Keresés

Részletes keresés

marky-511 Creative Commons License 2021.12.24 0 1 11915

Engem az érdekelne, hogy a Széchenyi utcán, a Kistemplom előtt hogy fér majd el "igazságosan" a sínpár. Csak azért, mert három sáv van. Azaz valamelyik sínre rá kell engedjék a forgalmat. Jó esetben a Hal köz felőli buszsávra, rossz esetben a Csokonai Színház felőli közlekedési sávra. 

Ez vagy nem jutott még az eszükbe, vagy azt hiszik, "jól van az úgy". 

Előzmény: Econell99 (11914)
Econell99 Creative Commons License 2021.12.23 0 1 11914

Nyilván, csak hát abba úgy se mennének bele, hogy mindkettő. Főleg ha Széchenyi utcán lenne vezetve a közös troli-villamos szakasz. Kizárt, hogy az hagynák.

Már szerintem az is nagy eredmény lenne, ha belátnák, hogy inkább troli+buszsáv legyen 

Előzmény: marky-511 (11912)
Balu424 Creative Commons License 2021.12.23 -1 3 11913

Valahogy ezt sugallja az alábbi elképzelés is: https://www.youtube.com/watch?v=S_wo08WsDds&t=1s

marky-511 Creative Commons License 2021.12.23 0 1 11912

Nem feltétlen kell a troli és a villamos kizárja egymást. Az viszont érdekes, hogy hogyan akarják egyszerre villamossal ellátni a Tócit és a "kisállmást". A kettő együtt nem megy, esetleg ha kitérőt tesz a villamos. Az pedig lassabb eljutást von maga után.

Előzmény: Econell99 (11910)
torqmatic Creative Commons License 2021.12.23 0 0 11911

A reggeli és délutáni csúcsban dugig vannak tömve a villamosok mindkét irányban, sokszor alig lehet felférni.

 

Ez mondjuk jó hír azoknak az önjelölt jósoknak, akik annó amiatt aggódtak, hogy a villamosokon nem lesz utas :)

Előzmény: Econell99 (11910)
Econell99 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 11910

Hát igen. Látszik, hogy azt se tudják, hogy mit mondjanak, csak annyi a lényeg, hogy valami nagyot mondjanak.

 

A helyett, hogy beismernék, hogy a Tóci számára a trolivezeték és buszsáv lenne a megoldás, új, csuklós trolikkal, bevonva a város több részét is. Pl. 25/25Y kivàltása a trolival, 4-es meghosszabbítása a Doberdóig a Böszörményin, 3-as Segner tér után István út-Vincellér utca stb....

 

Ennél a villamosnál még az is jobb, ha minden marad úgy, ahogy van és buszokkal szolgálják ki a Tócit. Egyszerűen nem tudják belátni, hogy a Tóci nem Újkert, ahol egy nagy, hosszan elnyúló lakótelepet, egy nagyforgalmú gyűjtő vonalra fel lehet fűzni, ami lefedi az utazási igények döntő többségét.

 

Kicsit OFF: Amúgy a 2-es villamosnál is vannak gondok. A reggeli és délutáni csúcsban dugig vannak tömve a villamosok mindkét irányban, sokszor alig lehet felférni. De egyébként csúcsidőn kívül is gyakori a nagyobb tömeg, bár olyankor annyira nem durva. Ráférne egy sűrítés. Kérdés, hogy van-e rá jármű, meg elbírja-e a Piac utcai szakasz. Ott is hiba volt szinte teljesen kiiktatni a kiegészítő buszhálózatot. Bele se merek gondolni, hogy mi lenne, ha meglépték volna a józsai járatok Doberdós visszavágását és az az utasmennyiség is rázúdúl a villamosra. Fentebb említettem a 4-es meghosszabbítását a Doberdóig, talán az enyhítene a 2-es brutális zsufoltságán.

Előzmény: marky-511 (11903)
Econell99 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 11909

Szerintem a kisebb hurok a lakótelep közepén nem működne, már csak a lakótelep(ek) elrendezése miatt sem.

