Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a.k. Creative Commons License 2019.10.03 0 0 2497

Fez mintha beszéltük volna ezt a váltó szimeringet és említetted eszi majd. Igaz! Trapéz kar szilentet kellett cserélni elsőt és láttuk annak is annyi és alig ment vele... Beletettünk egy ugyan olyat mint volt jobb híján. Azt majd elválik hetek vagy hónapok... :) Oda van valami ami már bevált és nem kell sűrűn cserélni?

Meg a féltengelyt ugye csak visszatoljuk azt annyi ott nem lehet hibázni(nagyon remélem legalább is)? Olyan érdekesen viselkedik mintha indulásnál rángatná az elejét vagy hasonló.? Olajat vissza öntöttük 2,2L körül...

PGSC Creative Commons License 2019.10.02 0 0 2496

Üdv!

 

Nem vagyok szerelő. :) Csak műszaki érdeklődésű. És sokat olvasok, és aktív fórumozó voltam a Fordommal kapcsolatban. Egyébként azon az autón tanultam ki a motorvezérlés rejtelmeit. Az EEC4 és 5 nagyon jól dokumentált motorvezérlő volt és van.

Ezek a Sagem és Marelli vezérlők a nyomukba sem érnek.

Annyira kiszámíthatatlanok, hogy a saját autómmal (1.4 szintén zenész) sem vergődöm zöldágra torpanás ügyben. Amiket leírtam, már régen túl vagyok vele, és még hibakódot sem lök. Egyszerűen csak torpan...

 

Gábor

 

ui: Köszönöm a szép szavakat, más is mondta már, hogy jól magyarázok. Valszeg pályát tévesztettem, mert nem tanár vagyok...

Előzmény: Bogi Szerkesztő (2494)
dussy81 Creative Commons License 2019.10.02 0 0 2495
Szerintem erre többen is kíváncsiak...
Előzmény: Bogi Szerkesztő (2494)
Bogi Szerkesztő Creative Commons License 2019.10.02 0 0 2494
Hú Gábor,ön tanárnak elmehetne a témában!Nagyon köszönöm az útmutatást! Esetleg pesten vagy környékén meg találhatom mint szerelő is?
Üdv.
Előzmény: PGSC (2493)
PGSC Creative Commons License 2019.10.02 0 0 2493

Üdv!

 

Néhány dolgot azért meg lehet nézni. A gyertyák elszíneződése áruló lehet. Amennyiben szegény a keverék, akkor fehéres lerakódás van a kerámia testen, ha túl dús, akkor feketés, korom szerű. Ha csak 1-2 gyertyán van különbség a normál őzbarnához képest, akkor abban a hengerben kell keresni a problémát (befecskendező, szelepek, stb). Ha egyformán eltér mindegyik, akkor a motoron kívül van a hiba (jeladó, levegő rendszer, üzemanyag ellátás, stb.)

Elvileg nem tudja meszívni magát, ez már nem karburátoros technika. Túldúsulás csak akkor fordulhat el, ha a motorvezérlő téves infókat kap, és emiatt tér el a kívánatos keverési arány a valóságostól. Ezt tudja okozni lambda szonda elöregedése, falslevegő (szívócső repedés, vákuum rendszer tömítetlenség, stb).

Ha a katalizátor, vagy a lambda szonda nem működik megfelelően, akkor meleg motornál (!) is záptojás szerű szaga van a kipufogó gáznak (hidegen beindítva, rövid ideig ez normális jelenség).

A túldúsítás kormos kipufogó gázt eredményez, ez le is tud rakódni a cső végén. Ha szegény lenne a keverék, és a gyújtás nem alkalmazkodik hozzá, akkor lehet (kipufogó) durrogás a jelenség.

 

Gábor

Előzmény: Bogi Szerkesztő (2492)
Bogi Szerkesztő Creative Commons License 2019.10.02 0 0 2492
Köszönöm a választ kedves Gábor!
Az autót pár hónapja vettem.Azóta egyszer-kétszer amikor dugóba araszoltam, leált, de rögtön kettesbe tettem és beugrott.Amikor már haladtunk rendesen,semmi probléma nem volt vele tovább.Gondoltam túl szívta magát a tötyörgéssel. Viszont reggel soha nem volt eddig baj az indulással.
Megpróbálom a gyertyákkal kezdeni,hátha elég!
Üdv. Mónika
Előzmény: PGSC (2491)
PGSC Creative Commons License 2019.10.02 0 0 2491

Üdv!

