Ti nem vettétek még észre, hogy ha valami döccenőn átmentek, esetleg síneken, vagy más keresztbordán, akkor mintha egy pillanatra kihagyna a motor? De tényleg csak egy tized mp-re, mintha akkor nem kapna benyát...:-)))
Tudom, hogy hülyeségnek tűnik, amit írok, de most hogy láttam ezt a mondatot eszembe jutott ez az érdekes észlelés..3-4 alkalommal tapasztaltam ezt eddig.
Diagnosztikai hibakód (DTC) P0300 Több hengernél gyújtáskimaradás (katalizátor károsodás)Rendszerleírás
A motor-szabályozó modul (ECM) figyeli a főtengely és a bütyköstengely helyzetét annak megállapítására, hogy a motorban nincs-e gyújtáskimaradás. Az ECM figyeli, hogy nincs-e gyors esés a főtengely sebességében. Ezt a tesztet 200 motorfordulatonkénti tömbökben végzi a rendszer. Néhány tesztre szükség lehet egy diagnosztikai hibakód (DTC) és a hibajelző lámpa (MIL) eltárolására. Néhány gyújtáskimaradás esetén a MIL villogni kezd, ami azt jelzi, hogy a katalizátor esetleg megsérült.
A hibakód eltárolásának feltételei
ˇ A motor fordulatszáma kevesebb, mint 4500 ford/perc.
ˇ Az üzemanyag-tartály szintje több mint 20%.
ˇ Nincs visszarúgás-korrekció.
ˇ Nincs rossz-út észlelés.
ˇ Nincs főtengely-rezgés érzékelés.
ˇ A P0107, P0108, P0122, P0123, P0341, P0342, P0336 és a P0337 DTC-k nincsenek beállítva.
Intézkedések a hibakód eltárolása után
ˇ A hibajelző lámpa (MIL) villog.
ˇ Az ECM feljegyzi a diagnosztikai hiba fellépésekor fennálló működési állapotokat. Ez az információ a Freeze Frame [Kimerevítés] és a Failure Records [Meghibásodási lista) pufferekben kerül eltárolásra.
ˇ Egy előzmény hibakód is eltárolásra kerül.
A MIL/hibakód törlésének feltételei
ˇ A előzmény hibakód automatikusan kitörlésre kerül, ha 40 közvetlenül egymás után következő felmelegedési ciklusban nem lép fel hiba.
ˇ A hibakódokat (DTC-ket) a kiolvasó műszer (Scan Tool) alkalmazásával lehet kitörölni.
ˇ Az ECM akkumulátor-ellátásának megszakítása 10 másodpercre.
Diagnosztikai segédeszközök
Egy időszakos hibát okozhat egy hibás mágneses kerék. Távolítsa el a CKP-érzékelőt és vizsgálja meg a mágneses kereket az érzékelő szerelőnyílásán keresztül. Ellenőrizze a kerék porozitását és állapotát. Ha a DTC időszakos, lásd "Tüneti diagnózis" e fejezetben.
DTC P0300 - Több hengernél gyújtáskimaradás (katalizátor károsodás)LépésTevékenységÉrték(ek)IgenNem
1
Hajtsanak végre egy Euro fedélzeti diagnosztikai (EOBD (európai fedélzeti számítógép-rendszer)) rendszerellenőrzést.
Végrehajtották az ellenőrzést?
-
Folytassák a 2. lépéssel
Folytatás
"Fedélzeti diagnosztikai rendszerellenőrzés"
2
Csatlakoztassák a kiolvasó műszert (Scan Tool) az adatátviteli vezeték csatlakozójához (DLC).
KI-kapcsolt motor mellett kapcsolják BE a gyújtáskapcsolót.
Kérje le a diagnosztikai hibakódokat (DTC).
Beállítódtak a P0261, P0262, P0264, P0265, P0267, P0268, P0270, P0271 DTC-k?
