Régóta olvasom a fórumot de még mem szóltam hozzátok.A napokban olyasmi történt velem, hogy a tanácsotokat kérem mit lépjek. Lacetti 1.6 SW Elite autómat elvittem 2éves szervízre 17300 km.-mel. 32.000-ret fizettem az olajcseréért,levegőszűrőért,pollenszűrőért,fékolajcseréért,átvizsgálásért. Nagyon kedvesek voltak és a kocsit is lemosták. És a lényeg! Gondoltam én is kipróbálom a "műtétet" a légszűrő szűkítő kivételét. Már a kezdeteknél gyanús volt, hogy nem látszott a csvarokon beavatkozás nyoma de optimista voltam. Az elméletileg 5napos levegőszűrőn megtaláltam a tavalyi szunyogokat is. Azóta azon rágódom, hogy kicserélték-e a pollenszűrőt, és ha volt olajcsere akkor mi került a motorba. A fékkel bütyköltek valamit, mert azt megéreztem az első fékezéskor. A gondom az hogy a márkakereskedő régi ismerőse az egész családomnak és attól félek nem tudom bizonyítani az igazamat. Hagyjam a fenébe vagy verjek az asztalra?
Amúgy a "műtét" hatott egy kicsit nyomatékosabb lett a gép alacsony fordulatszámon.
Pollenszűrőre én is rákérdeztem és azt mondták, hogy még fölösleges, meg egyébként is nem olcsó játék (kocsi 1 éves kötelező szervízén, 7000 km-nél történt).
Én a kötelező szervíz előtt rákérdeztem az árakra. Összesen 25.000 Ft-ot mondtak, korrektek voltak, ők is hordós Opel olajjal dolgoznak, olajszűrőt csak gyárit rakhatnak bele.
A számlát megnézve - aki még esetleg nem tette meg az nézze már meg előbb hogy mit számláztak ki neki - az alábbiakat tapasztaltam. 33.000 Ft volt. Nos óradíj 2,5 óra volt felszámítva (6000 Ft/óra), valújában a kocsi csak 1-1,5 órát volt a szervízben. Ezt szóvá tettem, mindját le is húztak 0,5 órát, 2 órát viszont ki kellett fizetnem mert hát ennyi a minimum akkor is ha csak 0,5 órát van ott a kocsi.
Aztán felszámolták az olajat, igenám de nem Ople olajat amiről szó volt, hanem Shell olajat, aminek 1.000 Ft-al drágább volt literje (4.000 Ft).
Tehát így lett a 25 ezerből 33 ezer.
Egyébként a fateromnak a fordosok 4 liter olajért 20.000 Ft-ot számoltak fel. És az öregem nem gyújtotta rájuk a szalont csak otthon füstölgött.
Csá! Valaki at irta hogy 1 éves Lacetti-m elviszem szervizbe 9000e km-el akkor kérhetem hogy ne cseréljék a pollenszűröt mertkevés a km? Ezt megteszik nekem? Vagy nem! Az alufelnim rozsdás csavarjait kicsrélik gariba? ???????
Opelos tapasztalataim alapján mondom (inkább sejtem, mert nem voltam ott), hogy kb. 2000 Ft-ot tuti nem kellett volna kifizetned, ha ismerős vagy a szervízben.
Ez két tételt jelent: féktisztító folyadék, ill. fagyálló.
