Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kundvar Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5340

Cromagnon!

 

A kipufogó csere és a járulékos dolgok, kb mennyibe kerültek? A fogyasztásod miként alakult ezzel a vezetési stílussal?

Előzmény: Cromagnon (5278)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5339

Nem tudom...egyáltalán nem biztos, ugyanis a vezetőülés melletti ajtó belső zárógombja melletti kis led be van vezetékelve minden lacsiban. Pedig elég kevésben van gyári riasztó, amihez tartozik.

Mindenesetre várom az infókat, mert ha nem nagy munka, akkor kerül hátulra is csipogó.

Előzmény: kripic (5330)
95LE Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5338

Szia!

3 hete 8200KM O.Sajó 1 éves szervíz 20300Ft Tartalma: olaj +olajszűrő csere +leeresztő csavar alátét + átvizsgálás+munkadíj
Előzmény: Apa12345 (5337)
Apa12345 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5337
Üdv Mindenkinek!

A miskolci szervizekről néhány szó. Az Opel Sajó volt az első ahol jelentkeztem a sárga lámpa villogásával. Négy alkalommal jártam náluk,én meg voltam elégedve a kiszolgálással. Több megoldással próbálkoztak,(motoröblítés,gyertyacsere stb.)de a szelepek cseréjéről amit itt a fórumon javasolt egy márkatársunk,Ők nem hallottak. Elképzelhetőnek tartom hogy a gyári tájékoztatás nem 100%-os (Magyarországon vagyunk),de gondolom egy GM által gyártott Astra motor problémáit jobban kellene ismerni egy márkaszervíznek. Felkerestem a Chevrolet Négykerék szervízét,itt rögtön a szelepek cseréjét ajánlották amikor elmeséltem problémámat. Kaptam időpontot kb 1 héttel későbbre,2 napra kellett otthagynom az autót és kész is lett időre. Itt kevésbé éreztem,hogy foglalkoznak az ügyféllel, viszont az autóm azóta tünetmentes(két hete). Két hét múlva lesz egy éves a gép (8500 km) ezért érdeklődtem mennyibe fájna nekem az első szervíz. A Sajónál 22-25e , a Négykeréknél kb 30e. Nem tudom a különbség miből adódik,mind a két helyen megjegyezték,hogy nem sok a futott kilóméter ezért nem sok tennivaló lesz az autón. Ha valaki mostanában volt szervízen elmesélhetné mit csinálnak ennyi pénzért.
Előzmény: subi (5327)
georgbob Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5336
Nekem 15 e volt. Olajat vittem, pollenszűrőt nem kértem. Egyezkedés kérdése az egész, és több helyről kell ajánlatot kérni.
Előzmény: chevycsaby (5335)
chevycsaby Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5335
Csak nagyon soknak tünik a 30 000-e a szervizért a DI-FER-nél
Olaj, olajszűrő, levegö szűrö, pollen szűrö, fékhatás mérés?! +munka dij
ez kicsit sok!!!!
Vol már uj autom a 45e km-nél fizettem enyit!
kripic Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5334

Akkor vigyed, mert ugrik a gari...! (1 év vagy 15000 km...!)

 

Előzmény: chevycsaby (5333)
chevycsaby Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5333
Szia!

Egy párnap muva lessz 1 éves de nincs benne csak 9000-e km
kripic Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5332

Szervizajánlattal a közeledben nem szolgálhatok, viszont mi az, hogy "Mi van ha nem viszem csak 15 000 e km-nél ugrik a gari?"
Az első kötelező szerviz 1 év vagy 15000 km, amelyik előbb. Minden ennél előbbi (időben vagy km-ben...) max. a Te saját megnyugtatásodra, és pénztárcádra (és persze a következő kötelező átvizsgálás ehhez képest újabb 1 év vagy 15e Km), de hogy nem garanciavesztő, az tuti!

 

Jól is néznénk ki...!

 

Előzmény: chevycsaby (5331)
chevycsaby Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5331
Sziasztok
Első szervizröl van szó!
Fejér megyében lakok Tordason itt a közelben nem tudok megbizható szervizt az emlitett szervizen kivűl!
Mi van ha nem viszem csak 15 000 e km-nél ugrik a gari?
BP. vagy SZ.fehérvár?
Köszi!!!
kripic Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5330

Csak sejtés...: ha ezen a húszforintos hangszórón spóroltak az Elite meg a Premium felszereltség között, akkor gondolom a madzagot is megspórolták.