 

A P0300-as hibakód gyújtás kimaradást jelent valamelyik hengerben. Sajnos 0 a vége, azaz nem tudja megmondani, hogy melyik hengerben. Ez azt is jelenti, hogy elég széles a meghibásodott/megvizsgálandó alkatrészek köre.

Mikor volt a legutóbbi gyertya csere? Volt-e már gyújtó trafó csere valaha az autóban? Lehet hibás a vezérmű tengely jeladó. Akár a motorvezérlő is lehet bajos. És egy alattomos kábelhiba, érintkezési hiba is előfordulhat. Lehet hibás a keverék aránya, mert fals levegőt szív valahonnan, vagy hibás valamelyik befecskendező. Ajánlott lenne az egyszerűbb cserélgetés (gyertya, trafósor) után, ha még mindig megmarad a hiba, komolyabb motordiagnosztikára (értsd: nem csak hibakódot olvasnak ki, hanem méricskélnek is) elvinni.

Nem volt semmilyen más előjel?

 

Gábor

Előzmény: Bogi Szerkesztő (2490)
Bogi Szerkesztő Creative Commons License 2019.10.01 0 0 2490
Sziasztok!
Berlingo 1.4 es 2002-es autóm reggel nehezen indult!Mikor végre felpörgött a motor,már nem volt probléma vele,de kiírt egy 300 as hibakódot.Tudna valaki segíteni,mi lehet ez?
Külföldön vagyok, nem szeretném ha átvernének!
Előre is köszi a segítséget!
a.k. Creative Commons License 2019.09.29 0 0 2489

Kárpitos tudja mit kell vele csinálni. Persze ez csak egy javaslat. Végigjártuk már ezt az utat is... :) 

 

Előzmény: 156er (2488)
156er Creative Commons License 2019.09.29 0 0 2488

Üdv. 

Javított már valaki első Berlingóban vezető ülés lapot? Abban is a szivacsot? Kezd elfogyni, és mielőtt a szövet tönkremenne, javítanám. Utasoldali szivacsa jó lehet bele? Kisteherről van szó.

 

köszi. 

a.k. Creative Commons License 2019.09.28 0 0 2487

Meglett a kis Berlingo utódja. Persze megmarad még a Berlingo is, de már csak nyugdíjasan óvatosan. Remélem nem fázunk rá a Renault Master 2.3 DCI lett az utód. Nem új persze, pár éves...

Fez persze lesz még min cseverészni majd a jövőben azért... :D :D 

dussy81 Creative Commons License 2019.09.28 0 0 2486

Sziasztok, remélem tudtok segíteni.

A jármű egy Citroen Berlingo (1.6HDi 2014, kisteherautó, gyári tolatóradarral), ami a gyári rádió helyére (RD45) kapott egy 2din -es androidos kínai fejegységet.

A szükséges kormányillesztő adaptert (Connects2 CTSPG013) bekötve a tolatóradar visszajelzése hang formájában nem működik. Ha akadályt érzékel az autó az info kijelzőn megjön a kép, az adapterből hallható egy relé hang (meghúz), de hanggal nem jelez. Valami ötlet, hogy merre induljak el?

 

Ha a gyári mikrofont szeretném csatolni a fejegységhez, akkor annak a vezetékét elég ellátnom egy Jack csatlakozóval, amit csatolok a fejegységhez?

 

Ha később szükségem lenne a gyári kijelző beállítására (pl akku csere esetén dátum/idő), akkor ezt hogyan tehetem meg?

Segítséget előre is köszönöm.

a.k. Creative Commons License 2019.09.23 0 0 2448

Oké köszönöm! 

Előzmény: FeZ_ (2447)
FeZ_ Creative Commons License 2019.09.23 0 0 2447

Hát.....nem tudom, hogy van-e a leeresztésnek "hivatalos" helye, mi a legalsó csövet szoktuk lekötni és kiengedni a rendszerből a folyadékot. 

 

Előzmény: a.k. (2446)
a.k. Creative Commons License 2019.09.23 0 0 2446

Fez

 

Idő hiányában eddig elmaradt az szervo olajcsere projekt. Szakszerűen ha csináljuk akkor hol kell leereszteni belőle? Ha már elég az 1l akkor ne legyen kókányolás. :) Ennek van valahol szűrője is? Egyéb jó tanács? :D 

FeZ_ Creative Commons License 2019.09.17 0 0 2482
Ez egy általános szerviz-program, amiben az autók műszaki- , karbantartási- és részleges javítási adatai vannak.
Előzmény: 156er (2481)
156er Creative Commons License 2019.09.16 0 0 2481

Kösz. Autodatam sajnos nincs. Ez valami progrsm ami minden dolgot tartalmaz az autóról? Vagy mit kell elképzelnem? 

