Keresés

Részletes keresés

Bruce67. Creative Commons License 2011.06.30 0 0 2526

És készen (bár tudjuk, egy modell sosincs kész)

 

Előzmény: Bruce67. (2522)
Bruce67. Creative Commons License 2011.06.30 0 0 2525

Attól függ. Ha igazán jól sikerüüül, akkor marad az enyééém! :-P

Előzmény: BR50 WAGNER (2524)
BR50 WAGNER Creative Commons License 2011.06.29 0 0 2524

Szép ez az ős Miskolci Szili modell! :-)

Ki lesz a szerencsés gazdája? :-)))

Előzmény: Bruce67. (2523)
Bruce67. Creative Commons License 2011.06.29 0 0 2523

No meg egy Szili, hogy ne legyen olyan monoton a meló:

 

Bruce67. Creative Commons License 2011.06.29 0 0 2522

231-es készülőben:

 

 

 

V41 523 Creative Commons License 2011.06.29 0 0 2521

Üdv mindenkinek!

 

H0 ROCO ICE 1-hez keresek közbenső kocsit és orrkúpokat akár hibás sérültet is. Akinek esetleg lenne és megválna tőle kérem keressen fel mail-em publikus.

rizibácsi Creative Commons License 2011.06.25 0 0 2520

Szia!

Pedig hazafelé könnyebb lett a pénztárcám, s így én is. Na, nem az ajtók miatt, hanem mert vettem fém kerekeket is. Még kész sincs, de már csicsázom. Rizmajer.

Előzmény: alkotasu (2519)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.24 0 0 2519

"Azon kívül, hogy elvittem magammal, semmit sem csináltam a vagonnal."

 

Hát, azért az is valami. Legalább nem fújt el a szél. :-)

Előzmény: rizibácsi (2518)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.24 0 0 2518

Szia alkotasu!

Kösz az észrevett tetőn reszelt élért,  és  jó a hasonlat az U-val, hogy ne legyen átmenetet, azaz lépcső a kocsi élén. Fogom agyilag is, és kijavítani is fogom. Ma délután voltam a fugi ajtókért, vettem fém kerekeket is. Azon kívül, hogy elvittem magammal, semmit sem csináltam a vagonnal.  Rizmajer.

Előzmény: alkotasu (2516)
ROCOman Creative Commons License 2011.06.24 0 0 2517
Előzmény: Törölt nick (2510)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2516

Jaj, most nézem, hogy valamit elfelejtettem. Ennél a bal alsó képednél úgy látom, hogy a lereszelésnek még éle van, felülről lehet a legjobban látni, fényt megcsillantani rajta. Na, ezt kell még úgy megreszelni, hogy egy közel szabályos íves felület keletkezzen. (Elvégre nem nadrágot csinálsz, hanem kocsitetőt!)

Ne félj a tetőbe belereszelni a peronajtó síkján túl, elég vastag az anyag. Nem tudom, elég érthető voltam-e.

Előzmény: rizibácsi (2511)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2515

Nagyon szépen alakul a Bz!

 

A tető sarkának lereszelésénél figyelj arra, hogy a kiugrásból semmi ne maradjon, a kocsi a vége felől teljesen fordított U alakú legyen. (Ezt a hibát én is elkövettem az egyik kocsinál.

 

A másik: mielőtt feltöltöd az átjáró ajtó körüli részt gittel, (ne műgyantával, mert szerintem a gittet könnyebb reszelni, alakítani), előtte maszkoló szalaggal ragsszad le a helyét. Akkor nem kell kapargatni a véletlenül bejutott trutyit. A gyári átjáró ajtót meg síkba kell reszelni úgy, hogy a fugi ajtó ne lógjon ki a síkból. Az ablak helyét meg kell nagyítani, mert a fugi ajtó ablaka nagyobb. Egyébként a gyári peronablak "üvegét" megtartottam, és az támasztja belülről a fugi üveget.