-
Folytatás
Alkalmazandó DTC
táblázat
Folytassák a 3. lépéssel
3
Hajtson végre egy vizuális/fizikai ellenőrzést.
Szükség szerint végezzen javításokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 4. lépéssel
4
Hagyja a motort alapjáraton járni.
A Gyújtáskimaradás Áram-számlálói növekedést mutatnak?
-
Folytassák a 5. lépéssel
Folytassák a 6. lépéssel
5
Az összes számláló egyenlő értéken áll (egymás százalékos arányában)?
-
Folytassák a 7. lépéssel
Folytassák a 11. lépéssel
6
KI-kapcsolt motor mellett kapcsolják BE a gyújtáskapcsolót.
Vizsgálja át a kimerevítés adatait és figyelje meg a paramétereket.
A járművet működtesse a kimerevítési feltételek és a DTC beállításának feltételei között.
A Gyújtáskimaradás Áram-számlálói növekedést mutatnak?
-
Folytassák a 5. lépéssel
Folytatás
"Diagnosztikai segédeszközök"
7
Kapcsolja le a motort.
Csatlakoztasson egy üzamanyagnyomás-mérőt a tüzelőanyag-elosztóvezetékre.
Jegyezze fel az üzemanyagnyomást a motor működése közben.
Az üzemanyag-nyomás a megadott értéken belül van?
284-325 kPa
(41-47 psi)
Folytassák a 8. lépéssel
Folytatás
"Tüzelőanyag-ellátó rendszer diagnosztika"
8
Ellenőrizzék, nincs-e elszennyeződve a tüzelőanyag.
Az üzemanyag rendben van?
-
Folytassák a 9. lépéssel
Folytassák a 10. lépéssel
9
Ellenőrizze a motor alapvető problémáit és szükség szerint javítsa ki azokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
10
Cseréljük le a szennyezett tüzelőanyagot.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
11
Kapcsolja le a motort.
Húzzuk le a tüzelőanyag-befecskendező szelep kábelkötegének csatlakozóját.
Telepítsen egy szikra-tesztelőt az 1# henger gyújtógyertya-kábelére.
Forgassa meg a motort és ellenőrizze, hogy van-e szikra.
Ismételje meg az eljárást a 2#, 3# és 4# hengeren.
Mind a négy gyújtógyertya-kábelen van szikra?
-
Folytassák a 12. lépéssel
Folytassák a 20. lépéssel
12
Ha szükséges, cserélje le a hibás gyújtógyertyákat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 13. lépéssel
13
Kapcsolja le a motort.
Kapcsolja szét az üzemanyag-befecskendező csatlakozókat a befecskendező szelepekről.
Telepítsen egy befecskendezés tesztelőfényt a befecskendező kábelkötegének csatlakozójára azon a hengeren, ahol gyújtáskimaradást észlelt.
Forgassa meg a motort és figyelje meg a tesztelőfényt.
A befecskendezés tesztelőfény villog?
-
Folytassák a 14. lépéssel
Folytassák a 15. lépéssel
14
Hajtsa végre a tüzelőanyag befecskendezőszelep egyenletességi vizsgálatot.
Az üzemanyag-befecskendezők rendben vannak?
-
Folytassák a 9. lépéssel
Folytassák a 16. lépéssel
15
Kapcsolja szét a befecskendezés tesztelőfényt.
A földeléshez csatlakoztatott tesztfénnyel, próbálja ki a gyújtás-tápláló kábeköteg csatlakozójának 2. terminálját minden hengeren, ahol gyújtáskimaradást észlelt.
Fogassák meg a motort.
Kigyullad a tesztlámpa?
-
Folytassák a 17. lépéssel
Folytassák a 19. lépéssel
16
Cserélje ki a hibás üzemanyag-befecskendezőket.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
17
Ellenőrizze az érintett üzemanyag-befecskendező vezérlőáramkört az 59., 89., 90. és 60. terminálokon nyitott, rövidre zárt, vagy feszültségre rövidre zárt állapot szempontjából.
