Naná, hogy bólintott (meg még két ember tőle függetlenül)...közvetlenül is megírta emilben nekem..:-))
Lehet, hogy kissé nehéz ember vagyok, de inkább kérdezek, mielőtt hülyeséget csinálok..:-))
Nem szégyen az okosabbtól tanulni...szerintem!
Ja...mondtam már, hogy nagyon féltem az új autómat?..:-))) Vagy netán ez kiderült? Pedig titkolom! :-)) Vessetek meg érte..:-))
Amúgy az ügyhöz még annyi tartozik, hogy azért kérdeztem rá a Ford olajra, mert ugyanezen olaj más cimkével szintén forgalomban van, mint hivatalos Ford olaj. Köztudott, hogy a castrol-t is hamisítják és az olajdokinak írt levelem mellé egy képet tettem a flakonról, hogy szerinte az a sima kereskedelmi változat-e? Illetve ha mással kínálnak meg, hogyan ismerem meg a Ford olajat, merthogy abban ugyanez az olaj van, így az is jó. Nem egyszerű az élet...:-))
Annyiban van köze a szűkítő kiszerelésének és a fékszervó cső megnyitásának egymáshoz hogy mind a kettő a levegővel apellál.A fékszervó egy zárt rendszer ami a motor szívó hatását használja ki úgy hogy vákum keletkezik és ez a vákum meghúzza a fékszervó dobban lévő membránt ami ezálltal rásegít a fékezésre.A "bigyó" ezt a zárt rendszert nyitja ki szakaszosan megtervezve hogy a rásegítés is megmaradjon és egy kis plussz levegőt szívjon a motor ami turbulenciát okoz.Ez megmarad végig mert a befecskendezés az üzemanyagot lövi be a már turbulens levegőbe így jobban szétporlasztva az anyagot.
A dolog annyira egyszerű, ahogy Kedves Barátunk írta ~ 1 év tapasztalatával
Komis 2007.02.12 09:30:56 (5266)
Nyugi!
Az Én 'műszaki ismeretem' is ezen topik olvasása közben hízott meg. Csak olvass és kérdezz..:-))) Amúgy műszaki analfabéta vagyok! De ami érdekli az embert az azért ragadós tud lenni.
"Nagyon elgondolkodtatott hogy kivegyem-e azt a szukitot"
Vedd ki! Próbáld meg! Ha nem tetszik tedd vissza. Nem csinálsz bajt vele..:-)))))
"A számlán rajta van mit tettek bele. Nyugi nem kerti traktor minőség lesz."
Teljesen igazad van, csak ismerem már máshonnn azt az érzést, amikor nekem kell bebizonyítani, hogy nem én, hanem más kefélt el valamit...
Nézhetek én szépen is, csúnyán is a szervizben, sajna nekem azt adnak be, amit akarnak - itt sajnos hívő üzemmódban működök...
Itt pusztán azt a - kicsit nyugatabbra természetes - eljárást hiányolom, hogy ha valaki szakszervíznek mondja magát, akkor ÉLBŐL ne az én kontómra kisérletezgessen, vagy ha JAVASOL valamit, akkor arra bólinthassak, még akkor is ha a kérdéshez bevallottan hülye is vagyok..
Azért megnyugtattál, hagyom benne a mostani löttyöt még egy darabig...
Lehet-e tudni, hogy ez a garit mennyiben érinti? - merthogy én továbbra is a szakszerviz szolgáltatásaira kényszerülök, lévén analfabéta...
Egy kis műszaki érdeklődés azért továbbra is munkál bennem - bár lehet, hogy ezt majd mások spontán hülyeségnek értékelik, kérlek ne kövezzetek meg ezért: Rendkívül hiányos ismereteim folytán nem értem, hogy a fékszervó mitől szól bele a turbulenciába, amitől ez a bigyó (merthogy kéretik érthetően megnevezni a dolgokat...) állítólag kifejti áldásos tevékenységét. Vagy csak az a lényeg, hogy még a közös szívórészben belepofázva a levegőrendszerbe, ez a turbulencia megmarad a befcskendezés után is...?
Újrakérdés: ha már a szűrőházfedélből eltávolított szűkítő nagyobb mennyiségű levegőt produkál, akkor ez befolyásolja-e a bigyó működését, hatását - vagy megint kellően amatőr vagyok, és ezeknek fizikailag semmi közük egymáskoz...
