Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

niváskarcsi Creative Commons License 2011.11.14 0 0 543

Tisztelt 10.otd.Nem értek egyet a véleményeddel,az én tapasztalataim mást mondanak.Azért említettem a világ legátfogóbb niva oldalát,hogy lehessen tájékozódni.Ennek helyesen a címe

Baxter's Temple cf Niva Site.www.ladaniva.co.uk.

Előzmény: 10.0Td (540)
rev251 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 542

Ha csak a terhelést akarod kiegyenlíteni hátul, akkor a tekercsrugóba (a tekercsbe belülre) lehet(ett) kapni egy felfújható gumibabát (pontosabban 1 párat, 1-1 oldalra 1-1 db). Terhelés nélkül kb. leengeded (0.1 légkör), max. terhelésnél meg ugyanolyan magasan lesz kb. 1.5 légkör nyomásra fújva.

 

Tudtommal futómű utánállítás ilyenkor nem kell, a menettulajdonságokon nem éreztem romlást.

 

A diff. mű magassága természetesen marad, ami volt.

Előzmény: 10.0Td (540)
10.0Td Creative Commons License 2011.11.14 0 0 541

Üdv

 

Csak tapasztalat.. 5év alatt pár Niva gazdát cserélt már nálam.. meg hát a javitások...

Jaa az Uaz -hoz már lehet kapni olyan elsö kerékagy kapscolot mint ami az Aro-n vagy régi Opel-Isuzu-n van.. megkéne érdeklödnöd hátha jó a Gazellára és akkor letudod kapcsolni az elsö hajtást szinte teljesen....hosszu távon ha marad a Gazella az egy megtérülö befektetés...

Előzmény: nacbalamber (539)
10.0Td Creative Commons License 2011.11.14 0 0 540

Huuuu Huuuu.. Tisztelt Karcsi azért azt mondjuk el a forumozonak ,hogy hátso 10 cm emeléshez minimum Pajero,vagy Wv Lt stb lengés csillapito kell hátra.. a kereszt stabilizátor rudat állithatora kell megcsinálni mert annyira áthuzza a futomüvet stb.......

Elöre pedig már 3cm nél a felsö gömbfej alá szintén 3 cm pogácsa!!! Szoval Naaaaaaaaaa necseréjjen már minden héten külsö csuklot.....Az erös rugo méretre vágása is fölösleges.. tapasztalat uj rugok alapbol 3-5 cm emelnek a kocsin annyira be ül az öreg...

Én megértem a segitö késségedet de azért ami esetleg nekünk.. eggy értelmü azt magyarázzuk it el részletesen.....

A nivát pedig jó gumi magassággal emeld mert baszhatod a magas karasszériát ha a difi fel ül.. azt meg csak gumival tudod emelni......

 

Köszi ;)

Előzmény: niváskarcsi (538)
nacbalamber Creative Commons License 2011.11.13 0 0 539

Hali, nagyon szépen köszönöm a segítséget, végülis az első féltengelyek végén lévő agyrészen volt a bibi, a féltengely, és az agy között az erőt átvivő "ricnis" fogazás tűnt el, szóval elég gagyi kialakítású volt...

most már tervben az erősítés...

 

Köszönöm szépen a segítséget, egy kérdés lenne, niva tapasztalat alapján írtál, vagy esetleg van, volt gazellád??

Köszi előre is

Előzmény: 10.0Td (536)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.11.13 0 0 538

előre fekvőlámpás merci,niva méretre vágva,hátra 10 centis bak a rugó fölé.Vagy nézd meg a Baksters niva oldalt.

 

Előzmény: Geronimo1977 (534)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.11.13 0 0 537

előre fekvőlámpás merci,niva méretre vágva,hátra 10 centis bak a rugó fölé.Vagy nézd meg a Baksters niva oldalt.

 

Előzmény: Geronimo1977 (534)
10.0Td Creative Commons License 2011.11.13 0 0 536

Üdvözöllek..

 

Elsö lépés a hátsó hajtás átvizsgálása.. ugyanis alapbol 90%-ba szétnyitva a hátulját hajtja...

Amikor össze zárod a "diffi zárat" akkor annyi történik hogy a terepváltó direkt hajtást ad elöre-hátra és a legjobban kapaszkodó kereket hajtja elöl hátul.. 1-1 et.

Amikor a nivába levesszük a hátsó vagy elsö kardánt akkor is össze zárjuk és megy az auto.. vagy ha féltengely törés van igy jövünk vele haza lábon..

Ha aprolékosan mindkét hidat átnézted és nem szünik meg a jelenség nincs meg a hiba ,akkor terepváltó le.. ot is egy differenciálmü van beépitve.....