Találtak egy problémát?
-
Folytassák a 18. lépéssel
Folytassák a 24. lépéssel
18
Javítsa ki a nyitott vagy rövidre zárt üzemanyag-befecskendező vezérlőáramkört.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
19
Javítsa ki a nyitott gyújtás-tápláló áramkört az üzemanyag-befecskendező kábelkötegének csatlakozója és az üzemanyag-befecskendező csatlakozója között.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
20
Mérje le az ellenállást azon a gyújtógyertya-kábelen, ahol a szikra-tesztelő nem mutatott szikrát.
A gyújtógyertya kábelének ellenállása kevesebb, mint a megadott érték?
30000Ω
Folytassák a 21. lépéssel
Folytassák a 25. lépéssel
21
Ellenőrizze a motor-szabályozó modul (ECM) csatlakozóit és csatlakozásait.
A csatlakozások rendben vannak?
-
Folytassák a 22. lépéssel
Folytassák a 23. lépéssel
22
Ellenőrizze az érintett hengerek gyújtás-szabályozó áramköreit, hogy nem nyitottak vagy rövidre zártak-e és szükség szerint javítsa ki azokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 26. lépéssel
23
Javítsa ki a csatlakozókat vagy csatlakozásokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
24
Kapcsolják KI a gyújtást.
Cseréljék ki az ECM-et (motor-szabályozó modul).
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
25
Cserélje ki a gyújtógyertya-kábelt.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
26
Cserélje ki a hibás gyújtótekercset.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 24. lépéssel
27
A kiolvasó műszer (Scan Tool) alkalmazásával töröljék ki a hibakódokat.
Indítsák el a motort és hagyják alapjáratban járni a szokványos üzemi hőmérsékleten.
Üzemeltessék a gépjárművet olyan feltételek mellett, hogy eltárolásra kerüljön ez a hibakód, amint az a megfelelő szövegben leírásra kerül.
Kijelzi a kiolvasó műszer (Scan Tool), hogy ez a diagnosztika befejeződött és sikeres volt?
-
Folytassák a 28. lépéssel
Folytassák a 2. lépéssel
28
Ellenőrizzék, nem kerültek-e tárolásra további hibakódok.
Vannak olyan hibakódok kijelezve, amelyek még nem voltak diagnosztizálva?
-
Folytatás
Alkalmazandó DTC
táblázat
Rendszer OK
3, mekkora motor: 1,4 4, motor szám: F14D3049440K 5, javítása: nem megoldott, csak a hibakódot ütötték ki 6,jelentkezett-e újra a probéma :igen többször!!!
1, hány Km-nél jelentkezett : 7300 km-nél vagyok, Még nem volt, de az elmúlt hónapban gyakori rövid városi használatok után néha mintha "vizes üzemanyag" jelenség ütötte volna fel a fejét (erőtlenebb szakaszok gázadáskor, aztán mint amikor mintha kiköpné a vizet megindul). Egyszer egy 100 méteres hideg motoros odébbgurulás után csak másodszorra indult be, kissé rakoncátlankodva. Na ekkor ijedtem meg, hogy az enyém is szelepsor-cserész lesz!Egy-két hoszabb út után minden normális lett. (Megjegyzem a fenti időszakban JET olcsó üzemanyagot tankoltam két három alkalommal, amióta megen MOL-t, azóta nem tapasztaltam)...eddig 2, használat tipusa: általában rövid városi, havonta egy-két 100-200 km-es vidéki út 3, mekkora motor: 1,4 4, motor szám: F14D34.....K 5, javítása: nem volt
Szerintem mondjuk a több levegő nem áll egyenes arányosságban a több üzemanyaggal. Az üzemanyagot az elektronika nem csak a levegőmennyiség alapján adagolja ki. Pontosabban nem főleg a levegőmennyiség alapján. Elsősorban az égés tulajdonságai alapján, valamint akatalizátorba került égéstermék jeleiből. Természetesen a levegőmennyiségmérő, valamint az EGR szelep és más csodák is szerepet játszanak benne, de másodlagosan.
