Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Talán úgy néz ki meg oldódott :)) A hiba a saját konok fejemben volt ://
Minden áron ragaszkodni akartam a karburátor beállításnál és a magas fordulat beállításnál (amit műszerrel mérek) a gyári beállítás érték közeliéhez ://
ez volt a gond.
Ahogy kavicsos64 írta állítsam a H jelűt addig amíg nem lesz jó! Hát igen majdnem 1,5 tekeréssel kijjebb meg jött az erő a nagy gazban is erőteljesen dinamikusan dolgozik. Ahogy kell neki
Mennyire melegszik? Lehet csak össze kell egy kicsit kopnia, jóformán új motor van benne. Ha pár tank utan se változik akkor a karbi környékén lesz baj. Mikor beteszed a fűbe fullad vagy leesik nagyon a fordulat?0
Hát nem tudom hogy elmérhettem e vagy sem :/ de nekem nincs sajnos szerviz könyvem hozzá így nem tudom a méretet. Ellenben 150 ccm es kapálógép motornál ír (amihez van gyári könyvem) 0,1-0,3mm illesztési hézagot. 0,45 nál már hibásnak írja!
Szóval arányaiban egy ennyire kicsi 35ccm es motornál sokallanám én a 0.3mm illesztési hézagot amúgy kb akkora volt amikor szétszedtem a régi gyári gyűrűkkel és akkora hézagnál már csak 6,5 bár sűrítési végnyomás volt.
itt meg 11 bár körüli most . a karbit próbálom ma állítani aztán majd meg látjuk. Már arra is gondoltam lehet a karbit kéne lecserélni ( motorfűrésznél volt hogy szívtam hiába állítottam ment indult csak alapjárat szar volt) na ott karbi csere hozott eredményt.
Még ezt meg próbálom ha nem javul akkor passz. Eladom alkatrésznek ://
0,3 írnak az okosok kb az a gyári illesztés is ! Valamit elmérhettél ha olyan kicsi lett ! Ha olyan kicsi lenne szinte nem is menne de ez csak az én meglátásom . Szorulás is lehet a hajtásban valahol, a kaszafejben vagy a tengelyen is akár .
Természetesen ezeket az alap dolgokat megnéztem mielőtt vettem bele alkatrészt, a henger nem hordós,nincs meghúzva és a nicasil felület is épp.
A karbi hangolást is tudom :) ezeken már végig mentem sikertelenül :(
A dugattyún nem sok koksz volt ami kb 10 év alatt keletkezhetett reálisan kb annyi.
A gyűrűket a hengerbe helyezve 0,05-0.10mm az illesztési hézag szóval az sem lehet az ok.
Ha nem teszem fűbe pörög rendesen,a fűbe is pörög csak érezni hogy gyenge . tavaly még 2,7 es damillal is bírta simán, az idén a 2,4 es is sok neki :((
Vagy sokat kap vagy keveset a H jelű csavaron tudsz hangolni befelé tekerve elveszi a benzint kifelé tekerve többet ad . A henger belülről jó volt nem vonal kódos nincs kikopva ? 35cm3 gép ? Nem biztos hogy a szerelés megsegítette ha a henger halott már ! Én is nemrég dobtam ki egy hengert mert már akár milyen gyűrűt tettem bele meg dugattyút is cseréltem akkor is 0,6 alá nem ment le a gyűrű rése . Nem is ment az istennek se jól !
nem ipari termelésben volt,csak faluban kiskertek kaszálása saját telek karbantartása.
A lényeg minden év tavaszán átnézve kopó cuccok cserélve úgy mint: légszűrőbetét,gyújtógyertya,tankban benzinszűrő,karburátorban membrán szett.
Az idén kicsit jobban belemélyedtünk a gépbe mert a karbantartás után sem lett olyan mint kéne (kissé gyengének mutatkozott)
Mértünk kompressziót,6,5bár (ez már nagyon alsó érték.)
Szét lett szedve. Kapott új csapágyakat,új szimeringeket,tömítés szettet, és dugót csapszeget gyűrűket.
Egy alapos tisztítás után össze lett állítva az új dolgokkal, karbi ismét be állítva az új cuccok miatt.(keverék kissé olajosabbra 1:40 husqvarna keverő olaj full szintetikus csak az össze koptatás miatt, aztán 1:50)
indult 3. rántásra. óvatoskodva bemelegítve ki dolgoztunk 1 tank benzint. ezután lett mérve egy kompresszió hidegen (előtte a kopottnál is hidegen lett)
Az érték: 11 bár vidámság juhéé.
Na de még sem :(( sajnos gyenge ugyan úgy ://
Mondjon valaki valami ötletet mi lehet a gond??
nem zörög nem kopog nem lóg semmije alapjárat gyönyörű,indul hidegen melegen és erő meg nem jó :((
A még sem indul az baj főleg ha szikra is van az is lehet a lendkereked elnyírta az ékjét és nem oda ad szikrát ,vagy a főtengely is megtekeredhet ,létető hibák sajnos ezek is . Fékbetét ragasztó létezik de lehet drágább lesz mint az új kuplung pofák ! Csapágy boltban kapható .
Arra való, hogy a koppintásnál kiengedett damilokat egyformára vágja, ne rezegjen a fej.
lehet anélkül is, rövid damillal, ha van a zsebedben kis csípőfogó, ha szükséges lecsipni a hosszabbik damilból. Tetess rá, kényelmesebb úgy vágni vele.
Kraftec fűkaszámnak eltörött a védőburkolata ezért csináltattam egyet fémből.Most vettem észre,hogy a damilvágó kést nem rakták vissza és furatot sem készítettek neki.
A gyújtásból összesen 3 kábel jön ki az egyik a gyertára megy a másik kettő a kapcsolóra ! A kapcsolóról bármelyiket lehúzva meggátolod hogy az a kábel a testtel találkozzon ,így kizárod a kapcsoló hibát is . Megrántod van e szikra és már mindent tudsz is ! Ha van szikra a kapcsoló ment tönkre. Ha így sincs szikra akkor a fent maradt vezetéket kell tüzetesen megvizsgálnod ,neme kapta el pl a lendkerék ,vagy dörzsölődött ki valahol a rezonanciától . Ha nincs hiba a vezetékben akkor a gyújtásod meghalt !
Hát... Amelyik gép ennyire kiváló minőségű alkatrészekből van összerakva (spóroljunk három fillért, amin csak lehet) , az talán meg is érdemli, hogy a kukában landoljon.
Egy benzincsőnek illene ellenállnia a benzinnek: OK, kicsit több benne az etanol, de etanol szerintem mindig volt (vagy lehetett) benne, szóval azért fel lehetne rá készíteni a rendszert ;-)