Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne: 250-es Leonardo-n az első villában mindkét gátló teljesértékű csillapított, vagy az egyik oldal csak "követő szár" ?
Te hallod nekem nincsen befejezetlen iskolam. Egy azt sem tudod en milyen iskolaba jartam. De egyet elalurok. 9 evet jartam szakiranyu iskolaba. 3×3 evet es nem azert mert nem nemt. Mind elvegeztem elsore. Es igen vannak elbaszot dolgok de az elbaszot dolgokat nem egy jogasz vegzetsegu fogja kijavitani meg nem egy most vegzet nem muszaki ember. Hanem hallotam meg mondtak urban legendakat. H ezt kiveszem es 3 meg 10 loval erosebb lesz. Persze.
Nem . Soha nem mertem. De soha nem is kerdeztem mennyi az annyi. En mindig pollini vagy mallosi rugot hasznaltam potlasra. Altalaban vagy gyari erosegut vagy +25% rugot raktam ben.
Nem osztom ezt a megállapítást. Nagyon sok elqrt mérnöki megoldást láttam már. Most legutúbb is
olyat, amit egy szerelő leleményessége és kreativitása oldott meg a nagy okos konstruktőr mérnöki
megoldással szemben. Régen olvasom ezt a fórumot, de a te ilyen jellegű gondolkodásod nem a félbeszakított tanulmányodból adódik? Mert ha igen, akkor megértjük. Bár számtalan koponya volt
a történelemben, aki abbahagyta az iskolát és világhírű emberré vált technikai vonalon.
Egyébként a Leo-tuningot egy halva született dolognak tartom én is.
Nem igazan.egyember csinalta anno a netrol kerestem ki.skodakhoz gyartot gyujtast. Ennyi a tortenet. Lelet masolva a gyujtaskep azt ennyi. Fellett ra toltve. Tobbet errol nem tudok mondani. En sem ertek mindenhez. Elektronikat nem tudok gyartani de gyartatni lehet. 20e ft anno.
Sziasztok! Szere, ha már úgy is itthon vagy, vállalnál egy Leo 150-es motorjavítást? Nagyjából u.a. a baja mint Dodi.zsolt motorjának, de az enyém menet közben kezdett el kopogni. Hidegen jó a hangja majd kb 3-4 perc járatás után el kezd kopogni. A motor szét van szedve darabokra, én semmi kopást nem látok a csapágyakon ami ezt okozhatná.
A motor darabokra lett szedve mert vízpumpás lett és ez pedig egy első szériás motor így a blokkot szét kellet borítani... előtte pedig nem volt ilyen hang! A variátort másik lett bontott, de dekni nélkül is beindítottam a már a hang akkor is ugyanolyan Szòval nem onnan jön. Főtengelycsapágy új, hajtòkar néztük Jò állapotban van nem lòg. Itt valami nem megfelelően lett összerakva mert előtte nem ilyen volt ezt videóval is tudom bizonyítani!
Mindenképpen vissza viszem a motort, hogy csinálja meg mert ez nem munka! Menni megy de szinte félek használni 😕
Az a baj, hogy szinte elgondolni se tudom mi kehet az... beindítom akkor nagyon szép csendes a hangja! Ahogy melegszik egy ilyen aprò fémes kelepelő hang jön elő 😕 Fordulatszámrá egyenesen arányosan nő, természetesen a hang erőssége a hőmérséklettel 😕 Szelep fedelet már levettem megnéztem de nem láttam semmi rosszat sőtt szerintem minden szép állapotban van!
Ja igen es 8 liter lett a fogyasztas ezert is lett vege mikor egy 100 lovas motor 5-6 is megelekszik ugy h cubaljuk is a bajszat. Ezert nincsen ertelme tuningolni. Ez csak annak jo aki beakarja maganak bizonyitani lehet ezt huzni es idot penzt nem kimel. De ertelme nincsen. Egy masik motoral ami nem dragabb ugy lelepik h csak fustol.
