Az OPEL nagyon is tud motort tervezni, de a közutakra soha nem a csúcstechnológára tör, hanem az árra/megbízhatóságra optimalizál.
"...Azt hiszem, hogy egy ilyen szintű szerviztapasztalatainak, véleményének hinni lehet..."
Ha ekkora nagy diesel szerviz a cégetek, akkor minek vettek ilyen "szar" Opeleket... Majd 5-8 év múlva írjál be ide, hogy akkor hogyan állnak a Citrom Berlingok. Ne a régi Opel dieselekkel hasonlítsd össze az új PSA-kat!!!
És te mondod, hogy az OPEL nem tud motort/autót tervezni?????? Na ne röhögtess, légyszíves.
Azért ezekhez a versenyekhez kell mérnöki tudás nem? Vagy pl. te mélyentisztelt nagytudású szervízgárdád pikk-pakk összerakna egy Astra-V8-at, vagy egy F3-as Opelt, vagy akár egy CorsaSuper1600-at???
Nekem a Citromokban eddig (Saxo,BX) csak halálfélelmem volt attól puha szar futóműtől. Lehet, hogy nektek a kukoricásba kényelmesebb a Berlingo, de én nem akarok folyton tengeribeteg lenni a himbi-limbitől. Meg persze elszállni egy nagyobb kanyarban. Persze futóműben is van jobb az Opel-nél, mielőtt ráizgulsz a témára. Pl a Ford. De az Opel sem rossz, nem a legjobb, de pénzét bőven megéri. És ne gyere azzal, hogy a lufival telepakolt PSA autók olcsóbbak. Mert igazad lenne benne, de én nem a lufik száma alapján veszek autót.
Te vagy a másik "az én papám úgyis erősebb" kiscsákó. Nem kéne felnőni ebből???
"..A francia dieselek húznak, mennek, mint az állat, és strapabíróak...."
A két tulajdonság olyan mint a mérleg nyelve. A sógornőm apjának a BX-je strapabírónak strapabíró, meg húz is mint az állat...visszafele az emelkedőn. Egy lassú ihénytelen csiga.
Az új PSA dieselek tényleg nagyon jók, - neked is megismétlem, viruljon a fejed! -, de ebben a topicban az 1998-as diesel technológiákkal gyertek ne a vadiúj dieselekkel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Arról nem is beszélve, hogy OPEL diesel a topic kulcsszava, nem PSA...
Sansalvador meg a többi csigazabáló:
Ez a topik NEM OPEL DIESEL VS PSA!!!
Tudtok olvasni???? Valaki OPEL-t akar venni, diesel-t és erről kért véleményt.
Akkor meg mi a faxnak jöttök ide a nyálatokat verni??? Menjetek dugjátok a nyelveteket egy pohár Dijoni mustárba!
Most leírjam mégegyszer??? A jelenlegi dieselekben nem az OPEL a legjobb. Nyertetek bazzeg, örüljön a májatok, 1:0 oda, győztek a franciák. Most megnyugodtatok??? Érdekes, hogy ezek a csigazabáló autósok rögtön megjelennek tépni a szájukat egy olyan topicban ahol senki nem kiváncsi rájuk. Olvasni legalább tudtok? Ha igen akkor miért nem olvastátok el a topic címét mielőtt betoltátok ide a képeteket...
Valszeg már az oviban is fikáztátok azt akinek nem volt meg a legújabb/legjobb Duplo legoja igaz???
Ha már így istenítitek azokat a fapados teuton ipari hulladékokat, hát hadd tegyem már fel a kérdést!
Na, hova mentek a GM fejlesztői segítséget kérni, amikor az új TDCI motor fejlesztésébe fogtak?
Na hova?
Hát a csigazabálókhoz! A PSA konszernhez.
Dieselben a PSA az isten!!!
A francia dieselek húznak, mennek, mint az állat, és strapabíróak. Ismerek olyan turbo diesel BX-et (gy. k. Citroen) amiben már 600 ekm van, és még nem kellett a motorhoz nyúlni, csak fogasszíj volt cserélve, izzítógyertya, meg a szokásos olajok és szűrők.
Apám szívódiesel BX-ében most, 200 ekm után kellett egy garnitúra izzítógyertyát cserélni, meg ősszel kapott új fogasszíjat. Ezzel még más baj nem volt.
