Ez igazán gyors és korrekt válasz volt !Ezekután jöhetnek a TÉNYEK !
1990 -ben lett kész az én TL- fogatom az oldalkocsival.Az előző tulaj akitől vettem 1985-ben családi ismeretség útján-1958 óta birtokolta.kaptam némi infót az oldalkocsiról hogy Jankovits gyártásu de kézzel fogható infó csak egy névkártya volt a Jankovits Károly nevével és cimével-Lőcsei u 77 /zugló /. Miután magáról az oldalkocsiról konkrétan semmilyen irományt nem tudtam kapni és azóta sem sikerült beszerezni elindult a kutatás a Szentesi cég irányában mert ahogy a motorral egyre többször mutatkoztam a "HOZZÁÉRTŐK" hiányolták a Szentesi jelvényt róla. Miután ezt is beszereztem a börzén már csak a fúrógépet kellett elővenni. Ez nem történt meg mert hosszas kutatás után sikerült a Szentesi család nyomára bukkanni. A telefonban a Szentesi Néni ujjongott hogy ezt neki látnia kell mert Ő rakta fel annak idején a jelvényt valamint Ő intézte a rendörségnél az egyedi forgalomba helyezést is. A megbeszélt találkozón A Szentesi MAMA mikor meglátta az oldalkocsit nem szólt semmit csak huzodott mindig hátrébb és szólt a fiának hogy jöjjön ki és nézze meg. Na az enyémről rögtön mondta hogy ez Jankovits aminek 4 olyan ismertető jele van ami egyértelmü. A csonak hegyben végződik-mint a hajóhinta-,a csőváza fele olyan vastag, a kerék külön lökésgátlóval rendelkezik,valamint a csomagtartó és a lökháritó. / igy a Szentesi jelvényem azóta is a polcot disziti / Ezekután kihozott egy gyönyörü prospektust amin 5KÜLÖNBÖZŐ TIPUSU oldalkocsi látható.Hát mai nyelven szólva feleségemmel dobtunk egy hátast.a látványtól.Persze mindjárt gondoltunk azokra akinek Szentesi van . és kértük hogy kaphassunk egy fénymásolatot amit meg is igért de nem teljesitette.a fent leirt eset 2001 v. 2002-ben történt.Az hogy idáig sikerült eljutni az csak a feleségemnek köszönhető-Ő is két kezü veterános-mint ahogy az is hogy 2006- ban kiderült egy ismerős nem veteránosról hogy igen közeli ismeretségben van Szentesi ÚR fiával. Nos igy Őrajta keresztül sikerült 3 évi "könyörgésre " és noszogatásra bejutni ill.hozzájutni némi írásos dokumentációhoz a családi archivumból. folyt.köv
Üdv László! Aki elolvassa az index fórumain történt hozzászólásaim csak egy kis töredékét,az láthatja hogy soha senkivel nem háborúztam és soha senkit nem sértegettem.Ez most, ebben az esetben sem történt meg és aki ismer az tudhatja hogy soha nem is fog megtörténni! Az te hozzászólásod kerekedett kicsit sarkosra a bemutatkozás helyett amin túl léptünk! Köszönjük a bemutatkozást !Elnézést a tegezésért de ez itt az internetes fórumokon így szokás még akkor is ha majdnem 20 évvel fiatalabb vagyok! Szeretettel és kíváncsian várjuk az építő hozzászólásokat! Van egy korábban itt az indexen sokat írogató Pannóniás kollégánk aki a Rippl Rónai u. akárhányban lakott és nőtt fel ,tőle tudjuk hogy egy lakatosműhely még a kilencvenes években is működött a Szentesi cég helyén. Én nem akartam rosz színben feltüntetni a kor kisiparát ,inkább próbáltam vajmi kevés sikerrel beleélni magamat a korba. Kérlek lépjünk túl a kezdeti nehézségeken és mesélj nekünk arról amit a témáról megtudtál.Téyleg jó lenne tisztábban látni a témában hiszen ami eddig tudható az édeskevés! Van-e esetleg információd a gyártott darabszámokról és a típusokról? Tisztelettel ! Győrvári András
Utolsó bejegyzésed " cs-vel vagy ts-sel" írandó Jankovits névre utalva később térnék vissza,de azért köszönöm az észrevételt. Ami az én hozzászólásomat illeti lehet,hogy erősen fogalmaztam - ha sértő volt akkor elnézést kérek-,de semmi kedvem és időm sincs háborúzni se veled,se mással. 