SZAKIK! Lécci infót!
Merthogy szeretnék 10 lityi alatt járni, ami ezidáig csak autópályán sikerült...
Közben találtam egy olyan olajat, ami pontosan megfelel az előírásoknak.
A talált olaj a Castrol Performance A1, 5W30, API SL, ILSAC GF-III. Viszont azt mondják róla, hogy ez a Ford motorok gyári olaja. Nem tudom, mennyire egyezik a Lacetti motorja mondjuk egy Ford Focus-éval. Tud valamit erről az olajról? Nyugodtan beletehetem? Két héten belül olajcsere, már elkerültem a 6000 km-t, körmömre ég a dolog!
Köszönöm:
H. Ferenc
Kedves Ferenc!
Nem tudom, mekkora lelki törést okoz az olajnak, ha nem Fordba töltik, mindenesetre a műszaki paraméterei megfelelők a Lacettihez. Rendelje csak meg nyugodtan.
Nem jellemző, pláne ha ott állsz melletük és mosolyogsz.
"Ha összecsinálja magát a gép, akkor ráfoghatom a nem előírt olajra, amit a SZAKSZERVIZ csorgatott bele... "
A számlán rajta van mit tettek bele. Nyugi nem kerti traktor minőség lesz.
A kocsi sem csak egy fajtát eszik, hanem egy minőségi tartományhoz tartozó olajakat.
Nekem 1évig kb.5000km 10W40 olcsó Opel olaj volt benne. Semmi gond nem volt, de a kevés km ellenére csúnyább szine volt leengedéskor, mint pl a 2éves mobil1 olajnak 7000km után.... Ezért többen inkább viszik a saját tuti olajukat. Meg persze így olcsó(bb), mint a szervízé.
Bár lehet, hogy nem én vagyok az igazán kompetens, de azért az én véleményem:
Mint sok-sok hozzászólással hátrébb kitárgyalták azok, akiknek - sajnos - hasonló jelenségeik voltak/vannak: A korábbi (talán 2005-ös, és előtti...?) gyártású gépeknél némi presszióra mintha - persze csak hallgatólagosan - elismerték a hibát és a szelepcserét, mint megoldást javasolja a gyártó. Erről persze jó magyar szokás szerint csak a szervizeket nem értesítették HIVATALOSAN - legalább is ezt mondja az a szerviz, amelyik nem óhajt ezzel foglalkozni.
Azaz azt a szervizt, amelyik szó nélkül cseréli bátran keresd fel, bátran cseréltesd ki a szelepeket az új, módosított zárószügű szelepekre (a másik kutyütőt meg felejtsd el sürgősen...).
Tapasztalat szerint, akiknél ezt megtették, a hibakód újra nem jött elő, tehát jóféle beavatkozásnak tűnik.
A későbbi gyártású gépekben már eleve a módosított szelepek vannak - mondják az okosok -, így ezeknél - legalább is egyenlőre (koppkopp)- nincs ez a probléma.
95LE kolléga kezdeményezett egy felmérést a napokban (5279), ebből - ha a többiek is adatszolgáltatnak, köztük Te is - szerintem kiderül, hogy mennyire helytálló a gyártási időre visszavezetni a problémát, merthogy az enyém is mostanság lesz egy éves, és így mégiscsak kezdek aggódni...
Igen erröl a szelepről van szó.Saját kezűleg szereltem be és nem kell hozzá egyetemi végzettség csak egy snitzer és egy csavarhúzó.A fékszervó csövet kell csak meg keresni ami nem egy nagy feladat a rásegítő dobból jön ki.Ezt elvágtam minnél közelebb a szívó csonknál ahol még a szelep elfért majd a csőbe bele dugtam a szelepet 2 db bilincssel rögzítettem és kész.Ezután a beszabályozás is pofon egy szerű bemelegítettem a motort alapjáraton járatva a szelepet kitekertem ilyenkor recsegő szívó hangot hallassz majd a szelepet visszazártam amíg a hang megszünt plussz 90 fokkal még beljebb tekertem a szelepet rög zítettem és kész. Az egész művelet a bemelegítés kivételével 5 perc. Sokakat elrettent ezek után a motor hangja főleg alapjáraton mert olyan szívó hangot produkál a szelep mintha az ékszíj tárcsa le lenne lazulva de ezért a hangért cserébe kevesebbet fogyaszt az autó.Nekem bejött a használatból adódóan "taxi" több kollégának van ilyen autója de mindeggyik 10 liter körüli fogyasztásról beszél.Most van tervbe véve a Supertech nevű fogyi csökkentő beszerelése is. Szerintem a kettő kiegészíti egymást mert az eggyik a keverékkel variál a másik az üzem anyagot kezeli tehát még nagyobb fogyasztás csökkentést lehet elérni plussz egy kis dinamikát!Erre még rá jöhet a chip tuning és akkor öreg uras vezetésnél még nagyobb üa. csökkentés érhető el mert ugye nagyobb nyomatékot is ígér a tuning.Az autó pedig ha odalépsz óriási élvezeteket nyújt!
