Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nick_X14XE Creative Commons License 2017.12.17 0 0 31052

Akkor, szenzorhiba kizárva, egy lépés a megoldás felé.

Milyen a Vectrának az ABS gyűrűje?

És az autódon hogy néz ki? Kosz, rozsda a környéken?

Előzmény: Zenesz88 (31051)
AAAAAAAAAAAAAAA
Zenesz88 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 31051

Voltam egy kicsit hosszabb úton.  Majd most kiolvastam újra a hibát.  Ismét bal jeladót írja. Most viszont nem írja a vezérlő hibát.

 

Előzmény: Nick_X14XE (31049)
Zenesz88 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 31050

Üdv. Megcseréltem.  

Most nem írta a jeladót, így valószínű hogy az jó lehet. A hiba ugyan úgy maradt.

Előzmény: Nick_X14XE (31049)
Nick_X14XE Creative Commons License 2017.12.15 0 0 31049

Cseréld fel a bal első és a jobb első ABS szenzort.

Ha a hiba átvándorol a szenzorral együtt, akkor vegyél egy új szenzort a rossz helyett,

ha marad bal oldalon akkor jók a szenzorok, tehát marad a ABS gyűrű, vezetékezés, ABS vezérlő, ilyen sorrendben.

 

Nem tudom milyen ABS gyűrű van a Vectrán, nekem OFF autón volt olyan hogy bal hátulra hibát dobott, felcseréltem a szenzorokat, továbbra is maradt bal oldalon. Kipucoltam mindent többször is, még szarabb lett. Az lett a megoldás hogy egy nagyon vékony alátétet raktam a szenzor alá (a légrést módosítja). Azóta több ezer km óta tökéletes.

Előzmény: Zenesz88 (31048)
Zenesz88 Creative Commons License 2017.12.15 0 0 31048

Sziasztok.  (1999 Opel Vectra b2   1.6 X16XEL , automata)

 

Már rég óta küzdök abs hibával.

30km/h fölött bekapcsol az abs motor. fékezésnél az abs is.  Kb 2-3 km múlva világít a műszerfalon az abs lámpa.  Ekkor letilt így nincs abs, viszont normálisan lehet fékezni.  Több szerelőnél voltam (ABS) de eddig senki sem talált rá megoldást.

Kiolvastam a hibát és ezt írta ki. 

 

 

Illetve pár napja piros lámpánál leállt a motor. Újra tudtam indítani de alapjárat nem volt , motor. check lámpa világított Autópályán haza tudtam jönni vele. de amint meg kellett állni leállt a motor.  
Itthon kipucoltam az alapjárati motort illetve az egr szelepet. 

Jelenleg a hidegen és üzem melegen hibátlan, de közte kb 60-80 fokos víznél megállásnál leesik a fordulat 400-500 alá. majdnem lefullad, de aztán beáll normálisra az alapjáratra.  
Erre ezt a hibát írta.


Esetleg valakinek tipp hogy mi lehet? EGR szelepet cseréljem le?

Gizusss Creative Commons License 2017.12.13 0 0 31047

Igen automata! Holnap ki próbálom. A vákumos  csapot merre találom?

Előzmény: Antal Gábor F (31046)
Antal Gábor F Creative Commons License 2017.12.13 0 0 31046

Szia milyen a fütés rendszer ?  ha autómata akkor lehet a vákumos csap nem nyit ki teljesen , az is lehet hogy a terelő lapátok nem jól állnak. Ha autómata akkor gyujtás ráadás  egyszerre az autómata gomb és a off gomb benyomni kb 5-7 másodpercre ekkor elvileg alaphelyzetbe állnak a motorok . 

 

 

Előzmény: Gizusss (31041)
MBman Creative Commons License 2017.12.12 0 0 31045

A "Kb. 3000-km utántöltés 2 deci", és a "A hűtővíz rendben,nem fogy" egymásnak ellentmond.

Előzmény: Gizusss (31044)
Gizusss Creative Commons License 2017.12.12 0 0 31044

100-as tempónál 80 fok, tempómat 130, 85-fok. A hűtővíz rendben,nem fogy! Kb. 3000-km utántöltés 2 deci.

 

Előzmény: bgly (31043)
bgly Creative Commons License 2017.12.12 0 0 31043

A hűtővíz szintje rendben van?

Előzmény: Gizusss (31041)
MBman Creative Commons License 2017.12.11 0 0 31042

Termosztát jó?

Előzmény: Gizusss (31041)
AAAAAAAAAAAAAAA
Gizusss Creative Commons License 2017.12.10 0 0 31041

Sziasztok. 4 éve van egy diesel B Vectrám. Új jelenség jelent meg nála. 100-as tempónál, még működik a fűtés,de 130-nál már nem jön az utastérbe! Valami meleg levegőt lehet érezni,de ettől még nincs meleg! Ha valaki tudna segíteni! Előre is köszönöm, további szép napot mindenkinek!