Ha már olaj...nem magamtól vagyok ilyen okos, felvilágosítottak szakemberek.
Az előírás lacsiba 5W30 API SL A1/B1 (ILSAC GFIII)
Most rendeltem meg bele az olajat, magam viszem, mert anno opel-raktáros koromban én adtam ki az autókba, így tudom mi kerül a szervízben a kocsiba..:-))
Nos.. Nem elég csak a viszkozítást nézni, figyelembe kell venni még egy rakás tényezőt, mint hamutartalom, stb! Én castrol performance A1 -et rakok bele. Ez teljesíti a fent említett követelményeket. Amúgy megegyezik a Ford-motorok olajával és sajna nem olcsó olaj kell a verdáinkba. A második legjobb a hétköznapi használatú olajok közül ebben a kategóriában, ugyanis nem K és L-nél tartanak, hanem a tavalyi lista szerint M-nél, ami ugye az L után van és az A1/B1 is egy magas szinvonalat jelöl.
Viszont nem értem, miért raknak sokan a lacsiba 10W40-est. Szakember nem ajánlja. Nemhogy a más viszkozításút nem ajánlja, hanem ami a fontosabb: csak megfelelő minősítésűt. Amiket írogattok olajakat, azok némelyike ha jól láttam nem is tudja ezeket, amiket az előírt olaj tud.
Száz szónak is egy a vége: persze mindenki azt rak bele, amit akar, és valszeg amíg nem kerül az autó szélsőséges körülmények közé, vagy nem lépi át a kamaszkor küszöbét sok tízezer km-rel, addig nem is lesz baj. Viszont aki hosszú időre tervez, annak nem biztos, hogy megéri évente az a 3-5000 Ft spórolás olajcserénként.
Eddig mi sem jöttünk rá, miért van az ott, csak találgatunk...asszem.:-)) Félreértetted..nem a töbletfogyasztás miatt, hanem hogy lefojtsa a motort esetleg és teljesítse a szigorú környezetvédelmi normákat. (EuroIV, ami nem egyezik meg egy zöldkártyával!! ) De ez is csak egy tipp.
Mobilt nyugodtan rakhatsz bele, jó olaj. Amire vigyázz, hogy ne az ár lebegjen csak a szemed előtt, mert mint mindent mostanában, az olajat is hamisítják. Legalábbis a jobb márkákat (castrol, mobil, aral, valvoline) (szakmabeliektől hallottam)
A shellre nekem is legyintettek. Nem szar, de nem is a legjobbak közé való.
Allergia esetén cserélj pollenszűrőt minden évben, nem elég csak kitisztíttatni! Tudom, drága, de az egészséged még drágább! Elvileg tőlünk nyugatabbra ahol könnyebben megfizethető a szervíz, évente cserélik, nem játszanak a tisztogatással, de nálunk az éghajlat miatt is -és ha nincs nagy igénybevételnek kitéve- elég kétévente.
Nem lesz. Most cseréltem 11000km 2éves szűrőt ebből bő egyév szűkítő mentesen.
Földes utcában lakom, csillaggarázs, nem mosom állandóan és ezek után egy egyenletesen szürkére koszolódott szűrőt vettek ki. Ami akkor tünt igazán koszosnak amikor a fehér újat mellé tették....:-) Ennél nagyobb km telítettségnél nem tudom mit okoz a szűrön..