Bár érhetnek minket is meglepetések, bár én már idősebb királyfi vagyok, nem nagyon hiszek a mesebeli csodákban...

 

Előzmény: cápaFeri (5326)
kripic Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5329

Szia!

 

Azt mondjuk nem közölted, hogy első szervizről szólottál-e, de ha igen, akkor nem csal a megérzésed (csak a szerviz...?  hmmm), szerintem baromi sokkkk.

1.6 SW Elite - jó, hogy az olaj- és olajszűrő cserén kívül gyak. semmit sem csináltak, viszont - megúsztam asszem 22ből, mondjuk nem itt...

 

Előzmény: chevycsaby (5328)
chevycsaby Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5328
Sziasztok
Megkérdezten az Érdi DI-FER szervizt hogy menyibe kerűl a szerviz 1.4-es kimás
Lacettinek 30 000.- ezret mondtak ez szerintem sok nem?
Klimás a gép de akkor is sok!!!!
Tanácsot szeretnék kerni tölletek!!!!!
Köszi!!!!
subi Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5327
Régebben valaki emlegette a miskolci szervízeket. Kettőt tudok, hogy van. Akinek van személyes véleménye, legyen szíves, ossza meg velem. Hová érdemesebb menni?
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5326

Jó...és be van vezetékelve a lacsikban? Merthogy .....hatjuk az egészet, ha nincs..:-))

Valaki tudja, hogy Elite felszereltségnél a hátsó ajtókban be van vezetékelve? Oda szerelhető csipogó típusa? Gondolom ugyanaz, mint az elsőké, na de azokat sem tudom milyenek.

 

Amúgy érdekes ez az ábra, nekem úgy tűnik, mintha a leszedett kárpit állapotában az ajtó belseje felől kellene a kilincs irányából az ajtó felé kipattintania a kárpitból.

Előzmény: pizo (5324)
pizo Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5325

Ja, a gyári javítási útmutató szerint le kell venni az akkukábelt, de ez felesleges.

 

Zoli 

Előzmény: pizo (5324)
pizo Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5324

Na, nehogy valaki lebontsa az egész kárpitot:

 

Magas hangú hangszórók

Eltávolítási eljárás

  1. Kössék le a negatív akkumulátorkábelt.
  2. A magas hangú hangszórót az ajtó kárpitburkolatából kifeszítve vegye ki (vagyis a kilincs irányából kis csvarhúzóval óvatosan aláfeszítve pattintsd ki). 
  3. Kapcsolja szét az elektromos csatlakozót.

 

Beépítési eljárás

  1. Csatlakoztassa az elektromos csatlakozót.
  2. Helyezze vissza a magas hangú hangszórót az ajtó kárpitburkolatába.
  3. Csatlakoztassa a negatív akkumulátor kábelt.

 

Hátul ugyanez a móka. Nekem a Nubira III SX Pluszomban 8 hangszóró van gyárilag.

 

Üdv: Zoli

Előzmény: cápaFeri (5319)
Baly 81 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5322

Szia!

 

Mot tájékoztattak a kezdeményezésről, így leírom én is.

1, hány Km-nél jelentkezett : 17500; 17800; 17850
2, használat tipusa: általában rövid városi
3, mekkora motor: 1,4
4, motor szám: F14D3402.....
5, javítása: 3szor elküldtek--> Másik szerviz -->

        azonnal szelepcsere (alkatrészre várnak + időpont),
6,jelentkezett-e újra a probéma : leírás szerint, 17850 koromtalanítás (már villogott is a lámpa)

 

Előzmény: 95LE (5279)
Secretknight Creative Commons License 2007.02.14 0 0 5323

...nem akarok lázítani,de én mikor megvettem tudtam hogy márkaszervízbe nem viszem(főleg olajcserére nem).Csak apróságokér vagy ha a saját, jól ismert szerelőm mondja azt hogy vigyem be...-eddig nem kellett:)

Előzmény: cápaFeri (5320)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5320

A szervízek viselkedését nem minősítem. Pláne, hogy a múltkor azt mondták kérdésemre, hogy vitt olaj nem bizti, hogy nyerő.