Zenesz88 Creative Commons License 2017.12.07 0 0 31040

Közben kiderült  hogy az hátsó csapágyba van beleépítve.

Előzmény: Zenesz88 (31039)
Zenesz88 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 31039

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy hátul van Abs jeladó?  ha igen akkor azt hol találom?

Valószínűleg az egyik rossz. 

kissdev Creative Commons License 2017.12.03 0 0 31038

Tömítetlenség, elrepedt cső, meghasadt résolajcső, traverz gyűrű, esetleg a gázolajszűrő csak "félig teli", vagy amit nem akar senki hallani; adagolós. 3 napja már, hogy kérdeztél és ha azóta nem látta még szerelő, akkor hagyd is, vidd szakihoz, aki az adagolóval is tud esetlegesen kezdeni valamit.

Előzmény: krclaca (31035)
Antal Gábor F Creative Commons License 2017.12.02 0 0 31037

Szia  a tipust legalább 3 fajta generátorral szerelték .  A fémes csikorgo hang az is lehet , hogy inditás után nagyon töltene és megcsúszik a szíj. Meg kellene mérni az aksidat , lehet hogy lemerül .  én  egy pici féktisztítót fújnék a szíjra ha csendben lesz ez lesz a hiba . 

Előzmény: gais (31036)
gais Creative Commons License 2017.11.30 0 0 31036

Üdv mindenkinek!

 

Szeretnék kérni egy kis sgítséget.

Vectra B 1.8 16v 92KW motoron valaki ismeri a generátorban lévő csapágyak számát? Mindkettő ugyanolyan, vagy kisebb, nagyobb? Esetleg valami helyet, ahol ezt tudják és megvásárolható?

Hallott már valaki olyat, hogy indításkor nagyon erős fémes hang a motortérből, mintha szíjtárcsa érne hozzá valamihez. Majd 1-2 perc és egészen elhalkul. Generátor felől hallani jobban, ezért gondoltam a csapágyakra. Azon az oldalon nincs más, csak belül lejjebb a vízpumpa. De hűtőfolyadék nem fogy. Vezérműszij és a pumpa egy éves.

 

Vasárnap németbe kellene indulnom és nem szívesen vennék most feleslegesen semmit!

 

Köszönöm, ha valaki ismeri ezeket és segít!!

 

Szép estét!

krclaca Creative Commons License 2017.11.30 0 0 31035

Sziasztok!

 

Segítséget kérnék. Vectra B 2.0DTI Ha nem indítom be két napig, nem indul, csak légszűrő csonk le, motorindító be.

 

Mi lehet a gond? Vákumcsövek?(vagy mi)  lecserélve kb 1 éve, de a probléma nem oldódott meg.

 

Köszi

MBman Creative Commons License 2017.11.29 0 0 31034

Szerintem szenzort kéne cserélni.

Előzmény: cody06 (31033)
cody06 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 31033

Sziasztok,

Még mindig az ABS el szenvedek (Z16XE 2001), OPCOM szerint a bal első kerék álló helyzetben felugrik 260 ra utána visszaáll 0 ra egy pár mp után újra 260.
Amiket már csináltunk:
1. ABS vezérlő újraforrasztva
2. Bal első ABS gyűrű kicserélve szenzor megtakarítva (sajnos felülről a szenzort nem tudom kiszedni a csavar berohadás miatt)

OPCOM szakadást nem érzékel a szenzorra. Sajnos kifogytunk az ötletekből tud valaki mást javasolni? Előre is köszönöm



Zenesz88 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 31032

Szétszedtem. A mutató  szorult valamiért.  Most jó lett.

Előzmény: MBman (31031)
AAAAAAAAAAAAAAA
MBman Creative Commons License 2017.11.24 0 0 31031

Érintkezési hiba, valószínűleg a műszeregység és a kocsi között.

Előzmény: Zenesz88 (31029)
jkaresz1 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 31030

Sziasztok!Van egy opel vectra b autóm ,és világít az ABS lámpa diagnosztika ki írja hogy a vezető oldali ülés légzsák feszültség alacsony,hol keressem a hibát?

Zenesz88 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 31029

Sziasztok. A műszerfalban illetve a kijelzőben cseréltem izzókat.

Viszont azóta nem megy a hűtővízmérő. Csak akkor ha megütögetem a műszerfalat. illetve motor leállítás után sem áll vissza, szintén csak akkor ha megütögetem a műszerfalat.

 


Mitől lehet ez a hiba? A műszerfal nem lett szétszedve, csak izzó lett cserélve.

MBman Creative Commons License 2017.11.22 0 0 31028

Elsősorban az évjárat, alvázszám. Külső elemeknél fényszórók, első lökös, küszöb spoilerek, hátsó lökös, hátsó lámpák, csoamgtérajtó. Az utastérben a műszerfal, középkonzoli kapcsolók.