Köszönöm Komis, végre valami megnyugtató. Azt tudtam, hogy rosszat amúgy nem teszek ezzel a szűkítő kivétellel, mert ha csekély autótechnikai ismereteimre hagyatkozom, akkor tudom, hogy a levegőmennyiségmérő és más elektronyos kütyük korrigálják a többlet levegőt, a megfelelő benzinmennyiséget meg úgyis később keveri ki az elektronika a motornak az égés milyensége alapján. Ennyi levegőtöbbletet meg kell tudnia oldani egy korszerű motorelektronikának!
Ami eddig visszatartott, az az első 5000 km volt, amit kímélve mentem, no meg a szűrő viselkedése, ha nem lesz szűkítő. A te egy éves homogén koszolódású szűrődről írtak és az általam alaposan szemügyre vett szűrőház-tömítés (no meg R*R) meggyőztek arról, hogy nem lehet gubanc! Falsot nem szívhat, és ha szakszerűen van összerakva a ház, gyári passzos szűrő van benne, akkor nem lehet gond 15000 km alatt. Ha jól emlékszem, a BX-emben sem volt ilyen szűkítő, de nem mérvadó, mert az volt karambolos és össze-vissza ragasztgatott szűrőháza volt, no meg nem is zárt teljesen. Na meg az egy 16 éves gép volt már.:-))
És hova a 'csába kell ezt beszerelni...? Merthogy egy-két kattintással odébb aszongya: A legtöbb kocsira egy képzettebb amatőr szerelő könnyen felszereli. Mindössze csak az kell, hogy megtalálja a fékrásegítő tömlőjét, amely a fékerő növelő dobról jön le.Ebből nekem csak az amatőr van meg....
Hogy jön a képbe a fékrásegítő...(vagy már megint hülyét kérdeztem...?
Az ötlet kiváló, bár az én eredményeimmel nem mentek sokra (megjegyzem, hál'istennek), mert - koppkopp - a probléma ezidáig - megint koppkopp - elkerült:
1, hány km-nél jelentkezett : nem volt, most 15200 km 2, használat tipusa: általában rövid elővárosi lendületes, majd város 3, mekkora motor: 1,6 4, motor szám: F16D352..... (üldözési mániában szenvedek - természetesen nem miattatok) 5, javítása: l. az 1. pont 6, jelentkezett-e újra a probéma : l. az 1. pont
7, gyártási év: 2006
hupsz (merthogy mintha kiderült volna korábban, hogy ebből már jól megállapítható, hogy mikori a kicsike, benne van-e a szelepcserés sorozatban, meg miért ne...):
8; alvázszám: KL1N356J6K...... (már megint az üldözési mániám...)
Szerintem nem ártana egy klubbos felmérést végezni kinek volt idáig pech lámpája válaszok szerint kategorizálva hátha közelebb jutunk a megoldáshoz.Kérdések
az enyém
1, hány Km-nél jelentkezett : 8000 2, használat tipusa: általában rövid városi 3, mekkora motor: 1,4 4, motor szám: F14D3390976K 5, javítása: gariban koromtalanítás 6,jelentkezett-e újra a probéma : azóta 1500Km és nem
