Tisztelt 10.otd.Nem értek egyet a véleményeddel,az én tapasztalataim mást mondanak.Azért említettem a világ legátfogóbb niva oldalát,hogy lehessen tájékozódni.Ennek helyesen a címe
Ha csak a terhelést akarod kiegyenlíteni hátul, akkor a tekercsrugóba (a tekercsbe belülre) lehet(ett) kapni egy felfújható gumibabát (pontosabban 1 párat, 1-1 oldalra 1-1 db). Terhelés nélkül kb. leengeded (0.1 légkör), max. terhelésnél meg ugyanolyan magasan lesz kb. 1.5 légkör nyomásra fújva.
Tudtommal futómű utánállítás ilyenkor nem kell, a menettulajdonságokon nem éreztem romlást.
A diff. mű magassága természetesen marad, ami volt.
Csak tapasztalat.. 5év alatt pár Niva gazdát cserélt már nálam.. meg hát a javitások...
Jaa az Uaz -hoz már lehet kapni olyan elsö kerékagy kapscolot mint ami az Aro-n vagy régi Opel-Isuzu-n van.. megkéne érdeklödnöd hátha jó a Gazellára és akkor letudod kapcsolni az elsö hajtást szinte teljesen....hosszu távon ha marad a Gazella az egy megtérülö befektetés...
Huuuu Huuuu.. Tisztelt Karcsi azért azt mondjuk el a forumozonak ,hogy hátso 10 cm emeléshez minimum Pajero,vagy Wv Lt stb lengés csillapito kell hátra.. a kereszt stabilizátor rudat állithatora kell megcsinálni mert annyira áthuzza a futomüvet stb.......
Elöre pedig már 3cm nél a felsö gömbfej alá szintén 3 cm pogácsa!!! Szoval Naaaaaaaaaa necseréjjen már minden héten külsö csuklot.....Az erös rugo méretre vágása is fölösleges.. tapasztalat uj rugok alapbol 3-5 cm emelnek a kocsin annyira be ül az öreg...
Én megértem a segitö késségedet de azért ami esetleg nekünk.. eggy értelmü azt magyarázzuk it el részletesen.....
A nivát pedig jó gumi magassággal emeld mert baszhatod a magas karasszériát ha a difi fel ül.. azt meg csak gumival tudod emelni......
Hali, nagyon szépen köszönöm a segítséget, végülis az első féltengelyek végén lévő agyrészen volt a bibi, a féltengely, és az agy között az erőt átvivő "ricnis" fogazás tűnt el, szóval elég gagyi kialakítású volt...
most már tervben az erősítés...
Köszönöm szépen a segítséget, egy kérdés lenne, niva tapasztalat alapján írtál, vagy esetleg van, volt gazellád??
Elsö lépés a hátsó hajtás átvizsgálása.. ugyanis alapbol 90%-ba szétnyitva a hátulját hajtja...
Amikor össze zárod a "diffi zárat" akkor annyi történik hogy a terepváltó direkt hajtást ad elöre-hátra és a legjobban kapaszkodó kereket hajtja elöl hátul.. 1-1 et.
Amikor a nivába levesszük a hátsó vagy elsö kardánt akkor is össze zárjuk és megy az auto.. vagy ha féltengely törés van igy jövünk vele haza lábon..
Ha aprolékosan mindkét hidat átnézted és nem szünik meg a jelenség nincs meg a hiba ,akkor terepváltó le.. ot is egy differenciálmü van beépitve.....
Ha valami nem világos akkor kérdezz tovább.. nem bonyolult. csak annak tünik. egyszerü Orosz megoldás....
