Keresés

Részletes keresés

ELŐRE! Creative Commons License 2021.09.28 0 2 24113

A kép amit felraktál pont azt mutatja (tisztán látható!), hogy a váltó mozgó része nem törik meg az íven, az emelkedő kezdete után van, tehát persze, hogy működik.

Előzmény: Törölt nick (24106)
Tyapa Creative Commons License 2021.09.28 0 3 24112

Szia,

 

ha az asztalod szélessége kb. 1400 mm lesz, át kell gondolnod, hogy az építés és üzemeltetés során hogyan férsz hozzá, főleg ha fal mellett vagy netán sarokban lesz. Erre próbáltam célozni itt:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158060347&t=9183208

 

Üdv, Zsolt

Előzmény: Vgabi5 (24110)
diginewl Creative Commons License 2021.09.28 -1 5 24111

Az a "baj" a Te munkáddal, hogy ez jó munka. Itt van a bökkenő. A legtöbb esetben nem a sín alatt a pálya kezd emelkedni, hanem a síntől várják ezt el, hogy oldja meg valahogy.

Amennyiben az Általad is kivitelezett emelkedő indulás van, és az nem annyira meredek, akkor a sínnek - jelen esetben a váltónak - a passzív hajlása elvisel ekkora tűrést.

De ez az építési tudás nem jön magától, ehhez kell egy kis gyakorlat.

Fenntartom továbbra is: a terepasztalon a két legbonyolultabb dolog a váltó/kereszteződés, valamint az emelkedő kezdete/vége. Ezekre kell a legjobban odafigyelni építés során.

 

Előzmény: Törölt nick (24106)
Vgabi5 Creative Commons License 2021.09.28 0 0 24110

Köszönöm mindenkinek a jótanácsokat!

Előzmény: csíkos-háTTú (24103)
Honositib Creative Commons License 2021.09.27 0 0 24108

Igen, jobb oldalon egy kicsit kevesebb. 35mm az alsó sín magassága, a felső 120mm a találkozási pontnál. Legalábbis a wintrack így mutatja. Valószíneg az emelkedőnél lesznek változások, a valóság gondolom másabb, mint ahogy a program mutatja...

Előzmény: a Zsóti (24107)
a Zsóti Creative Commons License 2021.09.27 0 0 24107

Ránézésre nem jön ki a 100mm különbség 3%-kel a jobb felső sarokban lévő alagútkapu és a bal oldali iparvágány alá fordulás között. Szerintem közvetlenül a váltó után ne tervezz 3%-os lejtést, a vízszintesből kezdd el 1%-kal, a következő síndarab legyen 2 %-os és utána mehet a 3%, így lesz egy jól használható lekerekítő íved.

Előzmény: Honositib (24102)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 -6 1 24106

Az általad leírtak alapján a lenti képen látható konfiguráció nem működik. Még jó, hogy ezt a gigant meg a többi jármű nem tudja, mert lassan több, mint két éve vígan eljárkálnak a képen látható Peco R2/R3-as ívsen, siklás nélkül. Pedig törésponton van a váltó, emelkedőben, sőt a másik végén is van egy ugyanilyen, ott meg két íves van rádásul a belső íven egymás után. Egyik síkban, a másik meg törésponton emelkedőben.

 

 

 

A lényeg: megoldható, üzembiztosan.

Előzmény: csíkos-háTTú (24103)
Honositib Creative Commons License 2021.09.27 0 0 24105

Van kettő ki nem használt felesleges angolváltóm, azokkal meg lehetne oldani a két hurkot is szerintem. Ha alul látható lesz a másik vágány is, akkor a hurok az alapon fut, a mellette lévő vágány viszont már bőven emelkedik. Ha jól emlékszem, kb 90mm ig. Nem nézne ki bután úgy? Nekem is jobban tetszene, ha látszana még valami, csak ez tartott vissza eddig.

Előzmény: diginewl (24099)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.09.27 0 0 24104

Üdv,

 

ha a váltó feszül, akkor nem vált, ahogy Csíkos írta, tehát kerülendő. Ha már túl van a törésponton (sík és emelkedő találkozása), akkor szerintem lehet.

 

H0-ban a 420-as és nagyobb kör megfelelő emelkedést biztosít a sín felső élétől számított legalább 80 mm-hez, ami kb kell a részben nyitott pantográfhoz.

Előzmény: Vgabi5 (24100)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.09.27 -1 4 24103

A váltók általában szintben vannak, lehetőleg érdemes kerülni, hogy emelkedőben legyenek.

Lehet, hogy sokaknak triviális dolog, aki tudja ugorjon!

Ha mindenképpen úgy jön ki, hogy egy váltót emelkedőbe/lejtőbe kell helyezni, akkor arra nagyon figyelni kell, hogy:

- maga a váltó nem lehet átmenet a sík és az emelkedő/lejtő között!

