A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Tehát: Kőkapun van kulcs is meg ház is! Sőt hely is bőven! Meglepne ha 30 motor összejönne, de ha mégis megoldjuk! Az időpont márc.31 - ápr.1, a tervezett (megszokott) indulás Fót (Bp), de gondolom a csillagtúra szerü megközelítés sincs senkinek ellenére! Mi ott leszünk, ha úgy gondoljátok, hogy ez a megfelelő alkalom
Remélem tetszik így lefekvés előtt? Ma egész nap kint voltam a szabadban,és megállapítottam,hogy cukofalat motoros idő van. De mire hazaértem a munkából,besötétedett. Így jártam....
(tudja az, akinek szántam a fotót,hogy miért raktam ide ezt a képet. Hogy, húzzon bele!!)
Hűha! Mire is jelentkeztem? Illetve legfőképp: mikor is van az? Mert dátummegjelölést nem láttam, és sajnos az idei évi i dőbeosztásom kevésbé fogja nekem megengedni a motorozást, mint tavaly, biztos nem jön össze 20.000 km :-(
Ezek a megfogalmazások fedik a valóságot. Nekem pl. ez volt :
- Fő hibajelző és az ABS lámpa felváltva villog 1 Hz-cel --> alacsony a fékfolyadék szintje.
(Ekkor a következőket kell ellenőrizni: kikapcsolt gyújtásnál a fékkarokat behúzva a fék kemény-e, megfogja-e a fék mindkét kereket, nem szivárog-e valahol a fékfolyadék a rendszerből (tartály, csövek, kerekek).
Ha az ellenőrzés nem mutat hibát, akkor fékrendszer (gondolom az elektromos részére céloz) romlott el.
Ebben az esetben kellett a központi egység olajszintjét ellenőrizni, majd utántölteni és légtelenítettni.
Nekem(és Horinak) Vilyvitányban van ismerősünk.Biztosan tud ő is szállásügyben segíteni, "motoros camping-je van ott" feltétlen meglátogatjuk,hiszen Kökaputól nincs csak egy kőhajításnyira:)))
Megkerestem mit jelentenek a különböző kombinációban villogó-világító lámpák:
Ebből ugye kettő van, az egyik a fő hibajelző (talpán álló háromszögben felkiáltó jellel, és az ABS feliratú lámpa). Mindez persze az integrált ABS-es, fékrásegítővel készült motorokra érvényes, a korábbi modelleknél gondolom hasonlóak a jelzések, kivéve a rásegítőre vonatkozókat.
- Fő hibajelző nem világít, ABS világít --> nem működik a fékrásegítő egyik fékkörben sem, vagy kikapcsolt ABS-t jelez.
- Fő hibajelző nem világít, ABS 1 Hz-cel villog (vagyis lassan) --> ABS nem működik, illetve nem sikerült az elindulás utáni teszt (ez az ami 5 km/órás sebesség felett alszik el)
- Fő hibajelző nem világít, ABS 4 Hz-cel villog (gyorsan) --> egyik fékkörben sem működik a rásegítő, a teszt nem futott le
- Fő hibajelző világít, ABS nem világít --> kiégett a hátsó helyzetjelző/féklámpa
- Fő hibajelző világít, ABS 1 Hz-cel villog --> legalább az egyik fékkörben nem működik az ABS
- Fő hibajelző világít, ABS 4 Hz-cel villog --> legalább az egyik fékkörben nem működik a reásegítő
- Fő hibajelző és az ABS lámpa felváltva villog 1 Hz-cel --> alacsony a fékfolyadék szintje.
(Ekkor a következőket kell ellenőrizni: kikapcsolt gyújtásnál a fékkarokat behúzva a fék kemény-e, megfogja-e a fék mindkét kereket, nem szivárog-e valahol a fékfolyadék a rendszerből (tartály, csövek, kerekek).
Ha az ellenőrzés nem mutat hibát, akkor fékrendszer (gondolom az elektromos részére céloz) romlott el.
- Fő hibajelző és az ABS lámpa felváltva villog 4 Hz-cel --> alacsony a fékfolyadék szintje, és legalább az egyik fékkörben nem működik a rásegítő.
Beindításkor egyébként - ha van rá lehetőség - azért nem szabad húzni vagy nyomni a féket, mert olyankor nem tudja rendesen lefuttatni a féktesztet. Egyébként ez két részből áll, az alaptesztből, meg a viszonyításos tesztből. Ez utóbbi elindulás után történik meg, ezért ilyenkor alszik ki a villogó ABS lámpa, mert a szenzort csak mozgás közben, a jeladó elmozdulásakor tudja ellenőrizni. Mindemellett a könyv is azt írja, hogy ha nem szükséges, ne húzd a féket indításkor, de ugye lejtős terepen erre szinte mindig szükség van.
Azt még nem kérdeztem, hogy amikor menet közben a "piros" felvillan, akkor melyik lámpa villan? Az általános hibajelző, vagy az ABS?
Nekem egyszer volt olyan érzésem, mitha elment volna a rásegítő, aztán amikor legközelebb is ugyanazt éreztem, akkor rájöttem, hogy csak az ABS szólt közbe. Az első ilyen fékezésem elég horrorisztikus élmény volt, azt hittem, hogy nem működik a fék, csak húztam és mivel arra számítottam, hogy lassulni fogunk, úgy éreztem, hogy meglódul a motor. Aztán leesett a papírtantusz, gyorsan pumpáltam egyet a fékkaron, és megint jó volt minden. :-D
Kőkaputól néhány km-re Rostallón van egy kulcsos ház, ott elfér legalább 30 fő. Ha jól emlékszem 3 nagy szoba van cserépkályhával, + konyha és fürdőszoba.
Se hazarohanni, se házat bérelni nem kell, a kastélyszálló melletti ifjusági szállást le
szoktam foglalni, 4 ágyas szobák, nagy társalgó, söröző 50 méterre, csörgedező patak, reggelivel 3000.- , mi kell még? Negyedik éve minden tavasszal itt kezdünk, most 10 helyem van foglalva, igény esetén még kérek hozzá!
A 300 km miatt ne aggódj, tudok egy hosszabb utat!!!