Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Greg34 Creative Commons License 2023.01.20 -1 0 50107

Hétfőn mondok mindent a szerelőnek, szelephézag is felírva, s minden ötlet érdekel, mert erős tanácstalanságot vélek felfedezni az autószerelő társadalomban. Azért nem merik elvállalni, mert nem ismerik ezt a jószágot.

Előzmény: ívfény (50104)
Malaguszti Creative Commons License 2023.01.20 0 0 50106

Nálam két három hetente csöngetnek be , hogy megvennék a kisautót, most legutóbb
egy autószerelő. Minden áron be akart jönni...:)

Greg34 Creative Commons License 2023.01.20 -1 0 50105

 Én egyáltalán nem értek hozzá, soha sem volt dízel autóm se, így ez nem olyan csoda dolog, hogy nem tudom. Vakbelet sem tudnék műteni. A probléma sajnos azzal van hogy más se nagyon ért hozzá az autószerelők körében. Én annyit tudtam csinálni hogy az izzítást szétkötöttem, szikrázott (ezt a laikus is tudja hogy ebben az esetben 90% hogy hibátlan a gyertya.) Ennek ellenére adtam neki direkt izzítást (relé, kapcsoló, kis lámpa) hogy hátha. Nem igazán jött be. Mint mondottam egy hónapja, vagy másfél , (mikor is voltak azok az éjszakai fagyok, amikor minden nap kapargatni, jégoldózni kellett este 22-kor) ,akkor még azzal jártunk , másodmagammal. Beindult.. míg fújtam a fagyos ablakot addig járt, majd kijött a kolléga , és mentünk haza. Nem tudom hogy hogy megy ez a kompresszióhiányos történet, de furcsállom hogy akkor indult, most a 12 fokban meg le akar szakadni az önindító, és akkor se.. Ettől még lehet szar a kompresszió.

Megnézem még az alap dolgokat amit Bakancs írt, levegősödés (hátha valahol tényleg fellevegősödik ez a drága, bár 600x átnéztem a gázolajszűrő csere után, de soha sem lehet tudni), ejtőtankkal próba. A porlasztócsúcsokat viszont már nem tudom cserélni, azon egyszerű oknál fogva, mert valóban, jól látod, nem vagyok autószerelő.. fingom sincs, az életben soha nem foglalkoztam ilyesmivel.

 Javasoltam a kompressziómérést a szerelőnek, azt mondta hogy dízelnél mindig van kompresszió, sokan ezzel mennek oda hogy kompressziómérés.. (hogy ez mit jelent? Fogalmam sincs. NEM VAGYOK AUTÓSZERELŐ, SE GÉPÉSZ. :D )

 

 Nem tervezek "nyócszázezreket" beleölni egy hatszázezres kocsiba, ezt is jól látod. Nem létezik hogy annyira rossz ez a konstrukció, hogy így egyik hétről a másikra kilehelje a lelkét, vagy csak úgy megmakkanjon , nem létezik, ilyen a világban nincsen. Erre mondta a szerelő hogy milyen gyártmány? Mondom olasz... jah hogy olasz, hát azok tudnak igen szar motorokat csinálni. Most már az is problémám hogy nem tudom próbálgatni, mert a műhelyben van.. ki is kell fizetnem az idejüket, hogy végig menjenek azokon amit már tudunk, hogy az izzítás jó, meg nem is fogják tudni a továbbiakban hogy mi a baj.. szóval a szopcsit erre értem.

 

Csodálkozunk itt sokan hogy pl érd aranyárban dolgozik, hát persze hogy abban, hiszen az összes autószerelő elhajtja a delikvenseket, erre a szegény jószágra rá nem néz senki, eskü mindenkitől ezt hallottam, vagy 10 autószerelőnél jártam.. "ezzel mit csináljunk, nem tudunk vele mit csinálni" "Milyen megfontolásból vettél ilyet, ehhez nincs semmi, és senki nem ért hozzá", "Ne haragudj, ritkán mondok nemet, de most egy nem", "Nem örülök neki.." " Mi ez?", "Nem érünk rá, talán majd 2 hónap múlva" Értsd: Remélem soha többet nem jössz vissza! :D

