A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Valóban ott van kialakítva az U lakat felső részének a helye de az agy részt csak a dobozba vagy máshova tudod rakni. Ha veszel, javaslom, hogy csinálj neki egy tokot mert nekem csúnyán összevert mindent a dobozban amikor nem volt tele ( viszonylag nehéz vasdarab) :-(.
A forgalmazó elérhetősége: http://www.abus.hu
Szerintem jó dolog, csak kényelmetlen állandóan le-föl rakni az ülést. üdv TPJR
Szombaton nem járt valaki közületek Tiszaújvárosban? A mellettünk lévő parkolóban pihent pár percig egy sárga 1200 GS meg egy ezüst 1150 GS ADV. Annyira nem sűrűn látni ilyeneket errefelé, gondoltam megkérdezem. Hello!
Mégegyszer köszönöm a sok hozzászólást a gumijavításhoz!
Újabb kérdésem lenne:
Felfedeztem, hogy a hátsó ülés alatt (az R1200 GS-en) van egy 180 fokban meghajlított, kör keresztmetszetű dolognak gyárilag kialakított hely. Ez esetleg egy lakatnak a helye? És ha igen, honnan lehet ilyet szerezni?
volt vki ma sárga R1100S asszem sárga gyári BMW ruha meg pirosas R1150GS v R1200GS a lepencei uton olyan 5 körül?
egesz jol mentek a nagy hajokkal, a szerpentinen befogtam oket, de max 1 kicsivel tudtam volna en is gyorsabban menni naluk, ugyhogy utcán nem forsziroztam meg az előzést mert minek :)
Ma délelött az egyik barátom parkoló K100RT-jét fellökte egy autó. Sajnos elrepedt az idom, viszont a baloldali tükör odalett. Olyan szép az ősz nem hagyjuk elrontani!Valakinek lenne egy eladó tükre?
Defekt témához.. én a gyári hárompatronos szettet hordom magamnál, de még nem bontottam ki. Ezért egyet megnéztem, mert lökött haverjaim mikor defektetet kaptak kibontották, és fogalmuk sem volt, hogy kell használni, nézték, hogy a patront hogy is kellene a szelepre húzni... pedig a kis dobozban még nézték is mi az a kis fehér müanyag könyök.. :) Na lököttek..mindegy. Megjegyzem, hogy a Louis-os patronos jaivtó készlet annyival jobb, hogy abban a szelekönyök fémből van. szóval ha valaki elhasznál egyet, akkor szerintem érdemes eltenni ezt belőle.
Régen, még az Africás időben hurcolásztam magammal a nagy defektsprét, aztán valahol frankhonban egy világ végi helyen kaptam is defektet. Nyomtuk is bele a trutyit. Jött is ki orrán-szájján-szelepen-küllőrésen.
Szétszedve kiderült, hogy nem kiszurodótt a belső, hanem itthon gyürötten rakták be, pár ezer kim alatt szépen kirágodótt és vagy 5-6 cm szakadás volt rajta..ezen semmi nem segit, csak a szerencse, vagyisz szerencsére a hosszú út miatt volt velem pótbelső.
A GS-el tavaly kaptam kis defektet és pár km-en belül volt benzinkút. Ott gondoltam nem használom el a gyári szettet, az fontosabb a nagy utakra, közel vagyok otthonhoz kiprobálom az endurós barátom javaslatát, és a lukba egyszerüen behajtottat egy laposfejü lemezcsavart, aztán felfutattam. Öntögettem rá a vizet pár percig de semmit sem szivárgott, a gumisnál ellenörizve nem volt nyomásveszteség.
Pár hét mulva a barátom defektjénél már rutinból kezdtem beletekerni a csavart miközben sápadtan nézte mit müvelek a motorjával (nem ismerte ezt a trükköt).
Annyival bővitettem azóta, hogy a pár lemezcsavar mellé egy kis biciklis gumiragasztó is be van téve, azzal bekenem a csavart, igy biztos nem szivárog.