 

A troli meg azért nem lett meghosszabítva (pedig az lenne a reális megoldás), mert valamiért a helyi önkormányzatnál utálják a trolit, és alig várják, hogy meglegyen az ürügy a megszüntetéshez.

Előzmény: 7-es troli (11904)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 11908

A különböző, új villamost vagy troli vonalat építeni szándékozó érdekcsoportoknak más-más az érdekük.

Ezért rajzoltatnak a grafikusaikkal különböző elképzelésekről látvány ábrákat, hogy maguk mellé állítsák a helyi közvéleményt.

 

Előzmény: marky-511 (11907)
marky-511 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 11907

Igaz. De legalább realitás lenne a tervekben, amelyet - felteszem - nem ingyen készíttetnek el.

Előzmény: trizs77 (11906)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 11906

a tervek szerint..............

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Szerintem még nincsenek tervek.

 

Csak elképzelések vannak.

Az elképzelések viszont nyugodtan változhatnak akár hetente is.

Még akkor is ha egy-egy elképzelés bemutatásához felkérnek egy grafikust,  aki jól/rosszul rajzol valamit.

Előzmény: marky-511 (11903)
marky-511 Creative Commons License 2021.12.22 0 1 11905

Ezek csak vázlatok lehetnek, kizárt, hogy az út közepén vezetnék a síneket. Az eddigi tervekben eleve csak egy egyirányú hurok szerepelt. Most, hogy már új végállomást tüntettek fel (Vincellér utca), nem egyértelmű, hogy egyirányú vágányok lesznek, vagy mindkét nagy utcán (Derék utca, István út) kétirányú forgalom. Szerintem még ők sem tudják, csak indul a szokásos ígérgetés. 

 

Ami a trolit illeti, az is csoda, hogy még közlekednek. A 2000-es évek elején nagy volt az ellenszenvük ellene, csak részben a lakossági tiltakozások miatt inkább új járműveket rendeltek. Most más a helyzet. A 3-as villamos, ha valóban a Széchenyi / Kossuth utcákon fog közlekedni, akkor a 3-as és a 4-es trolinak annyi. Az 5-ös sorsa attól függ, hogy mi lesz a Petőfi tér átépítésével, már ha egyszer megvalósul. A Solarisok jól tartják magukat, de egyelőre még semmi szándékot nem látok arra, hogy új járműveket rendeljenek. 

Előzmény: 7-es troli (11904)
7-es troli Creative Commons License 2021.12.22 0 0 11904

Az út közepén levő piros vonal lenne a villamossin? Mert ha igen, akkor ha a végállomás a hurkon kívülre kerül (fej végállomás) akkor hogyan akarnak korjaratozni? Eleve nekem túl nagynak tűnik a hurok a lakótelep körül, ez csak kényelmetlenseget es időveszteséget okozna.

 

Anno pl azt nem értettem soha -még ma sem-, hogy a Segner teren a semmiben végződő troli vegallomastol miert nem lett meghosszabbítva a vezeték vagy 20 evvel ezelőtt a hatalmas lakotelepekig. Akkor legalább kihasználtak lennének a trolijaratok.

Előzmény: marky-511 (11903)
marky-511 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 11903

Jó lenne, ha legalább egymással egyeztetnének erről, a tervek szerint csak a meghosszabbított Vincellér utca végéig, a P+R parkolóig tart. 
Arra is kíváncsi lennék, hogy hogyan érné majd el a kocsiszínt. Vagy újat építenek neki?

Előzmény: Econell99 (11902)
Econell99 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 11902

https://www.dehir.hu/debrecen/jol-haladnak-a-regio-fejlesztesei-palkovics-laszlo-debrecenben-egyeztetett/2021/11/04/

 

"Papp László bejelentette, hogy a közösségi közlekedésben is komoly előrelépés várható, hiszen tervezési fázisba lép az 1-es villamosvonal rekonstrukciója, és 2022-ben várható a 3-as villamosvonal nyomvonalának kijelölése is, amely a várost kelet-nyugati irányban, a Tócóvölgyi vasútállomás és a 100-as vasúti fővonal között szeli majd át. A polgármester hozzátette: a repülőtér léptékváltása is elkezdődik a következő évben."

