Fez mintha beszéltük volna ezt a váltó szimeringet és említetted eszi majd. Igaz! Trapéz kar szilentet kellett cserélni elsőt és láttuk annak is annyi és alig ment vele... Beletettünk egy ugyan olyat mint volt jobb híján. Azt majd elválik hetek vagy hónapok... :) Oda van valami ami már bevált és nem kell sűrűn cserélni?
Meg a féltengelyt ugye csak visszatoljuk azt annyi ott nem lehet hibázni(nagyon remélem legalább is)? Olyan érdekesen viselkedik mintha indulásnál rángatná az elejét vagy hasonló.? Olajat vissza öntöttük 2,2L körül...
Nem vagyok szerelő. :) Csak műszaki érdeklődésű. És sokat olvasok, és aktív fórumozó voltam a Fordommal kapcsolatban. Egyébként azon az autón tanultam ki a motorvezérlés rejtelmeit. Az EEC4 és 5 nagyon jól dokumentált motorvezérlő volt és van.
Ezek a Sagem és Marelli vezérlők a nyomukba sem érnek.
Annyira kiszámíthatatlanok, hogy a saját autómmal (1.4 szintén zenész) sem vergődöm zöldágra torpanás ügyben. Amiket leírtam, már régen túl vagyok vele, és még hibakódot sem lök. Egyszerűen csak torpan...
Gábor
ui: Köszönöm a szép szavakat, más is mondta már, hogy jól magyarázok. Valszeg pályát tévesztettem, mert nem tanár vagyok...
Néhány dolgot azért meg lehet nézni. A gyertyák elszíneződése áruló lehet. Amennyiben szegény a keverék, akkor fehéres lerakódás van a kerámia testen, ha túl dús, akkor feketés, korom szerű. Ha csak 1-2 gyertyán van különbség a normál őzbarnához képest, akkor abban a hengerben kell keresni a problémát (befecskendező, szelepek, stb). Ha egyformán eltér mindegyik, akkor a motoron kívül van a hiba (jeladó, levegő rendszer, üzemanyag ellátás, stb.)
Elvileg nem tudja meszívni magát, ez már nem karburátoros technika. Túldúsulás csak akkor fordulhat el, ha a motorvezérlő téves infókat kap, és emiatt tér el a kívánatos keverési arány a valóságostól. Ezt tudja okozni lambda szonda elöregedése, falslevegő (szívócső repedés, vákuum rendszer tömítetlenség, stb).
Ha a katalizátor, vagy a lambda szonda nem működik megfelelően, akkor meleg motornál (!) is záptojás szerű szaga van a kipufogó gáznak (hidegen beindítva, rövid ideig ez normális jelenség).
A túldúsítás kormos kipufogó gázt eredményez, ez le is tud rakódni a cső végén. Ha szegény lenne a keverék, és a gyújtás nem alkalmazkodik hozzá, akkor lehet (kipufogó) durrogás a jelenség.
Köszönöm a választ kedves Gábor!
Az autót pár hónapja vettem.Azóta egyszer-kétszer amikor dugóba araszoltam, leált, de rögtön kettesbe tettem és beugrott.Amikor már haladtunk rendesen,semmi probléma nem volt vele tovább.Gondoltam túl szívta magát a tötyörgéssel. Viszont reggel soha nem volt eddig baj az indulással.
Megpróbálom a gyertyákkal kezdeni,hátha elég!
Üdv. Mónika
A P0300-as hibakód gyújtás kimaradást jelent valamelyik hengerben. Sajnos 0 a vége, azaz nem tudja megmondani, hogy melyik hengerben. Ez azt is jelenti, hogy elég széles a meghibásodott/megvizsgálandó alkatrészek köre.
Mikor volt a legutóbbi gyertya csere? Volt-e már gyújtó trafó csere valaha az autóban? Lehet hibás a vezérmű tengely jeladó. Akár a motorvezérlő is lehet bajos. És egy alattomos kábelhiba, érintkezési hiba is előfordulhat. Lehet hibás a keverék aránya, mert fals levegőt szív valahonnan, vagy hibás valamelyik befecskendező. Ajánlott lenne az egyszerűbb cserélgetés (gyertya, trafósor) után, ha még mindig megmarad a hiba, komolyabb motordiagnosztikára (értsd: nem csak hibakódot olvasnak ki, hanem méricskélnek is) elvinni.
Sziasztok!
Berlingo 1.4 es 2002-es autóm reggel nehezen indult!Mikor végre felpörgött a motor,már nem volt probléma vele,de kiírt egy 300 as hibakódot.Tudna valaki segíteni,mi lehet ez?
Külföldön vagyok, nem szeretném ha átvernének!
Előre is köszi a segítséget!
Javított már valaki első Berlingóban vezető ülés lapot? Abban is a szivacsot? Kezd elfogyni, és mielőtt a szövet tönkremenne, javítanám. Utasoldali szivacsa jó lehet bele? Kisteherről van szó.
Meglett a kis Berlingo utódja. Persze megmarad még a Berlingo is, de már csak nyugdíjasan óvatosan. Remélem nem fázunk rá a Renault Master 2.3 DCI lett az utód. Nem új persze, pár éves...
Fez persze lesz még min cseverészni majd a jövőben azért... :D :D
A jármű egy Citroen Berlingo (1.6HDi 2014, kisteherautó, gyári tolatóradarral), ami a gyári rádió helyére (RD45) kapott egy 2din -es androidos kínai fejegységet.
A szükséges kormányillesztő adaptert (Connects2 CTSPG013) bekötve a tolatóradar visszajelzése hang formájában nem működik. Ha akadályt érzékel az autó az info kijelzőn megjön a kép, az adapterből hallható egy relé hang (meghúz), de hanggal nem jelez. Valami ötlet, hogy merre induljak el?
Ha a gyári mikrofont szeretném csatolni a fejegységhez, akkor annak a vezetékét elég ellátnom egy Jack csatlakozóval, amit csatolok a fejegységhez?
Ha később szükségem lenne a gyári kijelző beállítására (pl akku csere esetén dátum/idő), akkor ezt hogyan tehetem meg?
Idő hiányában eddig elmaradt az szervo olajcsere projekt. Szakszerűen ha csináljuk akkor hol kell leereszteni belőle? Ha már elég az 1l akkor ne legyen kókányolás. :) Ennek van valahol szűrője is? Egyéb jó tanács? :D
Akkor esetleg bsi cserével meg lehetne próbálni a dolgot.
Mivel az enyém teherautó, és amiből kivenném és kipróbálnám az szintén 2001-2002es berlingo de személy változat. Eséyes, hogy a bsi azonos lehet? Ha nem egyforma akkor is szabadon átcserélhető? Vagy más típusssal nem fog működni?!
Ha kilóméterórán gyujtás ráadásakor nem világít a motor kontroll lánp, annak mi lehet az oka, óracsoporton kívül. Ugyanis azt kicserétem egy másikra de azon se világít, így azt feltételezném, hogy az óra jó lehet. Bsi vezétli vagy motorvezérlő valószínűbb.