra akkor, ha nem ő szereli szét meg össze.
Országúti defektre is jó a behúzós készlet, adnak hozzá két patron levegőt. Egyébként hosszú túrára mindig van nálam biciklipumpa, külföldön már mentette meg szaktárs tekintélyét a felszerelésem. :-P
És amikor otthon észrevetted a defektet, hogy szedted ki a kereket?
Én úgy látom, az első tengely menetes és egy hatlapfejű imbusz kulcs kell hozzá (+Thorx a tengelyt a villában rögzítő csavarokhoz és a féknyergekhez) és a motor hatuljat a közép sztenderen kicsit lenyomva kijön az első kerék. A hátsó kerék nem is éri a földet, az kijön könnyen a motor alól.
Bocs, ha naivak a kérdéseim, de 20 évet kihagytam a motorozásból :-)
Legjobban az izgat, hogy ha pl. országúton kapok defektet, tudok-e valamit csinálni, vagy marad a tréler.
motor vásárlásra készülök, a kiszemelt egy 650-es gs/cs lenne. Igazából ez lenne az első "nagymotorom" érdekelne 1-2 dolog. Szervízigény, esetleg forintban is kifejezve. Egy kicsit drágább, mint a hasonló kategóriájú motorok, de a minőség. Használtat szeretnék venni, találtam 1-2 jónak tűnő hirdetést.
Valoban keves szerszam jar a GS-hez, korabban tobb jart. Kereket valoban nem tudod kiszerelni, de sajna alatamasztas nelkul egyebkent is bajos. En gumijavitot hordok magammal. Akkora Thorx? kene az elso kerek kiszerelesehez, amihez akkora kulcs kene h kb csak a topcase-be ferne bele. Nekem eddig 1 defektem volt (epp otthon vettem eszre) 28.000 km alatt...
- 1200 GS-t vettem, aminek elég szegényes a szerszámkészlete, pl. kereket nem tudnék vele kiszerelni. Ezt hogy szoktátok megoldani?
- Még a kezelési könyvet sem kaptam meg, de van nálam egy Adventure-höz való. Abban több szerszám szerepel, mint amit nekem a sima GS-hez adtak, van pl. 2 db Torx kulcs, 2 db villáskulcs is benne és egy csavarhúzóbetéttel több van. Azt is itt olvastam, hogy a szerszámkészlet alatt gumijavítókészlet is található.
ha jól tudom akkor lehet eltekinteni az izzókészlettől, ha bizonyítottan csak márkaszervízben cserélhető, amugy új kocsikhoz se nagyon szoktak adni ilyet hanem megveheted a kiegészítő csomagot....
Szerintem szükséges. Legalábbis nem hallottam az idevonatkozó kötelezettség megszűnéséről.
Kérj a kereskedőtől igazolást, mellékelve a jogszabályi hivatkozást, arról, hogy már nem kell. Csodálkoznék ha rábólintana. Csak spórolnak ezzel is.
Amúgy meg hívd fel bármelyik műszakiztató vizsgaállomást és kérdezd meg, hogy műszaki vizsgához előírás-e még és ha igen, akkor bizony elvileg hordanod is kéne. Mondjuk, én hordok is magammal. Az más kérdés, hogy használni is tudnám-e bármelyiket.
lehet igazad vagyon, mer 2 személy volt lejtőn és semmi bizonytalanság nem volt a mociban, amikor ráléptem a hátsóra is jól elkezdett lassulni, tán kicsit dolgozott az abs is
Bizonyára azt a hasraesésszerű telóletérdeplést hiányolod kemény fékezésnél,ami a többi motornál megvan.
A legelső BMW-s fékezésemnél én legalábbis ígyjártam.Azthittem,hogy nemfog megállni a kicsike,de hál'istennek gond nélkül lelassult,csak az érzés volt teljesen más,mint egy hagyományos telónál.