Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Az első ÁFOR-om. Tudom van akinek több is van, de én már vagy 2 éve vadásztam rá és most madarat lehet Velem forgatni.. :) Azt hiszem egy Marklin-os Shell tartályvagon lesz elé/mögé rendezve a szerelvényben :)))
Szia Ádám, Isten ments, hogy a Shell kocsi kimaradt volna! Pont ettöl meg az állomástól lett egyedi a gyüjteményed, kiállításod! Én a helyedben, -- ha lenne hozzá kedved, idöd --, akkor még több hasonló tartálykocsit is építenék. Milyen jól nézne ki egy tartályvonat különféle festésekkel, logókkal. Gratula, köszi és üdv! S.
Hétvégi kipakolás. Hosszú korlát,-rövid korlát, ilyen,-olyan áramszedő szép sorrendben. Évek gyűjtögetése. A saját Shell kocsit nem tudtam kihagyni. 94,11% PéVé.
Nem szeretném megzavarni a mostanában kialakult kellemes eszmecseréket és gondolatmeneteket, csak buzdítani szeretnék mindenkit, hogy tegyetek fel jó pénzverdei vonatos képeket. Vagy csak én szeretek képeket nézegetni? Kedvcsinálónak itt van Panni, akit romjaiból hoztam vissza (3863 bejegyzés) a működőképes Pénzverdei mozdonyok világába. Ímáááádommm! Hétvégén szeretnék néhány " all together" kipakolós képet is csinálni. Üdv.: Ádám
A Kálvin téru árUháznak a fényreklámja még fiatal koromban is egy Pannónia szerű mozdony dobozos neonreklám volt a 80as években. Ennél jobb csak a Hobby bolt volt a Deák téren, ahová kb. 1973-tól jártam szinte hetente. Óriási játékdömping volt, rengeteg vonat és Matchbox. (Semmi ósdiság), plussz körülötte volt a Cseh és az NDK kultúra háza sok-sok játékkal + Anker köz, stb...
Valószínűleg igazad van a sorompókkal, szemaforokkal és lámpákkal kapcsolatban. Boldogult gyermekkoromban amikor összejött egy kis pénzem,a Kálvin téri árúházba jártam anyám nagynénjével ( ő volt a GPS, mert én nem tudtam, hogyan kell odajutni ) vásárolni ezt-azt a PV - től. Ez mindig rokonlátogatáskor történ, amikor Nagykőrösről felutaztunk Budapestre hozzájuk és addig rágtam, a néni fülét, ameddig el nem vitt az említett áruházba. Természetesen nem én voltam az egyetlen vásárló, hanem komoly nénik, bácsik voltak ott akik készleteket vettek. Én meg tátottam a számat és nézelődtem. Így lehetséges, hogy külön tételként rakták a dobozokba a előbbiekben emlegetett dolgokat. Azután az áruk kifizetését már nem figyeltem meg, csak azt láttam, hogy mi van a dobozokban.
Eddigi ismereteim szerint nem volt kiegészítő (sorompó, kandelábel, fénysorompó) soha a gyári készletekben, mivel nem az Állami Pénzverőben készültek. Ezeket külön lehetett megvenni a dobozon sem a PV jelzési vannak. Az erdedeti dobozokon PH vagy HP jelzés van, ez valószínű a gyártóra utal.
Először Ádámnak gratulálok a szerzeményéhez. Sajnos, hogy már koros vagyok, ezért emlékszem a gyermek koromban kapott Előre készletre. Nem zsírpapírba, hanem úgynevezett kalappapírba (sokkal finomabb, mint a zsírpapír ) voltak a dobozon belül csomagolva külön - külön a járművek . A kalappapírt azért hívták így, mert az akkor még napi fejfedőnek számító kalapokat a boltokban ebbe csomagolták be. Egyébként az ennél egy kicsit finomabb minőság a selyempapír. Létezett a zsírpapírba csomagolás is, amibe a kedves szovjet bábuskák a Sztálin vonatokat csavartál a nagy szovjet Závod- ban.