- érdemes az átmenetet nem közvetlenül a váltót követő első vágánymezővel kezdeni.

Előzmény: Vgabi5 (24100)
Honositib Creative Commons License 2021.09.27 0 0 24102

Szia! Nálam az emelkedés mértéke 2,96% a teljes hosszra nézve. Hogy az cm-ben mennyi, azt nem tudom, de a rejtett állomás szélső váltójától az állomás szélső váltójáig tart.A felső szint magassága 120mm. Ahol keresztezik egymást a szintek, úgy próbáltam kialakítani, hogy mindenhol min 100mm legyen közöttük. Ezt a magasságot mindenhol tartani lehet ennél a tervnél.

Előzmény: Vgabi5 (24100)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.27 0 0 24101

Szia.

 

1. Ez változhat nagy mértékben attól függően, hogy dízel vagy villanyüzemet szeretnél. Dízelnél 7-7,5 centi kell minimum, villanynál meg inkább 8,5 (kifuttatott szedővel meg 10-11).

 

2. Jó kérdés ennek az oka, valószínűleg valami a programozás oldalán lehet

 

3. Jelen, nálam két váltó is van enyhe emelkedőben (ráadásul íves váltók). Vigyázni kell a sík/emelkedő átmenetre, hogy szép fokozatos legyen, és jól le kell próbálni mindenféle járművel (gigant, és brawa halbi volt nálam a tesztjármű), de ha jól csinálja az ember, akkor gond nélkül el fog menni rajta minden.

Előzmény: Vgabi5 (24100)
Vgabi5 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 24100

Sziasztok!

Hasonló 2 szintes pálya rajzolásával én is próbálkoztam H0-ban, kb. ekkora alapterületen, de az emelkedők nagyon meredekeknek jöttek ki.
Emiatt és nézegetve ezt a pályatervet merült fel bennem pár kérdés:
1. Mekkora távolság kell a 2 szint között H0-ban? (én minimum 100mm-re gondoltam, mert ugye kell hely az alaplapnak, a parafa alátétnek, plusz talpfa, sín, és nem árt ha a mozdony is elfér ?áramszedővel?)
2. Én SCARM-mal rajzolok, az a váltókat, kereszteződéseket csak vízszintesen engedi, így még egy viszonylag egyszerű váltókörzet is sokat elvesz a lejtő hosszából, ezáltal nő a meredekség.
Vajon mi ennek az oka? A SCARM programozója lusta, nem tudja, nem akarja megoldani, hogy a váltók tudjanak lejteni? (Jól láttam, hogy a wintrack tud ilyet?)
3. Csináltatok már a valóságban is lejtős váltót? Van valami hátulütője, dolog, amire figyelni kell a megvalósításkor?

Előzmény: diginewl (24099)
diginewl Creative Commons License 2021.09.27 0 1 24099

Két hurokmodulra lesz szükséged (a plusz 4 váltó többe kerül a mint a kettő hurokmodul...).

Utólagos engedelmeddel belerajzoltam a tervedbe - valami ilyesmit gondolnék gyors áttekintés után.

Így mindkét irányból fordítható lenne a forgalom.

Annyit még jó lenne vele gondolkodni, hogy picit több nyílt szakasz is látható legyen - akár lenn a bordóval jelölt visszafordító részt láthatóvá tenni.

Előzmény: Honositib (24097)
róbertke Creative Commons License 2021.09.27 -1 1 24098

Ez a gép szó szerint mindent visz! 

1200 tonnás tehervonatot 10 ‰ emelkedőn 35 Km/h -val felhúz. 

( forrás: Transpress Kiadó )

 

Előzmény: kisfaludy1 (24092)
Honositib Creative Commons License 2021.09.26 0 0 24097

Úgy tervezem, a kiterők, jelzők analóg, a gördülő állomány digitális vezérléssel menne. A hurok nekem is eszembe jutott korábban, de valamiért elvetettem. De jó ötlet lenne egyébként. Egy-egy hurokmodulra lenne csak szükség hozzá? 

Előzmény: diginewl (24095)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.09.26 0 1 24096

A mozdonyvezető tanulmányozza kicsit a jelzési utasítás hangjelzések fejezetét. Úgy hallottam teljes a zűrzavar.. :-)

Előzmény: Törölt nick (24085)
diginewl Creative Commons License 2021.09.26 0 0 24095

Nagyon sok minden nem látszik, akkor legalább jöjjenek változatosan a mozdonyok: az alsó rejtett részbe mindkét irányból tennék hurkot. Ha digi lesz a vezérlés, nem bonyolult. Így innen és onnan is előjöhet a kihaladó, eltűnő mozdony.