 

Ha valami nem világos akkor kérdezz tovább.. nem bonyolult. csak annak tünik. egyszerü Orosz megoldás....

Előzmény: nacbalamber (535)
nacbalamber Creative Commons License 2011.11.12 0 0 535

Hello, üdv mindenkinek.

 

Segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha...

 

Van egy Gazelle 4x4 teherautónk, ennek állandó összekerékhajtása, felezője, valamint difizárja van. Állítólag hasonlít a Niva hajtásláncára, ha nem nyugodtan cáfoljatok meg. Mégi ötleteket kérnék tőletek, egy olyan hibajelenségre, hogy a terhelés nélkül (súlynélkül egy gyenge recsegős,daráló hang után semmilyen hajtá sincs a kocsin sem előre, sem hátra, a sebességváltó okés, legalább is, szorulás nélkül veszi a dolgokat, még a felezővel sincsen gond. De a kocsi csak akkor megy, ha a diffizár bekapcsoljuk. Ez mire enged következtetni...segítségeteket szívesen köszönöm!!!! Lehet féltengely törés??? valahol??? Köszi még egyszer... :-D

Geronimo1977 Creative Commons License 2011.11.12 0 0 534

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem. Nivánál próbálta már valaki úgy az emelést, hogy a Niva rugóját, más autó rugójára cserélte ki? Ha igen, mik a tapasztalatok, és milyen rugót célszerű betenni?

 

Előre is köszi a tippeket.

 

Üdv: Balázs

Vietnamiveteran Creative Commons License 2011.11.09 0 0 533

Üdv az uraknak , lada nivát vennék vadászatra , erdőjárásra, jó állapotút ,főként esztétikailag kivűl-belül normális állapotú nivák érdekelnének . 500 ezer -ig . Emailom a profilomban .

gigabursch Creative Commons License 2011.11.09 0 0 532

:-)

Előzmény: csite (531)
csite Creative Commons License 2011.11.09 0 0 531

Először is KÖSZÖNÖM!

Tegnap bizonyosan gyökér napom volt, hogy nem találtam meg (pedig a 7-edik volt a találatok között (ha ebben a topikban levő hozzászólásaid nézem), ami érdekesebb volt, hogy a szuper kereső 2.0 sem dobta ki, hiába volt beállítva minden jól).

 

gigabursch Creative Commons License 2011.11.09 0 0 530

Érdekes - no mindegy - ismétlés a tudás anyja

 

Szóval:

Kibontod a teljes jobboldali belső kárpitot, ehhez ki kell vedd a teljes hátsó ülést is, és a csomagtartó ajtótól felszedsz minden csavart.

 

Ekkor hozzáférsz a mögöttes dolgokhoz. Van ott egy tartály, amibe az injektortérből visszaáramló benzin bejön, plusz van egy cső a tank nylás felé szuszogni és van egy cső vissza a benzintartályba.

Vigyázz arra, hogy minden egyes csövet leválasztás után valami jó csipesszel megfogj, mert ha beesik, akkor orbitális szívás kimatekozni a mélyből őket (vagy leveszed a tankot).

Ha mindez megvan, akkor azt a műanyag tartályt hátrafele a csomagtartóajtó irányába haladva kimatekozod, a szuszogó csövet ledugózod, a másik két csövet egymással rövidre zárod.

 

és tádám...

 

Egyszerűsített próba.

Gyújtást adsz, és megnézed, hogy a benzinszattyú hatására nincs-e kifröccsenés, buggyanás, utána mindezt járó motorral.

 

Utána kárpit, ülések vissza és örülsz.

 

azt a kis tatárly meg behajítod az első szelektív kukába, de előtte megnézed, hogy melyik csőcsönk nyaka volt elnyílva és jól megjegyzed magadnak.

 

Uszkve 2 óra kényelmes szerelés fakezűeknek, fél óra profiknak.

 

 

 

Innentől kezdve odafigyelsz arra, hogy a tartályban túlnyomás, vagy vákum is keletkezhet, és alkalomadtán a tanksapka nyitásával, majd visszazárásával nyomáskiegyenlítesz.

Előzmény: csite (528)
faki Creative Commons License 2011.11.09 0 0 529
Előzmény: csite (528)
csite Creative Commons License 2011.11.08 0 0 528

Elolvastam az összes hozzászólásod, és a keresővel is küzdöttem, de nem leltem rá a megoldásra.

Elárulod hányadik hozzászólásodban volt a megoldás? :)

Előzmény: gigabursch (527)
gigabursch Creative Commons License 2011.11.08 0 0 527

Keress vissza a hozzászólásaimban - megtalálod a választ és a megoldást is.