Kérdem: miért? Mert könnyen ugorhat a gari, ha valami lesz a mocival és köze van az olajhoz. Próbáld bebizonyítani nekik, hogy a 2600-Ft-os castrol, ami bele való sokkal jobb, mint a "gyári" amit beleraktak. Nincs az az ügyvéd, aki nemet mondana az GM Magyarország ajánlatának és ejnye-bejnyéjének egy csóró Kovács Pistával szemben, pláne olyan nehezen bizonyítható dolgokban, mint egy motor élete és kimúlása időben. Hisz igazságügyi szakértő sincs, aki egyértelműen azt mondhatná, hogy igenis ettől az olajtól feküdt ki a gép. Mert átlagos használatnál jó az is.

Pörgetted? Kihasználtad az autód műszaki lehetőségeit?.No-no! Ez nem versenyautó, nem rendeltetésszerű használat, ez kimeríti a versenycélok fogalmát, stb. Erre nincs gari. Máris ez a kapaszkodója a GM-nek.:-))

Kérdem: mi van akkor, ha a szervíz teszi bele én meg otthon belenyomok két marék homokot és visszaviszem, hogy elkúrták a gépet? (durva hasonlat, de elvileg ki bizonyítja, hogy amit ők csináltak az úgy maradt, vagy én otthon belepiszkáltam?)

De maradjunk csak az olajnál...ha én lecserélem otthon? Erre nem volt válasz. Sőt arra sem, hogy ki kell-e fizetnem az olajártalmatlanítási díjat, ha viszek a fáradtolajnak kannát? Csak hümmögés volt, illetve a fenti garivesztéses blabla.

Szóval hogy mondhat ilyeneket egy szervíz, ha közben még a viszkozítási előírást sem tartják be? Persze a 10W40-es hordós olaj amit raknak, nekik benne van vagy 650 Ft-jukba. Hogy?...Nem érted, hogy lesz belőle annyi, ami a számládon van? Egyszerű...eléírnak egy számot..mondjuk 1-et...no meg az ÁFA..:-)) Na de ez hosszú história, ahogy annak idején -amikor ott dolgoztam és láttam- az opel árképzése volt. 6500 Ft-os astra-f utángyártott fényszóróból 21500-as gyári, mire az autóba került.:-)) Merthogy tök egyforma, mint megannyi alkatrész, csak nincs rajta a fehér alapon kék cimke a jól ismert 2-2-3 számkombinációjú opel azonosítóval. Ja..meg a doboza nem barna, hanem kék-sárga...mondjuk a Valeo-é..:-))

Nos...ha valaki jót akar, maga jár utána a dolgoknak, ragaszkodik a szakértők által ajánlott minőséghez, mert amibe kerül, azért ő szurkolt ki súlyos milliókat, az övé, azt tesz vele, amit akar!!! Nem a szervízé, hisz ha rosszul dolgoznak, max széttárják a karjukat, hogy nem az okozta, ők nem tehetnek semmiről. Te meg ott maradsz egy sokmilliós, de gyakorlatilag roncs, értékvesztett autóval. No és persze azt meg kell majd javítani, amit szervíz fog végezni. Ja hogy nem ők? Sag schon! Elviszi a tulaj azt máshova, másnak fizet...helyette meg jön ebbe a szervízbe olyan madár, aki máshonnét menekül...:-)

Azért reménykedni lehet, hogy lesz majd valahol egy olyan szervíz, ahol akkor is ügyfél maradsz, amikor már kifizetted az autót és nem javíttatni viszed súlyos ezrekért. Vagy volt olyan közületek, akivel addig gorombák voltak, amíg meg nem vette az autót, utána meg amikor letette a lóvét lesték minden sóhaját? Nem tudom, de valahogy én nem voltam már annyira fontos ügyfél ekkor....

Na megen elragadtattam magam...bocsi!

Üdv!

  

Előzmény: georgbob (5317)
Secretknight Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5321
Hali,
infó :én mélynyomót+külső-belső hőmérőt rakattam be,s levették a bal ajtókárpitot,küszöböket.Kb. addig tartott a szakinak mint az fastrámnál pedig ahogy mondta lacsit még nem "szedett szét".Pár csavar ki,patentek leugrottak és kész.10 perc alatt lekapta.Azt megjegyezte hogy tök japános az elektronyika...Tehát bátran csavarozni,feszegetni elég jó minőségüek a műanyagok ,nem az a törékeny fajta.
Egyébként nekem is van elöl csipogó...
Előzmény: cápaFeri (5319)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5319

Szerintem csak hátulról tudsz beférni oda normálisan. Legalábbis a logika azt diktálja, bár ezeknél a ferdeszeműeknél minden megeshet! :-))

Ha a szokásos megoldású, akkor kárpit le, kis műanyag foglalatba (ami az utastér felől magában foglalja a kilincset is és fekete színű) vagy csavar, de gyanítom inkább patentos megoldással csipogó be. Milyen gép a tied, hogy nincs benne csipogó? A bevezetékelést nem tudom, mert még nem volt időm lebontatni a kárpitot. (a vezető oldali zárgomb melletti kis ledet kívánom feléleszteni ha már ott van. Álriasztónak jól jön a váltózár mellé amíg egy rendeset nem teszek bele. Már meg is van a megoldás egy elektronyos szaki segítségével.)