Bár végigolvastam sok hozzászólást, mégis lenne egy fogós kérdésem.
Nekem egy 1,4 5 ajtósom van, melyet kb 1 éve vettem. Most van benne 17800 km. rövid leírás hogy került bele nagy része ennek: minden nap kb 15-15 km Bp-re munkába (nem csúcsforgalomba) és 2-3 hetente meg 700 800 km vidék (éjszakai utazás csendben kicsit sietősen).
Kb. 2-3 hete jelent meg a PO300-as hibakód. Mely nagyon elszomorított.
Elvittem szervizbe és megnézettem 2szer leráztak, hogy ki kell égetni és akkor jó lesz. Majd harmadjára azt mondták, hogy frissítik a szoftvert. De ha így sem jó, akkor hengerfej le és szelepcsere.
Másnap már villogott is a lámpa!!! Így elvittem máshova, hogy ott mit mondanak. Másik szerviz még a megnézés előtt azt mondta, hogy ez biztos szelepcsere. Majd megnézték és a munkalapra rögtön ráírták SZELEPCSERE!!! Ja és én vagyok náluk az 5. a sorban.
Na és a kérdés:
Egy 1 éves majdnem 18e futott kocsin egyből szelepet kell cserélni???
Vagy lenne más megoldás is, csak nekik így könnyebb?
Remélem nem gond, hogy ilyen alap kérdéseket teszek fel.
Üdv
Vazze, én meg csak úgy bízva servicében, aszontam: Itt az idő! Olajcsere!
Erre ezek beletöltenek valami szutykot, ami meg még csak papíron sem a kicsikéhez előírt!? Hát nekem kell kiolvasnom valahonnan, hogy milyen olajat kellene nekik MAGUKTÓL beletölteni...? Nehogymá' a szervíz döntse el, hogy majd én milyen körülmények között használom... (mert hogy tőlem ezt nem kérdezték, az biztos...) - tegye bele azt , ami bele való, de minimum KÉRDEZZEN.
Ha összecsinálja magát a gép, akkor ráfoghatom a nem előírt olajra, amit a SZAKSZERVIZ csorgatott bele... - persze miután bebizonyítom, hogy még az az olaj volt/van benne...?
Marhára imádom, amikor - persze pusztán emberbaráti szeretetből - a kedves kuncsaft pénztárcáját kímélik azzal, amivel nem biztos, hogy kellene. Érdekes, ez a szeretet mondjuk az ablakmosó folyadéknál nem nyilvánult meg... a kutya nem kérte, de azért ARRA - jó pénzért - rátöltöttek egy lityit, mert nyilvánvalóan ha ezt én otthon, jóféle madarasteszkósból pótolom, helyrehozhatatlan károkat okoznék....Hmmm.
"Viszont nem értem, miért raknak sokan a lacsiba 10W40-est"
Mert occsó olaj és kevés hasznyálatnál megteszi a csóóróónak. :-)
Ráadásul ha kapsz 4L-t grátisz(mint én), akkor nem dobod ki és nem cseréled el szörpre.. Én újra ezt akartam vinni, de a csillaggarázs miatt inkább maradtam a gyári ajánlásnál.
Ti nem vettétek még észre, hogy ha valami döccenőn átmentek, esetleg síneken, vagy más keresztbordán, akkor mintha egy pillanatra kihagyna a motor? De tényleg csak egy tized mp-re, mintha akkor nem kapna benyát...:-)))
Tudom, hogy hülyeségnek tűnik, amit írok, de most hogy láttam ezt a mondatot eszembe jutott ez az érdekes észlelés..3-4 alkalommal tapasztaltam ezt eddig.
