Cseréld fel a bal első és a jobb első ABS szenzort.
Ha a hiba átvándorol a szenzorral együtt, akkor vegyél egy új szenzort a rossz helyett,
ha marad bal oldalon akkor jók a szenzorok, tehát marad a ABS gyűrű, vezetékezés, ABS vezérlő, ilyen sorrendben.
Nem tudom milyen ABS gyűrű van a Vectrán, nekem OFF autón volt olyan hogy bal hátulra hibát dobott, felcseréltem a szenzorokat, továbbra is maradt bal oldalon. Kipucoltam mindent többször is, még szarabb lett. Az lett a megoldás hogy egy nagyon vékony alátétet raktam a szenzor alá (a légrést módosítja). Azóta több ezer km óta tökéletes.
Sziasztok. (1999 Opel Vectra b2 1.6 X16XEL , automata)
Már rég óta küzdök abs hibával.
30km/h fölött bekapcsol az abs motor. fékezésnél az abs is. Kb 2-3 km múlva világít a műszerfalon az abs lámpa. Ekkor letilt így nincs abs, viszont normálisan lehet fékezni. Több szerelőnél voltam (ABS) de eddig senki sem talált rá megoldást.
Kiolvastam a hibát és ezt írta ki.
Illetve pár napja piros lámpánál leállt a motor. Újra tudtam indítani de alapjárat nem volt , motor. check lámpa világított Autópályán haza tudtam jönni vele. de amint meg kellett állni leállt a motor. Itthon kipucoltam az alapjárati motort illetve az egr szelepet.
Jelenleg a hidegen és üzem melegen hibátlan, de közte kb 60-80 fokos víznél megállásnál leesik a fordulat 400-500 alá. majdnem lefullad, de aztán beáll normálisra az alapjáratra. Erre ezt a hibát írta.
Esetleg valakinek tipp hogy mi lehet? EGR szelepet cseréljem le?
Szia milyen a fütés rendszer ? ha autómata akkor lehet a vákumos csap nem nyit ki teljesen , az is lehet hogy a terelő lapátok nem jól állnak. Ha autómata akkor gyujtás ráadás egyszerre az autómata gomb és a off gomb benyomni kb 5-7 másodpercre ekkor elvileg alaphelyzetbe állnak a motorok .
Sziasztok. 4 éve van egy diesel B Vectrám. Új jelenség jelent meg nála. 100-as tempónál, még működik a fűtés,de 130-nál már nem jön az utastérbe! Valami meleg levegőt lehet érezni,de ettől még nincs meleg! Ha valaki tudna segíteni! Előre is köszönöm, további szép napot mindenkinek!
Tömítetlenség, elrepedt cső, meghasadt résolajcső, traverz gyűrű, esetleg a gázolajszűrő csak "félig teli", vagy amit nem akar senki hallani; adagolós. 3 napja már, hogy kérdeztél és ha azóta nem látta még szerelő, akkor hagyd is, vidd szakihoz, aki az adagolóval is tud esetlegesen kezdeni valamit.
Szia a tipust legalább 3 fajta generátorral szerelték . A fémes csikorgo hang az is lehet , hogy inditás után nagyon töltene és megcsúszik a szíj. Meg kellene mérni az aksidat , lehet hogy lemerül . én egy pici féktisztítót fújnék a szíjra ha csendben lesz ez lesz a hiba .
Vectra B 1.8 16v 92KW motoron valaki ismeri a generátorban lévő csapágyak számát? Mindkettő ugyanolyan, vagy kisebb, nagyobb? Esetleg valami helyet, ahol ezt tudják és megvásárolható?
Hallott már valaki olyat, hogy indításkor nagyon erős fémes hang a motortérből, mintha szíjtárcsa érne hozzá valamihez. Majd 1-2 perc és egészen elhalkul. Generátor felől hallani jobban, ezért gondoltam a csapágyakra. Azon az oldalon nincs más, csak belül lejjebb a vízpumpa. De hűtőfolyadék nem fogy. Vezérműszij és a pumpa egy éves.
Vasárnap németbe kellene indulnom és nem szívesen vennék most feleslegesen semmit!
Még mindig az ABS el szenvedek (Z16XE 2001), OPCOM szerint a bal első kerék álló helyzetben felugrik 260 ra utána visszaáll 0 ra egy pár mp után újra 260. Amiket már csináltunk: 1. ABS vezérlő újraforrasztva 2. Bal első ABS gyűrű kicserélve szenzor megtakarítva (sajnos felülről a szenzort nem tudom kiszedni a csavar berohadás miatt)
OPCOM szakadást nem érzékel a szenzorra. Sajnos kifogytunk az ötletekből tud valaki mást javasolni? Előre is köszönöm
Sziasztok!Van egy opel vectra b autóm ,és világít az ABS lámpa diagnosztika ki írja hogy a vezető oldali ülés légzsák feszültség alacsony,hol keressem a hibát?