A lyukasgumi, folyadékfeltöltés témában van egy cucc az ULTRASEAL, amit külföldön használnak. Igazából kellene valaki aki használta már és tudja mi a fene ez.
Az oldaltámaszos leállásra egy külföldi fórumon olvastam egy gyári szerelőtől, hogy az egyes évjáratok másként viselkednek.
Ennek az itt a listán lévő érvek (pl. kontakt hiba) is lehetnek okai.
De: az egyes évjáratok közötti motoroknál eltérő a blokkban az olajozási rendszer.
A régebbieknél van az, hogy kihajtott támasznál leáll, mert a motor hosszabb ideig működne ferdén állva, így az egyik oldala nem kapna elég kenést. Ennek érdekében állítja le az elektronika a motort.
Az újabbaknál másképpen oldották meg a belső olajjáratokat.
Ennek ellenére át lehet kötni a kábelezést úgy, hogy ne álljon le. Ha jól emlékszem az angol BMW motorklub oldalain láttam rá megoldás. Elég egyszerűnek tűnt.
"Az osztrák gumis miután meglátta a lyuk méretét, közölte, hogy ezt ebben az országban TILOS megjavítani, tehát vehettünk egy új gumit. "
En a kocsival a teligumival jartam igy, a szog nem volt benne a gumiban, de akkora volt a lyuk, hogy a gumis csak ugy vallalta a javitast, ha a kovetkezo telen mar nem rakom fel a gumit. Amikor tisztitotta a feluletet, meg szikrazott is a benne levo acel. O azert kerte hogy csereljem le, mert az a gusztustalan sos le ami telen van, az uton, szetragja az acelszalakat /rozsda/, es olyan durrdefektet kaphatok mint ide lachaza. /es persze hogy vegyek uj gumit nala, vilagos. :-)/
Nem teszem fel iden telen azt a gumit, motorra meg megannyira se tennem. Ez szigoruan az en velemenyem, csinalok eleg egeszsegtelen dolgot, nem ettol akarok meghalni. :-)
A spray biztosan működik, szerintem ezért kár elpazarolni egy dobozzal. Persze, nem tudom mivel akarod kilyukasztani a gumit, ha mondjuk egy szamuráj karddal esel neki, akkor van benne kihívás. :-D
A hátsó gumim már éppen csereérett, úgyhogy közvetlenül a csere előtt szívesen kilukasztom a gumiszerelő műhely közelében. Aztán megpróbáljuk megfoltozni spray-vel. Egy spray-t szívesen feláldozok erre a célra.
Persze csak akkor áll az ajánlatom, ha valaki segédkezik, esetleg le is videózhatnánk az egészet és feltehetnénk a web-re.(bár biztos lehet hasonlót találni, de egymásnak talán jobban elhisszük)
Férfiasan megvallom, hogy én is azok közé tartozom, akik nem rettennek meg egy használt, akár javított gumi használatától sem a mocin. Senkit nem szeretnék erre biztatni, de az én tapasztalataim e-téren eddig 100%-osan pozitívak.
Szerintem a Slime (slájm :-) nevű zöld trutyira gondolsz, én először valamikor 3-4 éve találkoztam vele Milánóban, a motorkiállításon. Asszem angol gyártmány. Nekem akkor az jött le a bemutatóból, hogy folyékony marad a cucc a gumi belsejében, mert pont az a működésének a lényege, hogy amikor kilyukad a gumi, akkor a kerékben lévő nyomás egyből bepréseli a lyukba, és eltömíti vele a lyukat. Árulták külön belsős és belső nélküli gumikhoz is. Egyébként a honlapjukon (www.slime.com) ott olvasható, hogy ha 100 km/óra felett használod a járművet, akkor csak javítóként ajánlott használni a slájmot, mert vibrációt okozhat, vagyis elrontja a kerék egyensúlyát.