Már rég óta olvasgatom a Topicot de most írok először.Nekem 1.6-os Lacsim van 19 hópos van benne 80.000 km.Taxi üzemben használom tehát 95%-ban Budapesten.Nyitott sport légszűrő,komplett sport kipufogó rendszer 4 leömlős fémbetétes sport katalizátorral 2 db nyitott teljesen átmenő sport dobbal.A dobok fémszövetes tömő anyaggal kitömve a későbbi kiégés miatt. A hátsó dob 20 cm hosszabbra kialakítva így még elfért a gyári helyére de a hangján egy kicsit csökkentett így mindennapos használatra is alkalmas nem zavaróan hangos.A kivezetés ugyan olyan mint a gyári rejtett.Kompromisszum mentes a sportosság és gázöblítés jegyében.A hangja sokak szerint nagyon jó lett. A futómű APEX sportrugóval leültetve.Nekem a motor visszajelzővel még nem volt problémám csak egyszer de az akkor következett be amikor a komplett kipufogót kicserélték és a két lambda szondát belerakták a sport katalizátorba.Rosszul vezették el a drótokat és az első gyorsításnál ahogy rázkódott az autó hozzáért a szonda vezetéke a kipuf csőhöz.Komputer azonnal vész üzemmódba kapcsolt az autó rángatott és csak nagy gázadással rángatva ment.Azonnal vissza a kipufogóshoz,drót összeégve csere, hiba kiolvasás, kiütés computerben bizti csere azóta hibátlan működés.Most télen 185/60-15 gumikkal.Idáig 3 garnitúra első fékbetétet evett meg és egy hátsót.A fogyasztás 9 liter Ecotech fogyasztás csökkentő szelep beszerelve.Normális utazásnál a városban 2000-2500 között váltok amikor címre megyek a szűk kiállási idő miatt amit szól. PL:Ménesi útról 4 perc a Városmajor utca vége vagy a Dózsa György útról az Örs Vezér tere 4 perc 30 másodperc.Tehát nincs kímélve mind ez persze éjszaka!Az autó egy kicsit jobban ráz a rugók miatt de sokkal élvezetesebb a stabilitása sokat javult. Amikor kész lett a kipufogó és a sport légszűrő olyan érzésem volt mint ha másik autóban ülnék!!Motorba 10.000 ezrenként cserélek olajat mindig 5-w40 teszek bele motormosóval plussz Metabonddal.Teljesen meg vagyok elégedve a kocsival idáig strapabírónak tünik.
Szerinetem mindkettőnek köze van a dologhoz! Mint tudjuk, a 95 ös benzin elvileg mindenhol ugyanaz, de a lényeg a különböző adalékokban vagy azok hiányában van. Az euro IV es papírhoz meg többféle fordulatszámon vizsgálják a motort, és a több levegő gyorsításkor több üzemanyag elégetését teszi lehetővé ami viszont a károsanyag kibocsálytás növekedéséhez vezet.
Azt a bizonyos lámpát én még cscak indítás előtt láttam...23 000 km után.
1. A kérdés összetett, csak egy részére van visszajelzésem: a kontrol lámpa jelzett és úgy maradt , ha a gyújtás be volt kapcsolva. A motor úgyanúgy működött tovább a tuningolt chipppel.
2. Kb. 1 hét múlva szervizben hibakód kiütve, de érdemi jelentősége semmi. (Lambda hibakód volt egyébként 2006 júniusban). Direktszűrőm van több mint 1 éve.
Sziasztok! Tudna segiteni valaki hogy, menyibe kerűl az elsö szerviz az 1.4-es Lacetti-nél Klimás gépröl lenne szó! Csak KB ár kellene! A másik oldalvédő diszcsikot Kalosra honnan tudnék rendelni a neten? A segitségeteket köszönöm!!!!!