Sziasztok. A műszerfalban illetve a kijelzőben cseréltem izzókat.
Viszont azóta nem megy a hűtővízmérő. Csak akkor ha megütögetem a műszerfalat. illetve motor leállítás után sem áll vissza, szintén csak akkor ha megütögetem a műszerfalat.
Mitől lehet ez a hiba? A műszerfal nem lett szétszedve, csak izzó lett cserélve.
Elsősorban az évjárat, alvázszám. Külső elemeknél fényszórók, első lökös, küszöb spoilerek, hátsó lökös, hátsó lámpák, csoamgtérajtó. Az utastérben a műszerfal, középkonzoli kapcsolók.
1.Sziasztok. OLyan kérdésem lenne, mit tegyek, ha a vectrámban nem megy az ablakmosó motor? ki lett cserélve, de nem megy mert valahogy nem kap áramot. ha bentről indítom, a lapátok szépen futnak, de víz nem jön. Ötlet?
2. Nincs duda.
3. 4 fok alatt akárhogy melegítem, az első 10 kilóméteren, olyan mintha sok anyagot kapna. Hiába taposom, 2000 fordulatnál nem megy feljebb, és olyan mintha 3 henger menne csak. aztán ha kinyomom a kuplungot és nem padlózom a gázt, akkor azonnal leáll. ha lepadlózom a gázt, lassan pörög ki, mintha fulladna valamitől. ha bemelegszik megy szépen, mintha mi sem történt volna.
Ahogy korábban is írtam, a vezetéket helyre kell állítani a vezérlő, és a légzsák között. Teljesen mindegy, hogy hogyan, de helyre kell állítani. A szakadt kábeleket ki kell cserélni, a szigetelést pedig megoldani.
Természetesen nem szakszerű a kábel toldozgatása, a légzsákot igazából csak gyári új alkatrészekkel szabadna szerelgetni. De egy közel 20 éves autóról beszélünk, gondolom nem akarod az autó árának 2-3 szorosát a légzsák helyreállítására költeni, így maradnak a bontott alkatrészek, illetve a vezetékek kijavítása alternatív módon. Ezt is lehet szakszerűen és kevésbé szakszerűen csinálni.
Villamossági szerelőt szerintem erre nem fogsz nagyon találni, a fentiek miatt.
Segítségeteket kérem ezügyben, az oldal légzsák ügyében.
Az előzmény: Oldallégzsák gyújtó áramkör ellenállás magas, oldallégzsák áramkör ellenállás magas. A mért érték 5ohm körül volt.
Kibontottam az ülést, leszedtem a kardánboxot, a kábeleket a kuplung melletti csatlakozóig szabaddá tettem, (felhajtottam a kárpitszőnyeget is).
Amit észrevettem, hogy az ülésfűtéshez tartozó két kábel műanyag borítása szakadt, meg pár szál is szakadt mellé, de még rendben volt, az oldallégzsák kábele ahol a kardánbox alatti kábelcsatornából kijött, ha jól emlékszem, a kék annyira megtört, ha összehúzom kábelt, szöget formázott, meg tapintásra is érezhető volt a "szöglet".
Az ülésfűtéshez valókat elvágtam, egy kábelösszekötő hüvellyel orvosoltam, zsugorfólia szigetelést kapott, szintén a légzsák kék kábelénél is uanazt tettem.
Le is teszteltem, egy különálló kábellel, egy pót légzsákkal, 1.89 ohm ellenállást mért (Opcommal), így a hibakódok is megszűntek. Boldogan álltam vissza neki mindent visszapakolni. (Hibakódok is megszűntek)
Aztán mai napon, hogy ránézzek a visszaszerelt állapotban a hibakódot olvasni, de a hibakód újra visszajött, uanaz a hibajelenség volt (itt már 5.5 ohm ellenállást mért), elöntött a méreg, így szétkapcsoltam, és pótalkatrészekkel újra lemérettem, itt már 4.9 ohm ellenállást mért. Az ülés alatti kábelhez tartozó csatlakozót mozgattam jobbra balra, ahogyan változott az ohm érték, nem volt fix.
Itt arra jutottam, hogy le kell vágni a csatlakozót egészen a kábelcsatornáig, és másik bontott (levágott) kábelköteggel helyettesíteném. Persze hogy annak az ellenállásértéke megfelelő.
Az a kérdés, hogy ez így szakszerű, vagy van más lehetőség? Valami tapasztalatotok erre?