A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Jó hogy felvetődött ez az olaj téma, legalább nem vagyok Off.
A hévégén gurulgattam és kissé meglepődve tapasztaltam, hogy 200 km alatt megevett egy dl-nél is kicsit több olajat!. Az előző hozzászólásokból ítélve ez átlagos?!Kérdésem az, h. tudja-e valaki közületek, h. a szerviz milyen olajat használ ebbe a tipusba?És ebből következik a másik kérdés, h. ezt milyennel érdemes pótolni?Jól tudom,h. a szintetikus/félszint. inkább elviseli a kutyulást, mint az ásványi?
A váltó- és kardánolaj témához, én csak annyit szólnék, h. sztem. nem lehet összehasonlítani egy motorolaj igénybevételét egy hajtóműével, persze azt feltételezve, h. nem kerül be a rendszerbe semmi idegen anyag(víz a magasnyomású mosóból:-))
Nemnagyon találtam A motoromhoz ajálott GPS tipusú olajról semmi adatot a neten...lehet,hogy nemvoltam elég alapos?
Én egyébbként Motul 5100 15w-50-et használok ami félszint,de nem ragaszkodnék hozzá,ha találnék jobbat.Ebből a fajtából 8 ezer km.alatt 1 lityit evett meg a kicsike.
Ami miatt esetleg váltanék,az a kuplungadalék,ami benne van ezekben az olajokban,mivel itt felesleges,de még az is lehet,hogy kicsit káros.(Bár erre vonatkozó adatot nem találtam sehol.)
Egy tavaji nyomozás során felletem a castrol V-twin 20w-50 es olajat a castrol honlapján,de sajna itthon nem lehet kapni...legalább is tavaj nemlehetett.Ez kimondottan léghűtéses két hengeres különkuplungos gépekhez készült,viszont nemvagyok meggyőződve róla,hogy a mi mi motorjaink relatív magasabb fordulatánál is jól szuperálna.
Szerintem nem kell oda kapcsoló. Az enyémben - baráti tanács alapján - van egy tápelosztó, aminek egyik tápdrótja az akksi negatív pólusán lóg, a másik pedig olyan biztosítékra van kötve, ami csak gyújtáson kap áramot. Az egészet relé kapcsolgatja, hogy ne kelljen a biztosítékot kicserélni, így nem kell parázni, hogy elfelejtem kikapcsolni, vagy hogy ha hosszabb ideig nem használom, akkor leszívja az akksit. A relé azért kellett, mert nagyon kicsi árammal lehet kapcsolni, így nem terheli azt a biztosítékkört, amin az egész elosztó lóg.
A tápelosztó meg azért kellett, mert több dolognak is kellett táp, rajta lóg a Baehr kommunikáció, a GPS, a PMR rádió, és van egy plusz szivargyújtó aljzat, amibe a 24 óráson a térképvilágítást dugom, de használható más célokra is, pl. ipodot, vagy bármi egyéb hárombetűst tölteni, vagy ilyesmi. :-)
Az egész először közvetlenül lógott az akksin, így a Baehr is folyamatosan bekapcsolt állapotban volt, és mivel nagyobb az áramfelvétele mint egy átlagos riasztónak, egy hét alatt leszívta az amúgy kiváló állapotú akkumulátort. Ez volt a tanulópénz.
Szóval valószínűleg a Castrol R4-re gondolsz. Ha még messze van az olajcsere, akkor akár két flakonnal is vehetsz belőle. Én 10ezer alatt kb. 4 dobozzal öntöttem bele. Igaz, hogy volt benne 3200 kilométer az alpokban, amikor 1-2-3-2-1-2-3-2-1-2-1-2-1 stílusban váltogattam, közben úgy 7 ezerig forgatva a szerpentinen. :-D
Viszont gondolom azt tudod, hogy szintetikushoz ne keverj ásványit, a béke kedvéért én csak típusazonos olajjal töltök után. A legközelebbi olajcseréhez meg ne R4-et vegyél.
Na voltam motorkiállításon, Show jó volt, itt volt Chris Pfeiffer F800zal trükközött, itt volt Charley Boorman, meg persze sok BMW, meg sok más motor is...
Helló, volt egyszer egy jó leírás erről, mit mivel lehet keverni, de a legjobb ha bármely gyártó hasonló paraméterű olajával pótlod, mondjuk ált 20w50 ásványi szokott lenni...Mi a típusa azt is kérdezd meg pontosan, mert BMW ásványi olajat szereti...szintetikust is szereti, de azt annyira, h gyorsan be is szürcsöli... TOM Topicos hozzászólások Castrol olajügyben
Nekem az R1150R-en is kell kardán és váltóolajat cserélni, 20E km-enként. Van rajta ugyanolyan leeresztô és betöltô csavar, mint az R69-100 szériákon. Váltó is ugyanaz. Lehet, hogy ez csak az új 1200-es széria sajátja.
Mi van, ha simán a központ elé bekötsz egy vízálló kapcsolót? Azzal manuále ki tudod kapcsolni a cuccot. Akkor a Te felelősséged, hogy meddig bírja az akksid. :o)
köszönöm a választ, akkor az a köz-kábel hiányzik, jól sejtettem én, hogy nem kerek a dolog. használtan vettem, kiszerelve egy motorból, és ezek szerint ezt a kábelt nem mellékelték nekem. sebaj, gondolom filléres tétel.
még egy kapcsolódó kérdés: nem nagyon lenne kedvem mégeccer leszedni a tankot, és újrakábelezni mindent, így a kérdés: ha így hagyom direkt az akksira kötve, mire számítsak? lezabálja az akksit? ha igen, már reggelre :)) vagy azért hosszabb idő kell neki?
