A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szerintem ugyanazért, amiért nem hajlandóak lemondani a Castrol R4-ről. De ne kérdezd, hogy miért. :-D
Hosszas kísérletezés után, szólóban 2,2-2,3 elöl, és 2,5-2,6 hátul az ideális érték. Persze ha nagyon felpakolok, akkor jobban felfújom, de ha túl kemény az első, azt nem szeretem.
vagy akkor ki kell probalni anakee elol hatul, ugyis olyan mint a tourance meg razhat azert rossz centirtol, lehet kicsit hupli-nyolcas a kerekben is, vagy csak epp a gyartosoron egy picit nem teljesen kiegyensulyozott (amugy is minden guminak van egy nehezebb iranya) gumi jott ki, lehet ilyenkor eleg forditani egyet 45-90 fokkal a gumin es ujracentirozni...
Egyszer a Caponordom kapott egy pár Anakeet. Marha jó gumi, de érzésem szerint túl nehéz hozzá egy ezres túraenduró. Nagyon jól tapad, hidegben sokkal jobban, mint a Tourance, de kb. 5 ezer kilométerrel kevesebbet bír.
Egyetlen alkalommal volt eltérő keverékű gumim. Előre vettem puhábbat, más típust. Nem volt vele gond, de nagyon óvatosan használtam, főleg, hogy hátul meg bakelit keménységű Michelin Macadam volt. Ez még a 600-as GSX-F-emen történt.
A rázás nemcsak a gumi miatt lehet, hanem mondjuk a kerékcsapágy vagy a kormánycsapágy miatt is, de az is lehet, hogy a légáramlatok kezdik rázni a motor elejét. De ha ráz, és ha nem az előbbi három eset valamelyikéről van szó, akkor mégsincs teljesen jól kiegyensúlyozva. Mondjuk azért a 180 már elég extrém sebesség.
Leginkább azt tudom elképzelni, hogy mégis az lehet, hogy a légáramlatok enyhén megemelik a motort, és kikönnyül az első kerék, amitől szitálni kezd. Vagy valami ilyesmi.
Ha már gumiknál tartunk. Nagy sebességnél (180 körül) enyhén ráz az első kerekem, igen enyhén, jól ki van egyensúlyozva, friss a gumi. Egyesek szerint ez a Tourance első hibája. Ajánlott párosítás emaitt Anakee elöl Tourance hátul -- szintén ezek szerint. Metzeller Körtécske által küldött linken ezt nem ajnálja leírt és érthető okokból -- nem tesztelhetnek minden gumipárosítást. Gondolatok, tapasztalatok? TOM
Én is mindig ez alapján választok gumit és főként h általában nincs is az alacsonyabb sebesség indexű gumiból. Ezen tényleg nem érdemes spórolni... Viszont az ajánlott guminyomásról is beszéljünk akkor már: 2,2 és 2,5 elöl, hátul szólóban, terhelve 2,5 2,9 a gyári ajánlás, sokan mégis (pld Wallisban is) a terheléses értéket tartják. Kényelemből? Tapasztalatok? Gumikopás? Stb? TOM
Na. Gyerekek, ne f...kodjatok már, a gumival nem spórolunk! Egyrészt a Metzeler az 1150GS-re a következőket javasolja:
Front110/80R19 59V TL TOURANCE - 2.50 BAR
Rear150/70R17 69V TL TOURANCE - 2.90 BAR
Másrészt nem csupán a gumi sebességindexét, hanem a terhelhetőségét is figyelni kell. Az a szám az, ott, a V index előtt. Ennek azért van jelentősége, mert lehet, hogy a gumi sebességindexe megengedi, hogy feltedd a GS-re, mert a bálna nem megy óra szerint 210-nél többet, de lehet, hogy a motor legnagyobb össztömegét már nem bírja elviselni még 140-nél sem. A GS teletankolva 250 kilót nyom, ehhez még hozzá kell számolni a motorost, esetleg az utast, és a csomagokat. Ez akár 450 kg is lehet esetenként.
Ennek az oldalnak az alján ott vannak a sebességindexek és a terhelhetőségi adatok. A fenti számadat fényében érdemes végigböngészni és számolgatni egy kicsit.
Való igaz, hogy a más-más sebességindexű gumiknak más a keveréke és esetenként a szerkezete, így mindig figyelembe kell venni a gyári ajánlást. Még akkor is, ha előtte valaki már gond nélkül próbált alacsonyabb indexű gumit problémamentesen. De lehet, hogy soha nem vitt utast, csomagokat, lehet, hogy nem ment 100-nál gyorsabban és csak a városban használta a motort.