Persze h gyengebb. Mivel a kipufogo ellenallasa bele van kalkulalva a toltescserebe. Barmit modositas borul az egesz rendszer. Ezt pofaztam. Ilyenkor egyeszet ujra kell kalibralni. Amit mornok kitalalt hazibarkacs csak ronthat. Nekem pl 3 db veztengelyt kellet csinaltatnom mire azt mondtam most jobb. Mert volt h fen volt jo volt h len es fen semmi kozepen meg halal. Ja igen es fuvokazni is kellet. Azt h vegsebb jobb legyen pl korlatozas nelkuli programozhato gyujtas kellett. No akkor lehet leakasztani a gyari orat. De ez mar regen volt.
Olvasgattam a típussal kapcsolatban és elég sokan panaszkodnak vízpumpa miatt főleg azoknak szívás akiknek szét kell hozzá szedni az egész blokkot szerintem az enyémet is mert 98-as de nem tudom pontosan miből állapítható meg?
Szerencsére még nincs baj de ha beütne ezt nem lehet megkerülni egy külső elektromos vízszivattyúval?
Ezt senki nem fogja neked megmondani. Mivel minden ilyenkor mas. Meg ha pontosan ugyanazokat csinaljuk pontosan egyforma motoron akkor sem lesz egyforma soha. Nincsen az ezt beteszed ezt odatekered es jo. Erosebb jobb motort akar vegyel nagyobbat. Egyszerubb es olcsobb. A leo minden tuningot megboszul. Mind hulyegyerek ez minek ide kiveszuk beteszunk dupla akkorat azt azt hiszi most megcsinalta a tutit. Ez egy motornal sem igy mukodik. Heteket lehet elbaszni egy sportszuro utani fuvokazasra mire ujra egyensulyba kerul a benzin levego keverek. En sem csinaltam anno erzesre bedobtam egyet es kb egy nap alatt megvolt ugy ahogy jo. Vegsebbet nem lehet nagyon modositani igen draga alkatreszek csere nelkul. Gyorsulast inkabb lehet de az sem drasztikusan. Egy hetvenes kicsit jobb tuningos 2t blok alva hagya barmikor barmelyik leot. Gyorsulasra legalabb is. Vegsebb mar mas kerdes de ott is volt mar csodalkozas.
Ha valaki azért kisérletezgetett a helyes beállításokkal fúvókaméret légszűrő sport dob stb és meg szeretné osztani a tapasztalatokat azt megköszönném.
Erre csak azt tudom mondani ha ha ha rohog a vakbelem. Eleve 110 a fuvoka a 150es leon. Meg h 30al no . Azt mitol mivel az nem attol fugg mennyit megy. A net tele van hazugsagal. De probald ki csak aztan nehogy csalodjal.
Felraktam a 150 es leora egy másik dobot kicsit nagyobbak a járatok benne szép mély hangja lett nem hangos.
Az lenne a kérdésem hogy a karbiban a főfúvókát mekkorára cseréljem illetve a légszűrő végén lévő hosszú csövet ha leveszem mi történik?
Valami lengyel fórumon azt írták hogy a karbiban kicserélték 110 es re a főfúvókát meg a légszűrőről leszedték az a csövet és 30km/h dobott a végsebességen.
Értem, hogy nem bízol meg benne, de ez így csak lehúzás volt, vagy megcsinálja jól, vagy adja vissza a pénzt, ez ilyen egyszerű.
A szivárgás sem jó, de a cicergés semmiképpen nem elfogadható, legyen az bármilyen apró dolog.
A motorszerelő kérdés alapvetően bizalmi dolog, és sokan iszonyatosan felületesek, és sokszor a technikai tudás sincsen meg. A szervizben, műhelyben már ha van nem lógnak a végzettséget igazoló iratok, és ha még az meg is van, akkor is az alapvető hibafeltárás is problémákba ütközik.
Anno 10 éve talán, mikor megvettem az első 150-esemet, ugyanilyen nehezen induló problémával szembesültem, elvittem a helyi szerelőhöz, akinél Deauville és egyéb nagy járművek álltak, és kifogott rajta. Visszaadta másfél hét után azzal, hogy nem tudja megcsinálni, nem tudja. Visszakérdeztem, hogy akkor nagymotorokat hogyan szerel, ha egy robogó kifog rajta, finoman szólva mérges lett, én meg röhögve és gratulálva a munkájához otthagytam. Azóta bezárt. mindenki szerencséjére.