 

Ha sikerült megoldani ezt a csipogó kérdést, netán ott vagy a szerelésnél (ha nem te csinálod) jó lenne, ha készítenél pár képet a kárpit belsejéről, mert hátra nekem is elkelne két csipogó (csak alsó mély van hátul). Túl mély a hátul ülőknek a zene, nincs cirip és nem élvezhető annyira, mint elöl. Az sem lenne baj, ha beszámolnál arról, milyen csipogó illik bele, illetve a "mélynyomók" (hehe) mekkorák átmérőre, mekkora wattra és hogy férnek el. Előre kéne rakni valami ütősebbet.

Előzmény: LacettiLaczy (5316)
Picuj Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5318
Hét nemtom de nekem vannak ott csipogók... legalábbis az első ajtókban. Nem is keveslem a magas hangokat.
Előzmény: LacettiLaczy (5316)
georgbob Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5317
Jó,jó! De! Az egyik győri szervíz 2500 ft-os literáron a kötelező olajcserénél ha nem viszel olajat, 10W-40-es OMV control light félszintetikus olajat tölt be! Ennél már azért jobb a castrol, ha minőségben nem is, de árban mindenképp (szerintem minőségben is).Igen, az is igaz hogy nem BMW-be teszem, csak egy F Astrából kivett kicsit átdolgozott, nagyon nem újkeletű motorba. Az is olvasható különböző szakoldalakon, hogy a teljes szintetikus olajok sok tulajdonsága gyengébb az ásványi olaj tulajdonságához képest. Erre tartják a részszintetikusakat. Na ezek alapján mondja meg valaki a frankót!!! (Már csak zárójelben jegyzem meg, hogy a 8 éve generálozott 1.4-es 8 szelepes kadettembe padlógázas használattal 120000 Km-t tettem bele, ásványi olajjal. Az olajfogyasztása jelenleg 8-9 ezres olajcserénél 1-2 dl közötti!!!)
Előzmény: cápaFeri (5315)
LacettiLaczy Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5316

Huhhh, ezt az olaj témát rendesen körbejártátok.

Más témában kérdeznék:

Sedan Lacsimba szeretnék csipogókat berakni, merthát valljuk be, a gyári 4 nangszóróból nem nagyon jönnek elő a magas hangok. Az ajtónyitóknál ott hely a csipogóknak. Tudjátok, hogy azokat a kis rácsokat hogyan lehet kiszedni onnan? Illetve kérdésem továbbá, hogy elképzelhető-e az, hogy a magasak gyárilag be lennének oda kábelezve? Az ajtók kárpítozását nem szeretném megbontani, de mindenféleképpen be szeretnék oda varázsolni valami kiegészítő magas hangszórókat. A cél: + magas minnél kevesebb pénzből. :-))

Ha valaki járatos a témában, szívesen venném ha megosztaná velem a tapasztalatait. Előre is Köszi!

cápaFeri Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5315

No nem magyarázom, mert nem értek hozzá, inkább mellékelem amiből lehet okosodni:

 

http://www.llac.hu/hirlevel/doc14.html

http://www.autodoktor.eu/olaj_kenoanyag_lexikon.html

 

10W40 CASTROL GTX MAGNATEC 1L 1.500Ft <!-- document.write('
Nagyobb kép
'); //-->
Nagyobb kép

Nagyobb kép

Rész szintetikus motorolaj API SL/CF,ACEA A3/B3,MB229.1,VW 505 00, VW 500 00

 

5W30 CASTROL PERFORMANCE A1 1L 2.600Ft <!-- document.write('
Nagyobb kép
'); //-->


Nagyobb kép

 


Nagyobb kép

MINŐSÍTÉSE: ACEA A1/B1, ILSAC GF3, FORD WSS-M2C913-A/B

Igen, a magnatecnek van VW meg Merci minősítése. És? Nem abba töltöd. Egyáltalán nem az számít, hogy mely autógyár fogadta el a motorjaihoz, hanem maga az olaj milyen tulajdonságokkal rendelkezik.

