Ahogy Kawa úr mondja! Nagy szerepe van egy leömlő hosszának is és a többi elemnek is. A leömlőt, mint az egész rendszert fordulatra lehet kiszámolni! Olyan nincs, hogy minden fordulaton jó a motor teljesítménye és az pont a gázlengések és dobok miatt van. Akkor amikor lengés nélkül tölti ki a leömlőket a gáz akkor lesz a legjobb ha a rendszer többi része is ahhoz van illesztve. Ha nem akkor ott sem. Nagy tudomány ez! Sokat kell számolni és akkor papíron tökéletes, de ha felteszed még mindíg meglephet az eredmény és lehet, hogy nem pozitívan.
Igen, azé' van... :)) Véleményem szerint egy négyütemü motornál nem számít annyira a kipufogó szellössége, mert ha nyitva van a kipufogó szelep, akkor már csak az elégett gázok távoznak. A kétütemünél ronthat sokat, ha túl szellös, ott elöfordulhat, hogy elégetlen keverék is kislisszol... Na ezt jól megaszontam... :))
Szerinted a kipufogo azért van,hogy csak a hangon fogjon? Egy igazán jó kipufogorendszer nem egy lukas cső! Motoromon probálgattam dobokat mivel ex svájcitulaja kiherélte a dobot,és lás csodát eddig a legjobban használható görbét a gyári dob adta,és amint lesz pénzem felkerül rá egy 0km gyári dob. Nem mondom,hogy minden kocsinál,motornál mindig a gyári dob számit,de a kipufogo és szivó rendszerhez kell a vezérlési időket is hangolni,és az ügyes faszinak van fékpadja is méregetni meg nekifog állni vezérmütengelyt farikcsálni is? :) Azt a végén jó esetbe nyersz pár lót ugy hogy nevesszen el a alsó-középtartományban a nyomaték,ha meg csak ráakasztasz valami hasraütött kályhacsövet jó hangja lesz de körforgalomból kigyorsitva még a marinéni is gyalog megleőzi mert eltünik a nyomaték alul-középen. gyári komolyabb tuningcégek kipufogrendszere nem véletlen komplett rendszerek,és nem véletlen annyit,sokszor sok fékpadi mérés ami eredményesebb mint számolgatás,tervezgetés,és hát sok időt elkell fecsérelni a sok mérés,másikrendszer mérés,másikrendszer mérés és végén a sok rendszerből sok kisérlet után lesz a jó,persze igen komoly számitások alapján szöletnek meg a tesztpéldányok. Az igazán komoly tuningcégek meg kocsikhoz,motorokhoz nemcsak kipufrendszert adnak hanem vezérlésen is modositanak és a szivó oldalon is! Pont azért mert a gázlengések a 4t nél is számit hiába olvasni tankönyvekbe,hogy a 2t nél számit,ugyanis elég kihegyezett szelepösszenyitást használnak néha a 4t gépek. Akinek meg Le kell és literteljesitmény kell ne 28at vegyen mert a v8 a nyomatékról hires,az vegyen egy benzintemető tuningwankelt :))))
Szerintem a 28-as literteljesítménye olyan alacsony, hogy átalakítás nélkül is van ott amit elő lehet csalogatni, csak ugye a fogyasztás is megnő vele! Vegyük példának mondjuk a crx Hondát. Régi 1,6L 160 LE szívó motor fogyasztás 10-12 normális keretek között. Lefordítva ez a literteljesítmény 928-ra 4,5L ~ 450 LE? Aha! és a fogyasztás? Közel 30 liter! Szóval szerintem ez a nagy titok! Ki vette volna meg? Így is Amerika volt a piac europa kerekítési tényező az Amerikai eladások mellett. És ha 30 liter fogyasztott volna? És ha tolod neki akkor 40 vagy 50? És ha veszel egy ilyet tolod neki? :-)
Anno én is gondolkoztam ilyesmin, de most már nem lenne szívem megbabrálni egy JÓL működő 28as motort. Hallottam rémhíreket, amikor rá akartak pakolni, pl. turbót. Persze ha valaki tényleg tudja, mit csinál, az OK. Viszont olyan ritka kezd, lenne ez az autó, hogy már kicsit fáj, ha kísérleteznek vele (ez persze egyéni vélemény úgyhogy lehet tenni rá magasból :P ).
