Robotváltónk van az autóban(110.000km). Most csinált a szerelő egy váltóolaj cserét.Azóta úgy érzem nagyobbat kattanik a váltó, amikor sebességbe rakom, illetve visszaváltásnál is hallani a kattanást, amit eddig nem halottam.
Egyszer már korábban, mikor műszerrel nézték, akkor kiírta a váltó kalibrálás szükségét hibajelzésként. Mi lehet a teendőnk vele? Szakszervíz kalibrálás? Van valakinek ezzel kapcsolatba tapasztalata?
sziasztok! szemezek a grand spacetourer autoval! erdeklodni szeretnek, hogy akinek van, milyen tapasztalatai vannak? felesegem miatt mindenkepp kellene kamera, es akar automataparkolas...ez gondolom csak a legnagyaobb felszereltsegu modelleknel van. ha 0 kmest veszunk mennyit lehet alkudni? midnenkepp benzinesben gondolkodunk. vagy inkabb dizelt kellene?
Na ezt figyeljétek: Citroen Meszlényi Békéscsaba, nemrég hoztuk el a kocsit, a casco 1.7M Ft -ot kifizetett erre a munkára, azért vittük oda, hogy gyári minőségben javítsák, így most van egy törött, utána xarul javított autóm. A történet elég egyszerű, volt a jobb hátsó sárvédőn egy pici törés, cserélni kellett volna, és a biztosítónak is megfelelő 200 mikron vastagságban lefújni. Ehelyett a 211 ezresért kiszámlázott elem cseréje helyett egy lemezdarab odakókányolás történt, szépen le lett gittelve, de még a sárvédő hátsó végén is 1mm a gitt....
Aznap este a sötétben nem vettük észre, eszünkbe se jutott, hogy egy márkaszerviz ki mer ilyen munkát adni a kezőből... Rétegvastagság mérővel a szervizbe autózás előtti napon végigmértem, fotóztam, így volt összehasonlítási alap, miután elhoztuk, másnap reggel ismét mértem, több helyen 1.4-1.5mm mérhető, ráadásul a kókányolás következtében a bal oldal fél centivel lejjebbre sikerült, a sárvédő és a lökhárító találkozásánál a csík továbbfut (na) a hátsó ajtón, ezt nem tudják síkba hozni, már visszavittük, nem tudják odaállítani a hátsó ajtót, már még mindig fél centii a diffi, de felül lejjebb van az ajtó, ezért is áll úgy, mint a festő létra, nem lehet lecsukni, hogy a gumi csík alul tömítsen. Mindenről fotó, telefonbeszélgetések felvétele, stb megvan. Az már csak hab a tortán, hogy úgy vittem oda az autót, hogy a véletlen sávátlépés figyelő tökéletesen működött, 4 nap helyett kitolták a javítást 8-ra, majd végül 11 nap után kaptam vissza a kocsit, ezzel a munkával, és a sávátlépés figyelő nem működik, nem is tudják/akarták megjavítani. Kérdés, mennyi egy új alkatrész? 180 ezer! Mennyi idő a csere? 1 óra. Hja, akkor akárki akármikor csereberélhette amíg a kocsi ott pihent, annak aki ezt a munkát kiadta a kezéből, nyilván nem hiszek...... Tegnap még akart jönni a műszaki vezető, ma már sajnos nem tudja a programjával összeegyeztetni, és neki szakértő kell... Urak, SZAKÉRTŐT keresek. Egy kis galéria... https://drive.google.com/open?id=1VBKXgrna9ZT9cVCEuzyX81qvUbsdPsoo
Valóban egy nagy hiányossága a citroen-nek,az olaj,és a víz hőmérséklet kijelzés.De én is amondó vagyok,hogy számlát kiállítani anélkül,hogy tisztában lennének a motor tényleges hibájával,abszolút inkorrekt.Bár tudjuk jól,hogy egy szakszervizben mindíg túlszámlázás van,ezért nem vittem soha az autómat oda.Sajnos az ilyen szervizekben az a szokás,hogy kiállítják az előzetes számlát,egy esetleges hengerfej cserére,de ha megúszható egy tömítés cserével,akkor sem mondják,hogy "bocsi,100.000-rel olcsóbb volt,vissza adjuk a túlfizetést".Melesleg ha nem fizeted ki a szerelés költségét,nem hozhatod el az autódat.....