Gondolom 1.7i

Előzmény: csite (525)
u.hu Creative Commons License 2011.11.08 0 0 526

Bocs, hogy csak most válaszolok, de sajna egy kicsit messze van nekem.

 

Köszi.

Előzmény: Csona (508)
csite Creative Commons License 2011.11.08 0 0 525

Abban tud valaki segíteni, hogy mi a fenétől lehet intenzív benzinszag az autóban? [1999-es 1.7i]
Látszólag sehol-semmi nyoma a szivárgásnak, és mégis, olyan mint ha beporlasztana az autóba is.

 

 

faki Creative Commons License 2011.11.06 0 0 524

Nem tudom, ennyire nem értek hozzá. :-)

Előzmény: roburka (523)
roburka Creative Commons License 2011.11.06 0 0 523

Nekem lényegében egy kapcsolható hajtás kellene hidraulika szivattyúhoz,de ennyiért hülye leszek megvenni. Ahogy néztem képeket a terepváltóról van ehhez nagyon hasonlító része. Az nem lenne nekem jó?

Előzmény: faki (522)
faki Creative Commons License 2011.11.06 0 0 522

A szegedi bolt árlistáján 65 e Ft:

http://ladaparts.hu/ajanlat/niva4x2

http://ladaparts.hu/ladaparts_hu_arlista.xls

 

Itt írnak róla tapasztalatokat:

http://tinyurl.com/csq9f7v

 

Külföldiül így kereshetsz rá:

http://www.google.hu/search?q=Promolada%20Kit

 

Bontottban nem hiszem, hogy van esély találni, de ez csak feltételezés.

Előzmény: roburka (521)
roburka Creative Commons License 2011.11.06 0 0 521

Sziasztok Nivások. Ilyen elsőhajtás ki-be kapcsolóhoz vajon milyen áron lehet hozzájutni? Lehet ilyent bontva is találni?

bohrer Creative Commons License 2011.11.06 0 0 520

Nem tudtam hogy injektorosba is jó , én nem hiszem,annyira nem értek hozzá,  inkább nem akarok így becsapni senkit, a porlasztósakba tuti jó .

Jópár éve kockaladánk volt gázos abban is ilyesmi volt és kiváló volt.

Előzmény: gigabursch (519)
gigabursch Creative Commons License 2011.11.06 0 0 519

hááát, ismerek pár szabályozott keverékképzésű gépet, amelyben keverőfejes gázszett van

Előzmény: bohrer (518)
bohrer Creative Commons License 2011.11.03 0 0 518

NIVA-s urak !!!  AUTÓGÁZ   olcsón !!!

 

Porlasztós NIVA-ba van Gázszettem eladó ( vákumos rendszerű )  durván egy tankolás áráért. Injektoros kocsiba nem jó.

 

KAR-GAS Type 90 tipusú.

 

Részletekért érdeklődjetek privát levélben.

niváskarcsi Creative Commons License 2011.11.02 0 0 517

Szevasz.Tudok javítani a futóművön, és máson is.Emilem publikus.

Előzmény: bukottfinánc (516)
bukottfinánc Creative Commons License 2011.10.31 0 0 516

Szia!

Na, ezek a tartalékok érdekelnének és az, hogy a Nivámba hogy lehetne adoptálni!

Tudsz benne segíteni? Akár verbálisan, akár manuálisan?

Üdv.:BF

Előzmény: niváskarcsi (515)
niváskarcsi Creative Commons License 2011.10.31 0 0 515

Hali.A Niva futómúben vannak tartalékok,de azért vigyázni kell rá.

Előzmény: bukottfinánc (514)
bukottfinánc Creative Commons License 2011.10.30 0 0 514

Szia!

Az átvizsgálás ráfér,de a leng. csill. egy véknyan befagyott és nem elég lassan keresztezett traktornyom miatt szakadt le először.

Amikor felhegesztettem egy magam hajtott, erősebb bakot, a futómű műszeres vizsgálata nem mutataott hibát.

Most, másodjára sokkal kisebb ütéstől szakadt ki a nyúlványból.Mondjuk ebbe besegített egy kevés-vagy nem is kevés vasoxid is.:)

Hallottam róla, hogy a menő rally-s autók nem széria futóművel robognak.

A Nivának is vannak ilyen alternatívái? Ha igen, érdekelne.Igaz, nem akarok versenyezni, de előrelátó vagyok. (előre látom: ha jó a gép, megint elfeledkezem magamról.:))

Üdv.:BF

Előzmény: niváskarcsi (513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!