200-as hozzászólásod amely a háború utáni valamint az 50-es,60-as évek kisiparát minősíti-- persze itt elsősorban a Szentesi céget kell érteni-- nagyon rossz megvilágításban tünteti fel. Ezeknek a soroknak semmi köze a veteránozáshoz.Abban az időben megtiszteltetés volt KISIPAROSNAK lenni bármely szakmában,de főleg a járműiparral kapcsolatosan.A kor nehézségeit-- anyaghiány,adózás,állandó ellenőrzések-- leküzdve komoly erőfeszítés volt a tisztességes munka a kiváló árú előállítása. A következő hozzászólásodban nehezményezed,hogy milyen jogon bíráltam,neveztem amatörnek a képen szereplő Szentesi fogatodat. Először is minden tiszteletem azoknak akik a múltból csak egyetlen szöget is megőriztek a veterános járművekből hát még aki egy ilyen járművet újított fel hosszú évek munkájával. Mivel én a járművet nem láttam , hiszen az én írásom utáni válaszodban tetted közzé, igy azt nem is kritizálhattam. Én 49-es születésű vagyok,de nem tartozom a "régi" veteránosok közé csak 12 éve próbálom csinálni.Ez alatt az idő alatt én már megtanultam,hogy csak olyan témában szabad konkrétan nyilatkozni amit az ember tárgyi tényekkel tud alátámasztani. Amennyiben ezt akceptálod és párbeszéd a továbbiakban nem a háborúzásról és a sértegetésről szól jöhetnek a tények is. Tisztelettel Fábián László
Kíváncsivá tettél! Szeretek tanulni az okosabbaktól!Tényleg érdekel a téma hiszen a saját Csepelem is Szentesivel szalad és tényleg nagyon kevesen tudnak a témáról érdemi információval szolgálni! Mond honnan lehetnék tájékozott?A tájékozatlan jelző elfogadható hiszen Szentesi József archívumát a család őrzi ,eddig sajnos semmi nem került ki ebben a témában ami holmi egyszerű halandónak elolvasható lett volna!Az amatőrséget mivel nem hiszem hogy személyesen ismerjük egymást visszautasítom,ha meggyőzöl és bizonyítható dolgokkal érvelsz elfogadom!Van egy kb 50 db-os fotó gyüjteményem "Szentesinek vélt" oldalkocsikról és tényleg nincs közte azonos(esetleg csak hasonló)műszaki megoldásokkal készült db.
Kérlek tételesen cáfold az állításaimat! Kezdjük a rendszámokkal:)) Ez a fogat az enyém.Kb 2 év munkám van benne ezért nagyon fájó a minősítésed.Mindig elfogadtam az idősebbek és tapasztaltabbak lexikális tudását de a nagyotmondók feldühítenek.Remélem te az előbbiek közé tartozol a és tudásodat közreadva mindanyian "tájékozottabbak " lehetünk!
A TLT-s forumozó hozzászólása a Szentesi cégről teljes tájékozatlanságról és amatörségről tesz tanubizonyságot. Az évjáratot én sem tudom meghatározni,de rengeteg információval rendelkezem melyet szívesen közreadok ha van rá érdeklődés.Én is egy oldalkocsis pannónia tulajdonosa vagyok.A kisipari gyártású oldalkocsim a legnagyobb tudorok szerint is a Szentesi oldalkocsi típusok egyikéhez tartozott,de hosszas kutatás után kiderült,hogy Jankovics féle gyártású.
Motoros börze! 2010 március 21-én 06 órai kezdettel veterán börzét tartunk Budapest. XXIII.ker. Haraszti úton lévő A és M Vámügynökség területén. További információ: Bézi Lajos. 06-20-589-7710
Ez mindkettő rendszám!Nemhiszem hogy a Szentesi József lakatosműhelyének a legnagyobb gondja a hábórú után az volt hogy komolyan jegyzetelje az oldalkocsik paramétereit és sajátosságait! Már írtam többször hogy ezek az oldalkocsik nem szériában készültek hanem egyedileg!Nincs két egyforma maximum nagyon hasonlóak! Valaki betért a lakatosműhelybe Szentesi mesterhez hogy erre a gépre kéne egy oldalkotló.Az öreg meg csinált neki egyet .Nyilván megbeszélték a lehetőségeket és a kívánalmakat és ebből született meg a portéka!
Felhívom a figyelmet az NKH 2000-ben kelt (akkori nevén Közlekedési Főfelügyelet) állásfoglalására (az akkori főosztályvezető helyettesé), miszerint "az oldalkocsis üzemmódban levizsgáztatott motorkerékpár minden további nélkül használható szóló üzemmódban is. A pótkocsis üzemmódra levizsgáztatott autót sem kötelező kizárólag pótkocsival közlekedtetni."
Igen elhozhatnád,Valahol találkozunk,pl Lidl parkoló és megveszem.Csináltam egy honlapot,pmkd.5mp.eu, az oldalkocsik oldalon, egy világos barna alapozos oldalkocsi az enyém,ha gondolod nézd meg.
Belül 24mm ,kívül 18mm. Gondolom csapágy variációval megoldható .Jövő szombaton Dec 19-én megyek Dunaharasztiba egy Pannóniás buliba .Úgy tűnik szerencséd van a szállítással:)) Ennek a fórumnak az 1. hozzászólásában találod az én Szentesi fogatomat .