Előzmény: ívfény (50104)
ívfény Creative Commons License 2023.01.20 -3 0 50104

szia! úgy vélem ráhajoltál a börkarora, egészen a tövéig?, véleményem szerint nem kapkodni és probálkozni kell, mostmár, hanem le kell diagnosztizálni a szekeret!, legelőször kompressziot kellene mérni, ha az van, akkor, jön a fejvakarás, de gyanítom, hogy nem lesz kielégítő., ez a mérés mindenképpen irányba kell, hogy állítson, hogy mi legyen a következö, teendö? persze ez már nem neked valo pálya sajnos, az irásaidat nézve. nem bántásbol írtam, csak ez jön le., ha közelebb lennél megnéztem volna, mi a bibi pontosan, de erősen esélyes a kompresszio hiány? ha ez van, akkor kezdjél gyűjteni sok pézt, ha generál, ha másik motor, sajna nem lesz ocso, ráadásul egy másik motornál, esélyes lehet, hogy mégegy szart veszel, elsö inditáskor, csodákat tud tenni két locsolo kanna ráöntése a motorra és utánna indítani, ezzel ki tudnád huzni tavaszig, aztán meglátod, melegebb időkbe indul e még, vagy már akkor is kéri a melegvizet elsö inditáskor. ja! és szelephézag van? azt még egyszerű megnézni...

Előzmény: Greg34 (50103)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.20 0 0 50103

Orbitális szopóka van kibontakozóban, ezt már most érzem, segíteni nem tudnak, nem is igen akarnak a legtöbben. Debrecen elég nagy város, de ahány autószerelővel én is itt már kezet fogtam , és búcsúzkodtam hogy semmi baj, csak kérdeztem.. az hihetetlen. "Ne haragudj, ritkán mondok nemet, de most.." kezdetű mondatok. :D

Előzmény: Bakancs4 (50101)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.20 -1 0 50102

 Hát igen, átlátszó csövet már mondtad, és kerestem is volna, de nem volt, csak kisebb, meg sokkal nagyobb, mindjárt megyek valahol veszek valami olyan átmérőjűt amit bilinccsel minden gond nélkül rá lehet aggatni, úgy hogy ne onnan kapja már a falsot... Gázolajat is hozok, és egy palackból ejtőtartályt csinálok. Sajnos a szerelőkön láttam azt a teljesen tanácstalan aggodalmat, és egy dízeles ismerősük "porlasztós ember", még le is beszéli őket a továbbiakról, miszerint ehhez semmilyen szerszáma sincs, nem vállalja, mert úgy el lehet cseszni hogy többet az életben el nem indítja el a jóisten se, nem hogy földi halandó. S ő a helyükben hozzá se nyúlna... mert szétszedni egy dolog, összerakni jól, megint egy más dolog. Hm.. mondjuk ha így gondolja akkor légy szíves és inkább tényleg ne. :D A srácok egyelőre el se tudják indítani.

 Lehet hogy a porlasztócsúcsom is szar, vagy bekapott valami vackot. Mert csak úgy indul el ha a direkt izzításomat rákapcsolom, vagy 2x 30 mp.-re. majd indít, de ekkor még nem indul el, ha leégetném az önindítót, tán még akkor se, hanem megint vagy 30mp izzítás, indít, ha nem gyorsul be, akkor megint állj, csak az önindítót ölöm vele. Megint 20mp izzítás, ekkor már van olyan meleg hogy felpörgeti magát, lassan "felépül", úgy hogy kb 40mp indítózás után beröffen.. valami iszonyat.. utána füstöl, büdös mint a dög, szúrós, erős füst (gondolom az istennyilát is teleköpte ekkorra már, mindennel is, egy egy ilyen tortúra után). Ezután nem kell sokat járnia, 3-5 perc, és utána pár óráig kulcsfordításra, a nyavajás. Mindaddig amíg meleg, ez attól függ mennyit mentem aznap. 1-2-3 óra hosszáig is akár indul(gat). Ha viszont 6-8 órát állt, indul a játék az elejéről.. Hazamész, vagy nem mész haza, ez a játék címe, ez attól függ általában hogy az akkumlátor kibírja-e a nyüstölést, mert ha behorpad a szerencsétlen, akkor már csak bikakábel segítségével van esélyed.. Ez mondanom sem kell mennyire kellemetlen. Nagyon furcsa.. az ominózus OMW-s tankolás óta van ennyire, pedig azóta azt már kijártam. Kb egy hónapja kaparni kellett az ablakot, jégoldóval fújni, még a zárat is, akkor még az első izzításra elindult.. érdekes azonban hogyha akkor többet izzítottam nem volt jobb, sőt! Akkor se úgy indult mint nyáron, s tavaly télen (így januárban) a mínusz tízben is elég gatya volt, sokat fordult mire indult, de ennyire szar , mint most a 10 fokban, még sose volt ,az elmúlt másfél évben. 