Diagnosztikai hibakód (DTC) P0300 Több hengernél gyújtáskimaradás (katalizátor károsodás)Rendszerleírás
A motor-szabályozó modul (ECM) figyeli a főtengely és a bütyköstengely helyzetét annak megállapítására, hogy a motorban nincs-e gyújtáskimaradás. Az ECM figyeli, hogy nincs-e gyors esés a főtengely sebességében. Ezt a tesztet 200 motorfordulatonkénti tömbökben végzi a rendszer. Néhány tesztre szükség lehet egy diagnosztikai hibakód (DTC) és a hibajelző lámpa (MIL) eltárolására. Néhány gyújtáskimaradás esetén a MIL villogni kezd, ami azt jelzi, hogy a katalizátor esetleg megsérült.
A hibakód eltárolásának feltételei
ˇ A motor fordulatszáma kevesebb, mint 4500 ford/perc.
ˇ Az üzemanyag-tartály szintje több mint 20%.
ˇ Nincs visszarúgás-korrekció.
ˇ Nincs rossz-út észlelés.
ˇ Nincs főtengely-rezgés érzékelés.
ˇ A P0107, P0108, P0122, P0123, P0341, P0342, P0336 és a P0337 DTC-k nincsenek beállítva.
Intézkedések a hibakód eltárolása után
ˇ A hibajelző lámpa (MIL) villog.
ˇ Az ECM feljegyzi a diagnosztikai hiba fellépésekor fennálló működési állapotokat. Ez az információ a Freeze Frame [Kimerevítés] és a Failure Records [Meghibásodási lista) pufferekben kerül eltárolásra.
ˇ Egy előzmény hibakód is eltárolásra kerül.
A MIL/hibakód törlésének feltételei
ˇ A előzmény hibakód automatikusan kitörlésre kerül, ha 40 közvetlenül egymás után következő felmelegedési ciklusban nem lép fel hiba.
ˇ A hibakódokat (DTC-ket) a kiolvasó műszer (Scan Tool) alkalmazásával lehet kitörölni.
ˇ Az ECM akkumulátor-ellátásának megszakítása 10 másodpercre.
Diagnosztikai segédeszközök
Egy időszakos hibát okozhat egy hibás mágneses kerék. Távolítsa el a CKP-érzékelőt és vizsgálja meg a mágneses kereket az érzékelő szerelőnyílásán keresztül. Ellenőrizze a kerék porozitását és állapotát. Ha a DTC időszakos, lásd "Tüneti diagnózis" e fejezetben.
DTC P0300 - Több hengernél gyújtáskimaradás (katalizátor károsodás)LépésTevékenységÉrték(ek)IgenNem
1
Hajtsanak végre egy Euro fedélzeti diagnosztikai (EOBD (európai fedélzeti számítógép-rendszer)) rendszerellenőrzést.
Végrehajtották az ellenőrzést?
-
Folytassák a 2. lépéssel
Folytatás
"Fedélzeti diagnosztikai rendszerellenőrzés"
2
Csatlakoztassák a kiolvasó műszert (Scan Tool) az adatátviteli vezeték csatlakozójához (DLC).
KI-kapcsolt motor mellett kapcsolják BE a gyújtáskapcsolót.
Kérje le a diagnosztikai hibakódokat (DTC).
Beállítódtak a P0261, P0262, P0264, P0265, P0267, P0268, P0270, P0271 DTC-k?
-
Folytatás
Alkalmazandó DTC
táblázat
Folytassák a 3. lépéssel
3
Hajtson végre egy vizuális/fizikai ellenőrzést.
Szükség szerint végezzen javításokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 4. lépéssel
4
Hagyja a motort alapjáraton járni.
A Gyújtáskimaradás Áram-számlálói növekedést mutatnak?
-
Folytassák a 5. lépéssel
Folytassák a 6. lépéssel
5
Az összes számláló egyenlő értéken áll (egymás százalékos arányában)?
-
Folytassák a 7. lépéssel
Folytassák a 11. lépéssel
6
KI-kapcsolt motor mellett kapcsolják BE a gyújtáskapcsolót.
Vizsgálja át a kimerevítés adatait és figyelje meg a paramétereket.
A járművet működtesse a kimerevítési feltételek és a DTC beállításának feltételei között.
A Gyújtáskimaradás Áram-számlálói növekedést mutatnak?
-
Folytassák a 5. lépéssel
Folytatás
"Diagnosztikai segédeszközök"
7
Kapcsolja le a motort.
