Mindig szerettem volna egy olyan játékot ami a COL (emberek specializálódása + valamit-valamiből termelés) és CIV (tudományfejlesztés+társadalom+birodalom manegelés) játékmenetére épül, de a katonai egységek mozgatása és az ütközötek PanzerGenaral szerűen történne.
Persze ez utóbbi miatt a pálya 6szögletű elemekre épülne és a CIV3 szemnek még nem zavaró felülnézeti grafikáját használná.
És a scrollozás is olyan simán menne, mint egy 90'-es évek eleji videojátékban.
Akkor még tudták akadásmentesen csúszatani a képernyőt.
Szupermárió vagy mi az izé volt az alap... AT-s gépen!!! EGA kártyával.
****
Most képzeljétek el:
Ki kell fejleszteni a sorozatgyártás tudományt. (nyilván más tudományokra épül)
Fel kell építeni a harci járműveket előállító gyárat.
Veszel bele egy gépsort és 2 segédmunkást beállítasz dolgozni.
20 kör alatt legyártanak egy alap tankot vagy egy mch.Inf egységet.
Ha szakmunkások lesznek a dolgozók, akkor 100%-val gyorsabban dolgoznak. (iskolában képezheti öket egy mérnök 20 kör alatt, vagy prof 10 kör alatt)
A munkások számát meg is lehet duplázni -> +100% gyártás
A gyár felhasznál 50acélt + 30műanyagot ebből lesz 1 harci egység.
(acélt az acélgyár, műanyagot a kémiai üzem gyárt, a nyersanyagok és késztermékek raktárakban halmozódnak, amiket automat/félatomata egységek szállítanak másik városaidba)
Ha nincs alapanyag a város raktárában, akkor leáll a termelés, munkások hazamennek, ahonnan más gyárakba vagy a földekre hívhatók dolgozni.
A gépsort is tovább fejlesztheted, de csak 1 fajta ficsörrel:
gyorsabb / támadásban erősebb / védekezésben erősebb lesz a harci jármű
Ha kész a harci jármű, akkor még nem tud harcolni.
Bele kell ültetni egy katonát. Akit elötte be kell sorozni, ki kell képezni és aztán CIV4 szerűen kaphat képességeket a csaták során.
Az egység ütőereje függ a harci eszköztől és az ember képzettségétől is.
Ha több egységet egyszere mozgatunk és van köztük tábornok, akkor 20%-val nővekszik minden harci képességük, amig a tábornokkal azonos mezőn állnak.
Ha vége a háborúnak, akkor a katona mehet vissza kapálni... lassan elveszti katonai képességeit és expert földműves lesz. Persze kaszárnyában is múlathatja az időt jó fizetésért!
A harci jármű a laktanyában amortizálódik ha nincs háború, vagy hadgyakorlaton van a bakákkal x arany fenntartási költséggel.
és így tovább...
ja...
a tüzérség és a hadihajók nem csak a szomszédos mezőkre tudnak lőni.... lásd PG.
az ellenség harci járművei zsákmányolhatók, ha az eeélő erő meghalt vagy elhagyta lásd COL
A repülőnek repülőtér kell, nem csak úgy leszáll a most alapított falucskában.
A hadsereget nem csak pénzzel, de élelmiszerrel is el kell látni. Ez korlátozza a CIV4-ben látható gigászi hadseregek felállítását, azonkivűl, hogy a katonákat a munkahelyekről kell besorozni.
A városok között nem csak a nyersanyagot és készterméket, de az élelmiszert is lehet szállítani. Sőt ezekkel kereskedni is lehet.
A városok nem duplázódva nőnek, hanem mindig új és képzetlen ember születik lakóhely kijelőlés és X kaja megtermelése és raktározása után - lásd COL. Kell neki ház/templom/iskola/városháza/mozi meg munkahely.
Elöször szépen iskolába jár, majd mehet dolgozni. Vagy rögtön beállhat segédmunkásnak esetleg földművesnek és a szerencsére bizza magát, hogy mikor lehet magasabb képzettségű.