Mi anno minden lapra kiadtuk ezt a szerelőknek, amelyikre ráírták. Namármost olyan autókra írták rá, amelyik vagy céges volt, vagy idegen tulaj. Egyrészt a fagyálló ritkán pótolandó a hűtőrendszerben, főleg egy ilyan fiatal autón. Évekig maximumon van, hacsak nincs gond a hengerfejtömítéssel, a gyári kotyvalék meg -20 fokos, úgyhogy nem kell keverni rajta..:-))
Féktisztítót mi általában spray-t használtunk. Berner-eket, amik 750 ml-esek voltak. Egy ilyen spray elég volt 5 autó hátsó dobfékeinek megtisztítására. :-)) Van dobféked? Esetleg annyira kopott volt a fékbetéted (13000 km-nél), hogy a ferrodol-port ezzel fújták ki elöl-hátul?..:-)) Nos a négy tárcsafék nagyon poros betétjeinek kifújása is vagy 150 ml-ert emészthet. Ismerős helyen ezt a szerelő megteszi csak úgy, ugyanis ilyen spray-ből van vagy 5-6 darab bontatlan a szekrényében, ami ilyen autókról maradt neki, amire kiírta.:-))
Az ablakmosóról nem beszélek, mert azt valóban kellhetett pótolni ilyen maszatos időben, de általában az is ment minden autóra egy. :-)
Üdv a nem kis létszámú Lacsis csapatnak! Sárga lámpás problémám van. Voltam szervizbe a géppel, de csak gyertya tisztitásos javitás volt. Utánna elmult a jelzés.Próbáltam a következő akciót a géppel, Sárga lámpa világitással megeröltettem agépet ugy aktivan 10 km-ren. Megálltam, ujra inditottam nem világit. 10-12 napig ok utánna megint az egész elölről. Van-e valami ötlet valakinek hogy mit csináljak, mert kezd a hócipőm tele lenni vele. Sok mindent irtatok, de tényleg csak a szelepcsere segit? És a következőre? VAgy csak ez szelep garnitura sza... rossz? Előre is köszi meg utólag is! Szépnapot mindenkinek!!!!!
Lassan 1 éve tuningolgatunk és cserélünk tapasztalatot, Tityesz csináltatott (1,4) nekem először előtét lambda chip volt -nem valami durranás- majd a tavasszal felülírták a gyári beállításokat. Már korábban értékeltem a felülírás kb. ugyanannyit rátesz elsősorban gyorsulásra, mint a szívóoldali és kipufoldali átalakítások együtt. Összeségében ~+200 cm3 lökettérfogatnak megfelelő eredményt könnyen el lehet érni és sokat javul a rugalmasság.
Hogy ki csinálja, hogyan és mennyiért: megfontolandó. Ahogy Cromagnon írta, más Lacsid lesz utána. 40-60 ezer körül mozgott az árfolyam a beavatkozás garanciájával együtt (nem gyári gariról van szó).
Én is Tőlük (Omega)vettem csak nekem szerencsém volt mert volt raktáron és 1 nap alatt szállítják le a Sportszűrőt. Ők a M.o. i forgalmazók. Sztem kedvesek türelmesek a kérdésekre válaszolgatnak, bár ők csak motorokkkal foglalkoznak igazán.
Cromagnon!
Gondolom a chip tuningot is a Janóéknál fogod csinálni a PBox -ot? :-) Az elég kecsegtető... Te ismersz oyat akinek van a gépében iyen vagy más chip tuning ?Mennyit ér?
Köszönjük a beszámolót. Szerintem a chiptuningtól -elsősorban gyorsulásra akkora "löketet kapsz" majd, mint az eddiektől összesen, de a végsebesség is nőni fog, feltéve hogy kiválóan csinálják meg!
Egy dologban nem értünk egyet: a tuningolt autót jelezni kell szerintem a közlekedőknek (akár olcsó módon is -pl cimke méretű matrica), hogy sejtelmük és megnyugvásuk legyen a többieknek, ha egyébként rosszul ítélnék meg a csokornyakkendőst.
Az árajánlatukat (és a szolgáltatás minőségét) érdemes hasonlítani.
1,6-oshoz K&N RC-9310 tip. 1 hét alatt leszállították a holland raktárból. Ha olcsóbb forgalmazót tudnál, írjad meg! (Tuning műhelyben vastagon drágábban számolják).