 

Na, már annyi bölcsességet írtam, hogy most már mindent tudsz! :-))))

Előzmény: rizibácsi (2511)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2514

Köszönöm a segítést!

Szia, minden jót, Rizmajer

Előzmény: ROCOman (2509)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2513

Szia!

Az még itt van a DR-es alatt a 2. képen  Talán ezek jobb képek.

A sarok reszelés már gyorsan megy, a három sarok egy óra. Lefestem szürkével a tetőt akkor jobban látszik majd. A MÁV-os vagon láthatóan laposabb.

Rizmajer

 

Előzmény: róbertke (2512)
róbertke Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2512

....ez az a kocsi, amit a múltkor cseréltünk? 

Előzmény: rizibácsi (2511)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2511

Sziasztok!

Ma reszeltem is, a negyedik tetősarok már nem ment. Kell egy erősebb szemüveg.

Hát ilyen lett. Rizmajer

Előzmény: rizibácsi (2508)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2510

Szia!

 

Informálnál róla ki is az a lacus?

Mert én már évek óta tervezek egy MD-motorvonat Ho-s mását megvenni vagy beszerezni alkatrészenként.

 

 

 

 

 

Előre is köszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Üdv.: Gyula Modell

Előzmény: ROCOman (2505)
ROCOman Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2509

FUGgERth alkatrészeket  itt: http://zzemoki.hu/keretx.htm

 

Előzmény: rizibácsi (2508)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.23 0 0 2508

Szia!

Kösz mindent, mondhatom, mindenben jó tanácsot adtál. A véglemez feltöltése a többi kocsi készítésénél lehet alternatíva, a simára reszelés helyett. Csak ahhoz fugi ajtókat kell vennem.(hol kapok?)  Aztán kialakítani az ajtó helyét, de nem beragasztani, és a véglemezt létrástól a két fölösleges ablakkal együtt feltölteni műgyantával a tető pereme szintjével egy síkban.Majd a helyére beragasztani az ajtót. Megér egy próbát, talán gyorsabb is lesz így. Képzeld, én 3-4 darabot képzelek el lelki szemeim elött. Álmodozni szabad, és legalább jó. Rizmajer

 

 

Előzmény: alkotasu (2507)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.22 0 0 2507

Látom, szépen alakul a kocsid. A budi ablakát ne felejtsd el átreszelni, mert a német kialakítás nagyon más. (Ugyan nem lesz pont szemben a másikkal, de ez igazából nem látszik.)

 

Én is kétkomponensű gittet használtam, (Mobihel, autóhoz vettem eredetileg), de ennek van egy hátránya, melegben hamar megköt. Télen, a hűvös garázsban viszont jó lehet vele dolgozni. Akkor 20-30 percig használható. Nyáron 5-10 perc alatt megdöglik.

 

A hántolóval is óvatosan kell bánni, mert előfordulhat, hogy belekagylósítasz az alapanyagba. Nem tragédia, csak gittelni kell. Egyébként pici helyeken gitt helyett használhasz pillanatragasztó taknyot is. És azt pár perc múlva már csiszolhatod is.

 

A véglemez feltöltése már kicsit nehéz lesz, mert a "zsaluzatot" lecsiszoltad. Ebben nem tudok segíteni, mert én ilyet nem csináltam.

 

Nem tudom, M.machinátor mit találhatott, de nekem egyetlen Bz 52000-es kocsiról készült képen sem dereng a tető letörése.

 

Teszek ide egy képet, ahol viszonylag jól látszik a tető sarka.

 

 

A korlátokat szebben csináld meg, mint én, mert a belsőnél van egy kis ív az alján.

 

További jó reszelgetést!

Előzmény: rizibácsi (2502)
alkotasu Creative Commons License 2011.06.22 0 0 2506

Szerintem érdeklődhetsz a Zzemokinál, ők is csinálnak szerintem ilyesmit.

