Keresés

Részletes keresés

Erinaceus Creative Commons License 2008.07.01 0 0 5437
nem tudjátok, van-e NO CD exe a 3.17 peccshez? :)
Százbolha Creative Commons License 2008.06.30 0 0 5436

Magyar szinkront nem érdemes felrakni, mert csak a tech felfedezéseknél olvasható idézeteket mondja be.

 

A magyarítás telepítése nem egyszerű.... Civ4 alap, WL, és BTS file-okat is felül kell írni.

Ezen kivül van egy+ file ami nem lett fordítva, de azt linkeltem.

Előzmény: Prof (5435)
Prof Creative Commons License 2008.06.30 0 0 5435
Hali!

No, két dolog. Egyrészt végigjátszottam a korábban feltöltött játékot. Jó sokat bírtam
belőle tanulni (fegyverkezés, felfedezetlen területek meghódítása, háborúzás). Nem
mondom, hogy simán ment, de 2036-ra egy Domination Victory azért összejött.
Mondjuk pontban is verhetetlen lettem volna.

Más.

Százbolha korábbi leírása alapján felraktam a párom gépére a magyarítást, ami
nem működik, pontosabban nem úgy, ahogy jó lenne. Az egységek nevei mellett
még jópár egyéb dolog sem jelenik meg (menüben például). Nagyon zavaró. Mi lehet
az oka?
Aztán néztem, hogy van teljes magyar szinkron, viszont az oldalt nem tudom elérni.

Ötletek?

Köszönöm előre is!

Még 3-4 erősebb játékot lenyomok az alappal, aztán belenézek a BTS-be is, nyilván
peccselve.


Prof
Százbolha Creative Commons License 2008.06.23 0 0 5434
Szerintem is igy van:  Csak BTS  (ha már civ4)
Előzmény: Törölt nick (5431)
Erinaceus Creative Commons License 2008.06.23 0 0 5433
BTS-t, csakis, és peccseld fel 3.17-re :)
Előzmény: Prof (5430)
Prof Creative Commons License 2008.06.23 0 0 5430
Hali!

Complete, felment mellé mindkét kiegészítő. Egyelőre pár játékot az alappal nyomok
le, és nem feltétlen Settler beállítással, ha nem később komolyabbal. Utána
gyöhetnek a kiegészítők.

http://www.prof.hu/civ.zip


Prof
Előzmény: Törölt nick (5429)
Prof Creative Commons License 2008.06.23 0 0 5427
Szevasztok!

No, pénteken vásároltam, szombaton felraktam (anyáztam kicsit, mert régi a gép,
ezért rengeteg beállítást minimálisra kellett lehúznom), szombat este újra végig-
csináltam a Tutorialt (sajnos egy rész, a város-képernyő valamiért kimaradt), aztán
vasárnap belevágtam egy nagy játékba.

Van valakinek kedve megnézni és kielemezni, hogy mi az, ami kiemelkedő gyengeség?
Amit most látok/sejtek, az a vallás erős hiánya, és mintha nem lennék teljesen
még kibékülve az élelmiszer- és nyersanyagellátás sajátosságaival sem.

A következő feladatom az lesz, hogy áttelepüljek hajók által új földrészekre, bár
ehhez azért -- asszem -- még némi fejlesztés kell. Tegnap este ezt már nem volt
erőm kideríteni (pláne nem lejátszani).


Ha valakit érdekel, szóljon, és felteszem a mentett játékra mutató linket.


Prof
Arilian Creative Commons License 2008.06.23 0 0 5426
a marathon fokozat csak külön kérésre lett a civbe betéve.
ha rétestésztának érzed átszál normálban.

űrhajó nekem sosem romott el, igaz legtöbször felépítettem maxxra.
Előzmény: Törölt nick (5422)
iloz Creative Commons License 2008.06.22 0 0 5425

Teljesen felszerelted a hajót? Tehát minden alkatrészből a maximális számút raktad rá?

Előzmény: Törölt nick (5422)
Százbolha Creative Commons License 2008.06.21 0 0 5423
Ez már a 3.17 pecs volt?
Előzmény: Törölt nick (5422)
jegyalja Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5421
Először befejezem a megkezdett játékomat, aztán nekiidnulok 3.17-tel!...

Szemezgetve az újításokból, néhány dolog megütötte a szememet:
-a léghajó nem kap bónuszt, ha hajót támad
-ostromfegyverekkel nem lehet partraszállásszerűen támadni
-csökkentett háborús ellenkezés
-automatára állított munkások (végre!) vasútat is építenek
-nem lehet AI-nek többször eladni ugyanazt a nyersanyagot
-AI könnyebben kapitulál
-kiírják, ha védelmi szövetség köttetett
Előzmény: Erinaceus (5416)
Százbolha Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5420

Kösz a válaszokat!