 

A3-02
Szigorított követelményrendszerű, stabil (osztályon belül maradó) viszkozitású kategória. Magas teljesítményű motorokhoz, a gyártó által engedélyezett hosszú csereintervallummal.

A1-02
Szigorított követelményrendszerű, energiatakarékos, katalizátorkímélő kategória. Kifejezetten az alacsony súrlódású, kis viszkozitású (2.9 mPas < HTHS < 3.5 mPas) motorolajjal üzemelő motorokhoz fejlesztve.
Egyes motortípusoknál nem alkalmazható.

 

B3-98 Issue 2
Szigorított követelményrendszerű, stabil (osztályon belül maradó) viszkozitású kategória. Magas teljesítményű motorokhoz és/vagy nehéz üzemeltetési feltételek mellett javasolt. Alkalmas a gyártó által engedélyezett hosszú csereintervallum teljesítésére.

B1-02
Szigorított követelményrendszerű, energiatakarékos, katalizátorkímélő kategória. Kifejezetten az alacsony súrlódású, kis viszkozitású (2.9 mPas < HTHS < 3.5 mPas) motorolajjal üzemelő motorokhoz fejlesztve.
Egyes motortípusoknál nem alkalmazható.  

De nem is a bogarászáson van a hagsúly, hisz mint említettem hétköznapi használatban pár év alatt nincs jelentősége. Forszírozott használatnál, vagy hosszú távon viszont nem biztos, hogy megéri spórolni ezen. Egy idő előtti motorgenerál el tudja rontani a karácsonyt abban az évben..:-))

Előzmény: georgbob (5314)
georgbob Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5314
Már elnézést kérek, de nekem most már úgy tűnik, hogy a 10W-40-es olajat már csak fritőzbe rakhatnám! A magnatec 10W-40-es rendelkezik VW, BMW ,Rover minősítéssel. Hadd ne szidjam a saját autómat, de minden tekintetben lassan megbánom hogy megvettem. Asszem a szelepcserével kezdődött...
Előzmény: cápaFeri (5311)
kripic Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5313

Na így kell az ilyen hülyéknek, mint én, magyarázni...!

 

Köszönöm szépen, határozottan sikerült megértenem...

 

Előzmény: Cromagnon (5309)
georgbob Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5312

Rengeteg szervíz rak bele 10W-40-est, amelyek simán tudják az előírást. Sőt van oly opelszervíz, amelyik a gyári opel olajat nem ajánlja!

Én jelenleg castrol 10W-40 magnatecet használok és ez sokak szerint (szervíz, szerelő) bőven jó. 4L 5-6ezer forint. Drága?

Előzmény: cápaFeri (5288)
cápaFeri Creative Commons License 2007.02.13 0 0 5311

Ajándék lónak persze nem nézzük a fogát, de néhányan leteszik a nagyesküt a 10w40-es és más viszkozítású, magnatec és más márkéjú olajok mellett, mert azt találták szimpatikusnak-részint az ára miatt. No meg már egyszer azt tettek bele és placebo hatásként úgy érezték, hogy versenyautó lett a lacsiból az olaj jótékony hatása miatt. :-)) Pedig nem lóerőt kéne az olajjal nyerni, csak a tökéletes motorvédelemre törekedni lehetőségek szerint.

Az olcsóságról amúgy meg az a véleményem, mint a gyerekülés hiányáról a 10 millás verdákban. Akinek van pénze egy autót megvenni, fenntartani, annak kellene, hogy jusson 50000 Ft-os gyerekülésre, meg a karbantartásra is. Persze a magyar ember egy kategóriával nagyobb, ill. felszereltebb autót vesz inkább, mintsem ilyen "felesleges" dolgokra költsön, ha meg baj van......Amit meg a motor megkíván, azt meg kell neki adni szerintem, hogy 10 évesen ne felfúrás és más életmentő műtétek jöjjenek ha hidegben nem indul, ill. kékes füsttel több olajat eszik, mint benzint. Számszakilag meg azt mondom, hogy az általam vett olaj literje 2400, míg a másik olajak átlagban 1500. Tehát 4 liternél 3600 a difi és egy évben kell erre költeni. Ha másképp számolom...6 doboz cigi...és lehetne ragozni még.

Üdv!

Előzmény: Komis (5298)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!