Csatlakoztasson egy üzamanyagnyomás-mérőt a tüzelőanyag-elosztóvezetékre.
Jegyezze fel az üzemanyagnyomást a motor működése közben.
Az üzemanyag-nyomás a megadott értéken belül van?
284-325 kPa
(41-47 psi)
Folytassák a 8. lépéssel
Folytatás
"Tüzelőanyag-ellátó rendszer diagnosztika"
8
Ellenőrizzék, nincs-e elszennyeződve a tüzelőanyag.
Az üzemanyag rendben van?
-
Folytassák a 9. lépéssel
Folytassák a 10. lépéssel
9
Ellenőrizze a motor alapvető problémáit és szükség szerint javítsa ki azokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
10
Cseréljük le a szennyezett tüzelőanyagot.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
11
Kapcsolja le a motort.
Húzzuk le a tüzelőanyag-befecskendező szelep kábelkötegének csatlakozóját.
Telepítsen egy szikra-tesztelőt az 1# henger gyújtógyertya-kábelére.
Forgassa meg a motort és ellenőrizze, hogy van-e szikra.
Ismételje meg az eljárást a 2#, 3# és 4# hengeren.
Mind a négy gyújtógyertya-kábelen van szikra?
-
Folytassák a 12. lépéssel
Folytassák a 20. lépéssel
12
Ha szükséges, cserélje le a hibás gyújtógyertyákat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 13. lépéssel
13
Kapcsolja le a motort.
Kapcsolja szét az üzemanyag-befecskendező csatlakozókat a befecskendező szelepekről.
Telepítsen egy befecskendezés tesztelőfényt a befecskendező kábelkötegének csatlakozójára azon a hengeren, ahol gyújtáskimaradást észlelt.
Forgassa meg a motort és figyelje meg a tesztelőfényt.
A befecskendezés tesztelőfény villog?
-
Folytassák a 14. lépéssel
Folytassák a 15. lépéssel
14
Hajtsa végre a tüzelőanyag befecskendezőszelep egyenletességi vizsgálatot.
Az üzemanyag-befecskendezők rendben vannak?
-
Folytassák a 9. lépéssel
Folytassák a 16. lépéssel
15
Kapcsolja szét a befecskendezés tesztelőfényt.
A földeléshez csatlakoztatott tesztfénnyel, próbálja ki a gyújtás-tápláló kábeköteg csatlakozójának 2. terminálját minden hengeren, ahol gyújtáskimaradást észlelt.
Fogassák meg a motort.
Kigyullad a tesztlámpa?
-
Folytassák a 17. lépéssel
Folytassák a 19. lépéssel
16
Cserélje ki a hibás üzemanyag-befecskendezőket.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
17
Ellenőrizze az érintett üzemanyag-befecskendező vezérlőáramkört az 59., 89., 90. és 60. terminálokon nyitott, rövidre zárt, vagy feszültségre rövidre zárt állapot szempontjából.
Találtak egy problémát?
-
Folytassák a 18. lépéssel
Folytassák a 24. lépéssel
18
Javítsa ki a nyitott vagy rövidre zárt üzemanyag-befecskendező vezérlőáramkört.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
19
Javítsa ki a nyitott gyújtás-tápláló áramkört az üzemanyag-befecskendező kábelkötegének csatlakozója és az üzemanyag-befecskendező csatlakozója között.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
20
Mérje le az ellenállást azon a gyújtógyertya-kábelen, ahol a szikra-tesztelő nem mutatott szikrát.
A gyújtógyertya kábelének ellenállása kevesebb, mint a megadott érték?
30000Ω
Folytassák a 21. lépéssel
Folytassák a 25. lépéssel
21
Ellenőrizze a motor-szabályozó modul (ECM) csatlakozóit és csatlakozásait.
A csatlakozások rendben vannak?
-
Folytassák a 22. lépéssel
Folytassák a 23. lépéssel
22
Ellenőrizze az érintett hengerek gyújtás-szabályozó áramköreit, hogy nem nyitottak vagy rövidre zártak-e és szükség szerint javítsa ki azokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 26. lépéssel
23
Javítsa ki a csatlakozókat vagy csatlakozásokat.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
24
Kapcsolják KI a gyújtást.
Cseréljék ki az ECM-et (motor-szabályozó modul).