A pollenszuro kulon keresem mert allergias vagyok. :) Amugy nem haragszom a stilusert nem vettem magamra :P De az bizti legkozelebb en atbeszelem veluk mit akarnak :) Ablakmosot mindig draga fajtat veszek az nekem olcso volt:)
Oké, oké! Ha Te meg vagy elégedve, nincs miről beszélni...
Pusztán azt fogalmaztam meg keresetlen stílusban, hogy ha a szerintem ennyi km után feleslegesen - és Te is azt mondtad: ezt-azt talán feleslegesen végeztek el... - cserélt pollenszűrőt, a relatíve drága fagyállót, a relatíve drága ablakmosót és az ezekhez tartozó munkadíjat leszámolod, a végösszeg min. egy tízessel kisebb lehetett volna...
Nekem előre küldtek levelet, mert lassan letelik az egy év. Közel vannak, megmondták az árat, ami lehet kevesebb is, mert a pollen szűrő pl. nem biztos, hogy cserére szorul. Egyetértek, egy évben egyszer megéri, még ha soknak is tűnihet.
Nem basztak at tudtam ennyiert dolgoznak. En ragaszkodom hozzajuk. Amugy a gepjarmu javitas az munkadij, oradij :)
Sajnos nalluk ennyi de eddig ok voltak a legjobban felkeszulve szakmailag is raadasul ok vannak nekem a legkenyelmesebb helyen. Evente egyszer megerdemlek ennyi "penzkidobast" :P
Pont ezért sikítozok én is, amikor betölti / lecseréli (és mindegy, hogy pollenszűrőről, fagyállóról, ablakmosóról van szó...) anyag + MUNKADÍJ-ért, ha kéred, ha nem, ha kell, ha nem.
Nekem ablakmosóból megfelel 600ért 5liter a madarasból, ne töltögessen fél litert 500ért. Piti dolog? Lehet, de akkor is az én pénzem....
Egy 13ezret futott autón NINCS MIT csinálni (ha van, akkor az vagy a gazda trehánysága miatt van - szerintem egyikünk sem tojja le a vadiúj autóját, úgyhogy nem hiszem, hogy ez áll fenn...). Ha pedig JAVÍTANIVALÓ van, akkor kőkeményen garanciában!
Úgyhogy szerintem kedves BeZe, bátran mondjuk ki: átb'...tak! A kultúrált kiszolgálás alapáras termék (kellene, hogy legyen), azt ne fizettessék meg feleslegesen cserélt ezmegazban, és az erre felszámolt munkadíjban.
Pontosan mit is jelent a "- Gépjármű javítás - 16560,-"??? Mert ha igazából nem kellett semmit javítani, akkor a leírt feladatok bőven benne van az 1 órában! Nekem fél óra volt és már húztam is pontosan 15 e-ért.
Az autót 7:30 -ra vittem es 11:30-kor hoztam el úgy, hogy otthagytam. Mindig hozzájuk jártam eddig is auto gebaszokkal.
Most is kulturát kiszolgálás volt az elvállalt időre befejezték.
Az ár hát az ennyi amennyi :) Van azért pár tétel benne ami tök fölösleges de hat ebbol elnek gondolom :) Ugy érzem ennyi még belefér :) Pollen szűrőnek szépo ára van :D
Megitélésem: ajánlott :D Eddig mindgi az került bele és rá az autóra ami a papíron volt és nállam ez a fontos :)
Janóékhoz én kb 10éve hordom az autóimat és csak pozitív tapasztalatom van Velük.
Nem gányolnak és jók! Akit érdekel megnézhetia http://dinamitkipufogo.hu/ oldalon őket, mert nevet változtattak. Ha felhívjátok Őket mindig készségesen válaszolnak és nem néznek le ha hüyeséget kérdezel.
