A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
>...és csakis a GS a legszebb. ;-))) >Körte hm..... nos -szamomra- meg mindig sokkal szebb az Africa, de meghajlok a Tehen parameterei/viselkedese elott.
Szerintem minden rétegmotor, vagy valami igazi újdonság bemutatásakor rezeg a léc. Egyszerűen nem tudják megjósolni, hogy sikeres lesz-e a modell, hogy eltalálták-e a színválasztékot, hogy jól pozicionálták az árát. Szerintem a legjobb marketingesek is nagyrészt találgatnak. Persze nem igaz ez néhány tömegmodellre, ezeket általában igáslóként szokták aposztrofálni, és nem igaz a szupersport motorokra, mert ezeket meg a leendő júzer büszkesége adja el.
A cruiser kategória nagyon érdekesen működik, mert még a mesterségesen magas árat is túl lehet licitálni egy nagyobb lökettérfogatú blokkal, meg még tíz lóerővel. Meg lehet nézni, hogy milyen presztízs modellnek állítják be az egyes márkák a saját, prémium cruiserüket. Ez a kategória egységesen túlárazott még használtan is, amire semmiféle racionális indok nincs.
Persze arra sincs, hogy a BMW miért sokkal drágább bármelyik modellnél, főleg úgy, hogy a minőség a kapkodó fejlesztés miatt egyre inkább megkérdőjelezhető az új modelleknél.
Az új RT-t, vagy a GT-t ugyanúgy elhűlten fogadta a sajtó és a közönség is, ahogy anno a GS-t. Viszont a BMW kénytelen nyitni több irányban is, mert az látszik, hogy a német piacon kívül más országokban nem alakult ki akkora kultusz a márka körül, mint Németországban. Így a modellek sem lettek jobban eladhatóak.
Na de hogy ebből mi is a lényeg? Ja, hogy a cruiser tök ronda, és csakis a GS a legszebb. ;-)))
Jean-Pierre Goy a fickó neve, és az a rossz hírem van, hogy _bármivel_ egykerekezik, még LT-vel is és bekötött szemmel, hátrakötözött kézzel, álmából felébresztve, lyukas csokival, kerek csokival, szögletes csokival, csomagolt csokival a zsebében, a szájában, a fülében, menetiránynak háttal ülve a motoron, fekve, szivarozva, fogmosás közben, újságot olvasva. :-))))) Azért a hátsó dobozt leszedték a motorról, hogy ne kopjon el az aszfalton. Régebben a BMW-találkozókon igen hatásos bemutatókat tartott. De 2 éve már kispórolták a műsorból. Ez a honlapja http://www.jpgoy.com/
Ha félelmem beigazolódik, és nem sikerül életet lehelnem a töltést nem egészen jól fogadó akksiba, akkor nekem már tavasz előtt szükségem lesz egyre. Elárulod a forrást?
7végén megvolt az aksicsere, és ennek örömére ki is próbáltam, azért a nyálas tetején vizes homokon aranyosan viselkedik a bálna -> nem oda való az én tudásommal :o))
hátha érdekes lesz vkinek tavasszal:
a m.szervíz vicces ott közel 40e lett volna az akku aztán találtam bele 13 alatt a gyárit (csak a 3betűs márkajelzés hiányzott)
A szokásos dolgokra kell odafigyelned! Ez egy jó moci, ha gondos gazditól veszed, akkor sok gond nem lehet. A sérült előéletű darabokat kerüld el lehetőleg! Részesítsd előnyben az igazolhatóan rendszeresen (és lehetőleg nem régen) szervízelt gépeket!
Nézd meg a féktárcsákat, fékbetéteket, mert fokozott kopás esetén pótlásuk nem olcsó. Bár fékbetétre előbb-utóbb úgyis szükséged lesz. Tárcsánként 10ezer Ft körüli összeget jelent. Kopott gumik esetén egy új garnitúra 50egynéhány ezer Ft általában. Ha szeretsz túrázgatni, részesítsd előnyben a már eleve felkofferezett gépeket, mert utólag beszerezni nem olcsó őket, még használtan sem.
A lényeg, hogy ne akard rögtön az első utadba kerülő példányt a magadévá tenni. Akad belőlük a szabadpiacon és bár közúton nem rosszabbak a Gs-nél, annak dominanciája miatt néha elég jó, nyomtt árakon is kifoghatsz szép pédányokat.
Üdv a béjemvé-rajongók és pláne a GS-imádók között. Bízom benne, hogy hosszabb távon sem fogod megbánni. Kérdéseket meg nyugodtan tegyél fel, azt senki sem veszi zargatásnak!
Nekem volt szerencsém élőben látni egy bemutatót Franciaországban, melynek a főszereplője a bömbölő cruiser és egy híres motoros kaszkadőr volt. A nevére sajna pontosan nem emlékszem, de francia volt, asszem valami Jean Pierre ... . ő volt az emlékezetes James Bond filmben Pierce Brosnan dublőre a motoros jeleneteknél.