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
25
Cserélje ki a gyújtógyertya-kábelt.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
-
26
Cserélje ki a hibás gyújtótekercset.
Javítás befejeződött?
-
Folytassák a 27. lépéssel
Folytassák a 24. lépéssel
27
A kiolvasó műszer (Scan Tool) alkalmazásával töröljék ki a hibakódokat.
Indítsák el a motort és hagyják alapjáratban járni a szokványos üzemi hőmérsékleten.
Üzemeltessék a gépjárművet olyan feltételek mellett, hogy eltárolásra kerüljön ez a hibakód, amint az a megfelelő szövegben leírásra kerül.
Kijelzi a kiolvasó műszer (Scan Tool), hogy ez a diagnosztika befejeződött és sikeres volt?
-
Folytassák a 28. lépéssel
Folytassák a 2. lépéssel
28
Ellenőrizzék, nem kerültek-e tárolásra további hibakódok.
Vannak olyan hibakódok kijelezve, amelyek még nem voltak diagnosztizálva?
-
Folytatás
Alkalmazandó DTC
táblázat
Rendszer OK
3, mekkora motor: 1,4 4, motor szám: F14D3049440K 5, javítása: nem megoldott, csak a hibakódot ütötték ki 6,jelentkezett-e újra a probéma :igen többször!!!
1, hány Km-nél jelentkezett : 7300 km-nél vagyok, Még nem volt, de az elmúlt hónapban gyakori rövid városi használatok után néha mintha "vizes üzemanyag" jelenség ütötte volna fel a fejét (erőtlenebb szakaszok gázadáskor, aztán mint amikor mintha kiköpné a vizet megindul). Egyszer egy 100 méteres hideg motoros odébbgurulás után csak másodszorra indult be, kissé rakoncátlankodva. Na ekkor ijedtem meg, hogy az enyém is szelepsor-cserész lesz!Egy-két hoszabb út után minden normális lett. (Megjegyzem a fenti időszakban JET olcsó üzemanyagot tankoltam két három alkalommal, amióta megen MOL-t, azóta nem tapasztaltam)...eddig 2, használat tipusa: általában rövid városi, havonta egy-két 100-200 km-es vidéki út 3, mekkora motor: 1,4 4, motor szám: F14D34.....K 5, javítása: nem volt
Szerintem mondjuk a több levegő nem áll egyenes arányosságban a több üzemanyaggal. Az üzemanyagot az elektronika nem csak a levegőmennyiség alapján adagolja ki. Pontosabban nem főleg a levegőmennyiség alapján. Elsősorban az égés tulajdonságai alapján, valamint akatalizátorba került égéstermék jeleiből. Természetesen a levegőmennyiségmérő, valamint az EGR szelep és más csodák is szerepet játszanak benne, de másodlagosan.
Ha már olaj...nem magamtól vagyok ilyen okos, felvilágosítottak szakemberek.
Az előírás lacsiba 5W30 API SL A1/B1 (ILSAC GFIII)
Most rendeltem meg bele az olajat, magam viszem, mert anno opel-raktáros koromban én adtam ki az autókba, így tudom mi kerül a szervízben a kocsiba..:-))
Nos.. Nem elég csak a viszkozítást nézni, figyelembe kell venni még egy rakás tényezőt, mint hamutartalom, stb! Én castrol performance A1 -et rakok bele. Ez teljesíti a fent említett követelményeket. Amúgy megegyezik a Ford-motorok olajával és sajna nem olcsó olaj kell a verdáinkba. A második legjobb a hétköznapi használatú olajok közül ebben a kategóriában, ugyanis nem K és L-nél tartanak, hanem a tavalyi lista szerint M-nél, ami ugye az L után van és az A1/B1 is egy magas szinvonalat jelöl.
Viszont nem értem, miért raknak sokan a lacsiba 10W40-est. Szakember nem ajánlja. Nemhogy a más viszkozításút nem ajánlja, hanem ami a fontosabb: csak megfelelő minősítésűt. Amiket írogattok olajakat, azok némelyike ha jól láttam nem is tudja ezeket, amiket az előírt olaj tud.
Száz szónak is egy a vége: persze mindenki azt rak bele, amit akar, és valszeg amíg nem kerül az autó szélsőséges körülmények közé, vagy nem lépi át a kamaszkor küszöbét sok tízezer km-rel, addig nem is lesz baj. Viszont aki hosszú időre tervez, annak nem biztos, hogy megéri évente az a 3-5000 Ft spórolás olajcserénként.