Nagyon zavar, hogy egy "erőmű" alatt akad... 

Előzmény: Erinaceus (5419)
Erinaceus Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5419
én sem emlékszem ilyenre, de talán régen mégis volt nekem is valami kisebb zűr, és annyival próbálkozhatsz, hoyg nem mindig a legújabb videokártya driver a legjobb civ-nél - emlékszem, nekem az ATI-nál egy régebbi vált be...
Előzmény: Százbolha (5417)
1789 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5418
Nekem eddig még soha
Előzmény: Százbolha (5417)
Százbolha Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5417

Még egy kis "közvéleménykutatás":

 

Nektek scrollozáskor nem akad meg néha a kép?

Ha nem akkor kb milyen konfiggal?

Erinaceus Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5416

jó, hogy meséltek tapasztalatot az új peccsel, tegyétek a továbbiakban is :))

 

Nekem most nincs időm játszani, talán majd vmikor augusztusban csak...

Előzmény: 1789 (5415)
1789 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5415
Kipróbáltam 317 patch-csel, igaz a játék végén tartok. Első tapasztalataim:

 

Hajóflottámban (hadihajók és szállítóhajók + szállított száraz földi és légi egységek) a tactical nuke nem végzett megsemmisítő pusztítást. A hatás a collateral damage-hoz hasonlított. Mindegyik egység megmaradt, csak éppen nagyon erősen leamortizálódtak.

 

Modern tankjaimnak eddig mindig adtam collateral damage előléptetést, amit eddig kitűnően ki is használtak. Most viszont ne működik ez a promotion. Gondolom ezt azért vették el ezt a funkciót a modern tankoktól, hogy a tüzérségnek is legyen szerepe. Ha így nézzük van benne észszerűség, mert eddig nem sok feladatot adtam a tüzérségnek (kivéve ha a város erejét akartam csökkenteni, ha éppen repülővel vagy hajóval ezt nem tehettem meg).

 

Egyelőre csak ennyi. Nem játszom sokat mostanában, ezért Ti többet megtapasztalhattok az új patch-ből.

billy76 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5414
ez nekem nagyon tetszik, lehet hogy felrakom újra...
a kémkedést nem mindeg szerettem...
de így a bts nagyon jó lesz...
Előzmény: Erinaceus (5412)
Erinaceus Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5413
BTS 3.17 peccs itt letölthető (CivFanatics oldal)
Erinaceus Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5412

lehet szemelgetni a változások közül (3.17), egyet gyorsan kiemelek:

 

Added: "No Espionage" game option - szerinem ez jó, mert van, aki nem szereti...
Erinaceus Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5411

igen-igen! :)

 

és most már van change log a CivFanatics-on :)

Előzmény: 1789 (5410)
1789 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5410

Játékon (BTS) belül le lehet tölteni a 317 patch-t.

Civfanaticson még nem jelezték, hogy van új patch.

jegyalja Creative Commons License 2008.06.16 0 0 5409
Ez is egy vélemény - nekem meg pont a hinduizmus jön be, és az Apostoli Szentszéknek nem látom értelmét. Ettől szép ez a játék, hogy rengeteg jó megoldás van!!! :-)
Előzmény: Törölt nick (5407)
KukacAV Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5406
Több-kevesebb kör után a kémpontjaid száma megelőzi a többiekét és minél nagyobb lesz az előnyöd, annál többet tudsz meg róluk. A végén már az összes városába benézhetsz, látod az összes katonáját satöbbi.
Ha korán megszerzed a Code of Laws-t (én azt szoktam kérni az Oracle után), akkor gyorsan építs pár Courthouse-t, az egyrészt kiválthatja (magától ad kémpontokat), másrészt ha sok kémes épületed van, akkor már 10%-os kém-büdzsével is a többiek fölé keveredsz (Prince-en legalábbis). Eleinte csak a baráti országok egységeit és katonáit kezded el meglátni (mivel ők nyilván kevesebbet költenek az ellened folyó kémkedésre), később a többiekét is.

Ha spórolni akarsz, csoportosítsd át az összes kémkedést a főellenségre.

A kémkedés nem hoz látványos előnyöket, de igen sok bajt okozhat, ha nem teszed: ha a fő riválisod többet költ kémkedésre, mint te, akkor azonnal látni fogja, ha megtámadhat, mert erősebb. És ilyenkor meg is fog.
Előzmény: Törölt nick (5405)
Erinaceus Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5404
...ezt meg majd még később elolvasom ám! :)
Előzmény: Százbolha (5402)
Erinaceus Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5403
Na igen, a Bhuic "nemhivatalos peccset" tekinthetjük önmagában egy modnak :)
Előzmény: Százbolha (5397)
Százbolha Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5402

Mindig szerettem volna egy olyan játékot ami a COL (emberek specializálódása + valamit-valamiből termelés) és CIV (tudományfejlesztés+társadalom+birodalom manegelés) játékmenetére épül, de a katonai egységek mozgatása és  az ütközötek  PanzerGenaral szerűen történne.