 

 Továbbá az sem kizárt hogy szarrá van kopva a motor, de mint azt mondottam, ha kiveszem a légszűrőt, és teljesen a fémlap mögé, tehát közvetlenül a torokba fújok, még az se hatja meg. Próbáltam már többször, több alkalommal. Ugye nem lehet csak egy két próbát csinálni ilyenkor, s ha arra sem indul el, utána már nem csinálsz semmit, max megfogod az így is lusta hengert, a sok "folyadékkal." Magyarul lehet várakozni míg kiszárad.. általában ez a jellemzőbb, mintsem hogy valaki felrobbantsa magát vele.

Előzmény: Bakancs4 (50101)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.19 -2 1 50101

Tapasztalatom szerint legkevesebb gond az adagolóval van , nagyon ritkán hibásodik meg ; elromlani inkább a járulékos dolgok ( izzítás , üzemanyagpumpa , vezetékrendszer ) szoktak . Jellemző hibák :

  • -- izzítás hiánya
  • -- dugulás
  • -- levegősödés ( lyukas a cső , jegyzem meg : a nyomott ágon is képes levegőt felvenni a rendszer )
  • -- üzemanyagpumpa nem szállít eleget

 

Ami adagolóhiba előfordult a praxisomban :

  • -- eltört a két adagolót összekötő cső (nem okozott működésképtelenséget , csak telenyomta üzemanyaggal a motorolajat )
  • -- kilazult a nyakasszelepet beszorító csavar és a gázolaj nem a porlasztócsúcs felé ment hanem a motorolajba
  • -- levált 2-3 darab , fél gyufafejnyi gumimorzsalék az üzemanyagcső faláról , és mivel a szűrő után történt , ezért az adagolót összekötő csőben eljutott a második ( vezérlés felőli ) adagolóig és eltömte annak betáppontját . A járgány pöccre indult , volt alapjárat , én fülr enem hallottam semmi rendkívülit -- de a gázadás olyan szinten NEM reagált , minth ael lett volna szakadva a gázbovden
  • -- És egy hete : eltört az adagoló visszatoló rugója

 

Én ilyenkor azzal szoktam kezdeni , hogy ejtőtartályból ( flakon + vezeték ) táplálom közvetlenül az adagolót , a lendkerék fölött ahol a két cső bemegy-kijön a szelepfedélbe . A kivezető csövet átlátszóra cserélem , hogy látni lehessen az esetleges buborékokat .

Előzmény: Bakancs4 (50100)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.19 0 2 50100

Holnap privátban küldök ezt-azt , addig kis olvasnivaló :

https://www.manualslib.com/manual/935997/Lombardini-Ldw-502.html?page=68#manual

 

Előzmény: Greg34 (50099)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.19 -1 0 50099

Hát szerelőnél van a kisautó, azt mondták hogy a jó, vagy a rossz hírrel kezdjék? Mondom... mindegy. Oké.. az izzítógyertyák valóban jók, kiszedve, letesztelve is jók. ( Miután szétkötöttem őket, s szikrázott, ezt azért sajnos én is sejtettem.) A rossz hír meg hogy a magasnyomású befecskendezésnél van valami gebasz. Lehet hogy az ominózus OMW-s tankolás miatt, nem tudom mi ütött belém akkor amikor megálltam ott ,és tankoltam, eltértem az addig hibátlan MOL-tól. :/  Most mindjárt rákeresek robban ábrákra, gépkönyvre itt a fórumon is, hátha tettél már ki ilyesmit hogy milyen porlasztó van ebben. Hogy van felépítve, mi van ráírva.. stb.. S most külön szívás megint hogy ugye az adagolóval van egybeépítve. 

Előzmény: Bakancs4 (50097)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.17 0 1 50098

Ha nincs rá egyéb panasz én nem izgatnám magam miatta .

Egyébként ennek az alacsony állásnak lehetséges oka a rövidebb szíj -- ekkor viszont alaphelyzetbe is nagyon feszes és valószínűleg nem megy ki a primer széléig végfordulaton .

Ha a szekunder túl van hézagolva ( vagyis szélesebbre van állítva , pl. a 33 mm-es szíjhoz ) akkor is mutathat ilyen figurát , de akkor -- optimális hosszúságú szíjnál -- alaphelyzetben a szíj nagyon laza .