- A kerregő hang: sajnos az Előre motorok típus hibája. Ugyanis semmilyen forgó alkatrész sincs csapágyazva. Fém forog a fémben. Ezért, amennyiben a régi gazdájuk nem olajozta rendszeresen mindenhol kikoptak. Ez vonatkozik a forgórész mindkét végére, a kerekek tengelyeire és a közlő fogaskerekek tengelyeire. Elég csak kézzel forgatni valamelyik kereket és látni lehet, hogyan kóvályog minden. Nyilván, hogy az egymásba kapaszkodó kóválygó fogak ilyen hangot adnak Amennyiben szétszeditek a motort, pajzsokon a kerekek alatt és belülről a forgórész furatainál látszik a berágódás. A konstrukciónál fogva a két pajzs, csak megközelítőleg volt egymással párhuzamos Ezért ne csodálkozzatok, hanem rendszeresen olajozzatok és csökken a kerregés Sajnos ez olyan, mint Bástya elvtárs viszonya a " magyar narancs"- hoz. " Kicsi, savanyú, de a mienk! "
- A kommutátor soha nem érhet a kefetartó hüvelyekhez, ha eredeti a pajzs belső oldalánál lévő szigetelésük és jók a szénkefék rugói. Amennyiben valaki " okos előd " vastagabbra cserélte valamikor a gyári papír szigetelést, még a kommutátor is eltörhet, ha belever a kefetartóba.
- Alapban az első Előre készletek egy trafóból, tizenkét db íves, nyolc db. egyenes lemez sínből, egy mozdonyból, egy szürke postakocsiból és két kékesszürke személykocsiból álltak. Színárnyalat beli különbség bármelyiknél lehetett Előfordulhatott más kocsi összeállítás is ( mert ez mindig az éppen a csomagolásnál lévő készárú fajtájától függött), de az előbbi volt az alap. Később jöttek a színesebb változatok, mint Ádám új szerzeménye, amiben már volt szemafor, lámpa, vagy valamelyik helyett sorompó.
Köszönöm a kedves szavakat. A javaslataidnak megfelelően nekem is felmerült egy "unboxing" videó készítése. Nem tudom, hogy mikor fog összejönni, de mihamarabb megpróbálom összehozni. Egyenlőre sajnos még a mozdony átvizsgálásáig sem jutottam el, talán jövő hétvégén lesz rá időm. Zsírpapírt nem találtam a dobozban, de minden kocsi és a mozdony konyhai papírtörlővel körbe volt paplanozva. Lehet, hogy ez nem volt véletlen és régen valóban minden jármű be volt tekerve. És nosztalgiából -de haladva a korral- így a tulajdonos így helyettesítette.
De mivel a doboz tető viszonylag könnyen levehető lehet, hogy a Pénzverdénél így adtak egy kis plusz védelmet a játéknak. Na meg hát úgy lett volna "elegáns".
Más: az eddig 4 Előre mozdonyomból 3 krepegő hangot adott, 1 pedig nem. A mostanira kíváncsi leszek!
Van egy Előre mozdonyom aminél túl kicsi volt a hézag a forgórész és a kefetartó között, gyakorlatilag fémesen hozzáért az egyik kefetartó. Ekkor elkövettem azt a "hibát", hogy csavarhúzóval befeszítettem a kettő közé és az egyik homlok kommutátor szegmens elpattant. A tekercskivezetés forrasztása nem szakadt le, úgyhogy pici pillanat ragasztóval visszahoztam a szegmenset síkba, majd kétkomponensű ragasztóval a forgórésztekercs, és a kommutátor között kitámasztó-megerősítő ragasztást alkalmaztam. Ennek az a hatása, hogy a forgórész nincs balanszban, ergó kapott egy excenteres "röpsúlyt".
Kipróbáltam és ledöbbentem! Olyan csendes és úgy megy, hogy simán elvinném versenyre is! (Már, ha lenne olyan:-) ) Szerintem 5V-nál is simán elindul, siklik mint az álom. Soha nem is gondoltam, hogy Előre mozdony tud ilyen lenni! Azt azért hozzá kell tenni, hogy alaposan át lett tisztítva és rendbe lett rakva a mechanika.
Egyébként a krepegő hangot a kaszni jelentősen képes felerősíteni.
