Zavaróan nagyok lettek az ikonok, az ÖKO lábnyom gomb meg részemről semmi pluszt nem jelent, csak foglalja a helyet.
A megtakarítási számláról az értéknapos átvezetés még minding hiányzik. Ezt már elég régen jeleztem a fejlesztőknek. Sokszor értéknapos átutalást sem enged, ha látszólag nincs elég egyenleg.
Nagyon szuper az új "fejlesztés" az appban. A megtakarítási számla nem látszik, és az új, "Vagyonom" menüpontban sem szerepel a végösszegben. Még szerencse, hogy az átvezetésnél kezelhető, de sehol máshol nincs nyoma. A netbankban rendben van.
Milyen illeték kevezmény? Azt a gránit adja? Ha nem, akkor mindegy.
Szerződés módosítás miatt az ügyvéd nem hinném, hogy pluszt számlázna, van az úgy, hogy nem jön össze az eredeti bankkal.
Ma már van lehetőség, hogy az ügyvéd az eladó távoli jelenléte esetén videós azonosítással hitelesítse a szerződés módosítást, mivel egyszer már azonosította a helyszínen személyesen.
Ahhoz szerződést kellene módosítani, az meg külön nyűg.
Az illeték kedvezményért már megérné ezt végig vinni, de ha ez ennyi vesződséggel jár, már azt is inkább elengedem.
Na mindegy, ha nincs érdemi válasz a mai e-mailemre öt munkanapon belöl, akkor megy egy panasz, van hozzá már vagy 20-30 oldalam. Arra van 30 napjuk, utána MNB. Ők úgy is szeretik az ilyet :)
A CIB-nél valami Magnificia ügyfél vagyok már szerintem azóta, mióta kitalálták ezt a hülyeséget.
Szeptemberben próbáltan néhányszor hívni a "bankár"picsát, akinél vagyok, de nem vette fel és nem hívott vissza. Most előszőr gondoltam, hogy igénybe veszem ezt a segítséget. Régen minding hívogatott mindenféle baromsággal, "termékkel".
Majd felhívtam a Magnificia ügyfélszolgálatot, ott is hozzá irányítottak. Kértem akkor egy visszahívást. Erre felhívott valaki más, aki azt mondta személyesen menjek be a fiókba, ott tud tájékoztatást adni. 2021-ben!? Mert ha ezt 1991-ben mondja egy ügyintéző, akkor ok.
A CIB honlapja a témában kevésbé tűnt alaposnak, összeszedettnek, meg a Gránit szlogenje a digitális bank.
Én a CIB-nél igényeltem minden hitelemet (csok-ot sosem kértem). Az összes problémám a határidők tartásával volt. Minden más simaliba volt, ingatlanos ügyvédek általában ismerik már a nagy bankok gyakorlatát, mire kell odafigyelni, stb.
Én korábban is azt hallottam, hogy a Gránit hiteligénylésekkel bajok vannak.
Ismerősnek a jogi útra kellett vinnie a zotépénél igényelt CSOK-ját, annyira belekavarodtak (megnyerte 1,5év után), szóval még szerencsésnek is mondhatod magad. ;-)
Eddig dicsértem a Gránit Bankot, de úgy tűnik a CSOK igényléssel egy igen dilettáns ügymenetet fogtam ki. Lassan úgy érzem, hogy kezdi überelni a Budapest Bank hitelkártya igénylésével kapcsolatos folyamatokat is.
Szeptemberben azért választottam őket, mert látszólag a honlapjukon összeszedett infók a legalaposabbnak tűntek. Korrekt leírással, ellenőrző listával.
Hát kiderült, hogy ez csak látszólag volt így.
Teljesség igénye nélkül, pár pont
- Volt olyan igénylő nyomtatványuk, amiről kiderült, hogy áprilisban megváltozott. Szeptember közepén töltöttem le a granitbank.hu-ról
- A szerződéskötés előtt feltettem jó néhány konkrét kérdést írásban, de telefonon hívogattak. Mikor mondtam, hogy írják is le, akkor mondták, hogy nagyon elfoglaltak(!). Persze biztos rögzítik a beszélgetést, de gyanítom nem kell magyarázni, mit jelent a szóbeli és az írásbeli tájékoztatás. Arról nem is beszélve, hogy szóban az információ átadás 2-3 lépcsőben is sokat tud torzulni. Digitális Banknak hívják magukat, emailt nem tudnak írni.