 

Persze ez utóbbi miatt a pálya  6szögletű elemekre épülne és a CIV3 szemnek még nem zavaró felülnézeti grafikáját használná.

 

És a scrollozás is olyan simán menne, mint egy 90'-es évek eleji videojátékban.

Akkor még tudták akadásmentesen csúszatani a képernyőt.

 

Szupermárió vagy mi az izé volt az alap... AT-s gépen!!!  EGA kártyával.

 

 

****

 

 

Most képzeljétek el:

 

Ki kell fejleszteni a sorozatgyártás tudományt. (nyilván más tudományokra épül)

Fel kell építeni a harci járműveket előállító gyárat.

Veszel bele egy gépsort és 2 segédmunkást beállítasz dolgozni.

20 kör alatt legyártanak egy alap tankot vagy egy mch.Inf egységet.

Ha szakmunkások lesznek a dolgozók, akkor 100%-val gyorsabban dolgoznak. (iskolában képezheti öket egy mérnök 20 kör alatt, vagy prof 10 kör alatt)

A munkások számát meg is lehet duplázni -> +100% gyártás

 

A gyár felhasznál 50acélt + 30műanyagot  ebből lesz 1 harci egység.

(acélt az acélgyár, műanyagot a kémiai üzem gyárt, a nyersanyagok és késztermékek raktárakban halmozódnak, amiket automat/félatomata egységek szállítanak másik városaidba)

Ha nincs alapanyag a város raktárában, akkor leáll a termelés, munkások hazamennek, ahonnan más gyárakba vagy a földekre hívhatók dolgozni.

A gépsort is tovább fejlesztheted, de csak 1 fajta ficsörrel:

gyorsabb / támadásban erősebb / védekezésben erősebb lesz a harci jármű

 

Ha kész a harci jármű, akkor még nem tud harcolni.

Bele kell ültetni egy katonát. Akit elötte be kell sorozni, ki kell képezni és aztán CIV4 szerűen kaphat képességeket a csaták során.

Az egység ütőereje függ a harci eszköztől és az ember képzettségétől is.

Ha több egységet egyszere mozgatunk és van köztük tábornok, akkor 20%-val nővekszik minden harci képességük, amig a tábornokkal azonos mezőn állnak.

Ha vége a háborúnak, akkor a katona mehet vissza kapálni... lassan elveszti katonai képességeit és expert földműves lesz.  Persze kaszárnyában is múlathatja az időt jó fizetésért!

A harci jármű a laktanyában amortizálódik ha nincs háború, vagy hadgyakorlaton van a bakákkal x arany fenntartási költséggel.

 

és így tovább...

 

 

ja...

a tüzérség és a hadihajók nem csak a szomszédos mezőkre tudnak lőni.... lásd PG.

az ellenség harci járművei zsákmányolhatók, ha az eeélő erő meghalt vagy elhagyta lásd COL

A repülőnek repülőtér kell, nem csak úgy leszáll a most alapított falucskában.

A hadsereget nem csak pénzzel, de élelmiszerrel is el kell látni. Ez korlátozza a CIV4-ben látható gigászi hadseregek felállítását, azonkivűl, hogy a katonákat a munkahelyekről kell besorozni.

 

A városok között nem csak a nyersanyagot és készterméket, de az élelmiszert is lehet szállítani. Sőt ezekkel kereskedni is lehet.

A városok nem duplázódva nőnek, hanem mindig új és képzetlen ember születik lakóhely kijelőlés és X kaja megtermelése és raktározása után - lásd COL. Kell neki ház/templom/iskola/városháza/mozi meg munkahely.

Elöször szépen iskolába jár, majd mehet dolgozni. Vagy rögtön beállhat segédmunkásnak esetleg földművesnek és a szerencsére bizza magát, hogy mikor lehet magasabb képzettségű.

 

Egy városban több raktárat is épithetsz a megművelt föld vagy az ipari létesítmények rovására. De akár minden aktiv városmező lehet szántófőld, vagy lakópark. vagy kereskedelmi/államigazgatási épület.

Igy specializált városok fejleszthetők: mezőváros, kereskedőváros, katonai/egyetem város (ahova máshonnan kell szállítani az élelmiszert)

Az egységek szabadon (automata/kézi) átköltözhetnek a városok között. A legjobbak tanulni is más városban szoktak, mert költséges lenne minden városban professzorokat és egyetemet tartani.