Előzmény: Harsányi Tamás (50089)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.17 0 2 50097

Egy ilyen ( kamrás) dízelmotor hidegindításánál ennél a külső hőmérsékletnél az izzítás elsődleges -- értelemszerűen bármilyen (főként váratlanul ) fellépő indítási nehézségnél ellen kell őrizni .

Izzítógyertya van nagyon olcsón , és annak a többszöröséért is . Akármilyent is építettünk be a legmárkásabbnál is előfordulhat a rövid élettartam .

Sajnos az LDW502-es motornál ( ha az mopedautóba van építve ) a gyertyák ellenőrzése nagyon körülményes . Ha a szögletes légszűrő van a masinában akkor azt a 7 inbuszcsavar kitekerése és pár apróság kiiktatása után le kell venni . A kerek légszűrősök mögé kis ügyességgel be lehet nyúlni -- nekem legalábbis sikerült .

A gyertyákat valóban a leghelyesebb nyomatékkulccsal meghúzni , de annak híjával is összerakható . Nem kell állat módon megtépni , a gyári érték 20 Nm , vagyis 1 m hosszú karon akkora erővel húzunk mintha 2 kg súlyt emelnénk fel . Mivel a kulcsok hajtószára ennél rövidebb a húzóerőt ennek arányában emeljük . Nem fog kilazulni , nem ez lesz a motorunk legfőbb baja .

Szerintem a gázrugó ki-és visszaakasztása sem nagy mutatvány , pláne az általad említett fajtának , mert az úgy van rácsavarozva a regulátorvillára . A szimpla rugóval előfordulhat , hogy belül is kiakad , de ez a kombinált ilyet nem csinál .

Az izzítógyertyák áramfelvétele nagyjából annyi amennyit írtál -- én legalábbis úgy tudom .

Előzmény: Greg34 (50096)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.16 -1 0 50096

30A a gyári biztosíték, megtaláltam a neten. Itt valami gebaszos nálam, hiába jónak véltem a gyertyát szikrapróba révén,  akkor is ez lesz a hunyó. Alig vesz fel áramot, az egyik. A visszajelző műszer 11,8, 11,9V.-ot mutat, izzítás alatt. Hiába októberi ez a gyertya, akkor is ki kell cserélem, csak akkor tudok biztosat. Az lesz a slussz poén ha semmi baja. Ugyanígy járt egy ember a fórumról, januárban cserélte, áprilisban megint cserélte ugyanazt az oldalit. A gázrugót hogy a fenébe akasszam le úgy hogy utána vissza is tudjam tenni? Az a vastag fémházas, progress-hez való rugó van benne. A másik az hogy nyomaték kulcsom sincs, hogy tegyem be az új gyertyát így.. hasra ütve, húzzam meg érzésre, mintha lovat.. khm.. ? Nagyon jó móka lesz, már látom. Autószerelők akik egyszer csinálták, szerintem nem szerették, mert most elküldtek, átmentem egy másikhoz, azt mondja ne haragudjak nagyon ritkán szokott visszautasítani munkát, most mégis megteszi. Holnap még megkérdezek vagy kettőt, hátha.. Ez valami hihetetlen hogy ezek a kisautók, állandóan jelleggel dobnak valami olyan hibát amivel ne tovább, s a legtöbben rá se néznek. 

Greg34 Creative Commons License 2023.01.16 -1 0 50095

Az izzítógyertyákat kapcsolóra kötöttem, relézve, hogy ne a kapcsoló vigye a nagy áramot. Nos lakatfogóm nincsen, ezért úgy gondoltam még egyszer meggyanúsítom a 2db izzítógyertyát annak ellenére hogy 2 és fél hónapja lettek betéve, illetve lekötöttem róluk a közös összekötőt, és mind a kettő vége szikrázott. Lakatfogóm nincs, így az áramot nem tudom megmérni, így az általam épített direkt fűtéshez betett lengőbiztosítékokkal próbálkoztam. Lehúztam az eredeti csatit, így csak az én relés áramköröm volt az 1db lengőbiztosítékkal. Alapból egy 30A-t tettem be, betettem hát egy 20A.-t, és meglepődve látom hogy hibátlan. Itt gyorsan meg is kérdezném hogy az izzítás áramköre alapból hány amperes biztosítékkal biztosított? Emlékszem rá, azt írtad egyszer hogy inkább 25-28A amit a 2db gyertya felvesz. Megnéztem egy 15A-el, mert kíváncsi voltam, az rövid úton elpösszent.