Egy városban több raktárat is épithetsz a megművelt föld vagy az ipari létesítmények rovására. De akár minden aktiv városmező lehet szántófőld, vagy lakópark. vagy kereskedelmi/államigazgatási épület.
Igy specializált városok fejleszthetők: mezőváros, kereskedőváros, katonai/egyetem város (ahova máshonnan kell szállítani az élelmiszert)
Az egységek szabadon (automata/kézi) átköltözhetnek a városok között. A legjobbak tanulni is más városban szoktak, mert költséges lenne minden városban professzorokat és egyetemet tartani.
Ha nagyon liberális vagy és romlik a gazdaság, akkor más civekhez is elköltözhetnek a polgáraid, de ha sok a pénzed, te is átcsábíthatsz expert munkásokat vagy akár prof-okat is a szomszéd civektől.
Ebben lehet szerepe a vallásnak is, ami CIV4 szerűen müködik.
Pénz a külkereskedelemből származik és a pénztermelő épületekből.
A prof. polgárok és a katonák csak a pénzt viszik, épp úgy mint a városháza(emely minnél távolabbi annál többet) és néhány gyár.
Tudományt csak a tudámányos épületek "termelnek", a kultúra sem magától terem.
A harci egységeknek van "escort" üzemmódja. Szállítóhajót kisérhet cirkáló (azonos mezőre lép) vagy vadász repülő bombázót, vagy földi egység telepest és kereskedőt.
Az escort üzemmóddal a harci egységek egymáshoz csatolhatók, de ilyenkor csak bután követik egymást illetve védekeznek.
A tábornokhoz csatolt egység viszont teljesíti a tábornok parancsait. (amelyek jellegét te állítod be). A tábornokok meg egy fő-tábornokhoz escortolhatók - máris kész a hadsereg.
Igy elég megadni a fő-tábornoknak egy város vagy civ megtámadását és szépen végrehajtják a feladatot AI eszükkel.
Azért nem árt több önnáló egységet a városok védelmére hagyni, és/vagy egy jól képzett tábornokot sok egységgel a hon védelmével megbízni, aki mindig oda megy ahol az ellen támad.
Bármilyen jó is a háborúzás, nincsenek századokig tartó háboruk a fenntartási nehézségek az utánpótlás és a városlakók elégedetlenkedése miatt.
Ha a távoli városokban boldogtalanok az emeberek a távolság, a rossz közlekedés, a sorozás, vagy a kultúra/szórakozás/vallás hiánya miatt, akkor a központ felé vándorolnak. (vagy más civekhez)
Ha ezt megtiltod, vagy már nincs szabad lakóhely, akkor helyben kevesebbet dolgoznak, sok elégedetlen polgárral összeomolhat a (helyi)gazdaság vagy éhezés esetén elkerülhetetlen az exodus.
Természetesen az egységek automatára állíthatók, de félautomatán életpálya is megszabható nekik (mik legyenek, ha van rá lehetőség )
A városok vezetése is állítható automatára, félautomatán a specializálódás iránya megszabható. A városháza irányítja az automata embereket.
Sőt!!! A birodalom vezetése is lehet automat/félautomata. Ilyenkor a miniszterek határozzák el az új városok alapítását, a háboruk indítását, a vallással kapcsolatos tendőket, és más civekkel való viszonyt + kereskedést. Félautomatán te adhatod meg a fejlődés írányát. (békés/tudományso/ipari/stb)
Az automata városokat is a miniszterek írányítják, a hadseregnek is adnak feladatot.... ha még nincs, akkor próbálnak egyet létrehozni.
Igy elképzelhető, hogy a kormányzás gondját félrehagyva az egyszerű játékos csak egyetlen város managelésével foglakozik (vagy akár csak néhány polgárral), esetleg a vérmesebbek csak a harci egységek vezénylését végzik az AI helyett.
A leglustábbak kikapcsolják az END TURN-t és full automatán lemegy egy játék.... Csak nézni kell a képernyőt.