 

Kösz. 

Előzmény: PGSC (2480)
PGSC Creative Commons License 2019.09.16 0 0 2480

Üdv!

 

Ha van autodata hozzáférésed, akkor meg tudod nézni, a BSI melyik érintkezője a MIL lámpáé. Akkor me tudod mérni, hogy nem kábelhiba-e.

Hogy a BSI megkapja-e a motorvezérlőtől a megfelelő adatot, azt már csak valami spéci diagnosztika tudná megmondani.

Az is lehet, hogy csak valami egyszerű hibája van a BSI-dnek, ami könnyen javítható...

 

Itt, lehet, tudnak segíteni neked: https://www.facebook.com/SzilvaJarmuelektronika/

 

Gábor

Előzmény: 156er (2479)
156er Creative Commons License 2019.09.15 0 0 2479

Értem.  Akkor marad ilyen.... :)) csak idegesít ha valami sz*r vagy nem működik. 

Kösz

Előzmény: FeZ_ (2478)
FeZ_ Creative Commons License 2019.09.15 0 0 2478

BSI-t két autó között csak úgy, simán nem cserélgethetsz. 

Azt tanítani kell, ráadásul egy használt BSI-t előtte még törölni is kell, hogy újnak lássa a diag.

 

Előzmény: 156er (2477)
156er Creative Commons License 2019.09.15 0 0 2477

Értem. 

Szintén 2001-es, csak 1,9d. 

Akkor esetleg bsi cserével meg lehetne próbálni a dolgot. 

Mivel az enyém teherautó, és amiből kivenném és kipróbálnám az szintén 2001-2002es berlingo de személy változat. Eséyes, hogy a bsi azonos lehet? Ha nem egyforma akkor is szabadon átcserélhető? Vagy más típusssal nem fog működni?! 

 

Kösz. 

Előzmény: PGSC (2476)
PGSC Creative Commons License 2019.09.15 0 0 2476

Üdv!

 

Nem tudom, a tied milyen motoros.

 

Az enyém 1,4 benzin, Sagem S2000 motorvezérlővel (2001)

 

Az  AUTODATA szerint a MIL lámpa a BSI-ből megy a műszer egységbe. A motorvezérlő digitális adatbuszon kommunikál a BSI-vel.

 

A BSI 16-os érintkezője lenne elvileg a műszer egység felé a MIL lámpáé.

 

Más motor/motorvezérlőről nincs infóm, de feltételezem, hogy azoknál is a MIL a BSI-ből mehet a műszeregységbe...

 

Gábor

Előzmény: 156er (2475)
156er Creative Commons License 2019.09.14 0 0 2475

Üdv. 

 

Ha kilóméterórán gyujtás ráadásakor nem világít a motor kontroll lánp, annak mi lehet az oka, óracsoporton kívül. Ugyanis azt kicserétem egy másikra de azon se világít, így azt feltételezném, hogy az óra jó lehet. Bsi vezétli vagy motorvezérlő valószínűbb.

kösz

a.k. Creative Commons License 2019.09.12 0 0 2474

Azt teljesen hibátlan. Pont 1 liter van... :D 

Előzmény: FeZ_ (2473)
FeZ_ Creative Commons License 2019.09.12 0 0 2473

Pontosan nem tudom, de még egy liternél több nem kellett semmibe.

Előzmény: a.k. (2472)
a.k. Creative Commons License 2019.09.11 0 0 2472

Fez

 

Ma megjött az ATX olaj. Annyi lenne csak esetleg tudod mennyi van benne a gépben összesen ebből hány liter? 

Előzmény: a.k. (2471)
a.k. Creative Commons License 2019.09.07 0 0 2471

Oké köszönöm az infót. Azonnal rendelem is meg! 

Előzmény: FeZ_ (2470)
FeZ_ Creative Commons License 2019.09.07 0 0 2470

Nem ezt írtam, de megnéztem mindkettő minősítését és a tiédbe az ATX kell. A másik (gyári) leírás félrevezető volt, bocsi.

 

Előzmény: a.k. (2466)
soryton Creative Commons License 2019.09.06 0 1 2469

...takarítsd meg az akksi sarukat, negatív test csatlakozásokat ....aztán meglátjuk...

Előzmény: Zozó S (2467)
dussy81 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 2468

Sziasztok! 

B9-es Berlingoba használ valaki 2din -es fejegységet?

Köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!