 

Tócóvölgyi vasútállomás? :D 

Úgy látszik ez a 3-as villamos állandóan változik, mint a Roxfort :D

 

 

 

Econell99 Creative Commons License 2021.12.22 0 1 11901

Így elég semmilyennek tűnik ez a dizájn. :D 

Nem voltak valami kreatívak :D

 

 

Előzmény: marky-511 (11900)
marky-511 Creative Commons License 2021.12.21 0 2 11900

Előre is elnézést a förtelmes minőségért!

 

Kisétáltam az ipari park végébe, hogy lefotózzam a Volánbuszos Reformokat, de nem sikerült. Cserébe megláttam ezeket; feltételezésem szerint a debreceni új "flottaszín".

 

ckg471 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 11899

Az FJY-273 c. ÉKKO Kft.-s Neoplanra emlékszik még valaki? Évjárata, előélete megvan valakinek? Se az oroszok, se a JSZP nem a barátom most a cég végelszámolása miatt.

FJY-273

marky-511 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 11898

Tudom, azok már fel is vannak matricázva a Volánbusz számára. Az ipari park vége felé van egy kisebb vízmű telep, ott parkolnak.

Előzmény: 7-es troli (11897)
7-es troli Creative Commons License 2021.12.19 0 0 11897

Nem ismerem a döntés hátterét, miert ezüst lesz a városi. A sárgák pedig a volanbusz tenderre keszulnek, ezért 2 ajtosak es sárgák ☺

Előzmény: marky-511 (11896)
marky-511 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 11896

A debreceniek ezüst színűek. Nem tudom, honnan jött nekik, eddig arról volt szó, hogy Debrecen színeit (kék, sárga) kell valamilyen formában viseljék.

A sárgák egyébként kétajtósak.

Előzmény: 7-es troli (11895)
7-es troli Creative Commons License 2021.12.19 0 0 11895

Lehet a sárga szín jobban is áll nekik, mint a fehér.

Előzmény: marky-511 (11894)
marky-511 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 11894

Azok kicsit lejjebb vannak, egy másik telephelyen, a Richter utca végéhez közel (a körforgalom felé). Tegnap este láttam.

Előzmény: torqmatic (11893)
torqmatic Creative Commons License 2021.12.17 0 1 11893

A sárgáknak is illene már feltűnni, hiszen az első darabokat néhány héten belül át kéne adni a Volánbusznak tudtommal...

Előzmény: Joe0401 (11889)
Joe0401 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 11892

Mind szürke és cégjelzés nem volt rajtuk.

Előzmény: Econell99 (11890)
trizs77 Creative Commons License 2021.12.14 0 0 11891

Milyen színűek ?

 

Ezek is ezüstök ?

 

 

Előzmény: Joe0401 (11889)
Econell99 Creative Commons License 2021.12.14 0 1 11890

22-vel több a kelleténél. :D 

Viccet félretéve, ezek gondolom Debrecennek készülnek. Sima szürkék? Esetleg matricázás van rajtuk?

 

 

 

Előzmény: Joe0401 (11889)
Joe0401 Creative Commons License 2021.12.14 -1 1 11889

Ma az ITK telepén 22 Reformot számoltam.

Pár darab már megkapta a renszámát is.

SVE-901 és 927 között mind Reformot takar.

(Plusz van még 3 üres rendszám.)

Econell99 Creative Commons License 2021.12.09 0 1 11888

A pofátlanság legjava. És akkor csodálkoznak, hogy fogynak az utasok a járatokról. A 25-ös meg tényleg vicc. Valszeg nem kevésszer fogják emlegetni az utasok a kitaláló édesanyját.

Előzmény: ron89 (11884)
ARC187V Creative Commons License 2021.12.09 0 0 11887

A RFM500.asok mikor állnak hadrendbe Debrecenbe?

Balu424 Creative Commons License 2021.12.09 -1 0 11886

Már csak 3 példány maradt. Érdeklődni emailben (bocs lemaradt a kép) 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!