A bemutató egy sportcsarnokban, egy deszkaszínpadon rendezte az R 1200 C-vel.
Enyhén szólva leesett az állam. Hogy egy F650-essel negatívba hátrahúzva a gépet egykerekezgetett a kb 20m széles, csúszós színpadon, azt még csak elismerő csettintéssel nyugtáztam. De hogy ugyanezeket a kunsztokat a cruiserrel is megcsinálta... Tátva maradt a szám. Forgott, pörgött, farolt, egykerekezett és a végén leugratott a kb 1.5 m magas színpadról és néhány mutatvány után egy kiadós "burn out"-al búcsúzott a lelkes közönségtől.
Persze ez a gép nem erre való, de döbbenetes, hogy hozzáértő emberek sz...ból is tudnak várat építeni.
A múlt heti kérdéseim után most már mint boldog 1150 GS-tulajdonos jelentkezem, és az első utam után mondhatom, nem bántam meg. Remélem jó sokáig így marad, aztán pedig fokozódik az örömöm.
Előre elnézést kérek, azt hiszem lesz pár kérdésem, de szeretnék minél több dologra magamtól rájönni, fölöslegesen nem foglak zargatni benneteket.
Körte, azt azért tudod te is, hogy a szeretett GS-ünk piacra dobásakor is rezgett a léc erősen. Már ami a formatervet illeti. Rögtön megjósolták az okosok, hogy egy ilyen rusnya és igazán semmilyen téren csúcsot nyujtani nem tudó gép maga lesz a csőd és ha a BMW kitart mellette, akkor megnézheti magát.
Aztán láss csodát! Sikermodell lett. Sőt egy ideig Németországban a legnagyobb darabszámban eladott típus volt. Ma sem panaszkodhatnak. A gazdasági sikerek nem kis részben a GS-modelleknek köszönhetőek.
Ettől függetlenül a C-modell tényleg befuccsolt. Pedig a cruiserek között, használhatóságát tekintve szerintem nagyon jó. De ez pont nem az a kategória, ahol az emberek érzelemmentesen döntenek a praktikumokat figyelembe véve.
Az tény, hogy egy magamfajta, magasra nőtt embernek hosszú távon kényelmetlen.
És persze nekem sem tetszik túlzottan ebben a formában.
Hát igen, elég kevés fogyott belőle, aztán gondolom némi gazdaságossági számítás után a C1 sorsára jutott. Én annyiból sajnálom, hogy kedvenc márkámnak így ebben a kategóriában nincs járgánya. Tekintve, hogy egyéni építők között mennyire elterjedt chopper alap az Ural boxer, és nem egy szép példányt láttam már belőle, szerintem ki lehetne hozni egy klassz gyári példányt is.
A formákról (mint izlésekről) nincs mit vitatkozni, van akinek bejön, van akinek nem. Nekem a magas kormányos verzió nagyon nem tetszett, de alacsony kormánnyal elfogadható volt a formavilága (nekem az F650CS az a Bömös amit nem bírok sokáig nézni és az R100-R ami talán az örök BMW formát jelenti). De az alacsony kormánnyal sem az első helyen lett volna, ha hasonló stilust kerestem volna.
Amin viszont sokat nevettem, hogy a német "Motoros zsaruk" sorozatban pont egy magaskormányos verzió volt végig látható....mit szenvedhetett a kaszkadör :))))
Na mondjuk a másik a Duc is pont városi cirkálásra való. De legyünk igazságosak, a csajszi motorja legalább enduró volt (Cagiva és MZ váltakozott ha jól emlékszem).
Nem tévedsz, azért állították le, mert nem kellett a kutyának se. Finomabban szólva nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Amúgy egy ismerősömnek ilyenje volt, és nagyon szidta. Mondjuk elég magas volt ehhez a testtartáshoz, és állandóan fájt rajta a háta, kényelmetlennek tartotta, az utas meg nem fért el a hátsó ülésen.
A magánvéleményem az, hogy az egyik legcsúnyább BMW, amit valaha gyártottak. Mindig mondom, rossz vége van annak, ha a bajor mérnök nekiáll formát tervezni. ;-)
Mondjuk én eleve nem rajongok az ilyen aszfaltfüggő krómcsodákért...
Jó a videó, kösz az instrukciókat is. Kedvenc chopperem a R1200C, egyetlen chopper-cruiser? amit el tudok képzelni magamnak. Ja és gyönyörű. Érdekes a BMW egyszer csinált ilyen motort és szerintem klasszikus lett a saját nemében, érdekes miért állították le gyártását? Bár ahogy hallom a chopper eladások sehol nem szárnyalnak, vagy tévedek Macsapecér-Körte néni? TOM
Brembo Sport 35 Euro, Polo-ban. Nem kockaztatok. Mas: ABS miatt van valami trukk fekbetet cserejenel? Szervizben hatso fekbetet cserenel semmi trukkot nem lattam (ja gratisz volt) T