Léxűrők is vannak már náluk, meg egyéb felszerelés én is így talatam meg az új címüket. Viszont, ha vki sportszűrőt vagy direktet szeretne venni K&N típusból akkor megtalaltam a legolcsóbbat, akik a magyar forgalmazói. :-)
Én egy fanatikus sport autó illetve tuning rajongó vagyok.Eddig minden autóm át lett alakítva sajnos nem állok úgy anyagilag hogy igazi sport autót vásároljak illetve a munkám a taxi és nem fér bele egy második autó hobbiból.Ezért a munka autó van egy kicsit átalakítva.A légszűrő kb 10.000 forintból ki jött. Igazából sosem a látványra törekszem hanem a sportosságra.Tehát nem csilli-villi króm a légszűrő és a motor közötti szívócső hanem egyszerű feketére fújt lényeg a funkció így olcsóbb.A kipufogó 120.000 ft-ból kijött itt sincs króm kipufogó vég ezért rejtett és így kb 10.000 ft-tal olcsóbb.A Lacetti adja magát az elrejtésre más autóval szemben ugye a gyári vég is ilyen nem kell kivágni a lökhárítót.Ha meg alatta jön ki a csővég akkor nagyon sok esetben leér főleg ha benn ülnek egy páran.Meg hát le is van űltetve.Tapasztalat "taxi" tehát sok bosszúságtól megkímélem magam hogy már megint leért Pl:fekvő rendőrök vagy Budai utcák,garázs behajtók.Ha leér nyomot hagy a drága végen.Igaz így nem látványos de nem másnak veszem hanem saját élvezetre és így is tudja azt produkálni amire szükségem van.A chip nincs elfelejtve csak húzódik anyagi okok miatt.A fogyasztása kb 9 liter körüli nap mint nap más sok mindentől függ.Függ attól hogy hol tankolok, függ attól hogy az adott napon milyen fuvarok vannak ha sok a Budai cím akkor kicsit többet eszik a sok hegy menettől.ha több repteret viszek akkor kevesebb ugye sík az út és lehet egy fordulaton tartani a motort.Tehát szerintem sosem szabad tankolástól tankolásig fogyasztást mérni mert nem mutatja a valós adatot mindig nagyobb időszakonként kell mérni Pl.havonta összesítve ez nálam olyan 5000-5500 km itt 9,1 liter a fogyasztásom a városban.A kipufogót a Janó csinálta én több mint 10 éve hozzá járok a Suzukimra is ő csinálta a kipufogót például leálltam versenyezni lámpától a csepeli gyorsforgalmin 320-as BMW-vel 140 ig egymás mellett mentünk és ott jött elő a lóerő hiány.A fiú meg is kérdezte utána milyen motor van ebben a "szutyok"-ban! Ugyan így 4 leömlővel a Nissanomra is eddig mindig bevállt.Tudom sokan rossz véleménnyel vannak róla azt mondják nagy üzemi módszerekkel dolgozik de nem vinnének hozzá annyi verseny autót ha olyan rossz lenne.Hát egyelőre ennyi.
Bízunk benne Cromagnon válaszolni fog! Az első kérdés izgalmas lehet, mert szerintem a "komplett sport kipufogó rendszer 4 leömlős fémbetétes sport katalizátorral 2 db nyitott teljesen átmenő sport dobbal" egy vagyonba kerülhet...
Az én kérdésem az lenne, hogy ez a rendszer az egyutas ugyanilyen átalakításhoz képest megéri-e a költségeket-eredményt tekintve?
És ha már ennyire profi a kipufogórendszer és direktszűrő is beépítve, chpituning miért nemvolt, vagy csak nem írta? Mert ilyen mértékű átalakítás a motorbeállítások utánhangolását igényli. Úgy gondolom, aki ennyit költött átalakításokra 1-2 l/100 km megtakarítás nem elsődleges célja.
2. személyesen beszélj a munkafelvevővel és már az elején közöld, hogy a kevés km miatt nem kéred a pollenszűrő, stb. Kérd az ingyenes mosást!