Az olajokról 1 kicsit. Általánoson elfogadott szabály az, hogy a gyártó által előírt olajat, vagy attól jobb minőségűt lehet használni. Na most akkor mi az a jobb minőség. Itt elsősorban nem a gyártó céget hanem az olaj teljesítményszintjét kell figyelembe venni.( minden magára adó olajos cég /ők bkutakat is üzemeltetnek/kínosan ügyel a minőségre így bármelyiket választhatod, de az áruházak saját márkás termékeit inkább kerüld) Az olajok teljesitményét a következőképpen jelölik: Pl. 10W-40 (ezt ajánlják a legtöbb korszerű autóhoz igy a Lacsihoz is) az első szám az olaj dermedés pontját jelöli és ez a szám minél kissebb annál alacsonyabb hőmérsékleten áll őssze tehát dermed meg az olaj ( ez azért érdekes mert nagy hidegben ha folyós marad az olaj akkor könnyebb beinditani a motort mert nem kell neki azt áttörni és a kenőanyag is hamarabb a szükséges helyekre jut. Tudomásom szerint a 10W -20C-ig dermedés álló) A második szám azt jelöli melyik az a maximális külső hőmérséklet amelyben még biztonságosan használható és nem hígul túl. Ez egyszerűbben beazonosítható mert amannyi a szám annyi a hőmérséklet tehét a 40 az 40C. Aztán van még egy nemzetközi jelölés amit rendszerint doboz hátulján kissebb betükkel találsz meg. Ez az API jelölés amiután két betűt látsz az első az S (ami szervíz olajat jelent )a második betű pedig azt jelöli mennyire korszerű az olaj ez a betű minél hátrább található az ABC-ben annál jobb. A legkorszrűbbek most K ill. az L-él járnak. Összegezve egy minőségi gyártó 10W-40 es olaja tökéletesen ellátja a feladatát, de ha egy kicsit többet áldozol vásárolj 5W-40 est mert ha néha is de előfordul -20C-nál hidegebb, de +40C-nál viszont biztosan nem lesz melegebb. Vannak ettől extrémebb olajak is,de az fölösleges pénzkidobás lenne.
én opel-boltban veszek gyári (5w-30)full-szintetikus olajat, 5l/10ezer ft.Ha az opelekbe jó akkor ebbe is.Azt nem tudom nekik ki a beszállítójuk,de minden előírást teljesít.
A pollenszűröt én 2évente fogom cserélni,de neked ajánlatos évente...szerintem.
Azért írom hogy ÉN cserélgetem mert szervízbe nem viszem csak a könyvet pecsétért:)),van ismerős.Szerinte is ha jó a gép nem kéne elrontatni...
Az Én 'műszaki ismeretem' is ezen topik olvasása közben hízott meg. Csak olvass és kérdezz..:-))) Amúgy műszaki analfabéta vagyok! De ami érdekli az embert az azért ragadós tud lenni.
"Nagyon elgondolkodtatott hogy kivegyem-e azt a szukitot"
Vedd ki! Próbáld meg! Ha nem tetszik tedd vissza. Nem csinálsz bajt vele..:-)))))
Amikor olvasom Komis Cápaferi meg R*R hozzászolásait elgondolkodom, hogy atyaúristen én is így beszélek számtech nyelven? :) Van hogy itt 2x-3x elolvasom amit irtok es nem fogom. Sajna analfabeta vagyok a motorhoz meg a motorház alatti bonyibb dolgokhoz. Ha javitas szakszerviz vagy szerelo. Nagyon elgondolkodtatott hogy kivegyem-e azt a szukitot. Barmennyire is figyeltem ezt a temat amit itt koruljkartatotk nekem meg nem derult ki miert is van az ott... Az nem lehet kivanalom hogy tobbet fogyasszon. Ezzel nem tudom elkepzelni ennyit jatszananak a gyarban.
A heten megyek kotelezo szervizre, remelem jol sikerul :) Azt kertem a szerviztol a leheto legjobb olajat toltsek bele. Azt mondtak ok Mobil1 -et hasznalnak mert az a legjobb. Hallottam mar ilyenrol mindenkinek az a legjobb amit arul de ti mit tudtok a Mobil1 olajrol? En Shellt akartam beletenni arra nagyon legyintettek. Ennyire szar a Shell ?
Nem tudjatok veletlenul pollenszurot milyen surun kell cserelni? Adalek hogy en allergias vagyok tehat szeretnem nem kihagyni ha kell cserelni az orrom erzekenyebb :P
Amugy a lenduletet en is kezdem eszrevenni mostanaban (13000 km van benne) 4 -ben ha kihuzom nagyon tud menni meg akkor amikor mar 5-ben kene kapcsolni. Nem az en vilagom nem ertem mitol van ez de biztos, ti mar leirtatok csak meg kene fejtenem :)