Eddig mi sem jöttünk rá, miért van az ott, csak találgatunk...asszem.:-)) Félreértetted..nem a töbletfogyasztás miatt, hanem hogy lefojtsa a motort esetleg és teljesítse a szigorú környezetvédelmi normákat. (EuroIV, ami nem egyezik meg egy zöldkártyával!! ) De ez is csak egy tipp.
Mobilt nyugodtan rakhatsz bele, jó olaj. Amire vigyázz, hogy ne az ár lebegjen csak a szemed előtt, mert mint mindent mostanában, az olajat is hamisítják. Legalábbis a jobb márkákat (castrol, mobil, aral, valvoline) (szakmabeliektől hallottam)
A shellre nekem is legyintettek. Nem szar, de nem is a legjobbak közé való.
Allergia esetén cserélj pollenszűrőt minden évben, nem elég csak kitisztíttatni! Tudom, drága, de az egészséged még drágább! Elvileg tőlünk nyugatabbra ahol könnyebben megfizethető a szervíz, évente cserélik, nem játszanak a tisztogatással, de nálunk az éghajlat miatt is -és ha nincs nagy igénybevételnek kitéve- elég kétévente.
Nem lesz. Most cseréltem 11000km 2éves szűrőt ebből bő egyév szűkítő mentesen.
Földes utcában lakom, csillaggarázs, nem mosom állandóan és ezek után egy egyenletesen szürkére koszolódott szűrőt vettek ki. Ami akkor tünt igazán koszosnak amikor a fehér újat mellé tették....:-) Ennél nagyobb km telítettségnél nem tudom mit okoz a szűrön..
Köszönöm Komis, végre valami megnyugtató. Azt tudtam, hogy rosszat amúgy nem teszek ezzel a szűkítő kivétellel, mert ha csekély autótechnikai ismereteimre hagyatkozom, akkor tudom, hogy a levegőmennyiségmérő és más elektronyos kütyük korrigálják a többlet levegőt, a megfelelő benzinmennyiséget meg úgyis később keveri ki az elektronika a motornak az égés milyensége alapján. Ennyi levegőtöbbletet meg kell tudnia oldani egy korszerű motorelektronikának!
Ami eddig visszatartott, az az első 5000 km volt, amit kímélve mentem, no meg a szűrő viselkedése, ha nem lesz szűkítő. A te egy éves homogén koszolódású szűrődről írtak és az általam alaposan szemügyre vett szűrőház-tömítés (no meg R*R) meggyőztek arról, hogy nem lehet gubanc! Falsot nem szívhat, és ha szakszerűen van összerakva a ház, gyári passzos szűrő van benne, akkor nem lehet gond 15000 km alatt. Ha jól emlékszem, a BX-emben sem volt ilyen szűkítő, de nem mérvadó, mert az volt karambolos és össze-vissza ragasztgatott szűrőháza volt, no meg nem is zárt teljesen. Na meg az egy 16 éves gép volt már.:-))
És hova a 'csába kell ezt beszerelni...? Merthogy egy-két kattintással odébb aszongya: A legtöbb kocsira egy képzettebb amatőr szerelő könnyen felszereli. Mindössze csak az kell, hogy megtalálja a fékrásegítő tömlőjét, amely a fékerő növelő dobról jön le.Ebből nekem csak az amatőr van meg....
Hogy jön a képbe a fékrásegítő...(vagy már megint hülyét kérdeztem...?
Az ötlet kiváló, bár az én eredményeimmel nem mentek sokra (megjegyzem, hál'istennek), mert - koppkopp - a probléma ezidáig - megint koppkopp - elkerült:
1, hány km-nél jelentkezett : nem volt, most 15200 km 2, használat tipusa: általában rövid elővárosi lendületes, majd város 3, mekkora motor: 1,6 4, motor szám: F16D352..... (üldözési mániában szenvedek - természetesen nem miattatok) 5, javítása: l. az 1. pont 6, jelentkezett-e újra a probéma : l. az 1. pont
7, gyártási év: 2006
hupsz (merthogy mintha kiderült volna korábban, hogy ebből már jól megállapítható, hogy mikori a kicsike, benne van-e a szelepcserés sorozatban, meg miért ne...):
8; alvázszám: KL1N356J6K...... (már megint az üldözési mániám...)