- Volt egy szerződéskötéssel kapcsolatos útmutató. Na ezen átment a mi ügyvédünk, az eladó ügyvédje, az eladó is többdiplomás, mi is azok vagyok, szintén oda vissza többször tételesen megnéztük. Mégis sikerült belefutni egy pontba, ami miatt szerződést kellett módosítani. Ráadásul erre vonatkozó kérdésem volt írásban, de a telefonon ezt nem mondták. Persze a nehézséget az okozta, amikor ez kiderült, hogy az eladó elment külföldre. Annak ellenére, hogy mikor vonatoztam volna ki Svájba, akkor még volt egy földcsuszamlás is ami elmosta a vágányokat, belefértünk az öt napba. Jó ehhez kellett az ügyvéd rugalmassága és bizalma is.
- A honlapjukon ezt írják:
"Hol adhatom le az igénylésemet?
Személyesen a Bank:
Központi Fiókjában (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 8. nyitva tartása: H-P: 8:30-16:00)
WestEnd Ügyfélközpontjában (WestEnd City Center I. em. Hild József sétány 24. nyitva tartása: H-P: 10:00-18:00)
Postai úton (1439 Budapest Pf. 649.)"
Bevittem a IX.kerben, ott hüppögtek, hogy nincs hiteles ügyintéző a fiókban. Valakit lehívtak az emeletről, de ő meg rohant, mert jöttek hozzá valami ügyfelek. Még én éreztem magam szarul, mert "lebasztak", hogy időpontot kellett volna foglalni. A holnapon erről most sincs egy szó sem. Ödaböffenthetnék, hogy tegyem meg. Persze naívan azt hittem átnézik ott, de csak átfutotta.
- Megjött a befogadásról egy jegyzőkönyv, erre újabb "hibát" találtak a szerződésben. Tovább küldtem az ügyvédnek. Ő vissza is írt, hogy az ügyintézőnek fogalomzavarai vannak. Napközben jött az e-mail, nem volt időm értelmezni, de este az ügyvéd válaszát elolvasva, meg jobban megnézve, az útmutatóban lévő szöveg, szóról szóra, vesszőkkel együtt bele volt másolva a szerződésbe. Annyival tért el a tényleges szerződés, hogy nevesítette az eljáró földhivatalt és a szerződő feleket. Na ezt elküldték jogi állásfoglalásra, ami két hétig tartott. Néhány mondat elolvasása.
- Az értékbecslő gyorsan kijött. De ez egy külsős megbízott cég és mondta nekem az illető, hogy öt munkanapjuk van leadni a kész becslést. Érdekes, ez be van náluk égve, mert a hiánypótlásra nekem is ennyit adtak.
- Ezt az értékbecslést ma kaptam meg, valóban három héttel ezelőtti dátum szerepel, tehát ők tényleg csak pár napot "ültek" az anyagon. Egyébként ezt is egy kérdésemre, mivel két hete már kuss volt.
- Ügye hitelezett ingatlanra biztosítást kell kötni, de ezt jellemzően anélkül is megteszem. A kötvényt már a kérelemkor beadtam, a díjigazolást a napokban kértem. Erre az alábbit írja az ügyintéző: "Sajnos azonban a lakásbiztosítással még nagyon ráért volna…"
Nálam itt szakadt el a cérna. A vásárolt ingatlanon az eladónak nem volt biztosítása. A szerződéskötés napján megkötöttem. Már több, mint egy hónapja birtokban vagyunk, korrekt volt az eladó, megbízik bennünk. A házzal bármi történhet, még akár holnap porig éghet. Az én jövedelmi viszonyaimat tekintve azért nem kis értéket képvisel. Erre mondja az ügyintéző, hogy ráért volna.
"Ugyanis azt a szerződéskötés előtt fogom Önnek kiküldeni, hogy milyen tartalommal szükséges majd megkötni."
Való igaz, hogy erre konkrétan nem kérdeztem rá, de semmilyen tájékoztatóban nem volt infó, azon kívül, hogy majd kell. Nem is a legolcsóbbat kötöttem, azóta már a héten egy csatorna dugulás is volt, amit rendezett.
Ha korábban nem kértem volna többször is részletes folyamatleírást, információkat, akkor azt mondom, hogy OK. Plusz a kötvényt csatoltam már a kérelemhez is. Úgy gondolom, hogy ha nem jelezték hiány pótlásban, már jogilag sem helytálló tovább tolni a célvonalat. Persze átkötni könnyen lehet, sőt ha ezen múlik, kötök egy másikat.
"miért nem indít arra az azonosítóra egy törlési kérelmet is azonnal?" Ezekkel a dolgokkal nincsenek tisztában a mezei felhasználók, de még a boltosok sem ezek szerint.
A fizetési kérelm hibát se javították még? Már nem használom, de amikor használtam, akkor a bevezetés után 1-2 hónapig rendben volt, utána ott maradtak a függő tételek és olyan mintha nem kattintottam volna rá, de az utalás az elment, a másik félnek is azt jelezte, hogy függőben van az utalásom, akkor azt írták ez valamilyen adatbázis hiba és szokás szerint türelmet kértek a hiba javításáig. Ez már legalább egy éve volt. :) Félek a push-t se fogják javítani, hiába ígérték meg legutóbb múlt héten, hogy nagyon rajta vannak... Kár hogy ennyire lemaradtak a fejlesztési versenyben, pedig nagyon ígéretes volt ahogy indult.
