Feketehalmy-Czeydner Ferenc altábornagy, Grassy jÓZSEF V. K. -i ezredes, Deák László ezredes, Zöldi Márton csendőr százados, és utoljára de nem utolsó sorban Vitéz Szombathelyi ferenc vezérkari főnök.
A csendőrseghez:Nagyon nehéz volt közéjük bekerülni! Az egyszerű járörnek vagy szüleinek legalább pár hold földdel kellett rendelkezni! Ők voltak a járőrök ( béke időben mindig ketten voltak) a tisztesek. Tiszthelyettesek és zászlósok a kulákok gyerekei. Tisztek és főtisztek pedig a dzsentrik és a jómódú kulákok voltak. Nyomozóknak a jóeszű tiszthelyetteseket iskolázták be. Természetesen a ranglétra mindenki előtt nyitva állt!! Így lettek ők HORTHY legelszántabb hívei. (Náluk fanatikusabb , talán csak a RONGYOS GÁRDA volt!) A tárgyilagossághoz hozzátartozik , hogy a háború alatt bűnöket követtek el szerbiában. Horthy leváltotta a parancsnokokat és tartalékba helyezte őket. A háború után a testvéri oroszok kiadták őket a szerbeknek, akik karóba húzták őket! Nem egy közüllük vitézi rangot kapott kiemelkedő bátorságáért helytállásáért! A háború után kezdődött az üldöztetésük! A propaganda szerint a háborúban elkövetett bűnökért, de a valóság szerint így akartak szabadulni a kulákságtól! A csendőrség soha nem volt fasiszta szervezet, soha egy sem lenditette előre a kezét, mint ahogy Horthy sem!
Nem személyeskedsz!! Ezért írtam ,hogyha fele ennyi 56-os lett volna az uralig kergetjük az Oroszt!!! Hová lettek??? Menj el vasárnapi misére, ott ülnek az első két sorban! Ők énekelnek a leghangosabban! Engem nem sért a hozzászólásod (sőt örülök neki), de ha azt hiszed ,hogy az én családom is ilyen akkor tévedsz! Soha nem mentek el dolgozni munkahelyre, mindig a földet túrták és a jószágot tartott. Így mentek el jólétben, békével!
Nem személyeskedni akarok és nem is Neked címzem a mondandóm, csak a témához kapcsolódik. Néha eltöprengek, hogy mostanában mindenki 56-os volt, üldözött, a rendszer ellensége és nem kívánatos elem volt stb, stb.....de akkor hová tűnt az a közel 960ezer párttag, akik közül csak a töredék volt "hithű kommunista", a többi csak megalkuvó, vagy haszonleső sunyi! Nem csak a magasztos dolgokról kéne beszélni, hanem (néha) ezekről a köpönyegforgató cselekményekről is! Bocs az OFF-ért!:-((
Minden tiszteletem a családodé és a hozzá hasonló családoké!! Az én nagyszüleim is ezt kapták dicsőséges párttuntól!!! Mindent elvettek ami csak volt! FÉLHOLTRA VERTÉK MERT NEM OSZTOTTA a párt nézeteit( NEM VOLT HAJLANDÓ A TSZ-BE BELÉPNI)! Igen is büszkének kell rá lenni, hogy honnan származunk és minden fórumon HANGOT KELL ENNEK ADNI!
Köszönöm, sajnos a rossz fotók nem adják vissza milyen gyönyörű. Használni nem fogom soha, inkább eladnám egy szép restaurált Pannonia mögé olyannak aki nyomulni fog vele.
Most sajnos képet nem tudok készíteni, így megpróbálom leírni. Felszerelt állapotban ,a vázhoz történő felfogatásnál és a bilincs között a szimpla csőnél megvan tőrve( nem hajlítva) lefelé. Így a bilincs és a váz között 3-4 mm hézag van. A bilincsnél tőrténő szorítással, a hézag csökkenésével, befeszíti az egészet. Nem tudom, hogy csak ezen van-e így, de profi módon van megtörve, így nem gondolom, hogy ez házilag ilyen. üdv!
Szia Pisti!
,, Tőled igazán nem számítottam ilyen megnyilvánulásra „ez tuti!!”.
Ezt a sort nekem szántad?
Itt amúgy nem akarok senkit védeni de nagy a fére értés.
Én csak azért raktam be ide a linket, mert ahogy Dunaújvárosban is említtetem hogy egy Körösi srác (travett) is készít húzókat, így nem biztos, hogy megéri vele neki már foglalkozni.
Az hogy abes és travett mit irt utána ahhoz már nekem semmi közöm
Az előző hozzászólásomhoz még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy ha jól emlékszem a Vaterán ,12000 huf-nál többért volt eladó és a gyári húzó meg van tőrve a felfogatásnál (melyet még én sem tudom, hogy fogok megtőrni, mert nem fér be a csőhajlítóba). üdvözlettel!