Ok nem néztem mindennap a motorfedél alá ez tény....gondolom más is így van ezzel...a kötelező dolgokat megadom az autóimnak...olajcsere,vezérlés stb....
Megbíztam a technikában...
Tavaly ősszel voltam gyári visszahíváson mert a vizhőfokot és/vagy a túl melegedést későn vagy egyáltalán nem jelzi ki az autó. Én merek arra következtetni hogy ebből kifolyólag jött a hiba,bár ezt a Citroen soha a büdös életben nem fogja elismerni!
Az autó semmi jelét nem mutatta hogy esetlegesen hengerfejes lesz.Nem melegedett vagy csak nem írta ki,olaj, víz rendben erő van benne....kb.február végén kellett bele 2-3dl víz!minimumom alatt volt a színt...max.szint alá töltöttem....
De csak tippelget....most bemond egy -től -ig összeget és ha a kevesebbet bevállalom de majd szét szedéskor kiderül hogy mégis nagyobb a baj....akkor....Nem értem....
Azért vitettem szakszervizbe mert gondoltam profi hozzá értő emberek dolgoznak....
De ha szét szedik úgy sem bírom elhozni....akkor...
Mert a megbontás nem kis meló és ha neked nem kell a javítás, feltételezik, hogy a bontás díját sem fogod kérni és azután ott lesz nekik egy mozgásképtelen autó. Szerintem bontásos diagnosztikát anélkül, hogy te vállalnád a költségeit, nem nagyon csinálnak sehol.
Én nem érzem ennyiből, hogy inkorrektek lennének, de ez magánvélemény.
A nagy Citroen szakszervíz (Rajh Muraszombat),csütörtök óta túrázik az autón és még csak tippeli hogy hengerfej vagy jobb esetben hengerfej tömítés a baja a kocsinak...
Most előszámlát ad hogy én elfogadom e vagy sem....
Csak azt nem értem miért nem bontja meg és akkor utána mondjonak konkrét hibát és összeget....és azután eltudom dönteni igen akarom vagy nem a javítást....
Mert ők.ha nagy összeg akkor mondom nekik számítsák be annyiért ami..De így látatlanba h9gyan mondjak ilyet....
A HDi-kbe a 2000-es évek közepétől mindbe van FAP folyadék és részecskeszűrő is, így teljesítik a nagyon jó (Euro5), illetve a BlueHDi-k a plusz AdBlue adalékkal (SCR rendszer) az Euro6 szabványnak megfelelő környezetvédelmi értékeket.
Adott a c4 grand picasso 2 -öm....elkezdett melegedni!
Vagyis 1 pillanatra kiírta hogy álljak meg mert felforrt a víz,de amikor megálltam rögtön normál értéket mutatott!Viszont ahogy benéztem a motortérbe láttam hogy a kiegyenlítőtartály fullon tele van és ha megnyitottam a kupakot kezdte kinyomni a hűtőfolyadékot....
A szaki első diagnózisa termosztát hibá!Na de most hívott hogy szerinte lehet nagyobb a baj...Mert a termosztát nyit rendesen...
Amikor felmelegedig a hűtőfolyadék irreálisan megnő a nyomása!Amikor leállítom a motort akkor kattogó-pattogó hang jön a hűtő irányából (menetirány szerint bal oldalán)
Szaki szerint hengerfej vagy jobb esetben hengerfej tömítés! (Olajszint ok,motor nem füstöl)
Az autó volt visszahíváson a vizhőfok jeladó hiba,vizhőfok melegedés kései jelzés hibája miatt a tavalyi év őszen...
Cseréljem elsőnek ki a termosztátot..hátha csak az a baj?
Automata váltó felújítással is foglalkozunk, ez a váltó nem csak citroenben van benne, hanem rengeteg más autóban, 60 ezrenként javasolt itt is az olajcsere.
Először az elektromos fék gombja körüli keretet kell kipattintani,majd találni fogsz ott két csavart,kicsit mélyebben azokat is ki kell tekerni.A kijelzőt négy csavar fogja.