Pont a hétvégén volt, a helyi cba-n, hogy a bankkártyás fizetés nem ment, onnantól a készpénzes fizetés se ment, csak gyűltek a sorok a pénztárnál...
Ráadásul a hölgy aki fizetett, váltig állította, hogy jött sms a vásárlásról fizetett, de a pénztárgép nem nyugtázta :)) Gyorsan kipróbálták a másik soron, azt is ledöglesztette:))
mind 3 pénztár leakadt,
Jó kis cirkusz lett belőle.
egy fél óráig bírtam várni, aztán otthagytam őket.
Aha és kőbaltát használnak, akik nem a telefonjukat dugdossák a terminálhoz, mert ugye nem értik miről is van szó. Tényleg nagy ész kell hozzá, hogy az okosórád vagy a teflonod tartsd oda a bankkártyád helyett. Azon röhögök mindig, amikor az ilyenek nagy büszkén még körbe is néznek, hogy ki látja :D
Az a helyzet, hogy elég korán nyitottunk számlát a Gránitnál és az azóta már nem értékesített számlacsomag van azóta is.
Én is teljesen elégedett vagyok velük ezért a pénzért amit fizetek (éves 2k az össz költségem). Tény, hogy vannak olyan területek ahol lehetne fejlődni, akár a mobil app területén is.
Gránit Pay nálam is jól működött amíg nem volt GPay, de mióta van Curve + Garmin Pay azóta em is nagyon keveset használtam.
Igazából Gránit Pay felőlem is mehetne a levesbe, jöhetne a jól működő Push üzenet és a hibátlanul működő Fizetési kérelem (én sokat használom és nem működik rendesen és nem is foglalkoznak vele).
Szerintem ez a digitális bankolás az összes banknak egy nyűg, nehéz nekik lépést tartani a fejlődéssel, mivel elég sokat kell erre költeni, de ezért jó, hogy megjelentek ezek a fintech cégek, mert ők is látták, hogy lehet ezt máshogy is csinálni, bár ott se minden tökéletes, de egy Revolut appot valaki megpróbál összehasonlítani a Gránit appal az mondjuk meredek, hiszen ég és föld a kettő és kb nem is egy kategória. Gránit appot pl OTP vagy a Magnet bankkal lehetne összehasonlítani és az a vicc, hogy Magnet bank se túl nagy bank mégis sokkal jobb netbank/app részük, mint a Gránitnak. Az, hogy valaki szerint a mobilfizetést is nörd típusú emberek használják az is egy meredek állítás, amikor itthon minden adat azt mutatja, hogy egyre többen használják az órát vagy a mobilt mint a plasztikot és erre valószószínűleg a Gpay még jobban rá fog erősíteni. Valószínűleg ezek az emberek app helyett is netbankot használják és ezért nem értik, hogy miről is van szó.
Mindegy is, kár ezen a lovagolni, szerintem a Gránit lemaradt és az appra nagyon is ráférne egy ráncfelvarrás leginkább belülről, viszont figyeld meg, megint díjnyertes lesz az appjuk meg ők lesznek a leginnovatívabb bank a évbankja szavazáson(Mastercard nagy cimbi), de egy push értesítést nem bírnak megfelelően megoldani x éve. :)
Úgy látszik mindenkinek más élményei vannak. A Gránit bankot én sok-sok éve magasan tudom ajánlani. Számlavezetési díjával és szolgáltatásaival számomra nem látok jobbat a hazai piacon. Emellett 2006-ban vezette be a Gránit pay-t, egyből egy nagyon stabil rendszerrel, míg a csak később mozduló OTP szívásairól sokan tudnának mesélni, de pl. egy jóval nagyobb banknak a Raiffeisennek csak 1-2 éve lett elérhető a mobilfizetési lehetősége. Egyébként a Gránit pay-jel nekem soha életben nem volt problémám. Mindig megbízhatóan működött, persze ne a Google pay simaságához mérjük, hanem a többi bank nfc-s próbálkozásaihoz. Most már nyilván mindenki aki nem akar lemaradni, az rácsatlakozik a Google pay-re. Én ugyan a fintech-ek nagy használója vagyok, nálam pont a Curve a nyerő, amivel megy a Garmin pay is. Utóbbival dobbanthatna még a Gránit bank, ha újabb úttörő innovációt keresne, szép tábort elérne azáltal is.
