Persze ez választéknak elég satnya. Úgy néz ki, hogy a canon - nikon gyári üvegeket alakítják át.
Ezenkívül belegondolok abba, hogy mit szólna a nikon szervíz, ha van valami élességi probléma (nem a szenzoron, hanem a keresőben!) adódna? Valószínűleg nem vállalnák a javítást. Mert egy ilyen gondot a D3 gépemen pik-pak orvosoltak.
Akkor már szabad venni D 800-t. :) (persze nem botcsinálta nepperektől) Nem kell megvárni amíg a Nikon követi a Canon fejlesztését, mert úgy látom a Canonnak a videós felhasználók a fontosabbak, mert ők ezen a területen léptek előre.
Az élességet a kritikus esetekben könnyű elrontani. Én szeretem a mikroprizmával rendelkező keresőüveget. Az már külön desszert volna, ha igazítani lehetne a kedvenc (rövid tele) fókusztávolságokhoz. Nem örülök annak, ha egy fényképezőgépbe a gyár nem ajánl mattüvegcserét. Ha be is lehet tenni idegen mattüvegeket, mivel nincs a cserére gyári protokoll, a nikon szervíz megtagadja az ezzel kapcsolatos segítséget. Mostanában ugyan nem néztem körül, hogy mi az aktuális állapot, de szerintem az a normális, ha van gyári ajánlat, és leírás a csere módjáról. Ekkor már idegen mattüvegeket is könnyen be lehet helyezni. A minap láttam például hogy ez egy Canon 5DII esetében mindez milyen egyszerű. Ha van tapasztalod valamely D800 keresőüveg kombinációról, azt köszönettel venném, bár a D800 még nincs a birtokomban.
Jol tetted, hogy nem erre szalltal ra. Nagy kamu. A garancialevel azt irja, hogy Adorama. Az egy manhattani bolt. Az ujak ott is a haromszorosaba kerulnek.
Jaja, biztos szuper lenne a 135 egynyóc, de gyanítom, ha a VR-t, Nano-t, AF-S-t beleheggesztik, akkor súrolni fogja a D800 újkori árát, ha éppenséggel meg nem haladja azt.
Na, nincs valaki, akinél kipróbálhatnám a 135 DC objektívet?
Működik a 135DC + 1.4 Kenko TC páros. Az ottani dörmögéstls az első fotót félretéve a konklúzióm is az, hogy használható a végeredmény. Legfeljebb f/2.8 helyett majd f/4-et használok, ha lesz ilyenem és lágy a kép alapesetben.
A 135ös TC-zését szvsz felejtsd el. Asszem egyébként még ha akarnád se tudnád kivitelezni a műveletet, nem lehet minden objektív elé felcsavarni a TC-t, de ez konverterenként eltérő lehet.
Ennél jobb tényleg nincs! :) Meg is tettem volna már, ha ismerősi körben lenne bárkinek. Sajnos elég ritka darab.
Egy éve olvasni lehetett róla, hogy a Nikon levédette a 135mm f/1.8 VR-t, de ha ki is jön, gyanítom, 2-3szor drágábban, mint a mostani DC-s verzió.
Nézegettem korábban a 180-at és a fotóidat is vele. Elég meggyőzőek, szó se róla. Ha csak fixekkel dolgoznék, jó is lenne. Most azonba úgy érzem, hogy a 70-200 egyelőre kiváltja ezt. Igaz, jóval nehezebb, nagyobb, viszont flexibilisebb és a VR is jól jön néha. Akkorának pedig nem érzem a különbséget képminőségben.
Ha valamikor majd megengedhetem magamnak, a 200mm f/2 lesz az ami ide jönne, a tervezett fotózásokhoz. Magammal biztos nem cipelem az utazásokra. :)
Azért is gondolkodom a 135-ön, mert egy utazáson a 1,4-es TC-vel 190/2.8-at kapnék vésztartalékba, ami azért nem rossz.
Ráadásul van egy olyan perverz gondolatom is, hogy koncert- és rendezvényfotózáson is megpróbálnám használni. Ilyen helyzetekben az a közel két rekesznyi előny ami a 185/2.8-cal szemben adott -egy rekesz a fényerőben, 2/3ad rekesz pedig az alacsonyabb szükséges záridő miatt) bizony elég jól jöhet.
" Azt hiszem, az marad, hogy kipróbáljam a saját vázamon. "
Ennél jobb megoldás nincs! Minden jelenlegi objektívemet így vettem meg. Saját vázon alaposan kipróbálva.
A te sűrű fix sorodba nemcsak egy 135-ös, de egy 180-as Nikkor is beférne. Utóbbi ugyan "csak" f2,8-as. Rajza azonban nyitva is nagyon jó. Jóval olcsóbb a 135mm f2 D DC-nél.
Szerintem a Nikon egyik legjobb fixe azok közül, amiket eddig gyártott. Az AF gyorsaságára és pontosságára sem lehet panasz.
