A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Gratulálok én is. Mindig nagyra tartottam azokat, akik értenek ennyire a műszaki dolgokhoz. Én annyira a stupid user kategóriát képviselem, hogy a régebbi R 850 R-en is az akkucsere az újon kívül még további 70e Ft-omba került (szép történet...). Na, azóta én mindent a szervizben csináltatok... úgyhogy csak hajrá!
Csak a jobboldali hengert javítottam.Gyűrűcsere,hengerfejtömítés,szelepcsiszolás,hengerhónolás lett rajta csinálva.Az eredeti gyűrűkkel akartam összerakni,csak bénázás miatt az áteresztő gyűrűt eltörtem.Mivel csak szettben adták így lett mindhárom kicserélve.A mociban 12 ezer km van,szerintem nem lesz gond vele.Gondolom,hogy a két henger komressziója között van némi különbség,de hát nem volt az a balos még agyonkopva attól a 12 ezertől. A jobbos meg lett hónólva,majd 50 ezernél utolérik egymást:)
Egyébként,gyárilag 101 mm a henger,a dugó meg 100 mm! A fene gondolta,hogy ekkora tűrése van egy léghűtésesnek.Rendesen lötyög a dugattyú a hengerben.
Megjegyzem,nem mondta senki sem,hogy mindkét hengert egyszerre kell javítani,ha valmelyikkel gond van,nekem meg nem jutott eszembe ez a dolog a főtengelyről.Azért meg fogom ezt tudni,még nem késő hozzányúlni a másikhoz sem.Jelenlegi tudásom szerint javítottam. Hát gyűjtöm a tapasztalatokat.
Mindegyik képen amit ide (régebben is) felraktál látszik, hogy a bal oldali henger rajta van a blokkon. Le sem vetted? A jobb oldali dugóra a régit gyűrűket tetted vissza?
Csak azért kérdezem, mert szerintem nagyon fontos egy boxernél, hogy a két oldal egyforma legyen és ha már úgyis szét kell szedni, akkor érdemes meggyűrűzni mindkét dugót és új tömítéseket tenni mindkét henger és hengerfej alá (ha egyáltalán van tömítés a hengerfej alatt), hogy egyforma legyen a kompresszió.
Ha esetleg mégsem így csináltad, akkor nagyobb lehet a vibráció és jobban igénybe lesz véve a főtengelycsapágyazás.
Ma nagy öröm ért. Sikerült olyan készültséget elérnem a mocin,hogy indítható legyen.
Hát sikerült!!!Beindult a gépezet!!!
Mivel annyit dolgoztam rajta,sokszor éjszakába nyúló megfeszített munkával,nagy örömet okoz, hogy végre hallom a duruzsolását.Ezért úgy láttam jónak,ha a nevem mától kezdve,egyszerűen Petya. A Varaderós barátaim sem fognak összetéveszteni.
Ja,és köszönöm mindenkinek- akit érint -,hogy szakmai segítséget nyújtott mail-ben,telefonon,stb...!
Én csak a fedett bőrből készült kesztyűt rakom a blokkra, mert a többi jó eséllyel ráolvad. Ja, és valóban vigyázni kell, hogy a leömlőhöz ne érjen hozzá. Viszont a vizes kesztyű egy kávé alatt megszárad. :-)
A Karoo-kat barátunk - akié az a szép 1150 ADV a képen - ügyintézte N.o-ból. Igy szerelve 38eFt lett. Itthon nekünk 48eFt -os ajánlatot adott rá a gumis.
:-))) De úgy látom rossz helyen tartjátok a kesztyűtöket. Direkte kialakítottak neki helyet a blokk két oldalán. ;-) És akkor már rögtön meleg amikor felveszed, nem kell várni, hogy a markolatfűtés bemelegedjen.
A héten hoztam el a kereskedésből a BMW F650-cs mocimat.érdeklődnék, hogy hol lehet hozzá szerezni a hátsó kerékhez kerékemelőt, mert a normál az ugye nem jó, mivel féloldali felfüggesztéses.