Előzmény: WooDoo (50094)
WooDoo Creative Commons License 2023.01.16 -1 0 50094

Az elektromos előfűtés akkuról szerintem is felejtős, de pont erre a célra találták ki a gázolajjal működő állófűtéseket. A drágább diesel autókban vannak ilyen vizes állófűtések. Időkapcsolóval is vezérelhetők, felmelegítik a motort, és egyből van fűtés.A modern, jó hatásfokú diesel motorok nagyon lassan melegednek, és a prémium kategóriában ez nem elfogadható. Sok országban tilos álló helyzetben járatni a motort, lehet olcsóbb egy állófűtés, mint a büntetés. Bontókban is biztosan lehet találni vizes diesel állófűtést, akkor talán megfizethető kategória. Az akkut az állófűtés is meríti, mert megy benne egy ventilátor és az ac pumpa, és a vizet is keringeti egy kis elektromos szivattyú.

 

Abban is egyetértek Bakancs kollégával, hogy ha ilyen enyhe télen sem indul a motor, akkor nem az állófűtésre kellene költeni, hanem inkább a motort kellen felújítani.

Előzmény: Greg34 (50092)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.16 -1 1 50093

Életemben egyszer láttam ilyet , az se volt beépítve , ezért nem tudok használati tapasztalatokat mondani . Akárhogy számolgatom nem jön ki a matek -- nekem legalábbis nem . A mopedautó motortömbje kb. 50 kg-os , és jókora hőleadó felülettel rendelkezik . Ha csak a felső részt veszem számításba akkor is . Egy izzítógyertya felvesz 14 A-t , vagyis 168 W-os . Ha három van belőle akkor az 0,5 kW . Nem tudom mennyire tudja felmelegíteni a hengerfejet , de az mindenképpen időigényes . És kell hozzá 40 A huzamos időn keresztül -- esetleg külön aksiról tartom elképzelhetőnek , az indítóaksit nem kockáztatnám ezzel lemeríteni .

A 230 V-os hálózati fűtők általában 1-1,5 kW-osak és órákon át ( olykor egész éjszaka ) fűtik indulás előtt a motort .

Egy ilyen mopedautó-motort  egy hétvégén meg lehet gyűrűzni és kijön 1-2 jobb kiállású aksi árából az anyagköltsége .

 

Előzmény: Greg34 (50092)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.15 -1 0 50092

Sziasztok! Megint én. Érdeklődnék hogy a hűtővíz előmelegítők mennyire hatásosak, és mennyire lehet őket úgy használni, hogy simán csak rákapcsolja az ember egy pár percre a "fűtést." ezekre a kis kütyükre. Ugyanis rá van írva hogy "csak járó motor, és nyitott fűtéscsap" esetén használatosak. De ennek az lenne a lényege hogy meglangyosítsa a vizet nem? Mindenképpen 12V.-os változatban (izzítógyertyásban) gondolkoznék. Jó a 230V-os is, csak hát hajnal 6-kor a munkahely előtt, nincsen 230V-os hálózati csatlakozó, mint pl. Finnországban.

Harsányi Tamás Creative Commons License 2023.01.15 -1 0 50091

Eladva.

Előzmény: Harsányi Tamás (50090)
Harsányi Tamás Creative Commons License 2023.01.15 0 0 50090

Eladó a két vario. Megegyezés szerint.

Harsányi Tamás Creative Commons License 2023.01.15 0 0 50089

Sziasztok! A képen látható szíjam nincs kint teljesen a varió szélén. Ez így jó vagy valami nincs jól beállítva. Ha nem jó mit kéne állítani.

WooDoo Creative Commons License 2023.01.14 -1 0 50088

Hozott már be valaki Németországból mopedautót? Tudtommal ott nincsenek forgalomba helyezve a mopedautók, csak egy biztosítást kell rájuk kötni, és a biztosító adja a rendszámot. De gyanítom egy adásvételi szerződés, és egy biztosítási kötvény nem lenne elég itthon a forgalomba helyezéshez...

WooDoo Creative Commons License 2023.01.14 -2 0 50087

Az Aixam fűtésével nem csak én voltam elégedetlen, emlékszem, hogy az egyik kolléga a hűtőventilátorról vezette be a levegőt az utastérbe. A párásodást tuti megoldotta, de arra már nem emlékszem, hogy a fűtés is jobb lett-e...