Tisztelt István!! Nem vagyok szakértő! Kérlek hidd el, hogy tudom, mivel jár egy kulihúzó elkészítése! Egy éppen folyamatban van. ( Visszanézel meglátod a kezdeményt. A perselynél járok, de az esztergályos korházba került 2 hónapja.) Amint kész lessz felteszem a képet! Így 75%-os készűltségi foknál az eddigi költségeimet figyelembe véve az árat tulzottnak találom. Készítettem már Kuli (Travett) húzott! Tisztában vagyok a befektetett munkával és egyéb költségekkel. Abban viszont igazad van ,hogy minden annyit ér amennyiért el lehet adni. A megbántás legkissebb szándéka nélkül tettem nevezett hozzászolásomat, melyben található !!!!!!!!!!!!!!-jelekért elnézésed kérem! Baráti ( TLF-es) üdvözlettel: Farkas Zoltán Nagykőrös.
Tisztelt három négy felkiáltójeles Szakértő Úr!
Tőled igazán nem számítottam ilyen megnyilvánulásra „ez tuti!!”.
Természetesen mindenki nyugodtan hangot adhat véleményének, mert ez a demokrácia egyik jellemzője, azért én mégis ezúton tisztelettel megkérlek arra, hogy légy szíves olyankor állíts valamit biztosan, amikor van fogalmad a témáról.
Igen én hirdetem a Vaterán a „nagy haszonnal kecsegtető” Kuli vonórészt.
Bár nem kötelességem a „vádakra” reagálni én mégis megteszem.
(Mellesleg megjegyzem mindegyikőtök beszélt már velem Kuli ügyben, most mégsem nekem címeztétek hozzászólásaitokat, pedig úgy érzem ennyit megérdemelnék)
No de visszatérek az egyes számhoz.
Tudhatod, hogy a Kuli, a Pille és a Duna oldalkocsi legalább annyira szívügyem mint a TLF Pannonia. Mivel évek óta nem sikerült hozzájutnom normális állapotú Kuli vonófejhez (amit csak nálam legalább 30-an kerestek ebben az évben) kapva kaptam a lehetőségen mikor egy idős lelkes veterános barátom felajánlotta nekem, hogy készít vonófejet, ha adok hozzá mintát.
El is készítette a kért 2db vonófejet bilincsekkel együtt. Belehúzta csőbe a csövet, meghajtotta, esztergált, hegesztett, … tökéletes replikát készített. Azt mondta Ő nem vacakol a varratok köszörülésével, azt már én is meg tudom csinálni. Nem fogadott el értük egy fillért sem mondván, hogy ezt úgy sem éri meg gyártani. Egyetlen egy dolgot kért, ne híreszteljem, hogy ő készítette.
Sajnos nem tudtam titokban tartani a dolgot, mikor közeli kedves barátok érdeklődtek, csak eldicsekedtem vele, hogy nekem vadi új vonófejeim vannak.
Hosszas unszolás után engedélyt kaptam a forrás felfedésére. Barátaim örömmel fogadták a portékát 12000 Ft-os áron. Ez az ár tudtommal minimális nyereséget tartalmaz.
De a nyereség is csak azért van, mert (rábeszélésemre) 10db-ot készített egyszerre és nem kettőt.
Csak mellékesen megjegyzem a fele elkelt a satupadról…
Nem vagyok kereskedő! Segítek barátomnak eladni a terméket. Ha leköszörültem volna a varratokat és lefestettem volna, eladhatnám eredetinek, de én nem csapok be senkit sem.
Ha a „abes” kezébe kerül egy eredeti vonófej, vizsgálja meg rajta a varratokat, azután lehet minősíteni.
Sokat adok-veszek a Vaterán, többször barátoknak, ismerősöknek, segítve őket ezzel.
Sosem adtam el irreális áron semmit, (pedig a piac úgy tartja, hogy az árakat a kereslet határozza meg és nem a befektetés nagysága) ellenben sokszor ajándékoztam meg veterános kollegákat számomra értéktelen (több esetben 5-10 ezer forintos értékű) alkatrészekkel.
Ha túráztunk volna együtt tudhatnád, hogy az én kezem mindig olajos, mert sosem hagyok kollegát segítség nélkül már csak azért sem mert komoly szerszámozottsággal és pótalkatrésszel szoktam útra kelni.
Mielőtt félreértenéd nem fényezem magam, hanem csak tájékoztatlak arról, hogy ki az az ember aki a Kuli vonófejből fog meggazdagodni.:(
Szerintem tiszteletet érdemelnek azok az emberek, akik tesznek azért, hogy megmenthető legyen minél több régi jármű.
Már pedig a legtöbbet azok teszik, akik hajlandóak újra gyártani olyan alkatrészeket, amelyek nélkül nem lehetne a járműveket használni. Ők igen is tiszteletet érdemelnek és nem kritikát!
Hogy minek mennyi a reális ára? No ezt mindenki saját maga dönti el. Ha valakinek drága a 12000 Ft-os alkatrész ne vegye meg, főleg ha el tudja készíteni (készíttetni) olcsóbban!
Ha úgy ítéli valaki, hogy neki megér ennyit, megveszi.
Még egyszer hangsúlyozom, véleményt szabad és kell is mondani, de kéretik nem támadni, és nem felelőtlenül megbántani másokat!
Természetesen nem haragszom rád megnyilvánulásod miatt, csak nagyon csodálkozom….
Tisztelettel: Ring István
Azért ennyire ne írd biztosan. Létezik olyan forgalmi amibe az oldalkocsi és a vontatás is be van írva. Valószínűleg csak ez az egy gép ilyen, de mégis lehet hivatalosan 4 kerekű a Pannonia:)