3. 1évnél és 15000km alatt elég az olajcsere, szűrője, alátét, átvizsgálás díja. Opcionálisan (nálam) ablakmosó feltöltés maxra ill. gumik felpumpálása :-)
4. kisérd be az autót a szervízbe (ahol nem engedik azt a helyet kerüld el!!) és ott nézd meg mit csinálnak. Lehetőséged van udvarias modorban ott is alkudni, mi az amit nem kérsz pl. légszűrőt elég ha kifujják. Nekem a 2. évben kellett cserélni a légszűrőt 11000km.
Az 1évest 12-13000 böl + vitt olaj ára kihozható..
Egy hete a szervizben rákérdeztem az általad említett ledre, hogy annak mi a szerepe. Azt mondta a srác, hogy amikor valaki idegen kulccsal próbálkozik beindítani az autót, az akkor jelez, tehát ez lehet az indításgátló visszajelzője.
Most esett le, hogy egy hét múlva ki fog derülni, hogy mi is van a csipogórácsaim mögött, ugyanis cserélni fogják gariba a karcos üvegeimet, s ahhoz biztosan le fogják bontani a kárpítokat. Majd jól megkuksizom, hogy mi lapul a kárpít mögött, s utána beszámolok.
Mit akar csinálni nekem a szerviz generált eddig mindenki meguszta 20 körül csak nekem akarnak 30 ezerét szervizelni? Ez a revizio az kamu mit jelent hogy átnézés? Egyik oldalról a másikra? Ezt nem lehet nyomon követni! Sok helyen olvastam hogy kérjem el a kiszerelt kicserélt alkatrészeket az autoból, mert átvernek ki sem cserélik! Azt tanácsolták jelöjem meg öket igy talán nyomon lehet követni! Egyik szervizben sem bizok mert nem igen látom a gépet mikor javitják! Még valami szerintetek kicserélik az alufelni krom csavarjait mert 1 év után ledobta a kromozást! ???????????????????????????????? kösz!
Nem tudom...egyáltalán nem biztos, ugyanis a vezetőülés melletti ajtó belső zárógombja melletti kis led be van vezetékelve minden lacsiban. Pedig elég kevésben van gyári riasztó, amihez tartozik.
Mindenesetre várom az infókat, mert ha nem nagy munka, akkor kerül hátulra is csipogó.
A miskolci szervizekről néhány szó. Az Opel Sajó volt az első ahol jelentkeztem a sárga lámpa villogásával. Négy alkalommal jártam náluk,én meg voltam elégedve a kiszolgálással. Több megoldással próbálkoztak,(motoröblítés,gyertyacsere stb.)de a szelepek cseréjéről amit itt a fórumon javasolt egy márkatársunk,Ők nem hallottak. Elképzelhetőnek tartom hogy a gyári tájékoztatás nem 100%-os (Magyarországon vagyunk),de gondolom egy GM által gyártott Astra motor problémáit jobban kellene ismerni egy márkaszervíznek. Felkerestem a Chevrolet Négykerék szervízét,itt rögtön a szelepek cseréjét ajánlották amikor elmeséltem problémámat. Kaptam időpontot kb 1 héttel későbbre,2 napra kellett otthagynom az autót és kész is lett időre. Itt kevésbé éreztem,hogy foglalkoznak az ügyféllel, viszont az autóm azóta tünetmentes(két hete). Két hét múlva lesz egy éves a gép (8500 km) ezért érdeklődtem mennyibe fájna nekem az első szervíz. A Sajónál 22-25e , a Négykeréknél kb 30e. Nem tudom a különbség miből adódik,mind a két helyen megjegyezték,hogy nem sok a futott kilóméter ezért nem sok tennivaló lesz az autón. Ha valaki mostanában volt szervízen elmesélhetné mit csinálnak ennyi pénzért.