Ha teljesen fel akarnék készülni egy defektre, akkor vinnék magammal defektspray-t, defektjavítót, meg néhány önmetsző csavart is a pumpa mellé. Egyszer egy szaktárs eljött egy túrára minta nélküli gumival, csomagokkal, asszonnyal. Várható volt, hogy nem bírja sokáig a gumi, úgyhogy valahol Európa közepén, egy hegyi úton, amikor már a szövet is kilátszott, a gumi megrepedt hosszában. Előkaptam a spray-t, belenyomtuk, de orrán-száján jött, úgyhogy az egyik srác elszaladt és kerített egy facsavart. Beletekerték a fiúk a repedés közepébe, és miután már nem folyt belőle a spray, felfújtuk biciklipumpával. Még a nyomást is sikerült belőni, mert volt nálam nyomásmérő is. :-) Ezt mindig hurcolom egy kulcstartónyi kis cucc, nagyon praktikus.
Szóval szerintem az adott pillanatban szinte mindegy, hogy mivel javítod meg, az eset után a srác útja is a gumishoz vezetett, hogy vegyen magának másfélszer annyiért egy új gumit, mint itthon. Ismerek olyat, aki egy 230 kilós ezres túraenduróra használt, javított gumit megvesz és vígan közlekedik vele, kamikáze módjára. Nem mondom, az ember mellényzsebében nem túl gyakran parkol egy guminyi összeg, de azért ezt nem kockáztatnám.
A beleöntős cuccokról az a véleményem, hogy ha szétterül a gumi belső felén, és terülés után még bele tud préselődni a lyukba, akkor folyékonynak kell lennie. Viszont ha folyékony, akkor össze is tud gyűlni a gumi alsó részében, ha áll a motor. Nekem pedig sajna előfordul, hogy hetekig ácsorog a kicsike.
A szálak sérülése szerintem elkerülhetetlen, tekintve, hogy igen sűrű szövésű, szálirányukat tekintve átlósan egymásra fektetett fémszövetek vannak a gumi futófelületében.
Egy baj van az átszúrós javítással: Mégpedig az, hogy rettentő nagy lyukat kell csinálni az árral, hogy utána a javítógumit át lehessen döfni rajta. Egy pici szeg csak pici lyukat csinál, és a gumi nem károsodik szerkezetileg. Épp egyik idei túrán kapott defektet egy társunk (Ausztriában) Benzinkúton megjavítottuk, felfújtuk, irány egy gumis. (Javítás közben ahogy az árt szúrtuk bele a lyukba recsegett-ropogott az acélszerkezet, bizony nem egy szálat elszakítottunk) Az osztrák gumis miután meglátta a lyuk méretét, közölte, hogy ezt ebben az országban TILOS megjavítani, tehát vehettünk egy új gumit. Igaz a kolléga hazahozta a gumit és itthon rakta bele rendes foltot, de én nem biztos, hogy mernék közlekedni azzal.
Egyszer nekem is mutatták ezt a beleöntős módszert, és megkell mondjam, hogy tetszik. Beleöntik a szelepen keresztül, ki kell menni országútra, menni 100 körül 5-10 km-t. Eközben az anyag szétterül a gumi belső felén, és annyira megszilárdul, hogy utána állás közben nem folyik már össze, hanem a gumiköpeny belső felén marad. Nem okoz kiegyensúlyozatlanságot sem. Defekt esetén nem kell mást tenni, mint kihúzni a szöget. A kifelé igyekvő levegő ezt a trutyit kitolja maga előtt, és a nyomás eséstől, valamint a szabad levegővel való találkozástól megszilárdul. Egy hátránya van: az ára. A mi motorjainkba 12-15 e Ft egy kezelés. Ez egy defekt/garnitúra esetén megéri. Ha nincs defekt, akkor kidobott pénz... Viszont mégis assszem többet lehet spórolni, mint bukni a dolgon.
Tömlős gumi eestében semmiféle trükk nincs a javításra. Ki kell venni a tömlőt, befoltozni, visszarakni.