Előzmény: Törölt nick (2504)
ROCOman Creative Commons License 2011.06.22 0 0 2505

Ez a lacus-féle alapból készült? Igencsak figyelemre méltó munka! Keresd meg csíkost! Valami azt súgja, hogy nem te leszel az egyetlen akinek ilyen jellegű beavatkozásra lesz szüksége. :-)))

Előzmény: Törölt nick (2504)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.22 0 0 2504

KERESEK 1 szakit aki vállalná nekem a modelleim teljes áramkör, belső-külső világításának a legyártását.

Pl ilyenekbe:

 

szabiroli@hotmail.com

saama Creative Commons License 2011.06.21 0 0 2503

Sziasztok!

 

Csináltam egy festés próbát, úgy tűnik jó lesz, most már hamarosan elkészül a végleges verzió.

Továbbra is várom az építő jellegű kritikákat.

 

 

rizibácsi Creative Commons License 2011.06.20 0 0 2502

Sziasztok

Lassabban haladok mint gondoltam, de gyűlik a tapasztalat.

alkotasu: jó lesz a fugi ajtó, a karcolás sem egy kézzel végezhető művelet, sablont kell  

               csinálni. Még érlelem a véglemez feltöltését és úgy a fugiajtót.

               Sok ídőt vesztek a Neoflex tapasszal, valami Epokitos két komponensű kell.

               Jó a kaparászásos ötleted, találtam egy lapos és egy háromélű hántolót,

               tűreszelőből készült az gyorsabb mint a reszelés.

Most a tető ív jön, aztán majd még a testen is csiszolok polírpapírral. Mert mint tudjuk a festék nem eltakar, hanem kiemeli a hibákat.

Bocs a sok "hulladékért", Rizmajer.

M.machinátor Creative Commons License 2011.06.18 0 0 2501

Kedves rizibácsi,a kutató haverom eredénnyel járt,de azt nem kötöm az órrotokra,már bocsika de ehhez megvan a jogom.Pair seeal pluevel,mea seaur.ahogy mondják(bár lehet hogy nem teljessen pontossan írtam)Üdv:M.machinátor.

Előzmény: rizibácsi (2499)
róbertke Creative Commons License 2011.06.18 0 0 2500
Előzmény: rizibácsi (2499)
rizibácsi Creative Commons License 2011.06.18 0 0 2499

Szia M.machinátor!

Köszönöm a jó szókat. A kutató barátod ott a rajztárban sikerrel járt a vagonod ügyében?

Minden jót, mindkettőtöknek, Rizmajer.

Előzmény: M.machinátor (2498)
M.machinátor Creative Commons License 2011.06.18 0 0 2498

Kedves rizibácsi.Épp it van nálam a kutató haverom,az 52000-es magyar gyártású zárt peronosba nemigen volt jellemző az egyenes végü tető,a jellemző(mint utólag megtudtam "torpedó") tetővégü kocsi volt.  Ha volt is az idegen eredetü kocsik között lehetett,tehát u(aláhúzva) pl Bzxu,viszont 53000 ben voltak ilyesmik nem túl nagy darabszámba(leginkább a favázasok között).A 7-méters tengelytávúban leginkább a posta vagy pakli kocsiknál fordult elő egyenes tetővégü zárt peronosba(de hát persze el lehet tekinteni néhány részlettől ha éppen úgy kivánja a sors(vagy a lusti)).Egyébként ha vágysz még egy-két ilyen praktikára (bár én mindent fémből épitek)megnézheted a '    www.picasaweb.google.com/hangay.peter     'képtárban.   Üdv:M:machinátor

Előzmény: rizibácsi (2492)
RhB Creative Commons License 2011.06.18 0 0 2497

A belső berendezés színe pedig igen egyzserűen alakult: amilyen anyag volt éppen...

Előzmény: rizibácsi (2496)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!