Kint "aemerikában" lehet hozzá kapni kompresszor set-et, 7kilóért. ;) Ilyen "Ajax rakd össze", mint a Kengyelfutó Gyalog kakukkban a farkas cuccai. :)
A Borla 595 dollárrért adja a komplett rozsdamentes rendszert. De úgy láttam, csak a régebbi 78-84-ig gyártott modellekhez, plussz ez még az USA-ban van, tehát még szállítási költség is van ezen felül. Van itt a környékünkön egy ügyes pali, aki motorokhoz is gyárt leömlöket, meg dobokat, szerintem meg tudná oldani 28-asra is. Vagy ott van még a Supersprint, lehet nekik is van 28-hoz rendszerük. Én egyébként olyat hallottam, hogy mielött kipufogótuningba kezd az ember, akkor elötte érdemes nyomást mérni a kipufogóban. Állítólag a lambda szonda helyére becsavarnak egy nyomásmérö órát és ha kicsit mérnek, PL: 0,2, 0,4 bar, akkor nem érdemes babrálni, mert az nem fogja vissza a motort, az elég szellös kidörgö. Viszont, ha 1 bar körüli a nyomás, akkor van értelme babrálni... Bár szerintem olyankor a dob fogja meg a gázokat, nem a leömlö... Elég katasztrófa egy hátsó dob is a 28-ason, olyan mint egy WC öblítötartály... :)) De a belseljében még komolyabb hibák vannak.. Én azokat a dobokat szeretem, amiben egy, a dobon simán átfutó perforált csö van, a többi része meg ki van tömve szigetelöanyaggal, az nem fog vissza a motoron, csak a hangon valamicskét...
28-as leömlőjét láttad? Ha nagyon szar a kedved nézd meg bisztos röhögni fogsz egy hétig! Szerintem nem a bejárattal van a gond. De aztán simán lehet, hogy segít rajta.
Padra kellene tenni és levenni a leömlőket csak az a baj akkor viszlát doblemez fényezés. Ha mégis kivitelezné valaki (majd én megcsinálom ha nekiállok a 28-nak) akkor végre kiderülne az igazság addig ezek csak logikus elméletek! Szóval mielött gyártatnék két hengerenkénti leömlőt csak megméretem, mert az sokkal olcsóbb. Ha 15-20 LE a külömbség akkor nincs értelme invesztálni 100e-ket:
Tehát lehet hogy számítana pár lovat nagyobb tempónál a Ram-air... Tennék két brutálisabb nyílást neki, mint mondjuk a Modena elején van. Attól föggetlenül lehet még babrálni a kipufogót. Láttam a net-en nem is túl drágán Borla gyártmányú kidörgöt... Szerintem a legszarabb kipufogó a V6-os Fiero-n van, komolyan mondom olyan a torok rajta, mint egy 3 ágú gerebje. A középsö csö, konkrétan derékszögben csatlakozik, mint egy vízvezeték csö. :))) Én itt a tanyán, szobafestö létemre szörnyülködöm rajta, a GM-nél / nem a Gazdasági Minisztérium, hanem a General Motors :)) / nem tünt fel senkinek...? Nem is csoda, hogy sötétben világít, kapja a forró gázokat, meg lángot a csö derékszögben... :)))
Levegőmennyiséget mér. Az LH még elég kezdetleges hagyományos torlólapos légtömegmérővel szerelt, aztán javítottak a technikán és a nagyobb szívótorok átmérő miatt betettek egy fűtött szálas szintén légtömegmérőt az S4 és a Gt modellekbe, de a lóerők gátja az igen buta kipufogójában van. (Szerintem!) Szívócső vákum szenzort (map) ebbe a modellbe gyárilag nem épíítettek)
Hello!Lehetséges hogy a te munkáid gyümölcsét láttam Békéscsaba után az ut mellett?Nem álltam meg,de ahogy elmentem mellette úgy tünt,legalábbis a képek alapján amiket ide feltettél!