Egyik előző cégemnél volt több mint 100 db diesel opel (szándékosan nem írom nagybetűvel), de a sok motorikus hiba miatt kiszerettek belőle.
A cégről annyit kell tudni, hogy egy nagy mezőgazdasági szolgáltató cég, K-Mo. egyik legjobb diesel szervizes és adagoló specialista csapatával.
Azt hiszem, hogy egy ilyen szintű szerviztapasztalatainak, véleményének hinni lehet.
Saját tapasztalatuk után lecserélték az egész járműparkot. Most Citroen Barlingokat használnak, nagy megelégedésre.
(Én is Citroennel járok, ZX 1,9 TD, és soha nem lesz opelem, ha ők fizetnek nekem érte, akkor sem.)
"Az Opel mérnökei nem bénák, csak a márka soha nem a legjobb technológiák hanem jó, de főleg megbízható és olcsó technológiákra fejlesztett"
Nálad a 10 pont ez a lényeg és nem is kell rovább ragozni!
Minusz 10 pont, igy gondoltad?:-) Mit fejleszt a zOpel mérnök, ha motort sem tud? Fejlesztés helyett megveszik. Amit fejleszt, az meg rendszerint mindig az utolsó helyeken tanyázik. Ugye szoktatok megbizhatósági statisztikákat olvasni? Nem? Akkor ne menjetek messzire, ott van a német autóklub maga (ADAC), van adat dögivel. Negativ persze.
Én szivesen elvitatkozok itt veled a semmiről, mert ha őszintén égetni akarod magad, akkor ám ne legyen akadálya!:-) Először is miről beszélünk? Egy Opelről. A világ és Németország legszánalmasabb márkájáról, amely eddig az égvilágon semmiben sem remekelt. Sem az autógyártás maga, sem a motorgyártás, sem a technológia, semmi. És még a dizelmotort feszegeted? Ugyan mire föl? Tán arra, hogy az Opel még az autóiba sem tud egy normális saját fejlesztésű (dizel)motort belerakni, hanem azt mindenféle más márkáktól kell bevásárolja? Ez büszkeségre adna okot? Nemhinném... Te nevezed viccesnek a PSA dizeleket? Vicces legfeljebb te vagy, ha ilyet egyáltalán kimondasz, lelked rajta, sokan nevetnek ezen biztos lehetsz.:-) PSA? OPEL? Kérlek informálj az OPEL dizelmotorgyártás terén elért kimagasló eredményeiről! De szedd össze a gondolataidat, ha a PSA-val hasonlitgatsz, rádfér. Én várom.
A te td Omegád ellenfele pedig egy 2 literes 4 hengeres HDI formájában már elegendő lehet. Adatok a neten elérhetőek. Én nagyon szivesen megalázlak téged ha kivánod, még akkor is ha egy 2.2 HDI dizelem lenne, de "sajna csak" egy 2.2 benzinesem van, amivel épp elég ilyen füstölőt toltam már le, úgyhogy előbb ajánlom, gondolkozz barátom.:-) És ne a visszapillantóba nézz, hanem előre.
Bár itt előttem már jeleztek hasonlót, én is elmondanám: zörgő, nyekergő, olajzabáló autóm nekem is volt, Opelnek hivták. Omegában egyik ismerősöm nemrég összetört új MV6-osa ismeretes. Nyekergés, zörgés, csörgés. A motor, hála a General Motors-nak, jó. Sőt az egyetlen jó Opel motor, ami megint csak nem Opel motor.:-) Fékek életveszély. Örült hogy végre kiszállt belőle és új E klass-ra válthatott.
Persze ha 98-as diesel-t akar a topicindító venni, akkor könyörgöm ne a a vadiúj konkurrenciával hasonlítgassatok, hanem a 98-as PSA/Ford/VW dieselekkel...
Azért nem rossz az az 1.7CDTI. Mellesleg Elsőnek teljesíti a 2005-ben előbe lépő EURO4 normát a diesel kategóriában.
Persze vannak jelenleg jobbak (Ford Tdci, PSA HDI)
De 2003 őszén jönnek a FIAT-GM joint venture Multijet-Common Rail turbodieselek, melyek közül egy az Eco-Speedster-ben debütált:
1.3Liter 112Le(!!!), persze fel volt nyomva 1600bar-ra, de a civil verzio is 80 körül lesz. Azért egy 1.3-as mocitól az sem semmi. És ezek is mind EURO4-esek természetesen.