Sok portrét, de sportfotókat is töltöttem már fel ettől az üvegtől. Az alább látható teljes pontméretű kép ma készült. Nyitott rekeszen:
Természetesen nem erőlteném rád, ha a 135-ösre vágyakozol. De erősen megfontolandó. D800 vázon is kipróbáltam. Kifogástalanul dolgozott.
Nem hibátlan objektív ez sem. Akadnak kisebb gyengeségei: a viszonylag alacsony kontraszt, a nyitott rekeszes vignetting és CA. Ma már ezek korrekt módon kezelhetők ill. eltüntethetők.
Nagyon köszönöm az észrevételeket, de az látszik, itt is vagy szereti valaki, vagy kifejezetten nem kedveli.
Láttam néhány f/2ön készült tesztet, ami kellően jó volt D800-on.
A 105mm-en azért nem göndolkodom, mert közel van a 85-höz, ahol van már egy 1.8G-s objektívem, valamint konkurálna a 105-ös Mikro Nikkorommal.
135mm szerintem egy megfelelő ugrás a 85 fölé és jól illene a 28, 35, 50, 85, 105, 300 fix sorba.
Az eltérő vélemények alapján úgy érzem, valószínűleg a gyártási minőségben lehet akkor eltérés, vagy a nagyon kicsi dof miatt a nem megfelelő fókusz és kalibráció is okozhatja a lágyságot.
Azt hiszem, az marad, hogy kipróbáljam a saját vázamon. Szóval az új kérésem, hogy ha akadna-e egy kedves budapesti márkatárs, aki megengedné hogy tegyek a 135mm, f/2 DC objektívjével egy próbát?
Nekem a 105 DC van. Az tokeletes. A lagysag onnan is johet, hogy a DC gyuru tekeresevel nem csak a hatter, vagy eloter mosodik el, hanem egyfajta soft fokusz hatas keletkezik. Alap beallitassal viszont eles az obi.
Régóta nem foglalkoztam már az élességtesztekkel, de az oldalamon a www.fenykepes.hu /fotósoknak aloldalon találsz néhány számszerű tesztet.
Személy szerint nekem nem tetszett a Nikkor 2/135 DC. Két gondom volt vele, egyik az, hogy én egy korszerű nagyfényerejű objektívtől azt várom el, hogy kurva éles legyen már teljes nyíláson is. Ezt a 135-ös nem tudja. Ez alapvető gond. Lehet magyarázgatni hogy ez egy portréobjektív, de nem nekem.
A másik godom a ,,DC" amely szerintem, de gyűződj meg róla magad, nem tartalmaz műszaki tartalmat, hanem csak olyan, mintha egy manuális objektívnél a szokásos élesreállítás után elállítanád az élességet úgy, hogy a téma a mélységélességi zóna szélére kerüljön. Szerintem a DC egyszerűen a mélyégélességi zóna szélére tolja az élesreállított pontot, aminek nem sok értelme van. Ezt ki kell próbálnod személyesen, mert ezt a gondolatomat régebben itt a fórumon többen vitatták. Én kísérleteim során azt tapasztaltam hogy a ,,DC" átállításakor az élességi sík konzekvensen elmászik. Ez persze megfelel az angol defócus controll kifejezésnek. Ha viszont íly módon már nem a modell szemére teszed az élességet, hanem az eredeti mélységélességi zóna szélére teszed az új ,,DC" élességet, akkor a fotóalany már nem a mélységélességi zóna ,,közpén" lesz. Így a modell szeme már az új mélységélességi zóna szélére kerül. Ez azt jelenti hogy az élességed már alacsonyabb szintű, mert az élességi sík előtt és mögött egyre csökken az élesség. remélem sikerült érthetően leírnom.
A harmadik ok ami miatt haragszom erre az objektívre, hogy ezzel a Nikon kipipálta a nagyfényerejű telét, és ezért több mit egy évtizede hiányzik egy ilyen fényerős 135mm-es objektív.
Eközben a Canon rendelkezik egy kiváló 2/135 objektívvel, a Sonyhoz pedig van egy pompás 1.8/135mm Zeiss objektív. A Zeiss nemrégiben a Nikonhoz is készített 2/135mm AIS telét, ami valószínűleg elég éles (A Zeissnél ez így szokás:) de ez manuális objektív, ami nehezíti a használatát.
A magam részéről már nagyon várom, hogy egy Voigtlander, Tamron, vagy a Nikon AF-S objektív megjelenik ebben a tartományban.
Valakinek esetleg van 135mm, F/2-es DC objektívje, vagy próbáltatok már D800-on ilyet?
Nagyon gondolkodom középtávon a beszerzésén, de elég vegyes gondolatokat olvasok róla. Van akinek mindenben a csúcs, mások viszont panaszkodnak a túlzott lágyságra, illetve a kromatikus aberrációra és a pontatlan fókuszra. Mivel nem tól gyakori, így próbára még nem volt módom.
Ha bármi infóval, személyes tapasztalattal rendelkeztek, örömmel várom.
Helló! Én használtam eyefit.. amíg be nem döglött... sd.-t. Nem visz messzire, arouternek közel kellett lennie a géphez, 3-4 méter után már használhatatlan volt.... de lehet az ujabbak már jobbak...