A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A terepmotorozás nagyon tetszik. Régen is el-elbóklásztam az aszfalton túlra túráim során. Még abból az időből maradt ez az érdeklődésem, amikor majd 20 éve 350-es Jawammal akkori lakóhelyem (a Zemplén lábánál) környékét elsősorban a földutakon fedeztem fel. Na meg kapálni is azzal jártam ki a szőlőbe és a szedresbe, barackosba. Mostanában egy kicsit dominál nálam ez a vonal, de ez részben Chabirossi barátom állandó unszolásának is köszönhető.
Azt azért tudomásul kell vennünk, hogy mi egyelőre inkább szeretjük a terepmotorozást, mint profi módon műveljük.
A cél nem a sportendúrózás, hanem a tereptúrázás. A jövőben szeretnék úgy akár több száz km-es túrákat tenni, hogy aszfalton csak átkötő jelleggel haladnék esetleg. Persze nem nagy tempóban, hanem inkább nézelődős jelleggel.
Azért a látszat ellenére nem gyilkolom a gépet, sőt általában nagyon is kesztyűs kézzel bánok vele. Bár az idén ősszel a terepen 2x is felborultam, mint egy büdösbogár, de szerencsére néhány karcon kívűl más baja nem esett. A tank pl még mindig karcmentes. Igyekszem épségben megőrizni a mocit, mert számomra az nemcsak az egyik legfőbb élményforrás, hanem abszolút vagyontárgy is, melynek az értékére még szükségem van.
A fényképezőgépemet idén vettem. Addig a pillanatig nem volt fényképezőm, sajnos teljesen kimaradt az életemből ez a hobbi. Mivel semmilyen előképzettségem nincs e-téren, ezért egy alapgépet kerestem és vettem. Igyekeztem olyat választani, amin alapesetben nem muszály sokat állítgatni, csak kattintgatni kelljen. A képeket is kis méretben készítem, mert egyrészt csak a monitoron nézegetem, másrészt nem értek a szoftveres képmanipulációhoz, így átméretezni sem tudom őket egyelőre.
Én nem vagyok teljesen megelégedve a minőséggel, akad azért gyakran rosszul sikerült kép is.
A gép egyébként egy tényleg alap, belépőszíntű modell, egy Canon Powershot A430.
35ezerért vettem újonnan. Próbálkozni jó. Jövő tavasszal esetleg veszek egy komolyabb kompaktot. A mostani cél: Canon S3 IS.
A képek egy részét feltöltöttem nyilvános képtáramba, melyet időnként frissítgetek.
Jól elkapott pillanatok! Gratula a képekhez ..... is :-) Milyen géppel készültek? Sok jó fotót rakosgattál fel mostanában. Nincs valahol albumod fent a neten? Szivesen megnézegetném.
(Nagyon belejöttél a terepmotorozásba! Hol vannak már azok az idők, amikor még a karcoktól is óvtad a verdát!)
Ma emberesen esik az eső, de azért tegnap még szerencsére sikerült egy kellemes dimbes-dombos mocizást összehozni néhány barátommal. Az útviszonyok néhol elég mostohák voltak, főleg az én utcai gumijaim számára. A többiek Metzeller Karoo-i azonban fittyet hánytak a talajminőségre. Neki mindegy volt, hogy kemény földút, málló agyag, murva, puha lösz, avagy sár került alájuk. Egyszerűen mindent legyőztek.
Az Enduro 4-es gumi szerintem a Tourance elődje volt. Legalábbis már 10 éve is volt. Szerintem ebből fejlesztették a Tourance-t, ami alkalmasabb terepre egy picit, mert az Enduro 4 felületének a szélén lévő árkok nem teljes méretű mélységűek.
A HP2-n én Karoo-t láttam.
De ha végig nézed azokat a neveket, akkor be kell lásd, hogy ők akár Barum-al is szinte mindenkit leiskoláznának.
A Mitas-nak nincs nekünk mindenben megfelelő méretű gumija. Van olyan, amit fel lehet szerelni, de azzal csak terepen ajánlatos szerintem közlekedni. Vegyes használatra valószínűleg maradnak a korábban említett Metzeller vagy Continental.
Nekem volt Karoo, Adventure-ön (igaz KTM) jó gumi, csak hamar fogyott, még a KTMen is, ha aszfalton is ment az ember...Első elég sokáig bírta, de hátsón látható volt a fogyás pld murvás úton is...ellenben jól lehetett vele kanyarogni és esőben is jól viselkedett. Enduro 3-mam is volt, az terepen persze nem volt mérhető hozzá, de aszfalton jól viselkedett és kevésbé kopott... Ha van méretben érdemes egyszer kipróbélni Mitas enduró gumijait, mert az ára fele, harmada a Metz-nek... TOM
Akkor úgy tűnik, hogy ottmég a régi van fent. A Metzeler honlapján már csak olyan van, hogy Enduro 3 Sahara, annak csak 21"-os gumija van előre. Ami a GS-hez van méretben a Tourance-on és a Karoo-n kívül, az az Enduro 4, de ez meg inkább utcai, mint terep...
hat aze ezzel a srác inkább pályázott vagy szerpentinezett jó sokat nyáron nem?
en inkább mondanám a Karoo-t nagy GS-ekhez, terepre ma hallottam vkitől h az is elment neki 1 olajcserét, ha aszfaltozott vele ember sokat akkor is, meg terepre is okes persze
Egy egyszerű tanktáskaszerű táskája van, amely szijakkal van rögzítve a hátsó ülés helyére. Azt mondta, hogy nagyon meg van vele elégedve. tizenvalahány ezerért vette.
Egyébként pedig Hepco csomagtartó rendszere van, amit terepre nem nagyon hoz természetszerűleg.
Én viszont ma is jót motoroztam egy cimborámmal. Mivel az aszfalt veszélyesen hideg, így azt inkább kerültük. -2 fok volt, mikor kora délelőtt elindultunk, +2, mire kora délután hazaértünk. Megnéztük Pilisborosjenő határában az egri (!) várat. Aztán bolondoztunk egy kicsit egy kavicsoa katlanban. Eközben már egyáltalán nem fáztunk. Nekem még nem ért véget a szezon. Jövő héten állítólag itt a tavasz. :o)