Előzmény: Daaaavid17 (31027)
Daaaavid17 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 31027

Sziasztok!
Milyen ismertetőjelekből tudom levonni, hogy az én vectrám b1-s vagy b2-s e? Illetve a B1s csomagtérajtó rámegy a B2sre?

Előre is köszi a válaszokat!

Balucapt1986 Creative Commons License 2017.11.18 0 0 31026

1.Sziasztok. OLyan kérdésem lenne, mit tegyek, ha a vectrámban nem megy az ablakmosó motor? ki lett cserélve, de nem megy mert valahogy nem kap áramot. ha bentről indítom, a lapátok szépen futnak, de víz nem jön. Ötlet?

2. Nincs duda.

3. 4 fok alatt akárhogy melegítem, az első 10 kilóméteren, olyan mintha sok anyagot kapna. Hiába taposom, 2000 fordulatnál nem megy feljebb, és olyan mintha 3 henger menne csak. aztán ha kinyomom a kuplungot és nem padlózom a gázt, akkor azonnal leáll. ha lepadlózom a gázt, lassan pörög ki, mintha fulladna valamitől. ha bemelegszik megy szépen, mintha mi sem történt volna.

 

ezekben szeretnék segítséget kérni.

Válaszokat előre is köszönöm.

juhosttt Creative Commons License 2017.11.17 0 0 31025

Sziasztok!

 

 

Megmaradt néhány cuccom amitől megválnék.

 

Hangszóró beépítő keret első ajtóhoz, párban: 1000ft/2db

Hangszóró beépítő keret hátsó ajtóhoz, párban, 2000ft/2db

Philips Car  400 fejegység, 3000 ft

 

 

http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/11/17/474CameraZOOM_20171117133.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/11/17/881CameraZOOM_20171117133.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/11/17/768CameraZOOM_20171117133.jpg

MBman Creative Commons License 2017.11.15 0 0 31024

Ahogy korábban is írtam, a vezetéket helyre kell állítani a vezérlő, és a légzsák között. Teljesen mindegy, hogy hogyan, de helyre kell állítani. A szakadt kábeleket ki kell cserélni, a szigetelést pedig megoldani.

 

Természetesen nem szakszerű a kábel toldozgatása, a légzsákot igazából csak gyári új alkatrészekkel szabadna szerelgetni. De egy közel 20 éves autóról beszélünk, gondolom nem akarod az autó árának 2-3 szorosát a légzsák helyreállítására költeni, így maradnak a bontott alkatrészek, illetve a vezetékek kijavítása alternatív módon. Ezt is lehet szakszerűen és kevésbé szakszerűen csinálni.

 

Villamossági szerelőt szerintem erre nem fogsz nagyon találni, a fentiek miatt.

Előzmény: Dani7911 (31023)
Dani7911 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 31023

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérem ezügyben, az oldal légzsák ügyében.

 

Az előzmény: Oldallégzsák gyújtó áramkör ellenállás magas, oldallégzsák áramkör ellenállás magas. A mért érték 5ohm körül volt.

 

Kibontottam az ülést, leszedtem a kardánboxot, a kábeleket a kuplung melletti csatlakozóig szabaddá tettem, (felhajtottam a kárpitszőnyeget is).

Amit észrevettem, hogy az ülésfűtéshez tartozó két kábel műanyag borítása szakadt, meg pár szál is szakadt mellé, de még rendben volt, az oldallégzsák kábele ahol a kardánbox alatti kábelcsatornából kijött, ha jól emlékszem, a kék annyira megtört, ha összehúzom  kábelt, szöget formázott, meg tapintásra is érezhető volt a "szöglet".

 

Az ülésfűtéshez valókat elvágtam, egy kábelösszekötő hüvellyel orvosoltam, zsugorfólia szigetelést kapott, szintén a légzsák kék kábelénél is uanazt tettem.

Le is teszteltem, egy különálló kábellel, egy pót légzsákkal, 1.89 ohm ellenállást mért (Opcommal), így a hibakódok is megszűntek. Boldogan álltam vissza neki mindent visszapakolni. (Hibakódok is megszűntek)

 

Aztán mai napon, hogy ránézzek a visszaszerelt állapotban a hibakódot olvasni, de a hibakód újra visszajött, uanaz a hibajelenség volt (itt már 5.5 ohm ellenállást mért), elöntött a méreg, így szétkapcsoltam, és pótalkatrészekkel újra lemérettem, itt már 4.9 ohm ellenállást mért. 
Az ülés alatti kábelhez tartozó csatlakozót mozgattam jobbra balra, ahogyan változott az ohm érték, nem volt fix.

 

Itt arra jutottam, hogy le kell vágni a csatlakozót egészen a kábelcsatornáig, és másik bontott (levágott) kábelköteggel helyettesíteném. Persze hogy annak az ellenállásértéke megfelelő.

Az a kérdés, hogy ez így szakszerű, vagy van más lehetőség? Valami tapasztalatotok  erre?

Előre megköszönném a segítségeteket.


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!