Én is kérdeznék valamit a kedves hozzáértőktől:
Az Előre trafón van egy állandó 20V körüli kivezetés. A dobozos készlethez eleve adtak valamilyen fényjelzőt, vagy esetleg kandelábert, VAGY mint opció lehetett megvásárolni, csak a gyártó ELŐRE-látó volt?
És még egy általános kérdés a hozzáértőktől.. Valahol láttam, hogy vékony zsírpapírba voltak csomagolva a járművek. Ez gyári tartalma volt akkoriban a készletnek? Az összesnek, vagy csak az elején?
NAGYON NAGY KÖSZÖNET a képekért és a beszámolóért, igazán örülök, hogy hozzád került a készlet! Tudunk már egy "Helikon időkapszuláról", és most előkerült egy "Előre időkapszula" is. Kíváncsi vagyok, létezik-e Pannóniából is hasonló?
Engem főleg a futása, hangja érdekelne, vajon gyári állapotban is olyan zörgős? De persze arra nem kérnélek, hogy csak úgy beindítsd most (harmadszorra :D), ezt gondolom egy hosszabb előkészítés (finom olajozás, átforgatás) kell megelőzze.
És csinálhatnál egy "unboxing" videót is zene és kommentár nélkül. Csak élvezni a papírzacskók csörgését, a fém alkatrészek csilingelését, hogy jobban átéljük veled az élményt. Esetleg videóra vehetnéd a készlet harmadik üzemét is, ha odáig jutsz.
Vigyázz rá nagyon, és bár itt maga a birtoklás az öröm, de mégis, legyen benne sok örömed!
Szeretném veletek megosztani egy 2.generációs PV ELŐRE dobozos szett „kicsomagolását”. Ezt a készletet láthattátok nemrégiben a jófogáson. Nem kis utat tettem meg érte, hiszen Miskolcról Pécsre utaztam miatta. Aki nézte a hirdetést láthatta, hogy nagyon jó állapotban maradt meg eme remek játék. Megszületett az üzlet, az eladó személyében egy remek és korrekt személyt ismerhettem meg, aki egy idős bácsi megbízásából működött közre az eladásnál. A tulajdonosnak fontos volt, hogy a készlet szerető kezekbe kerüljön. Amellett, hogy vigyázni fogok rá arra is ígéretet tettem, hogy kiállításokra is elviszem ahol bárki megcsodálhatja majd.
A készletről annyit tudtam meg, hogy 1959 év elején lett vásárolva és mindössze 2 alkalommal volt összerakva. Érdekesség, hogy a papírdoboz doboz bal felső sarkára ceruzával 220V van iratozva, jobb felső sarán a tollal írt 600(Ft) át van húzva és 480- szerepel ceruzával. (Biztos nagy leárazás volt.) A készlethez volt egy fényjelző és egy kandeláber is. A dobozfedelet felnyitva engem is meglepett a készlet tökéletes állapota. A festett lemezek fényesen ragyognak, csakúgy mint a mozdony rugózós áramszedője. A járműveket tartalmazó felső részt kiemelve látjuk a trafót, a makulátlan síneket és 2 papírzacskót. Az egyik kis papírzacskó tartalmazta a sínösszekötő kapcsokat tuti, hogy eredeti! A másik 1962-es (egykor 50x2Ft=100Ft-ot tartalmazó) zacskóban volt 4db szénkefe, amiből csak kettő jó méretben az előréhez. A trafó gyári száma: 59. A szigetelt vezeték még kellemesen puha, teljesen jó repedésmentes állapotban van. A képek sajnos nem a legjobbak a természetes fény hiánya miatt, de remélem vissza adja valamennyire az érzést! Ha valakinek szüksége van valamilyen adatra a készlettel kapcsolatban (pl. doboz vagy felirat méret stb. további képek) az írjon. Üdv.: Ádám
Nyitott kapukat döngetsz egy gyűjtő társunknál. Most beszéltem vele és kérte, hogy adjam meg az elérhetőségét. Mail címe. szabo_sandorkukacgmail.com telefonja +36hetven277nyolcvannyolc13
Elég nagy mennyiségű eladó bakelit talpfás PV sín készlete van. A részleteket beszéld meg vele.