Szerintem nem éri meg ezzel spórolni. Ha gumit veszek, mindig az jut eszembe, hogy az aszfalttal érintkező kéttenyérnyi felületen múlik az életem, és ebbe nagyon nem fér bele egy durrdefekt az autópályán, csomaggal és utassal a hátam mögött.
Ráadásul nem elég, ha saját biztonságotokra gondoltok, de szerintem azokra is figyelni kell, akik körülöttetek motoroznak.
nah ebben igazad van, tenyleg kezenfekvo megoldas h erre nem gondoltunk, hiszen mar az elejen belesütik az oldalaba azt hogy H vagy V agy S vagy W es azt mar nem lehet modositani
Erősek, szépek, de a futóművük lágyságát nekem nagyon nehezemre esett elviselni, amikor próbáltam őket. Igazi gumitehenek. Nyugodt túramotorosnak viszont tényleg tökéletes lehet, feltéve, ha nem nőtt akkorára, mint én. Mert az oldalidomba mindig bevertem a térdem. Náluk jelent meg a motorosan állítható plexi, ha jól emlékszem. Mármint a márkán belül. Teljesítményben viszont nincs hiány. Ha kívánja az ember, füstöli ám a gumit rendesen. És minden kényelmi extrával föl vannak szerelve .
Ezt a gyártási válogatást nem értem. A gumi oldalfalán lévő jelzés a gyártás során kerül oda és nem utána. Tehát eleve olyannak vagy amolyannak gyártják.
Én úgy tudom, hogy az eltérő sebessségindexű gumiknak különbözik a vázszerkezete. Esetleg minimális mértékben az anyagkeveréke. Nekem pl tökéletesen megfelel a kisebb sebességindexű is. Én ritkán megyek 140-nél többet, akkor is csak rövid távon, tehát nem erőltetem túl a gumit. Bár tény, hogy a nagyobb súlyom miatt jobban terhelem. Amúgy pedig a gumik elvileg jócskán túl vannak méretezve biztonsági szempontból. Valaha egy cikkben olvastam, hogy a terheléses próbán a sebességindexet felülműló terheléssel több órán keresztül folyamatosan járatják az adott tipusú gumit görgőn. Az életben nem nagyon fordulhat elő ilyen megterhelés.
Amúgy az 1150GS még 200-at is nehezen megy. Bár a közismerten csalafinta km-órák sokat segítenek a pozitív megítélésben.
ez jo kerdes a Tourance meg az Anakee eseteben, majd utananezek!
amit tudok h Diablo H es Diablo W eseteben az elso max 210 a masodik 270 feletti ezeknek mas a vazszerkezete, a Diablo H lenyegesen konnyebb mas a terhelhetosege kisebb gepekre, supermotokra epp ezert idealis, viszont nehezebb gepekre meg ha 210-nel nem is megy tobbet mar kerdeses most jön Tourance H meg V is, lemerem, ha egyforma akkor igaz a legenda :) ha nem a H-sban kevesbe eros a vazszerkezet
1200-es GPS szerint 204-et ment. Szvsz 1150 sem megy 200 felett. Akkor nekem legközelebb jöhet a H-s Tourance, ha beszerezhető :) bár nem hinném h ezen érdemes spórolni. Vagy ez valóban csak egy gyártási válogatás eredménye, h Hs v Vs indexet kap a gumi?Vagy ez legenda? TOM
Csak addig nem mernéd, míg egyszer meg nem próbálnád. Én már alig várom március 1-jét, megyünk Kiskunmajsára "homokozni", persze még a terepgumival, csak utána szereltetem vissza a Tourance-okat...
a cserelgetes nem szamit, tudtommal viszed magaddal szemelyesen a kategoriat csak igazolast kell kerned a regi helytol h x honapig nem volt baleseted es ebben a kategoriaban voltal mar... latod ha KTM-ed maradt volna mar te is B1-es lennel mint en :)
Akkor egy röpke pillanatra láttalak benneteket....
Ma találkoztam egy régi osztálytársammal egy áruházban és beszélgetés közben szóba került a motor téme , ő is motorozik....
Mondom neki BMW .... erre ő : GS ?
Nem ismernek az emberek más BMW-t csak a GS-t ? :-))))
Ma a szalonban voltam a forgalmimért és megtapogattam egy 1200 GS Adventure-t , nagyon szép nagyon tetszik , de olyan hatalmas , hogy nem mernék vele terepre menni....