Előzmény: Honositib (24088)
Honositib Creative Commons License 2021.09.26 0 0 24094

Szia! 

 

Jól gondoltad, nem véletlen az az alagút ott.. van vele tervem. :-)

Előzmény: Hanzohattori (24091)
Honositib Creative Commons License 2021.09.26 0 0 24093

Szívemből szóltál. Az eredeti elképzelésem nekem is hasonló lett volna.  Jobban preferálnám a terepet, mint a városi környezetet. Negyedik korszakos járműveket szeretnék járatni legfőképpen, elsősorban DB. 

Előzmény: Törölt nick (24090)
kisfaludy1 Creative Commons License 2021.09.26 0 2 24092

Esti mozdonyos fotó. :-) 

 

Hanzohattori Creative Commons License 2021.09.26 0 0 24091

A jobb felső két közeli alagútkaput elhagynám, hacsak nincs valami fontos tájépítészeti terved vele.

Törölt nick Creative Commons License 2021.09.26 -1 0 24090

Nem feltétlen kell, sőt. Ugye hazánkban léteznek nem törzshálózati fővonalak, amik megjelenítésére tökéletes egy ilyen terv, mint amit te is csináltál. Nem tudom milyen járműveket gondolsz majd járatni de tipikusan az M41, M62, M61, illetve a Bz-k, és Desiro-k terepe az ilyen, rövid 2-3 kocsis személy, és rövidebb vegyes tehervonatokkal, tolatósokkal.

 

Őszintén megmondva, én nem nagyon raknék rá települést, maximum a fenti csonkákhoz valami rakodót, egy-két házat ami a település szélét jelképezi (ugye itthon sok állomás van távol a település központtól) egy állomásépületet, meg szépen kidolgozott terepet.

Előzmény: Honositib (24089)
Honositib Creative Commons License 2021.09.26 0 0 24089

Szia! 

 

Köszönöm a gyors választ.

Esetleg egy vagy két vágány valóban elférne még alul... fővonali szemszögből még nem gondolkodtam a dolgon, de igazad lehet...  akkor viszont kisvárosi környezetet lenne célszerű hozzá kialakítani gondolom...

 

 

Előzmény: Törölt nick (24087)
Honositib Creative Commons License 2021.09.26 0 0 24088

Sziasztok! 

 

Sajnos rossz tervet töltöttem fel. Ezennel javítom és ide felteszem az aktuális változatot.

Törölt nick Creative Commons License 2021.09.26 -1 0 24087

Szia! Ez az állomás a vágányhálózat alapján inkább fővonalinak tűnik nekem. Lent a rejtett tárolón szerintem érdemes viszont bővíteni, mert hely van.

Előzmény: Honositib (24086)
Honositib Creative Commons License 2021.09.26 0 0 24086

Sziasztok!

 

Régi álmom válik lassan valóra egy terepasztal építésével. Készítettem egy pályatervet, amit szívesen megvalósítanék, de mielőtt így tennék, szeretnélek megkérdezni titeket , mi a véleményetek a pályatervről, építő jellegű kritikát szívesen vennék. 

 

A tervről elöljáróban: 300x140cm lenne az asztal mérete. A témája egy egyvágányos mellékvonal állomása és az állomás közvetlen környezete lenne, alul egy rövid nyílt pályával. Az állomás épülete és némi városi környezet bal oldalon alul helyezkednek el. Jobbra fent egy kis ipartelepet képzeltem el rakodóvágányokkal, esetleg mozdonyszínnel. 

 

Előre is köszönöm az észrevételeket!

Törölt nick Creative Commons License 2021.09.26 -1 2 24085

Ez a nap is elérkezett, a lenti videón látható a 333-as GySEV Szili, őt érte a megtiszteltetés, hogy konténervonatával elsőnek végigmenjen felengedett áramszedővel a frissen elkészült felsővezeték alatt.

 

Annyit csaltam, hogy az alagút előtt kézzel lenyomtam a szedőt, és amikor a mások oldalon kijött, akkor meg felengedtem, ugyanis az alagútban fizikai akadálya van a felsővezeték kiépítésének, ezért ott nem lehet felengedve az áramszedő.

 

Videó itt: https://youtu.be/_l5RqjNwIro

Törölt nick Creative Commons License 2021.09.24 0 1 24084

Hát tényleg részletgazdag.👍👍👍

Előzmény: diginewl (24082)
kisfaludy1 Creative Commons License 2021.09.22 -1 1 24083

Köszi mindenkinek a kedves szavakat.

 

Coco Mama is lehetne, nem rég láttam azt a mesét.

Ha jobban megnézem még hasonlít is rá egy kicsit. :-D 

Előzmény: diginewl (24082)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!