Előzmény: Bakancs4 (50085)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.12 0 2 50086

A legtöbben légkulcsot , vagy ahhoz hasonlóan működő elektromos szerkentyűt használnak . Nekem olyan nincs , én egy alumíniumból készült fémszalaggal szoktam ellentartani . A képen ugyan nem a kocsiban történő szereléshez használom , de az látszik miképp lehet vele elfordulás ellen rögzíteni a szekunder variátort . 

Előzmény: Harsányi Tamás (50081)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.12 -1 2 50085

A most általam használt Abaca már fejlett jószág , lehet választani , hogy külső vagy belső keringetést akarsz .

Előzmény: WooDoo (50084)
WooDoo Creative Commons License 2023.01.12 0 0 50084

A kislámpás Aixam 400-ban még nem volt külső levegő bevezetés, az jobban fűtött, de a nagylámpásban kívülről szívta a levegőt a ventilátor, abban sokkal gyengébb volt a fűtés. A szélvédő viszont eléggé párásodott a küldő levegő bevezetés ellenére is...

Előzmény: kiggyo (50083)
kiggyo Creative Commons License 2023.01.12 0 0 50083

A yanmar motor piszok jól fűt, nekem is pár sarokkal arrébb már meleget fúj.  

Aixamoknál én is hallottam panaszt a fűtésre azonban.

Előzmény: WooDoo (50082)
WooDoo Creative Commons License 2023.01.12 0 0 50082

A fiam első mopedautója egy Ligier Ambra volt, a fűtésére nem volt panasz (sok másra viszont annál több). 

A második kocsija egy Aixam 500.4 Gold volt, annak a fűtése viszont kritikán aluli volt. Garázsban állt, indulás előtt 30-40 perccel egy időkapcsoló bekapcsolta az előző este bekészített elektromos fűtőventilátort, így kellemesen meleg utastérbe ültek be a gyerekek. Ez arra volt elég, hogy a Vekeri tóig nem fagyott le az ablak, amikorra elkezdett langyos levegőt fújni a ventilátor. Mondjuk akkoriban még voltak telek, ma már anyira lehet nem fontos a fűtés...

Előzmény: Bakancs4 (50074)
Harsányi Tamás Creative Commons License 2023.01.12 0 0 50081

Még olyan gondom van, hogy a szekunder váltót le szeretném cserélni de a csavart nem tudom meglazítani. Valami tanácsot tudnátok adni rá hogyan lazícsam meg.

Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 50080

Hát 75 ezer km után lehet kompressziós gondja szerintem .

 

Előzmény: Greg34 (50079)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 50079

Lemaradt egy kérdésem, a kartergázzal kapcsolatosan.. tudom hogy rossz, de mit kell róla tudni? Sajna jó sok van.. Azt hiszem erre utal az is hogyha újraindítom, s rövid izzítás után sokat pöfékelve indul el, akkor még azon a fekete műanyag "izén" a motor jobb felső oldalán olykor olaj is kifröcsög. Gondolom valóban problémája a masinának így 75 ezer km után az is hogy kopott.

Előzmény: Bakancs4 (50073)
Greg34 Creative Commons License 2023.01.11 -2 0 50078

 Azóta szétkötöttem, és hát nem tudom hogy örüljek-e vagy se, de külön-külön is szikrázik. Égővel is néztem, az világít amíg a relé be van húzva, tehát ott van a szűk 10mp.-ig az áram is. (Ettől akkor még mindig lehet rossz a gyertya működéseben, bár október 5.-én vettem, tehát a napokban lett 3 hónapos a benne lévő gyertyaszett.) Van még egy eshetőség.. kilazult a gyertya, szar a tömítése.. mondjuk autószerelők csinálták, csak nem tán, az csúnya lenne.

 Estére összedobtam egy relés kapcsolást, szívatóhoz hasonlatos kihúzható kapcsolóval, narancssárga "index" (izzítás visszajelző) lámpával. Holnap bekötöm szépen. Nem mertem csak úgy rázavarni egy kapcsolóra azt a kezdeti óriási áramot, ezért építettem az egészet egy 50A-es kapcsolórelére, az majd elviszi (kattogja) az áramot. Kíváncsi vagyok, ha 20-25mp-ig izzítok ,akkor mit reagál rá. 15-20 fokban még hibátlan volt. Ha jó, ha nem jó, ezt a "kézi" vezérelt izzítást szépen be szeretném építeni. Ha nem ez a baj, és ennek ellenére sem indul, akkor felméretem szervizben, és meggondolom a 3 izzítógyertyás hűtőrendszerbe építhető "előmelegítő" beépítését , esetleg egy külön akkumlátorról.

Előzmény: Bakancs4 (50073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!