Van egy Gazelle 4x4 teherautónk, ennek állandó összekerékhajtása, felezője, valamint difizárja van. Állítólag hasonlít a Niva hajtásláncára, ha nem nyugodtan cáfoljatok meg. Mégi ötleteket kérnék tőletek, egy olyan hibajelenségre, hogy a terhelés nélkül (súlynélkül egy gyenge recsegős,daráló hang után semmilyen hajtá sincs a kocsin sem előre, sem hátra, a sebességváltó okés, legalább is, szorulás nélkül veszi a dolgokat, még a felezővel sincsen gond. De a kocsi csak akkor megy, ha a diffizár bekapcsoljuk. Ez mire enged következtetni...segítségeteket szívesen köszönöm!!!! Lehet féltengely törés??? valahol??? Köszi még egyszer... :-D
Lenne egy kérdésem. Nivánál próbálta már valaki úgy az emelést, hogy a Niva rugóját, más autó rugójára cserélte ki? Ha igen, mik a tapasztalatok, és milyen rugót célszerű betenni?
Tegnap bizonyosan gyökér napom volt, hogy nem találtam meg (pedig a 7-edik volt a találatok között (ha ebben a topikban levő hozzászólásaid nézem), ami érdekesebb volt, hogy a szuper kereső 2.0 sem dobta ki, hiába volt beállítva minden jól).
Kibontod a teljes jobboldali belső kárpitot, ehhez ki kell vedd a teljes hátsó ülést is, és a csomagtartó ajtótól felszedsz minden csavart.
Ekkor hozzáférsz a mögöttes dolgokhoz. Van ott egy tartály, amibe az injektortérből visszaáramló benzin bejön, plusz van egy cső a tank nylás felé szuszogni és van egy cső vissza a benzintartályba.
Vigyázz arra, hogy minden egyes csövet leválasztás után valami jó csipesszel megfogj, mert ha beesik, akkor orbitális szívás kimatekozni a mélyből őket (vagy leveszed a tankot).
Ha mindez megvan, akkor azt a műanyag tartályt hátrafele a csomagtartóajtó irányába haladva kimatekozod, a szuszogó csövet ledugózod, a másik két csövet egymással rövidre zárod.
és tádám...
Egyszerűsített próba.
Gyújtást adsz, és megnézed, hogy a benzinszattyú hatására nincs-e kifröccsenés, buggyanás, utána mindezt járó motorral.
Utána kárpit, ülések vissza és örülsz.
azt a kis tatárly meg behajítod az első szelektív kukába, de előtte megnézed, hogy melyik csőcsönk nyaka volt elnyílva és jól megjegyzed magadnak.
Uszkve 2 óra kényelmes szerelés fakezűeknek, fél óra profiknak.
Innentől kezdve odafigyelsz arra, hogy a tartályban túlnyomás, vagy vákum is keletkezhet, és alkalomadtán a tanksapka nyitásával, majd visszazárásával nyomáskiegyenlítesz.
Abban tud valaki segíteni, hogy mi a fenétől lehet intenzív benzinszag az autóban? [1999-es 1.7i] Látszólag sehol-semmi nyoma a szivárgásnak, és mégis, olyan mint ha beporlasztana az autóba is.
Nekem lényegében egy kapcsolható hajtás kellene hidraulika szivattyúhoz,de ennyiért hülye leszek megvenni. Ahogy néztem képeket a terepváltóról van ehhez nagyon hasonlító része. Az nem lenne nekem jó?
Az átvizsgálás ráfér,de a leng. csill. egy véknyan befagyott és nem elég lassan keresztezett traktornyom miatt szakadt le először.
Amikor felhegesztettem egy magam hajtott, erősebb bakot, a futómű műszeres vizsgálata nem mutataott hibát.
Most, másodjára sokkal kisebb ütéstől szakadt ki a nyúlványból.Mondjuk ebbe besegített egy kevés-vagy nem is kevés vasoxid is.:)
Hallottam róla, hogy a menő rally-s autók nem széria futóművel robognak.
A Nivának is vannak ilyen alternatívái? Ha igen, érdekelne.Igaz, nem akarok versenyezni, de előrelátó vagyok. (előre látom: ha jó a gép, megint elfeledkezem magamról.:))