En ugyan nem vagyok a Pisti, de azert valaszolok :D En nem kotottem kozvetlen az akksira, hanem egy olyan helyre ahol csak akkor van feszultseg ha rajta van a gyujtas. Pl nekem a helyzetjelzo izzorol van kivezetve a tap. Nem tudom, hogy hol vetted a keszuleket, de a dobozban kell lennie egy olyan kabelnek aminek az egyik vegen ketto darab jackdugo van egymasmelle integralva. Egy vastagabb es egy vekonyabb ez a szabvanyos pmr ajzatba megy bele. Ennek a kabelnek a masik veget kell oda csatlakoztatni a hol az van irva a MIT 100 ra hogy PMR es egy jack van osszessen. Ezen van rajta a ptt gomb is amit szinten kulon kell csatlakoztatni. Gyakorlatolag olyan az egesz mint a LEGO :) A biztositek asszem 2 A-s
Esetleg hívd fel Nyitrai Istvánt (0620-3205829). Én más ügyben (felni) beszéltem egy vidéki és az egyik pesti márkaszervízzel is, majd egyik barátom javaslatára felhívtam Őt is. Kiderült, hogy mind a két szervízben marhaságot mondtak és Neki van igaza. Ja, és valamikor márciusban fog nyitni a Soroksárin egy saját szervízt, ahol gyári alkatrészekkel és technológiákkal a márkakereskedéseknél jobb áron lesz BMW-szervizelés.
Nem nagy az eltérés, csak az említett Castrol 75-140-es olaj teljesen szintetikus, magasabb hőmérsékleten is megfelelő a viszkozitása és itt is biztosítja az előírt teljesítményszintet.
még egy kérdés a MIT-100-hoz: végül megvettem és már be is szereltem. Direkt az akksira van kötve egy lengőbiztosítékkal. Mennyire eszi ez az akksit így? (ha eszi egyáltalán...) neked is így van, vagy kapcsolóval? esetleg a biztosítokot szedegetitek ki?
És végül még egy: milyen amperszámú biztosíték való bele? (azt nem kaptam hozzá)
Ja és még egy utolsó utáni kérdés :) használsz te vele PMR-t? még most állok készülékvásárlás előtt, de ha jól tudom a pmr-be két valamit kell beledugni, a MIT-100on meg csak egy 3,5-es jack van a PTT gomb vonalán...vagy a telefon feliratú jack-et is abba kell? vagy én tudom rosszul és a pmr-be nem kell csak 1-et dugni?
a kérdések persze nemcsak Pistinek szólnak, bárkitől várom a segítséget, aki ért a témához
Akkor ezek szerint úgy értik life time-ot, h amíg szét nem szedik...akkor a rugóstagokra is így értik... Köszi... Azt hiszem felhívom szervízt, mert 75-90 és 75-140 között elég nagy az eltérés
Én 3 évig hajtottam egy fekete R1150R, nagyon tuti gép volt szerettem is nagyon.
problémám sem volt vele sok a 30.000km alatt csupán évenete 1-2 hibaüzent hogy kevés a fék olaj, pedig mindig OK. volt, szervíz sem tudta leszűrni hogy mitől volt.
Ettöl eltekintve szerintem is jó választás volt, és tényleg örök darab...
Most egy K1200R gazdája vagyok ez azért már más világ, igaz még csak 10.000-et mentem vele de egyre jobban tetszik...
Megsúgom, hogy ez a legnagyobb ál-marketing duma, és nem is értem, hogy a BMW miért enged meg magának ilyet. Ugyanis előfordulhat, hogy hiába állítják, hogy lájftájm filling, mégis cserélni kell, főleg akkor, ha nagynyomásúval mosod, vagy ha elhasználódik, vagy mondjuk a szokásos tömítés elengedi magát. Mert azért melegszik meg minden, szóval szerintem elhasználódik egy idő után. A szívás itt kezdődik, ugyanis mivel nincs leeresztő csavar, ki kell szerelni a kardánt a váltókihajtásnál, ami ugye azt is jelenti, hogy hásó kerék ki, majd ki kell önteni belőle az olajat. Persze tulajdonképpen a BMW-nek ez jó, mert jó sokat kell rajta dolgozni jó magas óradíjért. Na ennyit a lájftájm fillingről. :-(
Namost a kardánba nem töltesz semmi olajat, mert lifetime filling... 2 hely van ahol ellenoriyni lehet olajszintet -- és ellenőrzik is pld 20.000-nél-- kardánon elöl -- ez akkor gondolom a váltóolaj és hátul, ami a hátsó kihajtás olaja. Ezek szerint ugyanaz -- nekem is uaolyannak tűnt, amikor ellenőrizték... Kösz, TOM
TOM! Végignéztem a szervízfüzetet, sajnos a motorolajon kívül nem említ semmiféle más olajat részletesen. Az Adventure-nek már csak egy füzete van, a szervízkönyv egybe van fűzve a kezelési útmutatóval...