Telefonos fizetés: Gránitnál van betéti típus, ahol ennek használata a kedvező kamat feltétele. Csak hát volt, hogy a telefonos vásárlás funkció valahogy nem működött, nem egyedi probléma miatt, és ügyfél pislogott, hogy most akkor mi van. Vagy legújabb, pár hetes élmény: új/friss pénz összegénél olyan számot mutatott, ami lehetetlen, soha nem lehetett annyi, mert az elmúlt időszak egyenlegei végig alacsonyabbak voltak és az aznapi is.
Abban egyetértünk, hogy az Erste (George) gáz. Ami pedig ultragáz: UniCredit mobilapp, azt semmi nem tudja alulmúlni. Oney, BB és Takarék még tud érdekes dolgokat produkálni. De OTP (új app), K&H, Raiffeisen, MKB nekem eddig mindig stabilan működött. És a jól működőekhez sorolnám a CIB-et is, amit sokan szidnak, biztos joggal, de én havi 2x lépek bele, ezek szerint mindig szerencsém van vele. Sberbank egy általam alacsonyra tett lécet simán megugrik, meglepően jó (most már, évekkel ezelőtt rémálom volt). Curve - halott ügy, de nekem botrányos megbízhatósággal működött. Transferwise/Revolut/Vivid van, de már nem használom már.
Voltam/vagyok: OTP, K&H, ERSTE, CIB, Raiffeisen, Revolut. Na most ezekhez képest a Gránit magasan a legjobb bankom eddig, mindent összevetve. A telefonos fizetés b*zulás meg max a nördöknek szempont.
Maximálisan egyetértek, pláne a felsorolt érvek mentén, amiket csak megerősíteni és alátámasztani tudok. Nagyon sok bankkal van aktív folyószámla és kártyakapcsolatom egyszerre magánszemélyként, és ezek alapján bizony határozottan túlhájpoltnak érzem a Gránitot. Nem rossz, egyáltalán, tehát nem kutyaütő, de működését és digitális megoldásait tekintve azért annyira elallélni, amit sokszor olvasok itt és máshol is, nem kellene tőle. Cole28 érvei mellé még egy: nemáááá, hogy egy magát digitálisnak valló 1 fiókos bank applikációjában ÉVEKIG nem volt kártya aktiválás menüpont... A digitális megoldásuk erre mi volt éveken át? Szabad formátumú levél... Vicc... De persze ez már a múlt, mert nemrég ezt "is" pótolták, bár épp friss élményként a 2 hónapja kiküldött kártya mellé mellékelt postai levélben egy szót se említenek erről az új aktiválási lehetőségről. Szóval nagyon sok előremutató megoldással jöttek, indítottak el a hazai piacon, de voltak/vannak hiányosságok bőven, pláne kommunikációban. Márpedig ha digitális fronton vannak bajok (lásd hetekig nem megfelelően működő Gránit epay - szintén egy korábbi időszakban, nem frissített szövegű tájékoztató levél) akkor azt igenis a lehető leghamarabb orvosolnia kellene egy magát full digitálisnak hirdető pénzintézetnek. Félreértés ne essék, alapvetően jól működik sok minden, de ez nem ad okod arra a felfokozott ajnározási és ájulási hajlamra, ami sokszor szembe jön, hogy annnnnnyira jó.
Az első bank április elején vezette be, szóval a "nem sokkal utána" se állja meg a helyét, szerintem. :)
Nekem a Gránit Pay szarul ment, megbízhatatlan volt, tavaly óta a fintech cégeknél használom a Google Pay-t és hát teljesen más tapasztalat van Gpay alatt, mint a Gránit Pay alatt. Ha ugyanaz lenne, akkor észre se kellene vennem semmit.. :) Szóval jó döntés született a részükről, bár már a Revolut-ot megszoktam, mivel az állandóan küldi a push üzeneteket a vásárlások után, a Gránit meg továbbra is akkor küldi az üzenetet, ha megnyitom az appot és akkor se vehető ki belőle semmi. Szóval Gpay után most már jó lenne valami appot is venni valakitől, mert amit ők fejlesztettek az elég kevés pl az OTP új appjához képest is. Bár most megint ígéretet tettek, hogy majd rendbe teszik ezt a részt, de nem reménykedem.
Van vagy 25-30 Magyarországon működő bank, ha abból nem sokkal az első 3 után negyedikként vezette be a Gránit bank, akkor az még simán az elsők között van.
Ennek ellenére a Google pay-t más módokon évek óta használom és természetesen a Gránit bank esetén is arra térek át. A Gránit pay-jel lesz ami lesz, de mindenképp hálás vagyok érte, hogy azzal a Gránit bank abszolút úttörő volt, legelejétől használtam és ennyi év tapasztalata után is azt mondom, hogy profi munka volt, soha nem volt vele probléma, mindig hibátlanul, tökéletesen működött.