Az. :)) Lenne egy kérdésem Ákos mester... Mit mér egy újabb motoros 28-as / LH Jetronik?/ a szívócsöben? Vákumot, vagy valami más módon méri az áthaladó levegö tömegét? Azért kérdezem, mert mocorog a fejemben egy ötlet, hogy barkácsolok egy Ram-Airt egy 28-asra. Csak szívás lenne, ha vákumot mér, én meg elö tudnék csalni némi plussz levegöt, lehet csak rontana a teljesítményen, mert az üzemanyag mennyiséget lecsökkentené,/ a kisebb vákum miatt/ ahelyett, hogy növelné a több levegöhöz... Nem tudom érthetö-e amit leírtam... :))
Jó lenne már végre kijutni a talira és már nagyon szégyenlem is magam hogy nem tudtam ott lenni. Általában minden hétvégén is dolgozok. Remélem ha ilyen jó idő lessz akkor II.04.én kijutok Dorogra hozzátok.
Én nem bántanám a kerekeket. Legfeljebb ha kicsit karcos, vagy valami, akkor újrafestetném, de ugyanilyenre. Ez szép Porsche felni, ha lefested a közepét feketére, akkor nem adja ki úgy, hogy ez gyári felni, vagy ahhoz hasonló. Szerintem.
Jo lenne mar vegre ugy autozni egyet,hogy elöttem is mögöttem is 28 remelem iden összejön!-bar addig elöttem all egy szijcsere es vezermühaz letömites,- Kivancsi lennek mi a velemenyetek a szinre fujt kerekröl?Nem lenne jobb egy mattfekete belsejü peremen polirozott megoldas?-vagy sima ezüst? Ha a kepen Tibcsi gepe van gratula neki!Egyszer megneznem elöben!
Igen. 1,8 M az ára. :))) Nincs kereke, lengéscsillapítói / elvitte állítólag felujítatni és eltüntek... / volt rajta müanyag szélesítés, ami már nincs meg, szét lett vágva a kaszni hátulja, kissé szét van bontva a belseje is...Az elsö kép bal oldalán, az a üzemanyag tartály... Sírhatnékom lett, mikor megláttam szegény autót, én évek óta egy 28-asra "vágyom", nem teljes az életem nélküle. :))) Ez a nem is tudom mit mondjak rá / csúnyát tudnék csak / cimborám, meg itt rohasztja a sárban. :(((
Az a véleményem, hogy egy szép, tipp-topp 28-ast én sem kezdenék el flex-el szétvagdosni, meg buherálni... Viszont Roland sárban 3-4 éve érlelt 28-asát megmentettem volna, csináltam volna belöle egy szép kis tuning 28-ast, abban már nem sok kárt lehet tenni, elintézte már rendesen... :(((
Nem értem, hogy miért kell felháborodni... Ez egy egyedi autó, nincs még egy a világon, amelyiknek a szélvédötöl az orra felé emelkedne a sárvédö íve. :))) Biztosan úgy gondolták, hogy így a szélvédö két széle nem lesz bogaras, mert szétkenödnek már a lámpa feletti púpon... :)))) Én eddig életemben csak egy hasonló extrém elgondolással találkoztam, azt egy Zlatko nevü ember építette, ö szerintem fordítva ragasztotta be a szélvédöt az autójába, így nem domború, hanem homorú volt, ugyanúgy mint az autója eleje is. Az újságírók úgy jellemezték, "mintha már össze lenne törve". :)))