Ha nagyon liberális vagy és romlik a gazdaság, akkor más civekhez is elköltözhetnek a polgáraid, de ha sok a pénzed, te is átcsábíthatsz expert munkásokat vagy akár prof-okat is a szomszéd civektől.

Ebben lehet szerepe a vallásnak is, ami CIV4 szerűen  müködik.

 

Pénz a külkereskedelemből származik és a pénztermelő épületekből.

A prof. polgárok és a katonák csak a pénzt viszik, épp úgy mint a városháza(emely minnél távolabbi annál többet) és néhány gyár.

Tudományt csak a tudámányos épületek "termelnek", a kultúra sem magától terem.

 

A harci egységeknek van "escort" üzemmódja. Szállítóhajót kisérhet cirkáló (azonos mezőre lép) vagy vadász repülő bombázót, vagy földi egység telepest és kereskedőt.

Az escort üzemmóddal a harci egységek egymáshoz csatolhatók, de ilyenkor csak bután követik egymást illetve védekeznek.

A tábornokhoz csatolt egység viszont teljesíti a tábornok parancsait. (amelyek jellegét te állítod be). A tábornokok meg egy fő-tábornokhoz escortolhatók - máris kész a hadsereg.

Igy elég megadni a fő-tábornoknak egy város vagy civ megtámadását és szépen végrehajtják a feladatot AI eszükkel.

Azért nem árt több önnáló egységet a városok védelmére hagyni, és/vagy egy jól képzett tábornokot sok egységgel a hon védelmével megbízni, aki mindig oda megy ahol az ellen támad.

 

Bármilyen jó is a háborúzás, nincsenek századokig tartó háboruk a fenntartási nehézségek az utánpótlás és a városlakók elégedetlenkedése miatt.

Ha a távoli városokban boldogtalanok az emeberek a távolság, a rossz közlekedés, a sorozás, vagy a kultúra/szórakozás/vallás hiánya miatt, akkor a központ felé vándorolnak. (vagy más civekhez)

Ha ezt megtiltod, vagy már nincs szabad lakóhely, akkor helyben kevesebbet dolgoznak, sok elégedetlen polgárral összeomolhat a (helyi)gazdaság vagy éhezés esetén elkerülhetetlen az exodus.

 

Természetesen az egységek automatára állíthatók, de félautomatán életpálya is megszabható nekik (mik legyenek, ha van rá lehetőség )

A városok vezetése is állítható automatára, félautomatán a specializálódás iránya megszabható. A városháza irányítja az automata embereket.

Sőt!!! A birodalom vezetése is lehet automat/félautomata. Ilyenkor a miniszterek határozzák el az új városok alapítását, a háboruk indítását, a vallással kapcsolatos tendőket, és más civekkel való viszonyt + kereskedést. Félautomatán te adhatod meg a fejlődés írányát. (békés/tudományso/ipari/stb)

Az automata városokat is a miniszterek írányítják, a hadseregnek is adnak feladatot.... ha még nincs, akkor próbálnak egyet létrehozni.

 

Igy elképzelhető, hogy a kormányzás gondját félrehagyva az egyszerű játékos csak egyetlen város managelésével foglakozik (vagy akár csak néhány polgárral), esetleg a vérmesebbek csak a harci egységek vezénylését végzik az AI helyett.

 

A leglustábbak kikapcsolják az END TURN-t és full automatán lemegy egy játék.... Csak nézni kell a képernyőt.

 

 

Előzmény: Százbolha (5401)
Százbolha Creative Commons License 2008.06.15 0 0 5401

hmm...  kb 4-5 éve megvettem a Colonization-t egy Microprose pakkban.  Hogy meglegyen...

 

Próbáltam vele játszani, de a 320x200x256 képernyő nagyon riasztó volt. Pedig régen napokat (heteket?) ültem elötte.

 

Kár, hogy a CIV4-re építik rá, nekem jobban tetszene a CIV3 2D/ál3D felületével.

Előzmény: Joranne_Sutt (5399)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.06.14 0 0 5400
ja de addig is: freecol
Előzmény: Joranne_Sutt (5399)
Joranne_Sutt Creative Commons License 2008.06.14 0 0 5399
Üdv

most olvastam:

Sid Meier's Colonization Recreated Using the Civilization IV Engine
Wednesday, 11 June 2008

We have received news that a commercial Colonization clone is in production. This news was made available Wednesday in a press release from 2K Games/Firaxis.

The game will be made available in fall 2008. It will be marketed under the title Sid Meier's Civilization IV: Colonization but will nevertheless be a standalone game. Hopefully this is for marketing purposes and not an indication of any missing features/shortcuts. We wait in anticipation for a sequel to the original Colonization that was released 14 years ago.

Rest assured that our team will continue working on FreeCol no matter how good or bad the remake turns out.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!