On:
Most én se vennék diesel Opel-t, de jövőre már lehet...
Éljenek a (nem is) opel dízelek: a testes fogyasztás, az olajzabálás megbízható, mindig jelenlévő zörgés, nyekergés, . Ja, elfelejtettem: a gátrepedés! :O)
Köszi, örülök, hogy van valaki ebben a topicban, aki tudja melyik autó kategóriának melyik a párja.
Mert a 406 párja a vectra.
A gömbvillámos poén nagyon rulez!
"Az Opel mérnökei nem bénák, csak a márka soha nem a legjobb technológiák hanem jó, de főleg megbízható és olcsó technológiákra fejlesztett"
Nálad a 10 pont ez a lényeg és nem is kell rovább ragozni!
"Te a td opel meg a visszapillantó. Ha lehagyod a 406-osom, odaadom neked ajándékba, vehetsz rajta pár db szakadt td omegát."
Jelöld meg a helyet picinyem!:))))
Ja és nem a vacak pugod, hanem inkább egy astrát, vagy vectrát kérnék helyette!:)
"Istenem, tudod egykor én is jártam Opellal...."
Szar dolog a downgrade, mi?:)
Tudod, valamikor 406-t akartam venni, de kicsinek bizonyult.:)
Pedig valóban a legszebb autó a pugok között!
Off1:
Ha már flame akkor llegyen flame!!!! :-)
PSA ide vagy oda akik csigát esznek azoktól nem vennék autót... :-)
Opel rulez Pug suxx. :-)
Csak semmi cicó, egy gömbvillám még egy oroszlánt is megsüt pikk-pakk. :-)
Na most megaszontam.
Fikára fika. :-)))
Off2:
A PUG 406 szerintem az egyik legszebb autó, mert hagyományosan szép, semmi Renault-s csigaház kinézet, cicalámpa, new-edge, stb. baromság.
De az OmegaB is gyönyörű.
Off3:
Omega TD-vel nem kekeckednék, mert még letol az útról.. Omega vs Pug607 inkább mint OmegaB vs Pug406.
Off4:
A következő gen. Opel-GM-Fiat Multijet JTD diesel-ek már en-par lesznek a PSA-val.
Off5.:
Az Opel mérnökei nem bénák, csak a márka soha nem a legjobb technológiák hanem jó, de főleg megbízható és olcsó technológiákra fejlesztett.
A vásárlóköre 90%-a ezért veszi.
Aki meg fikázza az Opel-t annak egy Speedstert vagy egy Lotus Omega-t esetleg VectaGTS-t vagy Astra OPC-t kívánok a seggébe ahogy éppen tolja le az útról!!! :-))))
Hú ez fájt.:-) Te a td opel meg a visszapillantó. Ha lehagyod a 406-osom, odaadom neked ajándékba, vehetsz rajta pár db szakadt td omegát. Istenem, tudod egykor én is jártam Opellal....
Hát nem csodálom. Az egy valóban végtelen egyszerű, minden komolyabb technikát nélkülöző, igénytelen egy motor. És mint az ilyenek, nyilván ezért megbizható is. Az egyik ismerősöm sokáig hajtott egy ilyet, tulajdonképpen probléma nélkül. A baj csak az volt vele, hogy istentelen lomha, hangos és büdös volt de nagyon. Semmi élvezet és finomság.
Egy tavalyi ADAC vizsgalat szerint az elmult husz ev legjobb (legkevesebb meghibasodas, fogyasztas) kozepkategorias dieselmotorja a Ford Escort 1985-1989 kozott gyartott 1.6-os autojaban volt.
Csak 1.7es DTI vagy 2.0 DTI mivel mindkettő ugyan abban a kötelező biztosítási kategóriában van így inkább 2.0 DTI-t válaszd. Mondjuk az 1.7es DTInek jobb fogyasztási adatokat írnak jóval.
Egyébbként úgy általánosan lomhák az opel dieselei és nem igen tudnak olyan szuper jót csinálni. De a benzinesük jók. De a dieselé a jövő. Állítólag.