Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
H0 ROCO ICE 1-hez keresek közbenső kocsit és orrkúpokat akár hibás sérültet is. Akinek esetleg lenne és megválna tőle kérem keressen fel mail-em publikus.
Pedig hazafelé könnyebb lett a pénztárcám, s így én is. Na, nem az ajtók miatt, hanem mert vettem fém kerekeket is. Még kész sincs, de már csicsázom. Rizmajer.
Kösz az észrevett tetőn reszelt élért, és jó a hasonlat az U-val, hogy ne legyen átmenetet, azaz lépcső a kocsi élén. Fogom agyilag is, és kijavítani is fogom. Ma délután voltam a fugi ajtókért, vettem fém kerekeket is. Azon kívül, hogy elvittem magammal, semmit sem csináltam a vagonnal. Rizmajer.
Jaj, most nézem, hogy valamit elfelejtettem. Ennél a bal alsó képednél úgy látom, hogy a lereszelésnek még éle van, felülről lehet a legjobban látni, fényt megcsillantani rajta. Na, ezt kell még úgy megreszelni, hogy egy közel szabályos íves felület keletkezzen. (Elvégre nem nadrágot csinálsz, hanem kocsitetőt!)
Ne félj a tetőbe belereszelni a peronajtó síkján túl, elég vastag az anyag. Nem tudom, elég érthető voltam-e.
A tető sarkának lereszelésénél figyelj arra, hogy a kiugrásból semmi ne maradjon, a kocsi a vége felől teljesen fordított U alakú legyen. (Ezt a hibát én is elkövettem az egyik kocsinál.
A másik: mielőtt feltöltöd az átjáró ajtó körüli részt gittel, (ne műgyantával, mert szerintem a gittet könnyebb reszelni, alakítani), előtte maszkoló szalaggal ragsszad le a helyét. Akkor nem kell kapargatni a véletlenül bejutott trutyit. A gyári átjáró ajtót meg síkba kell reszelni úgy, hogy a fugi ajtó ne lógjon ki a síkból. Az ablak helyét meg kell nagyítani, mert a fugi ajtó ablaka nagyobb. Egyébként a gyári peronablak "üvegét" megtartottam, és az támasztja belülről a fugi üveget.
Na, már annyi bölcsességet írtam, hogy most már mindent tudsz! :-))))
Kösz mindent, mondhatom, mindenben jó tanácsot adtál. A véglemez feltöltése a többi kocsi készítésénél lehet alternatíva, a simára reszelés helyett. Csak ahhoz fugi ajtókat kell vennem.(hol kapok?) Aztán kialakítani az ajtó helyét, de nem beragasztani, és a véglemezt létrástól a két fölösleges ablakkal együtt feltölteni műgyantával a tető pereme szintjével egy síkban.Majd a helyére beragasztani az ajtót. Megér egy próbát, talán gyorsabb is lesz így. Képzeld, én 3-4 darabot képzelek el lelki szemeim elött. Álmodozni szabad, és legalább jó. Rizmajer
Látom, szépen alakul a kocsid. A budi ablakát ne felejtsd el átreszelni, mert a német kialakítás nagyon más. (Ugyan nem lesz pont szemben a másikkal, de ez igazából nem látszik.)
Én is kétkomponensű gittet használtam, (Mobihel, autóhoz vettem eredetileg), de ennek van egy hátránya, melegben hamar megköt. Télen, a hűvös garázsban viszont jó lehet vele dolgozni. Akkor 20-30 percig használható. Nyáron 5-10 perc alatt megdöglik.
A hántolóval is óvatosan kell bánni, mert előfordulhat, hogy belekagylósítasz az alapanyagba. Nem tragédia, csak gittelni kell. Egyébként pici helyeken gitt helyett használhasz pillanatragasztó taknyot is. És azt pár perc múlva már csiszolhatod is.
A véglemez feltöltése már kicsit nehéz lesz, mert a "zsaluzatot" lecsiszoltad. Ebben nem tudok segíteni, mert én ilyet nem csináltam.
Nem tudom, M.machinátor mit találhatott, de nekem egyetlen Bz 52000-es kocsiról készült képen sem dereng a tető letörése.
Teszek ide egy képet, ahol viszonylag jól látszik a tető sarka.
A korlátokat szebben csináld meg, mint én, mert a belsőnél van egy kis ív az alján.
Ez a lacus-féle alapból készült? Igencsak figyelemre méltó munka! Keresd meg csíkost! Valami azt súgja, hogy nem te leszel az egyetlen akinek ilyen jellegű beavatkozásra lesz szüksége. :-)))
Kedves rizibácsi,a kutató haverom eredénnyel járt,de azt nem kötöm az órrotokra,már bocsika de ehhez megvan a jogom.Pair seeal pluevel,mea seaur.ahogy mondják(bár lehet hogy nem teljessen pontossan írtam)Üdv:M.machinátor.
Kedves rizibácsi.Épp it van nálam a kutató haverom,az 52000-es magyar gyártású zárt peronosba nemigen volt jellemző az egyenes végü tető,a jellemző(mint utólag megtudtam "torpedó") tetővégü kocsi volt. Ha volt is az idegen eredetü kocsik között lehetett,tehát u(aláhúzva) pl Bzxu,viszont 53000 ben voltak ilyesmik nem túl nagy darabszámba(leginkább a favázasok között).A 7-méters tengelytávúban leginkább a posta vagy pakli kocsiknál fordult elő egyenes tetővégü zárt peronosba(de hát persze el lehet tekinteni néhány részlettől ha éppen úgy kivánja a sors(vagy a lusti)).Egyébként ha vágysz még egy-két ilyen praktikára (bár én mindent fémből épitek)megnézheted a ' www.picasaweb.google.com/hangay.peter 'képtárban. Üdv:M:machinátor